1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581016 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12

« · 1216465 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Ässämmgulde rå?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Helt klart inget att bli helt uppgiven över på lång sikt men sur ikväll...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Kattgubben: Solklar spark.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
framstjärtarna snubblar in 0-1

19.54 stod uret på





=(
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Hahl Bundy: Okay, now we goes odé north!

Odé; Timrå Goes Public Nude

Åhh du starke timråit

Du fladdrande puck i arenan

Saknar du aldrig det som var

När du smattrade mot målet

Åhh du vibrerande Zamboni

Du glidande, skuttande maskformiga bihang

Längtar du ännu tillbaka

Där du var din mästares bästa slangspolning

Åhh du slaka piratkopia

Din äckliga ursäkt till skärpning

Minns du än den tid som var

Åhh du min fipplande älskade timråit
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
söder över: ja, i dag var det förstafemman som sänkte oss. Caslava & Sonny inne på alla fyra bakåt. Just dom två må vara tillåtna att falla igenom ibland, men...det är jävligt oroväckande att det sker i en match av denna dignitet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Taurus: I kväll spydde jag om och om igen över hynning å corso...

Jag har också svårt att fatta vad fan hynning gör i våran 1a line.
Bränner lägen kanske?
defensivt har ju corso tjatat om det inte är hans jobb han ska bara producera poäng....
fint så när han gör det med i kväll åkte han ju knappt skridskor jämnfört med mps, lander, axie, hell even pärra har mer fart ikväll...

hynning bidrar inte ett smack mer än anger offensivt. jag tror att hynning lyckades lägga in en fin tackling i def zon, däremot hade jag svårt att inte ironi skratta när hynning knuffar sargen isst för att hålla högardh i sekvensen innan han gjör sitt andra mål...

visst det var mycket marginaler för rögle ikväll men mer kan man inte räkna med när hela timrås 1a line spelar 60 min med huvudet under armen...

vår 1a keja behöver dumpa hynning ner i 4 tillsamans med starkov å under jul behöver in snuskigt målfarlig 2 vägs spelare entra tik å ta plats i första isst

PIROS ÄR HELT KLART VÄRD PENGARNA SO FAR!

stackars oss när våra hjältar drar till canada å hämtar guldet i jvm...

eller nä det är lugnt bröms fixar biffen!


äh vafan det har varit värre än vad det är nu men hynning är iaf inte mycket bättre än vad anger är. åker mer "rätt" än anger å har mer målchanser än anger men det beror antagligen mer på att anger inte fått någon istid. eftersom hynning varit för upptagen med att missa öppna mål isst för att åka å byta... ;)

Jag är ändå glad över att laget spottat upp sig ordentligt sedan i höstas!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Nä men dom borde nog fundera snart på det. :)
Jag har anmält intresse.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Hahl Bundy: Har dom släppt biljetterna till kvalserien än?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Olle: Vilken jul?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Taurus: Men det här är ju Timrå IK i år. Vi gör stabila insatser mot elitserielagen och sedan lämnar vi hjärnan hemma när vi besöker dom allsvenska lagen. Trots att dagens katastrof inte kom som någon överraskning så är ju skammen och förnedringen total.

Vi kan stoppa 51 skott borta mot HV men samtidigt släppa in 2 mål på 3 skott mot Rögle...hur patetiskt är det? En avdankad sopa som Högart gör 2 mål, haha.

Det här förstörde min jul.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Ja jag tycker iallafall att det är för dåligt jag. Så det så!

Vi får en urusel start på denna säsong, vi kommer igen o börjar spela riktigt bra, för att sen när vi själva har gett oss chansen att komma tillbaks, ger bort det hela pga slarv vill jag säga!

Bajskorv!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Själv så är jag sönderknarkad sen säsongen 2000-2001.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Taurus: Det var längesen jag var så jävla förbannad på en spelare som jag var ikväll på Hynning. Eller, ilskan övergick efterhand på Challe som är en totalt jävla usel taktiker, en av de sämsta jag nånsin skådat i ett bås.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Själv ska jag gå runt bland grannarna och se om någon har heroin att sälja. Det är fanimej en perfekt avrundning på den här kvällen. Sitta med livremmen runt överarmen, dregla och bajsa ner sig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Håller med i det mesta men Moe tycker jag nog gör en av sina bättre matcher för säsongen idag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard:

Vet inte om hynning har nåt inskrivet i sitt kontrakt att han ska spela i första linen!!?? Han har fått 1000 chanser av Challe samtidigt som han har gett Anger EN chans. Jävla vansinne!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Äh, jag orkar inte vara förbannad... 8 raka utan förlust och så en sedvanlg plattmatch borta mot Rögle. Det enda man kan vara förbannad på är väl den usla seriestarten, vilken gjorde den sedvanliga plattmatchen desto mer kännbar. Nu tar jag en mugg med sprit tror jag. Heja lule
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
sarg ut:

Det är som det brukar! Vinna viktiga 6 p matcher går inte! I dag beter man sig som dårar igen! Bara att konstatera att T Johansson med mannar har nått sitt mål. Bottenlag i ES!! Bara att gratulera!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Riktigt dåligt överlag, men förstafemman är dom största syndarna. Inleder såväl första som tredje genom att, helt onödigt, stressa sönder sig själva i egen zon med hönsgård som resultat. Detta ger rögleiterna boost som dels blir mål i tredje, och dels initiativet (första).

Hynning patetisk. Så jävla nonchalant att jag blir retarderad. Tycker att Challe borde ha bänkat honom inför den tredje. Någon jävla måtta får det lov att vara.

Moe är verkligen en av de säsmta backarna i laget nu. Tragiskt. Klantar bort powerplay och fina lägen genom helt feltajmade skott som, 99/100, täcks ut av en motståndare. Tips Moe: skjut när dom i n t e är i skottlinjen. T ex de sekunder du har i n n a n dom befinner sig i den.

Styf kan knappast vara kurant än. Vet inte hur mycket han spelade, men jag såg inte till honom i slutet. Möjligen beroende på att all fradga fick spelarna att anta ett suddigt töcken. Dålig var han, i a f.

Piros, Axelsson, PS bäst framåt i Timrå. Kamelen får dock minus för sin dåliga variation i tempo. Det är underbart när han håller pucken, men släpp den snabbt mellan varven också.

Fy fan. Det här var en förlust som jävlarimej kändes. Riktigt obehagligt. Vore jag ett annat lags supporter, t ex en menlös modoit, skulle jag hångarva läppen av mig. Spela in matchen och se varje gång man behöver lite skadeglädje i livet.

Man lyckas slänga bort ytterligare en sexpoängare. Och man lyckas, för hundraelfte gången, göra det mot bajs-Rögle. Och man lyckas göra det när dom har den sämsta form dom någonsin befunnit sig i, medan Timrå torde ha ett självförtroende större än kenny Jönssons acnesalveförråd.

Så. Jävla. Dåligt. Alla nyanserade optimister får ursäkta. Detta var riktigt, riktigt, riktigt patetiskt.

Varför utsätter man sig för det här?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Challe måste ju ha gett innebörden "blindtarm" ett rejält ansikte i och med kvällens insats. Hynning, sämst på plan och dessutom ansvarig för att min röstj-l nu är helt körd. Men sparka Challe nångång, jag orkar snart inte längre med alla dessa helt hjärndöda matchningar.

Ha en riktigt god jul alla och må vi hoppas på en ny tränare efter juluppehållet!

AMEN!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
lincoln: Hur som helst hade ju vart bättre o hamnat 1 pinne före brynäs o på slutspelsplats..Så ja tycker nog matchen va viktig iaf när det e så jämnt i serien
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jag vet inte men vissa spelare verkar ha Ugglas låt o text i huvet när dom spelar nu: "Jag skiter i allt men det skiter jag i!"
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
lincoln: Håller helt med. Vi gör det jättebra matchen igenom. Det är mycket viktigt att vila och vara fräsch till Jul.

Enda lilla korrigeringen, vi ska ge alla 15 poäng till dem i år inte 12. Det förtjänar dem som det sprudlande och spelskickliga lag de är.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
John K: jaja . om någon sagt till mej för 8 omgångar sen att vi skulle ligga nia med 2 poäng upp till slutspel så hade jag varit överlycklig ..apropå floppar som de pratades om förut . mattias karlson har väl inte direkt rosat marknaden . vare sej offensivt eller defensivt . de där skottet som man hört så mycket om . när ska man få se de ?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jaha är vi tillbaka till pisshocke nu ?!!?! Så jävla besviken över att dom aldrig får till de nere i äckelholm, hoppas vi värvar nåt nu också.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Sista matchen före uppehållet o de viker ned sig igen - vi är där vi är i tabellen det är liksom ingen tillfällighet... hur fan kan man spela så dåligt i 1:a i en sån här viktig match skador eller inte det har ju sett ut så här mer eller mindre hela säsongen

In med nytt folk nu eller lägg ner...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Timråå: jag tycker ändå att grabbarna gör en riktigt bra insats. Det var ju trots allt inte nån viktig match. Rätt av hynning att vila upp sig inför uppehållet. Vi behövde inte vinna och hamna 8 p före ouäögle eftersom vi ändå är 2 p före nu. Dessutom ska vi nu ladda för att He alla 12 poängen till ouäögle i år. Dom har ju räknat med att ta ca en fjärdedel av alla sina poäng mot oss. Bra insats. Nu tar vi med oss och suger på den har matchen och julklappen som läget gav oss. Tack timrå. Tack anger. Tack hynning! God jul
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Ärligt Birger. Borde vi vara förvånade? Egentligen?
Det är ju Timrå IK vi snackar om.

Nä, nu bryter jag ihop o kommer igen nån gång.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Det är precis som vanligt, motståndarnas negativa trend bryts mot TIK. Att det är ett lag långt ner i tabellen är bara normalt för TIK denna säsong.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Timråå: Vi lyckas losa mot ett riktigt dåligt rögle, nu är vi i skiten igen! Fy faan...Tror att Moe sköt 6-skott som stannar på benskydden på täckande back
strax innan blå!
Hoppas verkligen att det är spelare på ingång, både befintliga o nya.

GOD JUL!?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Timråå: i STÄLLET För att sänka rögle bjuder vi in dom i serien igen. DEN här förlusten kan vara skillnaden att undvika kvalserien....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Och matchen slutar stilenligt med att Hynning ger bort pucken.
Vackert! Bra jobbat Timrå!

Man möter ett lag i sämsta tänkbara form, men lyckas gå in i den med silkesvantarna på. Det är så fruktansvärt lamt. Vill man inte gå till slutspel?

Challe har något att tänka på också, när det gäller upplägget inför matcher som dessa. 0 av 9 är totalt jävla oacceptabelt. Vad fan är det frågan om? Hur kan man bli lika jävla tagna på sängen varje gång?

Usch! Hockey är en jävla skitsport!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Fy fan fy fan fy fan, det här är inte klokt, det är hur pinsamt som helst, och just mot det här jävla skitgänget igen, I den form TIK har befunnit sig i så ska sånt här inte behöva ske med rätt inställning. Man skäms, och dessutom är hela lördagskvällen förstörd, kunde ha varit hur bra som helst med lite skärpa. God natt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Kattgubben: Skillnaden är att det var inte en så viktig match som den här är för oss idag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Totalt jävla mörker
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Spelet är ju inte så jävla dåligt ändå... det här är bara en match som inte kan vinnas helt enkelt. Jag tror HV71 kände på samma vis efter 0-2-förlusten mot oss

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Jag tror bara det finns ett lag i världen som aldrig kan vända på någonting, OK, ligga under med 1-3 är väl egentligen inga problem, det är väl för fan bara att lägga i en högre växel, men det verkar tyvärr omöjligt för det här gänget, släng er i "skinkspat"
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Raggaren Putte: Fast nu lär han väl göra mål. Hynning har ändå en förmåga att vara Där där rätt ofta, även om han inte alltid sätter dit den.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Nej, den här matchen ger man bort genom att inte vara beredda.
Klart underkänt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Årets inbördes statistik mot Rögle är snart:

Timrå : 0p
Rögle : 9p

De är för bra för oss.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Rooster23: Klockrent svar.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Rooster23: Vi har chansen att dra ifrån till 8 p men istället blir det 2 p ner till KS platsen.
Det är FÖR dåligt. Vill bara säga det: FÖR dåligt.

Trodde att man kunde få vara hyfsat nöjd o tillfreds under uppehållet men nu är det som vanligt o dessutom Snippgänget som 1:a match sen!
Jag får ett bryt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Kattgubben: Han är Hynning.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Vad är det med Hynning? Han ser slö och oengagerad ut. Är han apatisk eller?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Men ta skott nån gång då, föri helvete!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Paddan: Sant, så sant...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jobbigt om det blir förlust idag. Då är poängstreaken nästan utraderad gentemot Rögle.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
mikenomad: Äh, "mitt" skitgäng kommer ändå att tacka för sig. För det är väl ett tecken på hur dålig serien är när en division 1 spelare inte ens behöver Foppa för att göra mål på motståndarna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Skönt att man har så svårt att få upp bucken i banan. Liksom hur man lyckas spela fast sig i egen zon ur ingenting.
Kommentera

« · 1216465 · »