1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg ˇ 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

1520211 ˇ » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
bj21:Tackar, tackar! 250kr * 1.90 = 475:-. Dessutom csport utan kostnad i tre månader!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Bragd-Birger: Det är lite kul när man kommer ihåg vad som skrevs härinne några år bakåt. Ett exempel som jag tror jag kommer ihåg var,(alltså inget exakt citat): "Det hänger inte bara på tränaren, det är spelarnas inställning som är viktigast".

Jaha, och det är inte tränarens jobb att se till detta faktum då?
Ja, lite sportchefens jobb kanske också då i ett tidigt skede.

Tänker att vi haft riktiga destroyers på tränarsidan, först Challe (lite uppmjukning) sen PJ. De såg själva till att sänka spelet, PP, boxplay och själen i detta lag. Själen försvann, liksom publikintresset (det stora allmänna). Vi gick från att vara ett lag där spelarna trivdes till ett lag där alla tycktes vilja bort ifrån, vad hände?
Ja, vi vet ju alla att det varit ekonomiska bekymmer hela vägen så att allt kan inte lastas på dessa men ändock en stor del i mitt tycke. Som många har påpekat så är det ju också någon som tillsatt dessa herrar och inte rättat till felet i god tid. Har man inte sett problemt? Tydligen inte.

Nu ser man något helt annat i Timrå IK och det är något som jag saknat i många år, en tydlig plan. Det har styrts uppifrån och med kloka Timråhjärtan som viktig ingrediens.
Jag hoppas nu att vi får se en fortsättning av denna inställning i Timrå IK. Tack Lars Nolander, Tommy Andersson och Tomas Monten och de andra tränarna. Ni har fått mig att börja tro igen, jag ser en själ igen. Nu tar vi tre hemma också!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
El Maco: Apropå trendbrott verkar det vara en sån säsong i år. Poäng i alla matcher mot tilltänkta bottenkonkurrenter, enda nollan mot serieledaren. Segrar mot Perraz, Svartfötterna och fuckin Kickers HC (borta!). Grymma i såväl PP som BP. Lägg därtill att vi är bäst av samtliga lag i andraperioden...

I år är ingenting sig likt and I like it.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Apropå det är aldrig för sent att ge upp. Elitseriefesten är redan slut enligt Helsingborgs Dagblad. Är det inte norrlänningar som ska vara pesimistiska och svårmodiga?

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Det finns mycket som gläder med årets upplaga av Timrå IK. Visst finns det fortfarande några saker som kan bli bättre, men att laget kommer sälja sig dyrt är det ingen tvekan om. Några punkter som varit positivt så här långt:

1. Fysiken. Laget spelar ett oerhört jobbigt spel där man hela tiden är i rörelse. Åker enormt mycket skridskor. Är troligtvis bäst tränade laget i serien – rent fysiskt.

2. Inställningen. Det här är ett kollektiv som verkligen anammat devisen ”Vi är Timrå och vi ger aldrig upp”. En inställning till att ge allt i varje match och i varje moment – kommer ge extra sköna poäng.

3. Ledarskapet. Montén har gett laget en spelidé som fungerar! Dessutom är han allt det Perra inte var när det gäller att coacha laget. Succé!

4. Målvakt. Äntligen har laget en målvakt som kan stå på huvudet och rädda laget vissa matcher. Bellissimo har visat att han kan stänga igen kassen.

5. BoxPlay. Ett sorgebarn i fjol. Just nu näst bästa boxplayet i serien (94,44%). 1 insläppt på 18 BP. Här måste vi nämna ”Bagarn” som var enorm igår!

6. PowerPlay. Ett sorgebarn i fjol. Just nu bästa laget i den spelformen (33,33%). 5 mål på 15 PP. Just PowerPlay var ju det många med mig var mest bekymrad för inför säsongen då vi tyckte att laget saknade en playmaker…

7. Försvaret. Tycker att backarna spelar mycket mer resolut och med ett större självförtroende än förra säsongen. Känns mycket tryggare och nu slipper man sitta där och vara nervös när pucken kommer över egna blå.

8. Vinna rätt matcher. Timrå IKs stora sorgebarn under de senaste säsongerna. Man kunde vinna mot topplagen men ändå inte mot bottenkollegorna. I år har man redan vunnit mot AIK, MoDo, Rögle och tagit poäng borta mot Växjö. Det är dessa lag man skall ta poängen mot.

Kan bli bättre (måste bli bättre…):

Effektiviteten. Vi kan inte lita på att det räcker att göra 1-2 mål per match och ändå ta poäng. Man kan inte lita på att Bellissimo och Jocke ska hålla nollan eller bara släppa in ett mål varje match.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Greven: Perra har alltså lärt sig något från förra säsongen, att det är viktigt med bra start nu ligger hans lag 12:a med 3poäng istället för 2poäng.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Olle: AIK hade 4105 i senaste hemmamatchen. Torsk mot Linköping och Frölunda och det blir max 3500 på Hovet om en vecka...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Ifjol efter 5  omg låg vi 12a, med två poäng! Man går lite bättre i år (än så länge)!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
AIK och Rögle i botten.......På nåt sätt känns det som att där kan dom gott stanna!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Belissimo drar på sig nya hjälmen på torsdag o rickard wallin bränner 2 frilägen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Ingen med matchen som kan klippa ihop en liten sekvens av Bagarns boxplay så man kan föreviga det på tuben?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Verkligen skönt med en 3-poängare, den första för säsongen, äntligen. Hoppas nu att det ger lite styrka inför matchen hemma mot FBK på torsdag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Laken: menar du att vi är ca 500 timråiter här på HS? :) jag tror snarare att vi är...15-20.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
The great one: Om alla här tar med sig en extra person till matchen så...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Skön match idag. Första perioden, riktigt kul att se ett lag som går in och gör det coachen ville se förbättras från förra matchen, nämligen avsluten! 16-6 i skott borta mot Rögle är jvligt bra. 2:ā perioden jämnare och 3:e helt till Rögle. Men då har vi Bellisimo som storspelar. Skönt med en målvakt som kan spika igen, det har vi knappt sett sedan Kapanens dagar. Han känns även bra med spelet med klubban.

Bagarn gör ju en strålande insats i defensiven och käkar puck gång på gång i boxplay.

Däremot måste Sebbe spela lite enklare igen, inte försöka slå avgörande pass hela tiden.


Nu vill jag se 5000 åskådare mot Fbk på torsdag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Olle:

Fast det handlar om att ta en pinne borta och tre hemma, två är bonus borta, så får du tre på ett spel som inte är så jävla roligt ska man inte skämmas för det, utan det kan hemmalaget göra, för dom hade tappat nyckeln till låset ikväll, samtidigt som målvakten ingår i laget.

Men hemma måste man göra fler mål, OM man vill ha tillbaka sin publik.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Attityden och moralen som Timrå IK visar upp gör mig så fruktansvärt stolt! Den här inledningen av säsongen stavas nykär.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Timrå Icon: På bortaplan tycker jag att det nästan kan få se ut hur fan som helst, när vi ändå tar tre poäng men för att publiken ska komma så måste vi börja göra mål också, helt klart.

Det är inte säkert att vi behöver NHL-stjärnor för att locka publiken men jag tror att vi måste ta igen en del "förlorad mark". Många marginalåskådare har nog fortfarande en bild av Timrå IK som slagpåsen från ifjol som inte kommer att bjuda på något glädjande spel. Det tar nog ett tag att få tillbaka den publiken men om vi kan fortsätta vinna matcher så kan det nog gå.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Bragd-Birger: Det är inte alltid lätt när det är svårt ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

söder över:

Jag blev bara så brydd, ibland hann haninte ens fram innan han var bortplockad, men lite mer kyla har du rätt i.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
liston: han skulle juh prompt fram med sitt vänster ben o trycka undan motståndaren... Jobbigt att han inte kunde försöka hålla sig lite kall... Jag såg fan bara ett riktigt bra ingripande från larsson idag o det var ett rejält hemjobb med en fin brytning som resultat... Annars tycker jag han chansar hejvilt i offensiven och till o med lyckas skära av passningsvägar för sina kedje kamrater under anfallen...
Jämnfört med ifjol känner jag knappt igen honom.. Då frejdig o skottvillig. Nu lättläst o överkonstruktiv... Kämpa larsson!


Jag kan vara lite för hård kanske...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Olle: haha skulle precis nämna siffran, men inte för att lyfta fram ett problem utan för att 3634 lät som minst 5500..

Du tar två lag som börjat dåligt, där sviker publiken. 
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Olle:Då är frågan, om vi mäktar med poäng även mot Brynäs, kommer publiken då mot..........Skellefteå var det va,?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Olle:Men vi måste börja göra mål. Fast ibland räcker det ju med ett :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

superfalle: Han var grym :)

Sen vill jag bara belysa Rögles publiksiffra, det är ju ändå ett ganska hett ämne här nu. 3634 personer mäktade med att ta sig till match. Vi kan väl konstatera att det finns andra som har problem. Bara 5332 personer tog sig till Löfbergs Lila Arena idag också.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Olle ja . Han va rätt ok i dag va ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
söder över: jag håller med dig jag. Den här vinsten kan visa sig vara lika viktigt som försoningssex är för ett förhållande.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Knylan: ja absolut, du har en punkt i det du säger. Det vara det intrycket han gav mig på den tiden rätt eller fel. Han känns inte lika vårdslös nu bara. Det var det jag ville säga

Edit: den där sista grejen minns jag inte, låter som Bagarn dock :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
En riktig hederlig krigarseger som förr i tiden! Tänk om vi kan fortsätta att ta uddamålssegrar i stället för att torska dem.

Synd att Modo skulle få sådana där NHL-gratispoäng bara.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

dr-nix: Fast ärligt talat så vet jag inte om det är rättvist att säga att han var så mycket mer vårdslös mot sig själv förut heller, han står nästan alltid rätt i skottlinjen. 

Men man vill ju gärna minnas någon gång under hans förra sejour när han fick ett skott i ansiktet och låg som en hög en liten stund, klev upp och åkte för att teka innan Challe viftade av honom av säkerhetsskäl. Helt svullen i ansiktet. 

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Jävlar vilken härlig seger!
Bagarn var fan enorm i sista perioden gud vad härligt att han är den han är! Hoppas bella uttrycker ett tack till bagarn för hjälpen. Tycker att 1 a perioden är en av de bästa jag sett på hur länge som helst om man ser till att ALLA håller sig perfekt till planen! Underbart.
Sedan när rögle kliver upp pressar hårt o högt så får vi problem då vi inte hittar några snabba säkra vägar ur zonen.. Men då kliver ganska många in med hörntänderna o kämpar hem 3 pinnar till kontot. Så jävla härligt! Det här var precis en sådan seger som truppen behöver!

FEEEEEEEEL GOOOOOD!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

KORITFW:

Jag skiter i hur vi vinner bara vi vinner, men en sak slog mig under matchen, vad hade linjedomarn mot mot Larsson, så fort det var tekning så åkte Larsson bort?

MEN 3 pöinnar VIKTIGA pinnar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Knylan: det var det där med ansiktet jag menade, han brukade ju påminna mig om  lirarna i filmen Slap Shots förut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
dr-nix: Han slänger sig kanske inte med ansiktet först längre, men hans insats i sista boxplayet är fan i mig en klassiker. Det är en halv människa som står där, ena armen bara hänger. Ändå täcker han två skott till innan han lyckas hasa sig till båset. 
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
dr-nix: 3 av dom man trodde minst på har överraskat positivt. Hagos, Bagarn och Molinder. Tyvärr har vi väl några på den andra sidan också, men det tar vi en annan dag. Alla som krigade där ute idag ska suga på den här viktorian.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Nu för något helt annat, skönt att Granqvist också påpekade där där om väderman för det har jag fan tänkt hela kvällen.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

För att stämma in om Bagarn så var jag rädd inför säsongen att han i brist på bättre ord skulle vara feg och helt enkelt inte våga lira den uppoffrande hockey han gjorde när han var som bäst och imponerade under VM bl.a.

Okej att han inte är den där dumdristiga typen som slänger sig efter allt men han ger mig inga vibbar öht om att han skulle vara rädd för att lira den där uppoffrande hockeyn han är så bra på. 

Han och Molinder har inlett säsongen bra och har varit mycket bättre än vad jag trodde om dom inför säsongen vilket är positivt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Lemmy: Sebbe-Hedman har en del att fundera över, minst sagt.

Å andra sidan kan vi vända på det. Dom är ett sparkapital, framförallt Sebbe.

Det får man ju iaf lov att hoppas på.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Mappe: Precis vad jag sa tidigare, hjälmen som han fixat passar in i det också :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Timrå spelar alltså BRAVEHEART HOCKEY! jävulskt skön vinst.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Skarin: Dagens match av Belli får mig att minnas en finländsk föregångare med samma hårfärg. Hoppas Belli gör en liknande resa.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Skarin: Bagarn går mot en ny landslagstid tycks det, underbart att se!

Om man ska negga lite är jag besviken på Sebbe, undrar vad han åker och tänker på?

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Han är en rätt så bra center den där Bagarn.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Bragd-Birger:  1 enda mål insläppt i bp på f-e-m matcher, f-e-m gjorda i pp. Grymt imponerande!!!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
Knylan: Du glömde en viktig person. Nämligen jag. Syftar så klart på Bellissimo.

Du å jag Knylan, du å jag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Helt förbannat jävla skönt!!!

Det bästa av allt är att det finns mycket kvar att förbättra, såväl spel- som spelarmässigt. Offensiven suger, men det hade vi på känn på förhud. Vill se betydligt mer av Hedström, Friberg. Mindre slarv av Sebbe under press. Crippe började äntligen visa något som liknar det han ska bidra med. Fortsätt så, men mer.

Bellan hyfsad i kassen. Kändes verkligen som att han inte skulle släppa en i dag.

Första trean borta mot Rögle! I år dödar vi spöken!

Och: Hockey är en UNDERBAR sport!!1

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
73Sjöbba: Nu måste det väl vara stenklart för SAMTLIGA var vår akilleshäl i år sitter. Ledtråd: det är inte i försvaret eller på målvaktssidan.

Annars: Tack Timrå IK! Trepoängssömn, vad tycker vi om det bragdbigge? :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
På en skala 1-5 får idag Belissimo en 6a, sjukt bra! Vilken laginsats, denna kämpavilja tycker jag mig inte se förra säsongen så ofta! 
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25
73Sjöbba: Äh! Bellissimo gör en gör en grym match men inför match ville jag se Lundström och jag skulle inte börja grina om han fick chansen snart. Däremot är det väl i det närmaste dödsstraff på att byta målvakt när man kommer från en nolla.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-09-25

Den här vinsten tillägnar jag mig själv, Johan Andersson och er som ville att Lundström skulle stå den här matchen. 

Fantastiskt. 

Kommentera

1520211 ˇ »