Bee: Det är nog orelaterat just det faktum att infon kom ut att Ante inte får förlängt. Men nåt som garanterat inte är orelaterat är spelarnas totala respektlöshet för Ante som tränare och vad grupperingarna inom laget resulterar i. Och så har det varit större delen av hösten. Sen kan Kapanen stå där och blåljuga bäst han vill. Jag vet vad jag vet
JonteD: får de inte fortsätta använda blöjor eller får de ingen välling hemma . Barnsligt beteende. Med den lönen de får ska de faan bara bita ihop å göra de de ska eller stanna hemma.
Labban: Ingen aktivitet i båset. Inget händer!!! Jag lider med Ante. Vad skall han göra? Det är inte meningsfullt att tala om ingen lyssnar. Varför lyssnar ingen kan man då fråga sig?
Labban: men vad håller klubben på med? Varför ställer man inte ante karlsson åt sidan? Det kan INTE bli sämre just nu, låt Marklund ta över så länge.
Man skäms lite över hur det ser ut nu. Röglepubliken reagerar överhuvudtaget inte på något Timrå gör, istället roar man sig med att fokusera på när domare missar en icing och tjoar ironiskt när dom blåser av nästa gång. Det är som att vi inte ens är en faktor i matchen. Åke Unger sitter och garvar och ironiserar över att ante karlsson ”KANSKE” kan komma till micen inför nästa period (han nobbade visst inför period två).
JonteD: men oj då . Du tycker de är berättigar att inte ge sitt yttersta bara för man är missnöjd. Skulle vanliga arbetare hålla på så då var man utan jobb.
Skumt när man kollar reprisen på Hartmans mål, en Rögleback slänger sig handlöst och lyckas nästan få bort pucken... Timrå spelarna står mest och tittar på när Rögle gör mål.... gigantisk skillnad där också....
Nu är det väl inte frågan om om, utan när Kapanen skeppar "ledar"tion. Frågan är snarate vilken/vilka ska in. Har han inte en plan då är det fan sjukt. Är Olli Jokinen fortfarande intresserad när han ser detta sjunkande skepp? Är styrelsen nöjda med under 4.000 på läktarn? Är spelare intresserade stt komma till Timrå nästa säsong om detta får fortsätta? Hur många vill vara kvar? Hur löser man licensen? När sätter Ante grundspel, bp och pp? Många frågor men inte ett enda svar hittills.
neutral: Det är en kombination av att Ante är för mjuk och att vi har ett antal spelare som är primadonnor och inte gör jobbet på isen. Finns ett antal spelare som är alldeles för veka och mjuka och inte jobbar hem(ni vet säkert vilka jag syftar på), plus backar som har noll koll.
Hade faktiskt inte förväntat mig att vi skulle vinna denna match med våran usla form, men att det skulle se sämre ut än katastrofmatchen sist hemma det trodde jag inte.
Olli Nomadinen : Ja grupperingar är det. Vet vilka spelare det rör sig om i olika grupperingar men skriver inget om det här. Uppepar igen. Hoppas Kapanen tar sitt ansvar och agerar ikväll. Fortsätter detta är vi snart på kvalplats
Zäta75: ja och hur fan kommer man runt det mitt i en säsong? Även fast du byter tränare. Människor är människor och kommer fortsätta tjura på varandra.
Banal: förstår inte varför vissa fortsätter att argumentera kring om det är antes fel eller om det är spelarnas fel. Ante tjurar. Spelarna surar. Ante är en person, man kan inte sparka hela laget men man kan byta tränare för det är ett FAKTUM att detta inte fungerar. Det är inte som när vi kickade Freddan, då fanns det något att bygga vidare på med ante. Nu vet vi redan vad som händer med ante efter säsongen, att man väljer att låta honom stå där och stirra i båset, det är inte schysst mot ante. Låt honom kliva av, han verkar inte direkt brinna för det här längre och det kanske man inte kan klandra honom för heller.
Zäta75: Ja något måste ske. Men jag tror inte att Jonte Hedström är svaret. Han har ju obefintlig erfarenhet som tränare. Men Kapanen får nog börja jobba övertid nu. Sen kan jag ändå vara förbannad på spelarna. Hur missnöjd man än är så sätter man föreningen Timrå IK i skiten och det är oacceptabelt.
Börjar luta åt att vi inte ska förlänga med Rindell. Fantastisk spelare när han är som bäst, men inne på tre baklängesmål idag och ger bort pucken till motståndarna titt som tätt
Labban: Rindell är kanon om han har en bra defensiv pjäs med sig, men vi har ingen defensiv klippa att para ihop han med. Vi har ju inte en enda namnkunnig bra back för att vara helt krass.
Zäta75: Hur går man från "grym sammanhållning där Boyce är lagpappan alla älskar" till att det är grupperingar och sprickor? Jag fattar verkligen inte det. Framför allt inte med tanke på att det har tillkommit en enda spelare mot för fjolårets succélag. Hållander lär väl knappast vara toxic, som kidsen säger. Jag fattar inte.
Iof skulle jag gruppera mig själv om jag vore Juel efter Johanssons andra period. Varför byter man inte för att signalera NÅNTING?!
Modano: Troll! Du var säkert en mobbare i skolan också. Alla vet vad du tycker om Edfeldt så det räcker nu!! Sluta med nedvärderande kvinnokommentarer också, det blir bara löjligt.
Spela ingen roll vilken tränare de tar in med dessa jävla primadonner som tänker mera på pengar än klubbmärket.DE KAN FARA ÅT HELVETE fan va man sakna Sanny Styf Hedström mfl som brann för klubbmärket
Hedström i båset hade inte känns helt fel.