JimmyH: visst det kanske var bra tryck periodvis, men jag fick till och med sms från kompisar som satt åh kollade på matchen som undrade varför det var så tyst.. åh då är det väl nåt som inte riktigt stämmer?! Därför var jag tvungen åh kolla på matchen igen och dom hade rätt, låånga perioder var det helt helt tyst i hallen! Åh så ska det väl ändå inte behöva vara? Även om det inte finns nån borta klack.. =) För som sagt, det är ändå en semifinal match, åh Timrå leder i princip från start till mål...
Red-line: För att det inte skall bli några diskussioner om "Valfusk" så kommer vi att låta en neutral person dra ett namn bland de röstande i första pausen på fredag. Vid supporterkiosken. Det är ju så att även de som varit inblandade i omröstningen (Maggan, jag, Jean1, m fl) också har haft rätt att lämna var sin röst och har chans att vinna klubban.
ajon: Nej vi kallar oss mods! Försök inte med den där valsen nu lille gubben.... Vi urinerar på svenska mästarna. Gå och chatta med "studs" eller vad han nu kallar sej istället.
nectis: jo klart det var spänt, men vi sjöng ju knappt efter att vi gjort mål, jublade en stund sen blev det helt tyst igen.. det drogs igång ramsor, men dom dog lika fort igen..
Happyer: Jag kände mig ganska avslagen redan innan match, sen efter 3-0 vart det ännu mer avslaget. Till och med kommentatorerna noterade att det vart knäpptyst strax efter Jämtins bentackling... Bättre kan vi och bättre kommer det bli nästa hemmamatch!
Är det bara jag som har reagerat på hur tyst det var i e:on igår? tänkte på det redan under matchen, men det blev ännu mer tydligt nu när jag har kollat på reprisen.. Var vi för jästa igår efter all påskmat eller vad var det?
NU finns inslaget med Timrås mest populäre spelare (framröstad på tikare.se) på ST-tv. Janken gör en lysande insats som prisutdelare och minnesmästare.
Grabbar! Vi gjorde en väldigt bra match mot HV igår, vann relativt enkelt, fortsätter semifinalspelet med tillförsikt mot HV imorgon, vi har minst en härlig hockeyvecka framför oss. Varför låta en bitter modoit ta bort det positiva fokuset? Näe, se igenom honom och ignorera, låt han sitta och gråta framför en tom skärm utan svar.... Vi har ju mer spännande saker framför os....
Hassan: "Jag har exponerat min hals och nu hänger fyra afghanska blodhundar i den och tuggar som bäst. Vilken tur att jag inte exponerade benet." *ASG*
spud: Tacklingen är kraftig och tar över benet. Dvs matchstraff! Den hur nära han är att tackla Andersson spelar ingen roll. Han missar juh. Jag har sett 2 minuter och matchstraff för kneeing och den här var klart på matchstraffssidan.
spud: Nu föreslår jag att du precis som jag gör med dig behandlar mig som en individ och en egen person. Jag tycker inte illa om alla modoiter bara för att du är korkad och babblar strunt.
Jag personligen anser att du är dum i huvudet för att jag tycker du har fel och du envisas med att gaffla vidare med din felaktiga åsikt. Vad det gäller tacklingar i ryggen så har jag inte berört det ämnet alls så vart du får det ifrån förstår jag inte.
Det är inte en person som skriver alla inlägg i denna tråd utan vi är flera olika. det kan man se på dom nicknames som finns kopplat till varje inlägg (nere till vänster i röd färg, om du är färgblind så är det den lite tjockare klickbara texten).
Men då du kanske är lite sinnessvag så säger jag det igen:
Om du anser att händelsen mellan Jämtin och Andersson är nånting som ska rendera i max 2 minuter så baserat på detta uttalande så anser jag att du är dum i huvudet. Allt annat är saker som du lägger till i din egen fantasivärld och nånting som jag inte kan lastas för.
"Fredrik Hynning vilade från isträningen på tisdagen, men det ska inte vara någon fara med honom. – Det är ett Stockholmssyndrom. Hynning och Sanny bestämmer lite själva när de tränar och inte, skämtar Challe Berglund."
Messiah: Sådärja, nu känner man igen metoderna, Barbro Börjesson har lärt upp er väl! Om man inte delar er uppfattning om tackling i ryggen(den delen gäller bara när ni inte blir tacklad) eller när Jämtin försöker ge bagarn en rejäl tackling och han viker undan med svansen och jämtins knä mellan benen är man dum i huvudet.
spud: Jag kan också googla fram regelboken och vet vad som står i den också. Men om du anser att det är max 2 min för den tacklingen så anser jag att du är dum i huvudet... bra då har vi rett ut detta.
Nu föreslår jag att du rullar tillbaka ner i silly season och stoppar en kork i kakhålet fram till nästa säsong. Modo förlorade och det är bara gilla läget. Det blir inget mer för er i år. Det är över...slut...rullgardin och god natt... ni vart utskåpade, avhängda, bortlurade, överkörda och totalt utspelade...finns ingen bentackling i världen som ändrar på det.
Som sagt sluta dumma dig och släpp sargen annars var bara tyst.
Rico01: Jag är supporter och jag får tappa fokus, åtminstone till en viss grad. Det skulle dock vara oroande att se spelarna göra detsamma, vilket vi får hoppas inte händer. Men det tror jag inte, dom är för bra. Gillade dock när jämtin höll på att få tröjan bortsliten.
Jag har exponerat min hals och nu hänger fyra afghanska blodhundar i den och tuggar som bäst. Vilken tur att jag inte exponerade benet.
Messiah: För dig kan då informeras att straff på knätacklingar är 2 min, 5+gp eller 5+mp. Så visst är en knätackling en sådan, men hur den bedöms är olika, den jag såg igår skulle jag anse vara en 2a.
Asså hörni, orka tjaffsa om en tackling ?! Själv tyckte jag att den var SKIT FUL !!.. men men , gjort är gjort, vad ska ni göra åt saken nu ?.. Det är väl bättre att vi glömmer detta och börjar fokusera på nästa match ? Känns det inte bättre att kunna slå ut HV, än att sitta och diskutera något som hänt som man gör sig "osäker" på ??..
Du gnäller om inkonsekvens och är lika konsekvent som en gråsparv själv...
Precis som många andra säger härinne, en bentackling är en bentackling är en bentackling...end of story. Tycker du nått annat så har du fel och om du med en dåres envishet fortsätter gnälla om det så är du nog dum i huvudet också.
Det ÄR en bentackling och ska bestraffas ordentligt precis som så skett mot Timråspelare som gjorde detta fel. end of story
Rico01: Jag tror faktiskt inte att Jämtin älskar det här. Det skulle implicera att han har flera nivåer i sitt hockeytänk, vilket han aldrig visat. Det här ÄR hans nivå, han är inte smartare än så och det är livsfarligt. Man behöver inte tappa fokus på spelet alls, Ledin kan gott få försöka provocera, det är han mer än bra på men Jämtin behöver faktiskt bäras ut på bår.