Smålänningen fick inte fortsatt förtroende alltså ;)
Vibbarna känns konstiga inför ikväll. Jag tror inte HV kommer gå bort sig så mycket som i förra mathen. Trots hemmaplan för dem tror jag på ett mer försiktigt HV. Nu har HV lärt sig vilka snabba spelvändningar och forwards vi har. Men checkar dem lika högt och energiskt, nästan lite chansartat, utan att få utdelning tror jag vi har en väldigt bra chans. Tålamod och ett enkelt försvarsspel tror jag blir nyckeln, som så många gånger förr alltså. Självförtroendet är nog så pass högt att när väl lägena dyker upp så sitter dem.
HV måste vinna och bör känna en enorm press, överlägsna seriesegrare som de blev. Utnyttja det.
Skarin: Ska man försöka att jämföra honom med någon så ligger Manderville närmast till hands. Då blir det inte svårt att förstå varför han blir supportrarnas favorit.
T T: Jag som trodde att det bara var jag som röstade på Bagarn ;) Skämt å sido. Riktigt kul för honom måste jag säga. Det är helt fantastiskt att se hur han jobbar match efter match och hur han offrar sig för laget. Ett föredöme på många sätt. Han har dessutom knappt missat en match på två säsonger.
Kevin O Shea: Kidsen satt rakt under mig, och jag satt på balkongen i höjd med mittlinjen. Följdaktligen borde det då vara sektion B (?), rad 2. Så vitt jag vet är det dom där fucking företagsplatserna som brukar gapa tomma (ååååååh vad jag hatar dom...).
I övrigt så väljer jag att inte kommentera huruvida "tv - spel" på hockeymatch är rätt eller fel. Positivt att någon satt där iallafall eftersom dom ju brukar vara tomma..
Blizzard: Kan inte kidsen vara filmade från läktarsektionen där spelarfruarna sitter, strax nedanför handikappläktaren? Dom har nog speciella platser/årskort och tar inte platsen av någon som ville se matchen, men inte fick tag i biljett!
Blizzard: Dit jag vill komma är att det fanns säkert dem som skulle uppskatta biljetterna mer, behöver inte vara några "super" supportrar. Och det var alltså folk som ville ha, men det var slut. Man kommer ju knappast före i någon kö för att man är "super" supporter, eller hur? Alla har ju lika stor chans att få tag i biljetterna, så den där fadern eller modern hann säkert före andra supportrar som skulle ha större glädje av biljetterna.
Dogsbite: mena att är det någon som VERKLIGEN ville in på den matchen så skulle dom vart där istället för dom där bernen! om dom VERKLIGEN ville. Så något jätte hån tycker jag inte det var.
Blizzard: Dem har väl föräldrar förstår du väl om du tänker efter lite mer. Super supportrar? Om en person är mer intresserad en dem så behöver den personen långt ifrån vara en "super" supporter.
Angående klacken/publiken... Klacken gör i grunden ett mycket bra jobb, men det som är sämre är det gamla vanliga:
- Det trummas och klappas alltid till allting - Alla ramsor körs i för högt tempo - Dålig variation på ramsor, av någon anledning används inte ens det lilla utbud som finns
Sen kan man fråga sig vad det var för proppar som fick biljetter till matchen senast. Hallen började tömmas innan matchen var färdigspelad. Sista fem minuterna rådde begravningsstämning. Och två små ungar sitter och spelar nån sorts dataspel.
LingaN: Blir man automatiskt gnällig bara för att man har sittplats i en match? ;)
Annars är jag, precis som Blizzard är inne på, just nu sjukligt koncentrerad när spelet pågår. Varenda moment, varje kvadratmeter är viktig. Jag klarar inte ens av att klappa i takt då.
Skrev igår före matchen att jag tyckte att Vinnerborg varit den bästa domaren den här säsongen, men "tack vare" matchen igår, så tar jag härmed tillbaks varenda ord.
trodde faktist att det skulle vara hahl som blev årets publikfavorit, men bagarn självklart också ett givet val, må han stanna i timrå i många långa år framöver
Blizzard: visst kan det vara svårt åh skrika om man är spänd åh så, men vi leder ju med 3-0 i första, men ändå så blir det inget massivt tryck som det brukar vara.. jag brukar ha gåshud på armarna, men inte igår..
LingaN: en kompis och jag såg matchen igår han sa samma sak, då kontra jag med att dom flesta var nog nervösa. För när det blev en avblåsning drog klacken igång men när spelet var svajigt så var dom flesta spända=tysta!
Happyer: Håller med dig. Blev ganska förvånad över att det var så dåligt tryck i hallen igår. Borde kunna vara mycket bättre tryck än vad det var igår. Jag vill inte ens tänka på hur dåligt tryck det hade varit om vi inte fått in målen i första perioden eller överhuvudtaget vunnit matchen. Nya tag nästa match!
Janken: Det enda jag vill är att alla ska fundera på varför inte klacken var på topp igår, så vi alla kan hjälpas åt åh vara det på fredag istället.. För det förtjänar verkligen spelarna, efter matchen igår och efter matcherna mot MoDo! =)
Maggan: Jag gnäller inte på nån annan, jag står själv i klacken, åh förstår att man inte alltid orkar skrika, åh har svårt att "tända till" ibland, men om man inte tänder till, till en semifinal match? När ska man då göra det?
Jag kom själv sent till matchen, åh som vanligt dom här matcherna så är det ganska trångt just kring klacken, så den här gången ville jag inte jäklas med folk åh trängas så jag ställde mig lite bredvid, åh jag försökte få igång folket runt mig med olika ramsor, men det var stört omöjligt.. Jag var själv superladdad innan match, men när jag inte fick nåt gehör från folket runt omkring mig så kändes det på nåt sätt helt meningslöst!
ajon: Det beror helt på vart mikrofonerna sitter och hur mycket det skruvar upp dem. Så TV kan ljuga en hel del. Men visst kan det bli bättre, helt klart.
Happyer: Ja det var segt igår från läktarplats vad gäller ramsor och håll-i-gång . Men jag var inte lika laddad som inför kvartfinalerna. Om det beror på att jag hade haft en helt otroligt mysig och lugn dag (slädtur) eller om det beror på något helt annat, ja det återstår att se.
Men jag tycker att det blir ett jävla gnäll på folk om alla möjliga skitsaker. Är det inte på Olle och trummandet, så är det dålig fart på klacken, fel ramsor osv. Nä, skrik själv i 60 minuter, alla matcher då kommer vi få ett otroligt tryck i E.on. OBS! Man behöver inte stå i klacken för att heja i ramsorna, detta fenomen kan även göras från sittplats.
ajon: ööhm, Timrås klack må ha haft sina svackor under säsongen men nu under slutspelet har den varit bra och igår var den inte tyst, va vill du egentligen ?
anyway, styf har inte nätat på 2 (?!) matcher nu, så det är alltså dags nu. Vill se samma spel som sista matchen mot modo, disciplinerat!