Red-line: Det är ju det som är så skönt, att ingen tycker att det bara "roligt" med en semi bara för att vi slog ut Modo. Det känns som att alla är ännu hetare på att vinna den här serien.
Uno Gordon: som sagt, om timo inte känner att han kan gå till 100% så tycker inte jag heller han ska tacka ja, men om han känner sig spelklar så varför inte?
Det är dock okej för dig att Pyörälä sticker (som spelar med ett specialskydd) eftersom han ryktas till nhl och då är det endast till vår fördel om han blir skadad.
janssonovich: Ja, det har ju faktiskt hjälpt att sätta in unga spelare tidigare. Kolla på brynäs och markström, när man satte 18-åringen i mål så skärpte sig försvaret avsevärt. Kanske samma sak nu när Moe får lira ordinarie?
ralus: Skillnaden är markant. Rikus kontrakt går ut efter denna säsong och han har presterat på en hög nivå i flera månader. Pyörälä ryktas till NHL men skulle han bli skadad så lär NHL-scouterna dra öronen åt sig och avstå budgivningen. Då blir han kvar i Timrå. Då hinner han läka ihop till hösten om det inte är korsbandet och annan skit som ryker. Då kan de bli svårt att hitta samma nivå i sitt spel igen. Men om Timo får en elak kyss åt ryggen kan det ödelägga hela hans karriär. Och som sagt Riku vill spela i lag med Mika och Timo om han skall stanna. Det är en viktig aspekt vi måste ta hänsyn till.
Uno Gordon: Vem har sagt något om att riskera karriärer? ska riku och mika också tacka nej då för att dom dragits med skador dom också? Jag tycker timo har sett väldigt fit for fight och rapp ut, det hade varit skillnad om han hade varit tvungen att hålla tillbaka (typ som hynning). men han har lirat på 100% hela tiden och gjort det mycket bra.
Hur det egentligen känns vet varken du eller jag, men om timo känner sig spelklar så ska han naturligtvis få representera sitt land utan att bli uthängd för det
ralus: Så du menar att han skall riskera sin karriär för ett enda VM? Det vore tjänstefel i mina ögon och ett svek mot Timråfansen. Han har ett nysignerat 2-årskontrakt att ta hänsyn till. Och skulle Timo gå sönder under VM kan vi säga ajöss även till Riku Hahl.
Uno Gordon: Jag tror alla 3 tackar ja ifall dom får en förfrågan, i finland är det en stor ära att få representera landslaget. Där tackar man inte nej p.ga lite ryggont som man gör i sverige
Aja, hursomhelst så skulle det vara skitkul om alla tre lirade vm och i samma kedja såklart.
RocknRolf2: Jag håller med dig. Men jag tycker det är fel att leta syndabockar i den här affären. För man måste alltid fatta en massa beslut ifrån tidpunkt till tidpunkt och visste man hur allting skulle bli så vore det enkelt att vara sportchef/tränare. Nu tog Challe ett beslut som han kanske kommer att få käka upp. Men nu är det som det är. Då får man ta på sig gummistövlarna, galonbyxorna, fiskehatten och plocka med sig håven och spöet och fiska fram nya fynd.
5 min nu kör vi