1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600852 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
TikRikard: snälla söta BACKLUND inget mål bakom dej efter 12 sek i dag
5 min nu kör vi

TikRikard: vilken jävla tur dom har, trodde dom skulle missa hela matchen.

nu är våra tappra suportrar frame... dom kom i tid även denna gång=)

T T: Det är jag medveten om du.

Mathias: Hm, det viktigaste är trots allt att komma fram alls.

Jensen_12: Japp, det har tydligen körts väldigt fort, hur fort vill nog ingen veta

Mathias: Bra, då hinner dom i tid iallafall!

73Sjöbba: Jag tycker nästan att Lotvonen gjort bort sig lika mycket som Moe det senaste. Varför inte matcha Moe med Jonson eller Sanny istället?

Fick nyss sms från bussen dom har ca 3 mil kvar till Jerusalem!

Frisco: Det låter nära.

Gränna!

ralus: Godtyckligt, javisst! Men jag har bara Timrås bästa för ögonen. Allting annat är fullständigt ovidkommande.

FORZA TIMRÅ!

Shadar Logoth: Du kan t.o.m. få namnen.

Jensen_12: Jag är mer rädd för Moe´s patenterade indianare än 104kg segt kött.

Shadar Logoth: 47 stycken tappra suportrar...
man börja smått ångra sig att man inte for

Hur många är det på supporterbussen...?

Red-line: Det är ju det som är så skönt, att ingen tycker att det bara "roligt" med en semi bara för att vi slog ut Modo. Det känns som att alla är ännu hetare på att vinna den här serien.

Skit att inte Plåt kan spela i kväll.

Red-line: Du sa ju att någon skulle skriva så? :)

Uno Gordon: som sagt, om timo inte känner att han kan gå till 100% så tycker inte jag heller han ska tacka ja, men om han känner sig spelklar så varför inte?

Det är dock okej för dig att Pyörälä sticker (som spelar med ett specialskydd) eftersom han ryktas till nhl och då är det endast till vår fördel om han blir skadad.

aja nog om detta, nu ska jag se på håcky!

Jensen_12: Ja, det där hjälpte ju mycket... ;-)

Red-line: slutspelshockey ska vara roligt

janssonovich: Ja, det har ju faktiskt hjälpt att sätta in unga spelare tidigare. Kolla på brynäs och markström, när man satte 18-åringen i mål så skärpte sig försvaret avsevärt. Kanske samma sak nu när Moe får lira ordinarie?

Åh, herregud... Är det någon som kan berätta för mig att slutspelshockey ska vara roligt...

Jensen_12: den kan vara bra att Lotvonen för ung vid sin sida då måste han höja sin lägsta nivå

Jensen_12: han kanske inse allvaret och visar varför han spelar ishockey då :)

tk75: Usch, Lotvonen Moe känns inte stabilt, tyvärr. Inte pga Moe, utan den äldre. Han har inte spelat alls bra på sistone tycker jag.

Uno Gordon: vårt lag i afton
26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus 19. SVENSSON, Björn 24. LANDER, Anton
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

10. SUNDH, Oscar 17. ANDERSSON, Johan 16. AXELSSON, Anton
3rd Line 8. LINDSTRÖM, Sanny 4. JONSSON, Robin

--------------------------------------------------------------------------------

7. HYNNING, Fredrik 13. REGIN, Peter 62. TENKRAT, Petr
2nd Line 29. LOTVONEN, Kimmo 2. MOE, Eric

37. PYÖRÄLÄ, Mika 32. HAHL, Riku 27. PÄRSSINEN, Timo
1st Line 9. KOSKINEN, Kalle 30. KOKKO, Petri

ralus: Skillnaden är markant. Rikus kontrakt går ut efter denna säsong och han har presterat på en hög nivå i flera månader. Pyörälä ryktas till NHL men skulle han bli skadad så lär NHL-scouterna dra öronen åt sig och avstå budgivningen.
Då blir han kvar i Timrå. Då hinner han läka ihop till hösten om det inte är korsbandet och annan skit som ryker. Då kan de bli svårt att hitta samma nivå i sitt spel igen. Men om Timo får en elak kyss åt ryggen kan det ödelägga hela hans karriär. Och som sagt Riku vill spela i lag med Mika och Timo om han skall stanna. Det är en viktig aspekt vi måste ta hänsyn till.

Blizzard: ingen robban ikväll!!!!!

friskan: näe jag är inte kristen, hehe skämt å sido. Näe men håller med dig dom är riktigt som duktiga,grymma åker ner dit :)

Uno Gordon: Vem har sagt något om att riskera karriärer? ska riku och mika också tacka nej då för att dom dragits med skador dom också? Jag tycker timo har sett väldigt fit for fight och rapp ut, det hade varit skillnad om han hade varit tvungen att hålla tillbaka (typ som hynning). men han har lirat på 100% hela tiden och gjort det mycket bra.

Hur det egentligen känns vet varken du eller jag, men om timo känner sig spelklar så ska han naturligtvis få representera sitt land utan att bli uthängd för det

Blizzard: Amen

Blizzard:

Är du också på väg dit?

friskan: vad gör man inte för att få träffa gud......

friskan: Ja, och jag vet att våra hjältar kommer att göra ett fantastiskt jobb både ikväll och imorgon! :)

janssonovich:

De är helt suveräna som orkar åka och ställa sig i "fållan" därnere.

Blizzard: stats.swehockey.se är en sida jag själv länkat till en massa gånger, skulle inte skada med en länk dit heller.

John K: kan inte någon moderat klista fast tvmatchen.se här ovanför typ brevid eller under timrå ik supporter loggan :) ??

Englund:
Matchen HV71-Timrå IK sänds i Kanal 5 med sändningsstart kl 19.00 och Linköping HC-Färjestads BK visas på Kanal+ sport 1.

För övrigt så är denna webbadress bra att lägga in bland favoriter för kommande behov. tvmatchen.se

Bergius: Nu ska vi vara optimistiska ;)

Bergius: jo om oturen är frame så...
¨nu börjar nevositeten komma...
men i kväll blir de fan vinst..

forza timrå

TikRikard: Det hinner hända mycket på 13 mil.

The Palm: enligt uppgifter har de enbart 13 mil kvar...
så dom han fram även denna gång=)

ralus: Så du menar att han skall riskera sin karriär för ett enda VM? Det vore tjänstefel i mina ögon och ett svek mot Timråfansen. Han har ett nysignerat 2-årskontrakt att ta hänsyn till. Och skulle Timo gå sönder under VM kan vi säga ajöss även till Riku Hahl.

Uno Gordon: Jag tror alla 3 tackar ja ifall dom får en förfrågan, i finland är det en stor ära att få representera landslaget. Där tackar man inte nej p.ga lite ryggont som man gör i sverige

Aja, hursomhelst så skulle det vara skitkul om alla tre lirade vm och i samma kedja såklart.

dr-nix: Bara inte karln blir en ny Kimmo Lotvonen eller Mikael Simons så är jag nöjd.

Och självfallet måste vi ha PP-backar! Mikko Lehtonen, Tom Koivisto, Tukka Mäntylä, Aki-Petteri Berg m fl.

Ikväll finns bara vinst!
Det är lika bra att vinna på en gång.

Nu kör vi!!!

RocknRolf2: Jag håller med dig. Men jag tycker det är fel att leta syndabockar i den här affären. För man måste alltid fatta en massa beslut ifrån tidpunkt till tidpunkt och visste man hur allting skulle bli så vore det enkelt att vara sportchef/tränare. Nu tog Challe ett beslut som han kanske kommer att få käka upp. Men nu är det som det är. Då får man ta på sig gummistövlarna, galonbyxorna, fiskehatten och plocka med sig håven och spöet och fiska fram nya fynd.

Hur går det för vår klack? Hinner dom i tid?

« · 1020118 · »