250kg kärlek: nej nej definitivt inte moes fel att vi spelar som idioter i försvarspelet och att HV71 får målchanser på löpande band samt att vi ligger under. Men likt förbannat är han delaktig, och det finns inga ursäkter till det (möjligtvis lotvonen), och ingen annan har det heller.
Näe de är inte omöjligt, men för att ha så stor chans som möjligt att ta igen detta måste man ju spela bra - och det gör vi fortfarande inte.
andyo: Jag tycker inte heller synd om Moe. Tycker däremot att det är fel att skylla underläget på honom. Och du ska bara veta hur mycket jag skriker på Lotvonen när jag är på match :)
0-2, fortfarande möjligheter att vända detta. Men då krävs det mer jävlaranamma från samtliga lagdelar.
RocknRolf2: Hv spelar riktigt bra idag, man spelar liksom "ordentligt", man hjälper varandra och täcker upp bakåt innan man rusar framåt. Ward och Jämtin har hållt sig i skinnet dessutom.
250kg kärlek: ja självklart, en kille som lotvonen, med sin lön etc, borde vara fruktansvärt mycket bättre. Och du ska veta hur mycket ja skriker å klagar på fanskapet på hemmamatcherna.
tror inte vi kommer så mycket längre i den här diskussionen, jag tycker då inte synd om Moe, och jag tycker att han spelat mycket sämre än vad han kan.
Då tycker jag hellre synd om Oscar Sundh och Björn Svensson som tamefan aldrig får utdelning.
AndersN: Vet du nånting som vi andra inte vet om vad Timrå kommer värva?
Alltså, imorrn får Timrå se till att hålla tätt bättre i början av matchen. HVs snabba utdelning gör att de kan spela lugnt och metodiskt - hålla sig till sin Kenta-game-plan som Maco nämnde för nåt inlägg sen. Timrås stora chans borta är om HV blir riktigt stressade, det har vi inte sett än
Ambroo: En tidig puck i tredje är vårt enda hopp. Vi måste dumpa puckarna på mål. Få Liv stressad och parkera folk framför kassen och vispa in returerna. Kötta utav bara helvete.
andyo: Jadu, sett till speltid i slutspelet, sett till förtroende från Challe Berglund så har åtminstone jag betydligt högre krav på flertalet spelare än jag har på Moe. Moe har inte rosat marknanden i kväll. Men handen på hjärtat: vilken i Timrålaget har gjort det? Och då skall man komma ihåg att det finns spelare som har betydligt bättre förutsättningar än en sån som Moe.
General_Moisio: Dom har skrikit en hel del. Men de blir svårt att höras till tvn mkt när man är fast alldeles bakom plexit, samt att hvs klack är ju inte tyst heller så.
Jacksson 71: Ja absolut de är 20 minuter kvar men spelet lovar inte alls gott och de håller ju inte att spela bra i en period, så här vare senast Timrå var i Kinnarps också.
Ambroo: Håller med, eftersom HV71 trots allt har en sån otur med sina lägen, är det ju rätt rimligt att vi också ska ha otur. Fan att dom ska ha så stor respekt för dom jävlarna nere i småland, och fan för att vi bara har en till hemmamatch..
johan_s: Thörnberg är en stor äcklig tönt, helt bedrövligt hur han filmar hela tiden, både han och Melin är duktig på att spela skådespelare, riktigt tråkigt är de med tanke på att dom är bra hockeyspelare.
250kg kärlek: Självklart är allt inte moes fel, men han har vart en av dom sämre spelarna, om inte den sämste av alla. Klart man måste ersätta Styf, går inte att spela på 5 backar som Kenta gjorde flera gånger när han va tränare i TIK.
Om jag ska vända på det hela så låter det i så fall att du tycker synd om Moe att han ska "behöva" hoppa in nu, klart som fan han vill spela helt klart. Kan säga att Moe har en sån attityd att han förmodligen tycker han är BÄTTRE än många av timrås backar.. därför är det helt fel att tycka synd om honom för att han måste hoppa in nu och ta ansvar.
Herregud, han är 19-20 år, har kontrakt av Timrå IK och får ett enormt förtroende trots allt.
Det enda man kan ha sympatier för är att han spelar med lotvonen, men frågan är om det hade gått så mkt bättre med sanny eller någon annan idag för honom?
Jacksson 71: Man vinner inge sm guld på att vara hyfsat med i matcherna, men jag känner inte igen Timrå, att de ska vara en så enorm skillnad att spela i eon o kinnarps.
andyo: Sanningen är ju den att det är närmare 5-0 än 2-1 och det trots det där ribbskottet. Vi går bort oss gång på gång och det är på tok för många som inte är med i matchen. Vi spelar semifinal och har 2-1 i matcher, men likförbannat så ser det ut som det gör.
General_Moisio: Ja - det ser trögt ut. Vi skapar inte tillräckligt för att hänga med målmässigt. Vi behöver en tidig reducering i tredje.
Sedan vore det ju kul att nån gång mot HV inte hamna under med 150-0 innan i börjar spela... Vad är det med första perioderna mot HV de senaste åren, förutom då semi 1???
Barbarossa: pinsam kille den där törnberg... lika dant i varje match... han borde spela fotboll i italien... han skulle man få träffa på en fest någon gång
andyo: Klart jag hade tyckt de, men de hade känts skönare helt klart.Timrå släpper till alldeles för mycket samtidigt som Timrå inte sätter hård press på Liv och inte får långa anfall.