1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600381 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Hahl Bundy: Ja redan nu, haha mjölk funkar bättre ;)

Hahl Bundy: *skratt* Jo det har väl hänt. Tur att det finns element. :P

Maggan: Men lilla du, har du fått en blöt tidning i brevlådan?
Finns ju inget värre. Det är sabotage! :)

FreddanVF: Som svar på din fråga varför inte någon Polisw ingriper på arenan? Därför att det saknas beslutsunderlag. Ingen Polis vill gripa någon på "felaktiga" grunder och därefter tvingas släppa honom.Om de däremot får arresteringsorder ifrån högre ord via mobil eller kommunikationsradion så agerar de kraftfullt.

FreddanVF: Så allting är tillåtet i en hockeyrink eftersom det är där man "legalt" kan bete sig hursomhelst?
Den enda formen av dom o disciplinstraff utdelas av Disciplinnämnden oavsett grad av förseelse, är det rätt uppfattat?

skurknnn, FreddanVF, Uno Gordon: Men herregud att ni orkar. Ge er nu!
Bör ju finnas värre/viktigare saker att hetsa upp sig över än en blöt morgontidning. Eller om en privat person anmäler en hockeyspelare för idiotsaker på isen.
Om det nu inte betraktas som ett brott, ja men då läggs ju undersökningen ned och allt är utaggerat.

Har ju faktist hänt att en privatperson har anmält en artist för texten i en låt också, men inte fan hetsar man upp sig över det. Inte jag iaf. Ser snarare komiken i det hela.

Uno Gordon: "Och avslutningsvis så står det ingenting i regelböckerna om att det är okej att svinga ett tillhygge och åsamka kroppsskada på en mänsklig individ."

Nä det står att det ska vara 2 minuter utvisning för slashing. Och om skada uppstår så ska det utdömas det stora straffet dvs 5+Game eller Match Penalty vilket som utdömdes igår. Hoppas det svara på ditt sista påstående.

Simmalugnt: haha... Ja hade nu Micke Johansson stendött så hade du inte haft det här dilemmat för då kan jag garantera att han hade åkt dit direkt. Men du får ju för fan se att det tillhör spelet. Är du emot tacklingar också? För en hederlig Scott Stevens open ice tackling släcker ju motståndarna... det är väl mycket värre än det som hände igår? Polisanmäler du då också kanske?

Idioti... Du måste verkligen älska serielunken och hata det "tuffa hårda fula" slutspelet.

FreddanVF: Det är väl en jävla skillnad på boxning och hockey. I boxning väljer man frivilligt att ställa upp mot betalning för att utsättas för vål mot huvudet. Och det skulle aldrig falla mig in att anmäla något sådant. Dessutom använder de inte hockeyklubbor när de slåss.

Och avslutningsvis så står det ingenting i regelböckerna om att det är okej att svinga ett tillhygge och åsamka kroppsskada på en mänsklig individ.

FreddanVF:

Ok fine. Nu orkar jag inte längre. Vi väntar tills någon dör i stället. Så får vi se om du sitter och jublar då.

Vaddå? Det hände ju på en hockeyrink så det måste ju vara ok. eller?

kom igen nu timrå och kämpa så vinner vi ikväll! :)

Heja Timrå

Uno Gordon: Ja du kan ju börja anmäla boxare för misshandel också då så ska vi se på vilket allvar samhället tar dig sedan. Försök se skillnaden på saker och ting.

Händer något brottsligt på arenan så tror jag inte för en sekund att polisen skulle ingripa. På en arena finns minst 10 poliser som kan ta hand om den individ som anses bryta mot lagen så våldsamt att han ska tas om hand.

Varför grep ingen av alla poliser på arenan Pihl isf?

janssonovich: Om dem körde slut på sig igår så måste jag säga att dem måste vara förbannat dåligt tränade eller något liknande. Såg inte ut som att behöva anstränga sig allt för mkt..

janssonovich: Redan nu?
Ta lite tranbärsjuice så ska du få se att du inte behöver sitta still. :)

Simmalugnt: Knappt så man ens ska bemöta det påståendet. Vem man är utanför isen och som supporter är något helt annat. Det är fega idioter som går på enskilda individer utanför isen. Andreas Pihl står inte högt i kurs heller om du nu tror det. Men skillnaden är att det han gör händer på isen. Det skulle han aldrig göra utanför isen. Därför ska och kan inte samhället gå in och straffa honom för något han gör där som han inte skulle göra utanför isen. Situationen skulle aldrig uppstå utanför isen.

Folk slåss med varandra inne på rinken. Det är en del av spelet. Dom skulle aldrig börja slåss utanför isen. Många hockeyspelare är kompisar utanför isen oavsett vilket lag dom kommer från. Många spelar ihop i landslag osv.

Polisen - Domaren
Domstolen - Disciplinnämnden

Lagboken - Regelboken

Se sammanhanget. Och försök tänka längre än näsan. 99% av det som sker inne på isen skulle aldrig ske utanför isen. Annars skulle dom väl slå varandra på käften hela tiden i omklädningsrummena efter matcherna..

Och om det är brottsligt varför ingriper inte en av alla dom poliserna på arenan och griper Pihl för misshandel? Har ni aldrig ställt er själva den frågan?

Hahl Bundy: haha, jag är så nervös att jag knappt kan sitta still!

nja förhoppningsvis kommer vi vända skitkrikten till tändvätska och hv körde slut på sig i gårdagens match :)

janssonovich: Har lite svårt att hetsa upp mig just nu, samhällsdebatten här inne är intressant, men upptrappningen är på G. :)

Tror tyvärr på storsmisk ikväll. Måste få negga nu!

FreddanVF: Varför skall idrotten leva i en skyddad verkstad och skapa sina egna lagar. Du skall kunna bli dömd även för en idrottslig gärning anser jag och det har folk blivit också.

jZo: Nej igenting är ju samma sak. Men detta var både första och sista gången jag överhuvudtaget brydde mig om det som utspelar sig på en hockeyrink. I ett flat samhälle skall vi alltså överlåta åt våra makthavare och beslutsfattare att fatta viktiga och avgörande beslut som de bevisligen inte klarar av att göra.

Då kan den lilla människan skita i allt och sluta engagera sig överhuvudtaget för vi kommer ändå aldrig någonsin att kunna påverka ett skit utav det som händer och sker.

Ja jag är centerpartist och jävligt bitter! Och kommer aldrig kunna ändra på någonting.

Låt hela jävla samhället urarta! Blunda för verkligheten! Bli kriminell. Bör brott lönar sig alltid.

Amen.

jZo:

Ja de är ju kända för sina hårda straff.

Men det spelar ingen roll. För såna saker hör inte hemma på en hockeyrink alltså bör det inte vara hockeyligans huvudbry.

jZo:

Absolut? Tillåt mig tvivla. För du tycks sakna både moral och civilkurage.

Uno Gordon: Du skriver ju så dumma saker så det går ju knappt att debattera. Det som sker i samhället är något helt annat än det som sker på isen. Det har vi ju redan sagt. Händer det utanför isen så är klart det är misshandel. Men då är det också misshandel att dra en klubba över armarna på någon. Men det är det inte på isen. Fattar du?

Ser man en misshandel på gatan så är klart man ska ingripa. Där finns inga andra spelare eller domare som lägger sig i. Där ringer man polisen för dom är samhällets "domare".

Seriöst... se sammanhanget.

Herregud vilket liv, varför inte koncentrera sig på matchen som börjar om ett par timmar istället? gaah, nervös som ett as.

Come on, nu kör vi!

Simmalugnt: Du verkar inte förstå vad jag menar? Det jag säger är att någon har redan lagt sig i detta och det är Hockeyligan, de kommer att ordna detta och jag hoppas verkligen på ett hårt straff.

jZo och FreddanVF:

Ni är förmodligen såna grabbar som står i en ring runt slagsmål på stan och hetsar och hejar på men som skulle backa på en gång om ni blev utmanade.

Fega uppviglande våldsälskare.

Uno Gordon: Jodå, absolut, om jag blir vittne till något som händer mig i närheten, absolut så lägger jag mig , det är inte samma sak?

jZo: Då ingriper du aldrig någonsin på gatan heller om någon bevisligen håller på att bli ihjälslagen eller polisanmäler det hela för en utomstående skall ju inte lägga sig i.

Tack då vet jag!

Simmalugnt: Det ska vi inte göra, men en person som inte ens är inblandad i situationen ska inte behöva lägga sig i, då hockeyligan förmodligen kommer att straffa honom.

Personligen så vill jag inte ser honom i en hockeyrink någonsin efter överfallet men jag ringer inte och polisanmäler honom då jag anser att jag inte ska behöva lägga mig i.

FreddanVF: Det är väl en sak att slog en knytnäve i ansiktet på någon än att använda en klubba? Riskerna är lite större chanser med ett sådant agerande.
Jag polisanmälde inte Justin Morrison heller ifjol när han under slutspelet nöp till en Timråspelare ifrån båset.

Och jag har aldrig anmält Magnus Wernblom. Även om jag någon övervägt tanken. Men denna gången fick det vara nog och jag lyfte luren. Jag vill få till en oberoende utredning för att statuera exempel inför framtiden och få bort denna typ utav illdåd.

Så du anser att Andreas Pihls vevande var kontrollerat? Patetiskt!

Simmalugnt - Uno Gordon:

1. Att misshandla någon i skolan är en brottslig handling och att den sker i skolan är inte under kontrollerade former. Den såkallade regelbok som gäller i skolan är samma som Sveriges rikes lag. Bara löjligt att du tar upp detta i debatten. Korkat av dig att nypa till honom då du vet att det är förbjudet enligt regelboken.

Ni verkar inte förstå hur jäkla löjliga era resonemang är heller. Var drar vi gränsen? Sitter ni och anmäler en vanlig slashing också? Ett rapp över armarna är bevisligen misshandel i lagens mening. Ett riktigt hockeyslagsmål med knytnävar är också högst brottsligt ute på gatan och kan rendera i både det ena och det andra. Men anmäler ni det?

Anmäler ni när folk tacklar andra "försvarslösa" individer in i sargen med huvudet före och då får matchstraff... eller när man tacklas med armbågar i ansiktet osv.

Hallå seriöst kom in i matchen. Det är det här som ÄR ISHOCKEY! När nu Pihl gått över den gränsen i en handling som händer på en snabb sekund när han hålls fast så får han sitt straff i enlighet med regelboken och disciplinnämnden.

Jag tar avstånd från allt våld inne på arenorna, som sker utanför isen. För där gäller inte hockeyns regelbok. Seriöst ni gör ju hockeyn ännu mesigare än vad den är nu.

jZo: Jävlar vilken debatt det blev. Det enda jag känner är att vi i Sverige är för fega... Bertuzzi gick till domstol, McSorley likaså. Nu menar jag inte att Pihls smäll är lika allvarlig, långt ifrån Bertuzzi, men ändå. Skulle hockeyligan våga ta till civil domstol mot en hockeyspelare.... Jag är tveksam om McSorley skulle fått gå till rätten i Sverige, men jag vet inte.

jZo:

Någon behövde göra det, och denna någon blev Uno. Jag har själv funderat i de banorna under dagen.

Varför ska vi acceptera något bara för att det sker på en hockeyrink när vi aldrig skulle acceptera om samma sak skulle inträffa på öppen gata?

Förklara det för mig.

Uno Gordon:

-Det gick riktigt tokigt och visst ångrar jag mig. Men det var en ren olyckshändelse, säger LHC:s Andreas Pihl om klubbslaget som däckade Färjestads Mikael Johansson i går.

"Olyckshändelse"...my ass!

Simmalugnt: Så du håller med att alla som såg matchen bör ringa till Polisen och polisanmäla detta?

Red Rocker:

Han har i alla fall gjort något.

Men det verkar ju som av att en stor del av hockeysverige blir kåta av blod och rycker på axlarna åt vansinnesdåd med devisen shit happens.

FreddanVF:

Varför är det skillnad? Omotiverat avsiktligt våld hör varken hemma på öppen gata eller på en hockyrink.

Kontrollerade former? Ja är det så du ser det så.

FreddanVF: Det är en medveten handling och kan knappast anse ha någon förmildrande omständighet. Det är ingen fifty-fifty situation där Pihl kan undvika smällen. Utan han lyfter helt sonika klubban och vevar till.

Då bör allting som inte sker utomhus på gatan inte inskränkas i lagboken. Jag nöp till en kille under skoltid jag också för 9år och blev polisanmäld. Hade inte skolan kunnat agera annorlunda och gjort en intern utredning och utdömt en påföljd istället för att förödmjuka mig i en civil domstol?

Simmalugnt: Så nu har Uno stoppat det hela från att eskalera och urarta det var bra, ruggigt bra. Du kanske tog i lite för mkt nu va....;-)?? Isåfall tycker jag att Uno ska ta tag i supportervåldet inom fotbollen för där finns mkt göra.

Uno Gordon: Det är skillnad på det som händer på öppen gata utan anledning och det som inträffar under kontrollerade former på en hockeyrink. Det finns alltid en risk att det kan inträffa saker. Anmälde du Micke Holmqvist när han svingade mot Wallin också? Patetiskt.

Uno Gordon: Jaja okej, gör det som känns bäst för dig så kan du sova tryggt om natten.

Uno Gordon: Oj jag var lite seg där du har redan fullt upp med jzo...=)

FreddanVF:

Är det inte dags för oss supportrar att ta avstånd från våldet på arenorna?

Eller du kanske sitter där med halvbånge när blodet sprutar?

Jag tycker det är bra att någon vågar stå upp och säga ifrån.

Annars så kommer det bara eskalera och urarta ännu mer.

All heder åt Uno Gordon.

FreddanVF: Jag instämmer inte i ditt resonemang.

Uno Gordon: Varför gör du det??Det är väl upp till FBK eller M.Johansson att göra det??

Jag har sett hur ni gör liknelse med Mcsorly men det håller jag inte med om? Det var riktigt brutalt, jag måste söka rätt på det på yotube.

Uno Gordon: Jaha??? Och du tror inte att Hockeyligan kommer att ordna det? Jag kan hålla med om att det var väldigt väldigt fult, men vad har du med saken att göra?!

Uno Gordon: Löjligt... Ska någon anmäla Pihl så är det Micke Johansson, ingen annan. Vi supporters ska hålla oss på läktaren. Och det som händer på isen stannar på isen. Det finns en regelbok som följs. Och för grövre händelser finns det disciplinnämnd.

Sedan finns det idioter som ska lägga sig i andras business.

Uno Gordon: Satt nyss i telefonen med en kvinnlig Polis ifrån Linköping. Jag lämnade mitt namn och nummer och hon skulle kolla upp ifall det redan fanns någon anmälan upprättad gentemot Andreas Pihl för grov misshandel.

othan: Kanal+ sport 1.

För övrigt så är denna webbadress bra att lägga in bland favoriter för kommande behov. tvmatchen.se

det gäller att vi håller tätt i framförallt första perioden så kan vad som helst hända, snälla inget 2-0 underläge som vi får jobba på hela matchen..

John K:

Jag hoppas du försöker vara rolig.

« · 1021112 · »