1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Laban: Ser ju ut som han dör minst.

ralus:

Gillar inte heller när M Thörnberg håller på som han gör
men han har skärpt sig på senare tid.

Incidenten då Sanny proppar Thörnberg vid sargen
tycker jag inte Thörberg filmar.Han får en shysst
hård tackling och tappar luften helt enkelt.

Jag lyfter hellre fram en shysst och ärlig tackling av S Lindström

Laban: Ja stackare.... hade ni inte blivit bortdömda så fruktansvärt hela säsongen så hade ni förmodligen tagit 143poäng i grundserien. Det måste kännas förjävligt att aldrig ha domaren på sin sida.

Tycho:

På den gamla goda tiden när Klapp & Klang
fortfarande regerade sjöngs det om nr 10:

Owe Thörnberg skjut som satan ut genom nätet
och ut på gatan ..Owe..Owe..Owe

Laban: jag blir bara bedrövad när man ser hur mycket thörnberg filmar och kommer undan med det hela tiden..

Laban: Är det han som sjunger? ;P
Nej visst ja... Det var Owe ThörnQVIST... Tänkte han måste ha en musikalisk, teatralisk ådra i sig... :P

Hahl Bundy:

Ja Thörnberg borde lära sig av sin far Owe.

Owe Thörnberg var en tuff jävel som gav och tog
helt enkelt en riktig fighter,Och hans slagskott
ska vi inte prata om....

Laban: Vilken filmskola har Törnberg gått? För ha har väl inte lärt sig av Far sin antar jag? Möjligtvis brås han på mor sin!

Laban: Han var totalt usel åt båda håll! Så lägg ner att han skulle ha gynnat Timrå!

Laban: Åkte vattenskidor? Ja det förklarar ju varför vi inte var närvarande igår.

Min första spontana känsla är fy fan vad skönt att
slippa Vinnerborg.

Den mannen hatar verkligen Hv71 är man från Ljungby så
hatar man Hv och Jönköping.

Igentligen skall man inte klaga när man har vunnit men det
gör jag i alla fall.Hv körde över TIK i går och TIK hade svårt
att hänga med i svängarna.

MEN Vínneborg hittade EN hakningsutvisning på TIK trots
att laget åkte vattenskidor bakom hv spelarna matchen i genom.
Men för HV räckte det att klappa lite lätt på axeln på en timråspelare
så åkte man ut.

ralus: Frölunda hade samma mentala läge i Karlstad... Jaga 1-0 underläge hela tiden och vi vet ju hur det gick sedan. Timrås nyckel till dagens match är att hålla igen genom hela första. Lyckas det så tror jag på Timråvinst. Sedan ska man skjuta mycket ur olika vinklar på Liv. Han är fortfarande en sprattelgubbe och han har minst sagt problem med vissa "lätta" puckar.

FreddanVF: håller med. ger 2-0 till dom alldeles för lätt som vi sedan får ligga och jaga på hela tiden.

FreddanVF: Ja jag har mina moments!

Jag hoppas att du är smart nog att se ironin i vissa inlägg ibland :)

Om Timrå slutar med att ge handikapp på 2-0 i varje match så tror jag chanserna att vinna ökar dramatiskt.

janssonovich: "Det sjuka är att dom vägrar (som vanligt) att skriva att om Timrå vinner, har dom också två matcher på sig att avgöra. Eller om man nu vill, matchboll hemma."

Haha smart... Det är väl lite likaläge där va? OKej med hemmaplan men HV nollar Timrå hemma och är en hundradel från kvittering uppe i timrå senast. Tyvärr ser det inte så ljust ut för Timrå i nuläget.

Herminator: Det sjuka är att dom vägrar (som vanligt) att skriva att om Timrå vinner, har dom också två matcher på sig att avgöra. Eller om man nu vill, matchboll hemma.

Konceptet: Jo visst, Kenta är en bra tränare men inte det som det är frågan om, utan att han inte ar kapacitet att coacha ett lag till SM-guld. Det är skillnad

janssonovich: Och käften går på "Döende svanen" igen.

Dogsbite: Jo precis, men Challe styr upp det här tills ikväll.
MÅSTE tro att han gör det.

janssonovich: Jo men visst. Dock har jag verkligen svårt att ta det på allvar. Vi pratar om Kenta. Mannen som via Timrå har utvecklats enormt till kanske Sveriges bästa tränare - med öga för allt och lite därtill. En tränare som får lag att bli lagmaskiner.

FreddanVF: Okej, vilken tur för dig då!

Tycho: Jag hoppas du har rätt.
Ett riktigt taggat Timrå som käkat taggtråd hela dagen o som just nu skiter småspik, det vill jag se ikväll!

Tycho: Dom kan ju börja med att göra mål.

Hahl Bundy: haha sanny va ju klockren! "Han ligger där och väntar på utvisning, och sen spelar han nästa byte som om inget hade hänt"

janssonovich: Kan hålla med till viss del, är ju lite skillnad på spelarmaterialet också, så ska bli kul att se vilken av dem som går segrande ur kampen;)

janssonovich: Jag har inget bättre för mig nej. Inte många andra här heller. Folk i Sundsvall/Timrå verkar inte ha mycket att göra på eftermiddagen. Vissa sitter i telefon till Polisen i Linköping andra skriver tre olika meddelanden på rad istället för att ta allt i samma. Känner att jag är i gott sällskap.

Hahl Bundy: Hv börjar bli sturska, det börjar luta åt Timråseger ikväll....

Hahl Bundy: Hade Thörnberg lirat innebandy hade han suttit utvisad för liggande spel hela tiden.

Konceptet: noterade du att det inte var några smileys i inlägget nu då?

Konceptet: nej jag skämtar inte, jag säger bara sanningen

FreddanVF: du har inte bättre för dig än att gnälla i timrås forum eller?

janssonovich: Jag noterar smileys i dina inlägg i din analys kring Kenta och Challe.

Du skämtar förstår jag.

Ser att Törnberg säger att dom ska köra över oss ikväll. Säger mannen som hela Sverige skrattar åt.
Är det ingen som har Sannys Sågning av Törnberg i direktsändning igår? :)

janssonovich: Kul att du själv kommer med så konstruktiva inlägg... oj du kanske ser det som kritik?

Dogsbite: Haha, ja ;)

Sen en sak till, Kenta kan INTE coacha ett lag till seger, han kan coach på bredden jätte bra, visst. Men i ett slutspel kapitulerar han, i Challe finns det vinnarskalle och en proffsighet jag aldrig sett i Kenta! :)

FreddanVF: Grattis, ett inlägg där du inte kritiserar någon! :) Fortsätt i den stilen ;)

janssonovich: Finns inget bättre svar... Vad gäller matchen ikväll så hoppas jag ni slår HV.

Hahl Bundy: Köp en brevlåda med lock... ;P

Uno Gordon: Pihl är anmäld till disciplinnämden, det räcker så.

janssonovich: Nee kan ju iofs stämma ;)

Uno Gordon: Jag vet, jag har delat ut tidningar både med bil o med cykel i alla dess väder förr i tiden. Men mina tidningar var ALLTID torra :)

FreddanVF: Men hurru du, nu får du allt lägga ner. Vad du än säger kommer någon att ha ett bättre svar, så lägg ner och lämna forumet, eller börja prata om något relevant. Typ Timrå IK ?

orion:

Är det HV eller 71 vi möter?

Maggan: Fruktansvärt o chockerande när man som prenumerant ser fram emot en torr fin morgontidning o blir snuvad på detta o man får sitta med den gamla hårfönen ( man har ju inget hår nu) o sära på pappersmassklumpen för att kunna läsa åtminstone 1 sida el. 2. :)

Inte undra på att det blir upprört härinne :)

Uno Gordon: å just............NU börjar den här debatten kännas off season. Semifinal ikväll, vettja!

Uno Gordon:

Äh lite regn har väl ingen dött av...;oD

Hahl Bundy: Som jag sa... hade mord begåtts så hade det nog inte varit någon diskussion. Men det har faktiskt hänt i Luleå en gång att en spelare tacklades in i sargen när dom ruschade efter pucken och denne man sitter idag i rullstol. Mig vetligen åtalades ingen för det.

Jag tycker inte heller det är en sak för medelsvensson att bestämma om det ska bli polisanmälan. Som jag påtalat tidigare. Det är en sak mellan Mikael Johansson och Andreas Pihl. Anser Färjestad och Micke Johansson att det är en sak att polisanmäla så visst polisanmäl. Men att vilken idiot som helst kan sitta och se en sak och sedan anmäla detta. Så var det förr med disciplinnämnden. Det togs tack och lov bort. Pga att det utnyttjades på helt fel grunder och blev pajas av alltihop.

Jag säger inte att det är fel med polisanmälan egentligen. Men det är en sak mellan Micke och Pihl. Ingen annan. Förhoppningsvis är det så som rättsväsendet ser på det också.

Dogsbite: Men man kan ju alltid hoppas :) Ett gäng griniga surgubbar från småland kanske inte är så mkt att hurra för trots allt? ;)

Hahl Bundy: Då tycker jag du gott kan bära ut den själv. När snön vräker ner och det är 20 grader kallt och det blåser utav bara helvete. Eller regnet står som spön i backen :)

« · 1021186 · »