Laban: Ja stackare.... hade ni inte blivit bortdömda så fruktansvärt hela säsongen så hade ni förmodligen tagit 143poäng i grundserien. Det måste kännas förjävligt att aldrig ha domaren på sin sida.
Min första spontana känsla är fy fan vad skönt att slippa Vinnerborg.
Den mannen hatar verkligen Hv71 är man från Ljungby så hatar man Hv och Jönköping.
Igentligen skall man inte klaga när man har vunnit men det gör jag i alla fall.Hv körde över TIK i går och TIK hade svårt att hänga med i svängarna.
MEN Vínneborg hittade EN hakningsutvisning på TIK trots att laget åkte vattenskidor bakom hv spelarna matchen i genom. Men för HV räckte det att klappa lite lätt på axeln på en timråspelare så åkte man ut.
ralus: Frölunda hade samma mentala läge i Karlstad... Jaga 1-0 underläge hela tiden och vi vet ju hur det gick sedan. Timrås nyckel till dagens match är att hålla igen genom hela första. Lyckas det så tror jag på Timråvinst. Sedan ska man skjuta mycket ur olika vinklar på Liv. Han är fortfarande en sprattelgubbe och han har minst sagt problem med vissa "lätta" puckar.
janssonovich: "Det sjuka är att dom vägrar (som vanligt) att skriva att om Timrå vinner, har dom också två matcher på sig att avgöra. Eller om man nu vill, matchboll hemma."
Haha smart... Det är väl lite likaläge där va? OKej med hemmaplan men HV nollar Timrå hemma och är en hundradel från kvittering uppe i timrå senast. Tyvärr ser det inte så ljust ut för Timrå i nuläget.
Herminator: Det sjuka är att dom vägrar (som vanligt) att skriva att om Timrå vinner, har dom också två matcher på sig att avgöra. Eller om man nu vill, matchboll hemma.
Konceptet: Jo visst, Kenta är en bra tränare men inte det som det är frågan om, utan att han inte ar kapacitet att coacha ett lag till SM-guld. Det är skillnad
janssonovich: Jo men visst. Dock har jag verkligen svårt att ta det på allvar. Vi pratar om Kenta. Mannen som via Timrå har utvecklats enormt till kanske Sveriges bästa tränare - med öga för allt och lite därtill. En tränare som får lag att bli lagmaskiner.
janssonovich: Kan hålla med till viss del, är ju lite skillnad på spelarmaterialet också, så ska bli kul att se vilken av dem som går segrande ur kampen;)
janssonovich: Jag har inget bättre för mig nej. Inte många andra här heller. Folk i Sundsvall/Timrå verkar inte ha mycket att göra på eftermiddagen. Vissa sitter i telefon till Polisen i Linköping andra skriver tre olika meddelanden på rad istället för att ta allt i samma. Känner att jag är i gott sällskap.
Ser att Törnberg säger att dom ska köra över oss ikväll. Säger mannen som hela Sverige skrattar åt. Är det ingen som har Sannys Sågning av Törnberg i direktsändning igår? :)
Sen en sak till, Kenta kan INTE coacha ett lag till seger, han kan coach på bredden jätte bra, visst. Men i ett slutspel kapitulerar han, i Challe finns det vinnarskalle och en proffsighet jag aldrig sett i Kenta! :)
FreddanVF: Men hurru du, nu får du allt lägga ner. Vad du än säger kommer någon att ha ett bättre svar, så lägg ner och lämna forumet, eller börja prata om något relevant. Typ Timrå IK ?
Maggan: Fruktansvärt o chockerande när man som prenumerant ser fram emot en torr fin morgontidning o blir snuvad på detta o man får sitta med den gamla hårfönen ( man har ju inget hår nu) o sära på pappersmassklumpen för att kunna läsa åtminstone 1 sida el. 2. :)
Hahl Bundy: Som jag sa... hade mord begåtts så hade det nog inte varit någon diskussion. Men det har faktiskt hänt i Luleå en gång att en spelare tacklades in i sargen när dom ruschade efter pucken och denne man sitter idag i rullstol. Mig vetligen åtalades ingen för det.
Jag tycker inte heller det är en sak för medelsvensson att bestämma om det ska bli polisanmälan. Som jag påtalat tidigare. Det är en sak mellan Mikael Johansson och Andreas Pihl. Anser Färjestad och Micke Johansson att det är en sak att polisanmäla så visst polisanmäl. Men att vilken idiot som helst kan sitta och se en sak och sedan anmäla detta. Så var det förr med disciplinnämnden. Det togs tack och lov bort. Pga att det utnyttjades på helt fel grunder och blev pajas av alltihop.
Jag säger inte att det är fel med polisanmälan egentligen. Men det är en sak mellan Micke och Pihl. Ingen annan. Förhoppningsvis är det så som rättsväsendet ser på det också.
Hahl Bundy: Då tycker jag du gott kan bära ut den själv. När snön vräker ner och det är 20 grader kallt och det blåser utav bara helvete. Eller regnet står som spön i backen :)
Bobby Hahl: En annan sak som jag inte tänkt på men so m Norberg belyser i artikeln är detta: "Vi skulle exempelvis inte åka upp till Kalix för att spela men Timrå måste ta ansvar för hockeyn i Medelpad för vi är ett litet distrikt. I ... | Läs mer