1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596972 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Tändvätska! Karln förnekar sig inte.

Jean1: Bländande!

Tycho:

Får hoppas att hvspelarna är proffsigare än så..

Laban: Hoppas HV-spelarna tycker lakadant... hehe

Grattis till segern!!

Såg att kvällens zebra var ingen mindre än
Markus"Jag hatar HV" Vinneborg,,

Hahl Bundy: Det är mycket skit i aborrarna numera, pga alla miljögifter!

Jean1: Hörde om en som skulle spå i en aborre. När han var färdig sa han att det såg ut som skit.

Ann: Aaah där ser man. Lite tradolan blandat pronaxen borde fixa det hela, problemet är att du blir väl så ruggigt fnittrig :)

Hahl Bundy: Jag köpte först ståplats men kände häromdagen att ryggen inte pallar det så då köpte jag även en sitt:) As simple as that..

Nu får det vara färdiglekt. Dax att sätta press på Jerusalems backar igen och störa Liv så mycket som möjligt genom att just vara där framför hans mål. Dax att ta lite smällar där. Dax att kasta in "plånböcker" mot Liv, precis som de gjort mot Backlund gång på gång i några matcher. Dax att hänga in en balja i powerplay, dax att börja skjuta. Dax att visa vilka som bestämmer genom att ta initiativ i allt som händer. Jag vill se ett par tacklingar från start. Dax att åka skridskor som aldrig förr. Dax att börja våga vinna igen. Dax för publiken att återigen bära fram laget till seger.

Jag tror på en sjunde match, vad tror Jerusalem?

Kör över dem för fan!

Ann: O varför ska fröken rea bort sin biljett?

Maggan: Haha, den var riktigt bra!

Jean1: Det låter ju bra! Segern ska bli vår ikväll!

Nirvana: Hörde från en som även är engagerad i fotboll. Där hade några söderlag protesterat mot att en domare från Kalix skulle dömma en match i Sundsvall. Just med risken av att domaren skulle vara partisk. *asg*

Ni kanske inte tror på sånt här; men jag har lagt tarotkort inför kvällens möte TIK-HV71, och det är klart att högre makter är med Timrå!

Och jag lovar, slumpen tog fram just detta kort!!!

andyo: Att jämföra att TIK skulle ha en domare från Sundsvall med att HV har en från Ljungby är kanske inte helt relevant det är mer som att HV skulle ha en domare från Huskvarna eller tom Taberg där lokalakonkurrerande klubben Dalen håller till. Ljungby i relation till Jönköping är mer som Övik i relation till Timrå/Sundsvall både ur ett avståndsmässigt och lokalpatriotiskt perspektiv.

Modano: Har ingen åsikt om Sannys 'kram' sånt händer dock är det förvånande att Ledin åker ut som inte gör någonting alls i situationen och det var det som var min poäng. Att sen påstå att HV kör med armbågar, slag och hakningar i varje byte är väl ganska patetiskt, det lag som varit mest spelförande sett över alla matcherna är trots allt HV och då brukar man inte behöva haka speciellt mycket. Jag tycker faktiskt att hela serien har varit ganska snäll, generellt väldigt få fula tilltag från båda lagen för att vara en semi.

Maggan: Roligast var "Timråbo-ramsan" då Malmö"klacken" muckade...
Oidipuskomplex... ;P

Kerstin_k: Ja Sundsvalls fans gillar oss fortfarande inte iaf. Så sent som den här säsongen så stod dom fortfarande och skrek hatramsor om Timrå, fastän dom mötte Malmö..... *suck*

Kerstin_k: Jag vet inte hur det var då ni spelade i samma liga, men det låter väldigt logiskt att det "hat" ni talar om kommer från den tiden. Just nu tror jag bara att Sundsvallsbor är glada att det går bra för grannlaget.

andyo: Nu är det väl föga förvånande att Timrå inte skulle klara sig utan Sundsvall. Tror du på allvar att alla 6000 personer som går på hockey kommer från Timrå? Tror du att alla loger är uthyrda till företag i Timrå? Alla matchvärdar, är dom från Timrå?

Nej, en förbluffande låg siffra tror jag kommer från Timrå med näringsliv när det gäller sponsorintäckter och dylikt. Så visst fasen finns det Sundsvallsbor som brinner för Timrå, eller åtminstone vill dom väl.

Jag tror nog mer att den där "Vi avskyr Timrå"-attityten egentligen bara är något som finns kvar sedan vi spelade i samma liga. Helt ärligt, hur hett är egentligen derbyna mellan Sundsvall och Timrå nu för tiden? Inte speciellt om man jämför med hur det var.

andyo: Det finns inga förbud, tex Linjadomaren Anders Ahlström är från Sundsvall och har dömt Timrå flertalet gånger...

Nirvana: okeeey, så därför kan ju Timrå lika gärna få spela många matcher med en domare från Sundvall (nu finns det väl iofs ingen sådan, men ändå) för Sundsvall är ju Timrås ärerival #1, och varenda sate från sundsvall har i alla fall ett litet svart hjärta som brinner för sundsvall hockey och ser det som en plikt att sabba för Timrå i varenda lägen.

Om en domare hade funnits från sundsvall hade han aldrig fått döma nån match timrå spelade, inte pga det jag sa - anledningen får du lista ut själv, du verkar ju vara en rätt smart person.

Nirvana: Du vet ingenting och ser ingentig löjligt och ta upp den där kramen på ledin av sanny. Klart man måste börja ge tillbaka då hv kör med armågar slag hakningar i stort sätt varje byte JUBELIDIOT.

Nu REAR jag ut en ståplats till ikväll..Vet det är biljetter kvar till försäljning men denna går för 100 jämnt så slipper man serviceavgift samt den lilla höjning på biljett som är vid slutspel.
Skicka ett brev här på HS om ni är intresserad.

Modano: Du har inte mycket koll. Vimmelborg är nog den domare HV helst vill slippa. Varför då? Att han är smålandsdomare är knappast en fördel han är nämligen från Ljungby och därifrån kommer HV's ärkerivaler Troja. Förmodligen finns ingen plats i Svergie där man är mer emot HV än just i Ljungby. Är det ngt lag som haft en extrem fördel av domare i denna serie så är det TIK, och då speciellt när Vimmelborg varit domare det är det andra och mest väsentliga skälet (mycket starkare än att han är från Ljungby) till att HV inte vill ha honom som domare. Kolla bara matchen i Söndags när HV var totalt överlägsna och TIK konstant hakade HV spelarna och ändå hade HV flest utvisningar, mest talande händelsen var väl i slutet när Ledin inte gjorde någonting utan var kall när Sanny försökte armbågstackla honom i huvudet samt jabbade i hans ansikte och ändå fick Ledin en utvisning.

Ja ha smålandsdomare Winerborg i kväll gör ju inte saken bättre. Vem tar ut domarna måste vara HV tydligen. De är fan i mig otroligt att de tar han i en sån här match. Bara för Hv att fortsätta med sin gris hockey med hakningar slag mm. Sist Tok Rönnmark. Bara att konstatera Hv har hemma fördel och domar fördel bara för man vann serien så pallar inte dessa svenska skit domare se Hv utslagen i en semi. SE PÅ NHL OCH LÄR PAJAS DOMARE I ELITSERIEN. Hoppas i alla fall att det ska göra ont som fan för Hv och vinna i kväll och att både armar ben tänder ska offras om det behövs. KROSSA HV TIMRÅ IK !!!

Tvåtallar: Ja, och för att ett lag ska kunna prata om det här med en extra utespelare krävs det ju att stödet är lika bra som mot nolaskogs och under den sista perioden senast hemma mot Jerusalem. Då var det magiskt, inte minst med tanke på vändningen som "tack för stödet". Det är den ljudkulissen som behövs för att lyckas bära fram laget. Ett konstant malande. Det ska vara "nu-eller-aldrig-känsla" över publiken. Lyckas inte laget vinna har ju vi i alla fall gjort vad vi kan.

Gå ut hårt och öka succesivt. Accelerate, come on!

Hahl Bundy: ja imorn får man ju bänka sig framför tvn,kanske sista gången den här säsongen,resultatet imorn ja det handlar nog om 100% inställning varken mer eller mindre vill man tillräckligt mycket så vinner man imorn annars så ja då är det golfsäsong som börjar på fredag

KOM IGEN NU TIMRÅIK KÄMPA UTAV FAAN IMORN SNÄLLA!!!!!!!

Blizzard: hehe... En bättre länk....

T T: de kan jag hålla med om tror jag har klicka på den där länken 504830382049473939574gånger nu --.-- brukar dra igenom lite snabbt när jag missat och trycka på alla länkar.

Tycho: Man blir liksom lite smålurad när du envisas med att länka till din blogg.

Tycho: Ja de var verkligen en positiv nyhet!

Oooh, det här vill jag se imorgon!!!

Tycho: Inte utan att man redan har taggat upp. Imorgon ska folk få veta hur en riktig hockeypublik engagerar sig.
Nu kör vi!

Tycho: kom igen TImrå

General_Moisio:
Skönt att Styf är tillbaks, för varken Moe eller Erixon har rosat marknaden i slutspelet... Jag var helt säker han skulle vara borta resten av slutspelet... *pust*

Imorgon finns de inget återvändo imorgon finns de bara seger som gäller i vårat hockey tempel. Jag hoppas och tror innerligt att dom vinner imorgon och att dom kör full fart nere i Jerusalem på lördag. Vi kan inte hålla på å spela defensiv hockey alla borta matcher mot Hv. Man har sett klart i dom två bortamatcherna att vi varit näst intill utspelade med undantag någon få period. Så de gäller att köra på nästan full fart nere i Jerusalem om de ska bli någon final, vi måste VÅGA men våga på rätt sätt där nere. Vi måste som vanligt vara äckligt disciplinerade.

Så kom igen nu Timrå å vinn imorgon, så krossar vi Hv nere i Jerusalem med 5-0.

Forza Forza!

Game on!

Nu gäller de!

Tvåtallar: Väl talat!

Nu j*lar gäller det. Nu ger vi vi järnet! Tycker att någon som har kontakt med de som sitter och sköter ljudet borde be de spela låtarna innan matchen på något högre volym än vad som brukar vara vanligt. Vore skönt att vara tvungen att överrösta ljudet redan från introt. Sedan är det bara att fortsätta i samma anda hela matchen ut!

Sista chansen grabbar, nu är det krig!

nectis: Jag tror att Jonte är alldeles för matchotränad för att kunna tillföra någon spetskompetens, möjligen kampvilja och en del jävlaranamma.

Tikinmyheart: Ja, det där med vågen var verkligen ståpälsframkallande. Det är inte utan att det gick rysningar genom kroppen när vi på sektion J fick igång vågen och alla "hängde på". Ett positivt resultat under morgondagens match borde kunna framkalla vågen igen. Det är ju så häftigt.

Snoop: Alla ska vara heltaggade imorgon.
Vi ska visa alla som surrar om arenor jumbotroner och dynga.
Att en publik med HJÄRTA slår ut allt.
Det är det som är hockey på hög nivå

Tvåtallar: Fan i helvete vad taggad ja blev nu :D !!!!!!!!!!

Snoop: 60 minuters stenhårt malande med rösthöjnig så fort Timrå kommer in i Hvs zon.
Plus hela sista period pausen. så det hörs ända in i omklädnigsrummen

Nu Jävlar

Tvåtallar: Absolut !!! Imorgon kör vi på som fan !!!!

Tikinmyheart: Jag håller med Jimmy vilken ramsa det blir spelar ingen roll.
Bara vi matar på ovabrytet hur det än ser ut i matchen.
Låt hela sverige se hur mycket vi älskar vårt lag.
Alla ska slita stenhårt i morgon.
Både publiken och spelarna. Om vi alla hjälps åt kommer Hv få ett helvete i våran häxkittel.
Låt alla hockey spelare framför tv apparaterna och i arenan bli avundsjuka och önska att dom nån gång skulle få vara röd o vit
Låt oss mana på dom med ett enormt tryck som aldrig upplevts.
Kom ihåg vi är kusken som manar på, dom är travhästarna som springer på upploppet.
Vi ska möta ett riktigt skitnödigt hv på lördag KA nåt annat finns inte.

Nu lägger vi in nådastöten mot småläningarna

Henning: Håller med Per, tänk att få tillbaka Jonte nu lagomt till match 6. Skulle nog betyda enormt mycket.

Hockeypuls: Studio är tillbaka - förhoppningsvis inte för sista gången i år.

I dag är det Per Nygårds och Anton Axelsson som gästar studion och berättar om ett lag där stämningen är hög inför match sex. Per får också svara på frågan vilken drömspelare han skulle vilja peta in i laget inför de två kvarvarande semifinalerna.

Kom gärna med synpunkter både på studioprogrammet och våra arenainslag.

Tycho: ...och det är bara VI som kan fixa "tillbaka" den känslan och stämningen. De på sittplats är otroligt beroende av vad vi i klack och på ståplats gör.

Slutar vi så slutar de, men fortsätter vi så kommer de igång igen. Har nog aldrig varit med om att sittplats dragit igång ngn ramsa, förutom vågen mot MoDo. Det gav nog många inkl. mig själv en jävla ståpäls.

Kom igen, unga som gamla, halta som lytta, rik eller fattig nu jävlar ser vi till att vi får en avgörande i KA.

« · 1022928 · »