1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596988 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Tikinmyheart: Jag kommer ihåg en match i Ö-vik(eller i Umeå) då vi sjöng i princip konstant i 3x20 minuter. Det var nog bara tyst i 1-2 effektiva matchminuter på hela matchen. Det var en underbar känsla!

janssonovich: Det är väl ingen omöjlighet. Jag klappade och kompisen "sjöng" i 18 minuter i tredje perren sist. Jag tycker klacken gör ett generalfel när de antingen slutar när trumman tystnar eller vid minsta farlighet för motståndaren.

Stackars Olle kan väl för fan inte orka trumma i i varken 20, 40, eller i 60 minuter i sträck.

Kom igen! Vi ska visa att vi stöttar vårt TIMRÅ genom att klappa och sjunga
HELA MATCHEN!

Skulle vara riktigt nice om "Kom igen Timrå!" kunde gå i tre hela perioder imorgon!

actionleif: Det får bli så. I värsta fall.

Grabbarna har själva lösningen på det här. Ta guldet så har vi all tid i världen för avtackning.

T T: Du kan få åka med mig hem. Hehe.

Har inte tänkt något på denna match annat än i nån enstaka disskussion på jobbet sen förra matchen. Har noll förväntningar och det känns jävligt skönt. Hoppas grabbarna känner likadant och att de går ut och spelar sin livs hockey.

JD: Nej, det går inte. Jag måste med bussen. ;)

T T: Skulle det gå så illa att det är sista matchen kan man ropa in dem för en avtackning efteråt.

T T: man kan ju ha ett supertifo som skickar dom rakt in i en sm-final ;)

Alltså, klacken liksom spelarna måste fortfarande ha siktet på att gå hela vägen. Ändå kan man inte undgå att tänka på att det i morgon kan vara den sista matchen i TIK för Robban, Kalle och kanske även för Sanny. Man vill ju inte att det ska passera obemärkt i så fall. Men det går ju inte att stå och smyghålla på ett avskedstifo. Knepig situation.

Blir de nå tifo imorn?

Maggan:

Blir jobbigt när man ursäktar sig och lämnar bordet för att gå på toaletten.

Maggan: Tror du man kan hänga den under jumbon imorgonkväll?

Maggan: Det vill till att det inte blåser så mycket.

Maggan: Såg ju nästan lite härligt ut.. :)

Kanske man skulle uppleva en hockeymatch (på tv) med god mat och begränsat umgänge, på det här sättet istället.

Tycker att detta inlägg inte hör hemma i sportchefstråden, flyttar den därför.

Hörde nyss att Styyf hade drabbats av att en anhörig blivit akut sjuk. Hoppasatt han kan vara med i matchen på torsdag. Han behövs!!

redline @ Härnösand Idag kl. 10:24

ÄlskarTIK: Ja, det skulle minsann smaka mumma det.

Men den där typen av mål får inte Timrå vara med om, de ska minsann kämpa järnet för varje mål.

ÄlskarTIK: haha, ja de måste jag säga ;)

janssonovich: Jo den var ganska så passande till den där videon, haha xD

ÄlskarTIK: haha xD finaste låten också :D

Tänk om puckarna ändå skulle få ramla in så här lätt bakom Liv på torsdag ;)

Laban: Det sa de på BB också. 14 dagar efter beräknad nedkomst och förlöst med akut kejsarsnitt.

Uno Gordon:

Du är allt då en envis rackare..

Laban: Inga kommentarer. Det är locket på.

Uno Gordon:

Har du hört något mer i "fylleskandalen"?????

Du som var så insatt i ämnet...

NuMo: Får vi bara tillbaka Pär Styf i den här matchserien och kan dumpa puckarna på mål så kan vi vända och vinna. Och naturligtvis måste man bänka Lotvonen. Karln har inte ett rätt därute på isen.

Fyran: Vi ger vårt lag ett härligt stöd, för vi är vit å röd! Och vi forcerar fram med en jävla glöd!

Jag tycker det är högst oroande med det spel som kapten Sanny presterade i KA.

Av Jimmy fick han en tvåa i match fyra och en etta i match fem. Jimmy brukar vara "snål" med att dela ut ettor.

Det klagas på Lotvonen och Kalle men nästan aldrig på Sanny, varför?

Laban: Mycket bra sagt, dessutom lägger ju HV mer puckar på mål än vad Timrå gör.

Lacka_64:

I ett slutspel görs det oftas slumpmål och
"mindre snygga mål". Att Hv har gjort mål med
ben,skridskor beror på att Hv har mycket folk
framför Backlund tillskillnad från Liv som har
fri sikt mest hela tiden. ..svårare är det inte....

Fyran: Om Liv skall hålla tätt på Torsdag så bör han ta på sig Tenas inkontinensskydd.

actionleif: Om man vill anmäla sig resan den 20:e april. Går det bra? ;P

Tikinmyheart: Ink inträde.

actionleif: Priset 350:-, är det inkl. el. exkl. inträde?

Uddan: Finlandsbåt = Lotvonen, läs hans tidigare inlägg.

Fyran: Så vitt ja vet så finns de ett par finnar hos er med!?!?!?

Fyran: Men vad har ni gjort för mål då. Mest flyt enligt mig. En spark en inkastad på backes skridsko, ben in igår. Något spel mål har ni väll också. Jag säger bara att allt kan hända. Men att HV vinner i E-on arena händer inte i alla fall.

Fyran: Nu tar vi Tik!!! Vi har en målis som håller tätt!!! Vi har backar som är så spelskickliga att de sällan blir stressade, om de blir det så har vi ett gäng forwards som åker på allt å i bland åker pucken me på rätt ställe...

Visa hela Sverige att vi inte behöer några Finlandsbåtar på isen???

Fyran: Ni är chanslösa mot Timrå, och det vet du också. Det vet alla. Ni har haft tur hittills, visserligen varit bättre emellanåt, men det är nu agnarna skall skiljas från vetet.

spud: SANT! Och nu har jag skrivit massor om hur vi ska vinna men jag lyckades fibbla bort hela texten..

Men för att återgå till verkligheten.... Jag tror HV har alla möjligheter att ta nästa i Timrå. Och jag tycker vi är förtjänta av en bortasegera. TIK har ju presterat nada på bortais medan vi ändå har haft taktpinnen stundtals...??

Fyran: Men iår har jag inte protesterat på att ni är ett bättre lag, ni har visat i serien att ni är överlägnsa. Nu får vi se om det räcker till guld. Och hur det går iår visar inte hur det var ifjol.

spud: Självklart ingår målis i helheten, förra året vann Ni enbart på det. samt fröken sundström... Men tyvärr Ni är ett sämre hockeylag än HV. Och det visar sig i år...

Fyran: Men varför ska inte målvaktsspelet ingå i helthetsbilden av hur bra ett lag är?

Eller ska vi låtsas att LHC är skitdålig om man tar bort deras första femma?

spud: Men lägg av. Du kan ju inte säga nåt annat an HV vinner med 4-0 i matcher om det inte vore för målvakterna. Om du säger nåt annat så är du blind... Fast då kan du inte läsa vad jag skriver...???

Fyran: Men vafan, skador ingår ju i spelet. Krizans ljumske höll honom borta från träning hela slutspelet. Sen att vi uttnytjade era svagheter bättre än ni gjorde på oss gör er knappast bättre än oss.

spud:

Fan nu är jag imponerad av dig för första gången...Trodde inte det fanns folk som ville erkänna att de är modoiter.

Hatten av!

spud: klart Ni hade, vi hade ju en målis som fick två assist till Era mål... Ska jag förklara en gång tlll...???

Fyran: Nu är jag modoit, och nej vi hade det bra mycket jobbigare mot tik ifjol.

« · 1022564 · »