Tikinmyheart: Jag kommer ihåg en match i Ö-vik(eller i Umeå) då vi sjöng i princip konstant i 3x20 minuter. Det var nog bara tyst i 1-2 effektiva matchminuter på hela matchen. Det var en underbar känsla!
janssonovich: Det är väl ingen omöjlighet. Jag klappade och kompisen "sjöng" i 18 minuter i tredje perren sist. Jag tycker klacken gör ett generalfel när de antingen slutar när trumman tystnar eller vid minsta farlighet för motståndaren.
Stackars Olle kan väl för fan inte orka trumma i i varken 20, 40, eller i 60 minuter i sträck.
Kom igen! Vi ska visa att vi stöttar vårt TIMRÅ genom att klappa och sjunga HELA MATCHEN!
Har inte tänkt något på denna match annat än i nån enstaka disskussion på jobbet sen förra matchen. Har noll förväntningar och det känns jävligt skönt. Hoppas grabbarna känner likadant och att de går ut och spelar sin livs hockey.
Alltså, klacken liksom spelarna måste fortfarande ha siktet på att gå hela vägen. Ändå kan man inte undgå att tänka på att det i morgon kan vara den sista matchen i TIK för Robban, Kalle och kanske även för Sanny. Man vill ju inte att det ska passera obemärkt i så fall. Men det går ju inte att stå och smyghålla på ett avskedstifo. Knepig situation.
NuMo: Får vi bara tillbaka Pär Styf i den här matchserien och kan dumpa puckarna på mål så kan vi vända och vinna. Och naturligtvis måste man bänka Lotvonen. Karln har inte ett rätt därute på isen.
I ett slutspel görs det oftas slumpmål och "mindre snygga mål". Att Hv har gjort mål med ben,skridskor beror på att Hv har mycket folk framför Backlund tillskillnad från Liv som har fri sikt mest hela tiden. ..svårare är det inte....
Fyran: Men vad har ni gjort för mål då. Mest flyt enligt mig. En spark en inkastad på backes skridsko, ben in igår. Något spel mål har ni väll också. Jag säger bara att allt kan hända. Men att HV vinner i E-on arena händer inte i alla fall.
Fyran: Nu tar vi Tik!!! Vi har en målis som håller tätt!!! Vi har backar som är så spelskickliga att de sällan blir stressade, om de blir det så har vi ett gäng forwards som åker på allt å i bland åker pucken me på rätt ställe...
Visa hela Sverige att vi inte behöer några Finlandsbåtar på isen???
Fyran: Ni är chanslösa mot Timrå, och det vet du också. Det vet alla. Ni har haft tur hittills, visserligen varit bättre emellanåt, men det är nu agnarna skall skiljas från vetet.
Men för att återgå till verkligheten.... Jag tror HV har alla möjligheter att ta nästa i Timrå. Och jag tycker vi är förtjänta av en bortasegera. TIK har ju presterat nada på bortais medan vi ändå har haft taktpinnen stundtals...??
Fyran: Men iår har jag inte protesterat på att ni är ett bättre lag, ni har visat i serien att ni är överlägnsa. Nu får vi se om det räcker till guld. Och hur det går iår visar inte hur det var ifjol.
spud: Självklart ingår målis i helheten, förra året vann Ni enbart på det. samt fröken sundström... Men tyvärr Ni är ett sämre hockeylag än HV. Och det visar sig i år...
spud: Men lägg av. Du kan ju inte säga nåt annat an HV vinner med 4-0 i matcher om det inte vore för målvakterna. Om du säger nåt annat så är du blind... Fast då kan du inte läsa vad jag skriver...???
Fyran: Men vafan, skador ingår ju i spelet. Krizans ljumske höll honom borta från träning hela slutspelet. Sen att vi uttnytjade era svagheter bättre än ni gjorde på oss gör er knappast bättre än oss.