Nervös är bara förnamnet. Jag vet inte vart jag ska ta vägen...
Det vore ju onekligen jävligt roligt att ta den här kampen till 7 matcher. En sista, avgörande match nere i Jönköping och en chans att återupprätta lite heder där nere. Snälla Timrå gå för vinst, ge järnet och våga!
Mathias: inte mig emot. Men en puck i arslet kan jag leva med. Men håll med om att det är lite motsägelsefullt det bror din säger. Först skall Backe "spika" igen och sedan vinner vi "bara" med 4-3. Det om något är en floskel.
Kom igen nu! Nu stödjer vi vårat lag ikväll och sjunger hela matchen lång.
Viktigaste matchen för säsongen.
Ikväll måste "Backe" visa att han håller, billiga baklängesmål ikväll och de är slut för Timrås del. Så snälla Backe spika igen kassen med 4 tums spik ikväll.
Tillkomme dina domslut, så som på planen så och i kommentatorsbåset.
Många mål giv oss i dag.
Men inte till våra motståndare, utom möjligtvis ett tröstmål.
Bevare oss från tripping, highstick, och oschyssta tacklingar.
Inled oss icke i ruffing utan fräls oss ifrån utvisningsbåset. Må pucken glida in i deras mål. Ge våra spelare nerver utav stål. Ty din är planen, din är klubban, och ett slutspel är ett
Uno Gordon: Kan inte Robban bara ställa sig i slottet och kramas så de andra gubbarna kan få hänga in den krysset? Och spruta snö på Liv! Och så kan väl ni i det blåvita laget screena i sidled så blir det här bra skall ni se.
Hoppas som fan på seger idag, men hjärnan säger: tack å bock för den här säsongen. Man hade ett drömläge att knäcka HV genom att ta en match i Jerusalem, men hade inte skuggan av en challe (ti-hi). Nu kommer HV med självförtroendet i topp och med allt att vinna. Är rädd för att det blir en alltför hård nöt att knäcka.
Men, jag hoppas att jag har fel. Nu har man vilat ett par dagar och man bör vara inställda på att tömma sig totalt. Inga spärrar. Dessutom: man vet att HV skitit brunt i de tidigare två matcherna här. Lirar man med frenesi, brutal forechecking och kör raka, distinkta avslut så har man alla chanser. Backe måste dock stå upp på tå direkt från nedsläpp. Ett par kallduschar när HV sticker upp i timråpressen lär bli förödande.
Huamej. Sicket drama. Kan omöjligt koncentrera mig på något som helst arbetsrelaterat. In i kaklet nu, pöjkar. Let's take this to Jerusalem!
lungan: Ikväll blir det inga tavlor ifrån Backe. Styf pangar in en puck. Vi vinner. Och på lördag SKALL Tarvainen flyga med till Jönköping. Allting annat är fullständigt ovidkommande. Då vinner vi även i Jerusalem.
Självklart blir det seger idag, något annat finns inte, Vi ska bara Vinna idag. Match på lördag är ett faktum.
HV kommer spela för att inte förlora medans Timrå kommer köra köra köra. Vi vinner inget snack om saken.
Finns ett frågetecken, och det är Backe, när ska killen sluta släppa in skit mål, kan han vara fokuserad i 60 min är mycket vunnet, han är en mycket bättre målvakt än LIV bara han tror på sig själv. Visa en aggresiv stil i målet idag, Snälla.