1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604900 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
spud: IN MED ÅKERLUND

RocknRolf2: Bara att konstatera TIk behöver en riktig målvakt !!!!

Första slut och vi ligger under. Helt otroligt, deras 1-2 kommer från ett av de sämsta backbytena jag sett i modern tid!

Springsteen: Sitter ni och klagar på Backe nu ?? De är väl för fan 4-5 st Timråspelare som fibblar med pucken i hörnet och därför blir de 1-2 !

Springsteen: Vill inte säga att det bara var backlunds fel på något av målen men ja...snälla signa honom inte på två år till.

Snoop: Ja men någon kapanen blir han aldrig !!!!

först är det RJ som inte kan passa och skänker bort pucken, sen förlorar man några närkamper i hörnet, sen går samtliga bort sig och syns fan knappt i bild.

Jävligt onödigt och klantigt.

Snoop: Håller med, Backe kan INTE lastas för detta! Vi har ett skenbart spelmässigt övertag men gör åt h-e för många misstag i avgörande lägen. Precis som RR2 konstaterat, 1-2 kommer efter ruggigt dåligt backspel. HV är täta, kompakta och minimerar antalet misstag.

Snoop: Håller med snoop, varför klaga på "backe"! F-n det är ju backarna som slarvar. Är det någon vi borde göra så är det att värva 6 nya backa!!!

mikenomad: Bara att gå in å köra över Liv

Snoop: Svag insats Vimseborg att ta dessa utvisningar!
HV borde satsa på att ta hem en Oscar på galan nästa gång

mikenomad: Tycker inte HV har varit särskilt bra alls, de bjuds ju in i det hela. Backe imponerar inte direkt vid första målet, enkel retur rakt ut sen är han väldigt långsam i sidled (inte hans fel, men inte direkt imponerande).

1-2 har redan kommenterats...

Harman: Ja men varför gör han aldrig någon idiot räddning !!!!!

ja måste säga att de är absolut inte backes fel på första å andra är vell inte otagbart men inte lätt å ta men de är ju timrå som håller i takt pinnen fortfarande å fortsätter dom köra på så här i offensiven så kommer de löna sig dom måste bara vara lite nogrannare i egen zon

kom igen timrå nu kör vi

Harman: Ja de är ju riktigt beklagligt det som sker, Styf's utvisning var ju så himla onödig så de finns inte och sen Åkermans mål kom ju efter rent jävla slarv i egen zon, riktigt tråkigt.

Springsteen: Backe spelar med ett lugn som många målisar är avundsjuka på. Jag kan inte peka på någon spec. match men enligt mig så har jag för mig att jag sett en del puckar som limmats i plocken under denna sässe.

Gorkyman: Som vanligt då. Det är ju inget som är direkt okänt för hockeyfolket.

Ruggigt jobbig period! Att ta ledningen som vi gjorde och sedan få dessa två mål emot sig. Hoppas vi kan ta nya tag nu. Pressa in pucken bara!

nu äre timrås tur att ha flyt så kom igen nu kämpa på så får vi de också

Harman: Bara att hoppas att han spikar igen nu !!!!

Fasen, vad lätt de faller, de däringa HV killarna. Osportsligt.

MODOJohan: Men det kan sända sköna vibbar till resten av laget. Sen gäller det att utnytjja det på rätt sätt

Tack för i år timrå.

RocknRolf2: Vaddå Backlund ser inte stabil ut? Är du helt jävla blind! Jag skulle ta fram yxan och svinga vilt om jag vore målvakt och hade ett sådant uselt försvar framför mig.

Hur i h-e kan Petrasek få stå ren i slottet och raka in returen? Är det Backes fel det? IDIOT!

Gorkyman: Att köra på liv igen? Det var ju det som släppte in hv i matchen, om inte styf hade varit så korkad och gjort det hade ni inte legat under.

Ja det svandyket Melin gör är bara sorgligt att se.

Måste in med folk framför Liv. Vi har nätt å jämnt nån som står på sidan och ev. kan styra. Får han se pucken hela vägen tar han allt.

spud: Nu blev han upphakad och intryckt i Liv, å när jag menar köra på, menar jag riktigt ordentligt ingen liten knuff bara.

Uno Gordon: idiot? lugn nu. När sa jag att det var Backes fel att Petrasek slog in returen? va? jag sa att Backe inte ser såg sa stabil ut ja - det gjorde även Calle Johansson - tycker du han också är en idiot? Anledningen till uttalandet var att Backe släppte flera knepiga returer i perioden.

Jag är inte helt jävla blind. Är du?

Gorkyman: Ja om ni gör det kommer ni framstå som riktigt värdiga vinnare!

NU är första över, skit i den, nu kör vi! vi kommer inte förlora en hemmamatch det här slutspelet - aldrig!

uh vilken chans. upp i taket med den

RocknRolf2: Nej inte än i vartfall.

fortsätt så här nu timrå så kommer 2-2

Uno Gordon: Gott, då riktar vi våran fullt fungerande syn mot matchen.

Vi har bra chans att vända det här, HV imponerar inte särskilt. Men slarvet i egen zon är oroväckande

SNÄLLA snälla snälla få igång ett vettigt PP nu. Livsviktigt.

ribban igen

fortsätt nu timrå så kommer må¨len snart

Olle: Många tv-räddningar för en oskymd Liv

RocknRolf2: Om vi bara kunde få upp en hyffsat tekningsprocent, speciellt nu med Hrdina borta, så får han göra hur många tvräddningar han vill.

Olle: eller han kanske inte är borta...tyckte dom sa det.

helt jävla fucking otroligt vilka jävla skit utvisningar domarn tar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

å jösses...vinnerborg har en bra dag idag...

håll ut de här boxplayet nu å trumma vidare sen

De ser tungt ut.

timrås period helt och hållet fortsätt så här nu timrå så vinner vi de här

Hynnings chans efter ett par minuter ska ju sitta. I alla fall ett bättre avslut, Liv ligger ju redan ner!

En period kvar nu, kanske på hela säsongen. Kom igen Timrå!

Axelsson-Andersson-Sundh tycker jag spelar bäst i Timrå btw

Mycket negativ nu. Va fan. Det känns som om vi skjutit fler i målramen än alla andra lag tillsammans i slutspelet....

de finns inte en period kvar på denna säsong full fokus på matchen å nu vänder vi de här.

« · 1023252 · »