1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604083 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Jämtins knätackling kan man ju diskutera. Däremot när han slashar mot huvudet på en liggande Regin säger ju en hel del... Pärsinen spearing är om möjligt ännu komiskare ? Peta med klubban lite och vipps 2+2+10 !?!?

Konstigt att Vinneborg inte kan läsa alla situationer när Ledin/Jämtin bara åker runt å jävlas. Tenbkrat slår inte ett slag mot Ledin men åker ändå ut på 2 minuter ? Skit samma.... Så jävla skönt å tvåla dit seriesuveränerna och alla jävla experter !
Forza Timrå ! Alla hatar oss....

Kerstin_k: Ja men Jämtin är ju ingenting utan dessa jävla fula tilltag det är ju det enda han kan börjar jag tro iaf

General_Moisio: haha det ska jag ta me fan göra tror jag =)

powerTIK: Gör de får vi se vad som händer.

Riktigt skön seger. Oscar Sundh såg otroligt het ut idag.

Nu gäller det för Challe att få spelarna att hålla huvudet kallt och inte falla in i Jämtins och Ledins rackarspel. Alla vet ju vad deras uppgift blir om det går tungt för HV.

Gläds åt Timrås spel och seger istället för att haka upp er på vad någon sagt eller gjort.

Blizzard: Dom var inte i tioårs åldern, kanske 5-7, tänkte på småkillarna också, tyckte det var en skön bild, avspännt mot alla andra oss som hyperventilerar av anspänning. Konstigt att skriva så tycker jag i expressen.

Foyn: Försök till spearing :) Försök till spearing, glöm inte det. Hahaha. Nä, smålänningen Winnerborg hade det mycket svårt idag. Han var inte alls med i matchen.

Tenkrat åker ut för att han skrattar och hånar Ledin. Bara en sådan sak.

MBjag tog kopiera bara så jag har inte sagt någon ålder!

Kerstin_k: hoppas att kenta tar sitt vett och bänkar han som ward, för nån som inte tillför något till sitt lag förrutom utvisningar eller matchstraff brde inte ha mycket att göra i en semi-final serie ..

Skarin: Löjligt. Han är bara löjlig FINGERBORG!

Blizzard: Nä jag vet, det var journalistens verk jag menade, skrev kanske lite otydligt ;-)

Frella: Och Winnerborg såg inte den solklara bentacklingen. Ok, alla domare missar situationer, inget konstigt med det. Men när inte ens linjedomarna såg, då är det illa. Jo förresten, dom såg något. Pekade typ att det var nåt med axeln. :)

Skarin: Pärssinen petar med klubban vilket är dumt och onödigt. Vill man så kan man visa ut honom för spearing och domaren ville eftersom han var helt ur rytm med matchen. Men om man nu tar en spearing är väl inte 2+2+10 någon påföljd som finns i boken? Ska det inte vara matchstraff eller en tvåa? Märkligt.

Skönt att den HV-spelare man minns efteråt är Jämtin för att han är dum i huvudet och inte någon annan för att han är bra. Eller att man minns och grämer sig över Livs kanonräddningar - för han hade ett par när jag trodde det var givna mål. Hoppas att det fortsätter så.

Det lär bli svårt i övermorgon.

Är det så svårt att fylla EON arena så ni var tvungna att bjuda i
dagisbarn???Var än kameran filmade så syntes det barn som
gjorde allt annat än att titta på hockeyn...

Skarin: Ja va faan vadå "försök" ?? Suck....
Satan va bra Kokko är ! Och Robin tycker jag höjt sig enormt.

Laban:
jo, förening bjöd in tio dagisklasser och gav dom varsit gameboy

El Maco: Ur regelboken:

"538 – SPEARING – Spearing
a) En spelare som försöker speara en motståndare skall ådömas:
- Dubbla Mindre straffet + Misconduct penalty (2+2+10)"

"Försök till spearing skall omfatta alla situationer då en spearinggest är gjord men
ingen kontakt med motståndaren sker."

El Maco: Med spearing menas att sticka en motståndare med klubbskaftets spets. Straffet är detsamma som för butt ending, 2+2 minuter och ett 10 minuters personligt straff för försök och matchstraff vid träff.

El Maco: Challe är ett medialt geni! Han har minst två rävar bakom varje öra... Jag ser bottnar i den killen som får mina regelbundna cykelturer till och från bruket att framstå som aningen platoniska.

Challe är som en unikabox fylld med oxfilé.

Kerstin_k: Jämtin 2 minuter i utvisningsbåset? Vad är det i jämförelse med Andersson skadad för resten av säsongen? Hans sätt att leva ut sin obalans är inte att trycka en handske i ansiktet på någon och sedan snällt sitta av två minuter, det är att tackla i rygg, veva med klubban och bentackla. Dessutom kan det ju bli direkt matchavgörande i en sån här match där Vinnerborg har svalt pipan och väljer att blunda för förseelser som i vanliga fall skulle ge femminutersutvisningar.

Jag önskar verkligen att Jämtin ådrar sig en svår hjärnskakning i början av nästa match och får spendera resten av semifinalsserien på läktaren. Det är min åsikt, tillkommen långt efter att ilskan har lagt sig, och den står jag för...hellre honom än en skadad timråspelare, varje dag i veckan. Wernblom framstår ju för f*n som mentalt stabil i jämförelse med Jämtin.

Är det något som kan vända momentum och sakta ner Timrå i detta skede så är det skador på nyckelspelare och vi har ett helt lag av sånna just nu och inte ersättare för dessa. Nä ut med Jämtin på bår, annars kommer det vara Regin, Backlund eller Tenkrat som ligger på den där båren istället. Skillnaden mellan Jämtin och Ledin det är ju att den sistnämnde faktiskt har en intakt hjärna. Ledin spelar imponerande och ligger på gränsen. Han skapar PP åt sitt lag. Jämtin skapar bara rubriker och kväljningskänslor.

Olle: Jämt(sv)in.

Olle:
karln bara måste ha en mental störning,

El Maco: Men alltså, spearing? Spearing för mig är något väldigt ofint med klubban. Han rörde honom knappt med klubban ens. Däremot fick han bl a en crosschecking i ryggen av Thörnberg.

Det blir många utvisningar framöver om det ska dömas "försök till spearing" :)
Blir en 15-20 utvisningar per match, minst.

Laban: har ni bara kärringar i eran klack

Per HApps: Jag tror inte att Jämtin har de fysiska förutsättningarna att ha en mental störning. Måste man inte ha en hjärna för det?

70 Rodrigues:
poäng till dig.

Skarin: Jag kan köpa försök till spearing om han måttat slag med klubbspetsen, men då han i stort sett lägger klubban mot ryggen och trycker lite lätt blir det komiskt. Tycker nog man kunnat visa ut Jämtin 5+20 för försök att reta gallfeber på Timrå.

Paddan: Vafan, ska man behöva läsa regelboken nu också för att kunna klaga på domaren? Va?

Per HApps: Det är GävleLasse som ska ha poängen, jag frågade nämligen ungefär samma sak och fick det svaret. Det var ett bra svar så jag kopierade det :-)

El Maco: Nejdå, det går alldeles utmärkt att skicka mail ändå, verkar det som. Eller så kanske man kan skicka sms till något debattprogram på SVT.

Olle: Ett tillägg: Timrå utklassar HV i spel 5 mot 5 och har total kontroll i stort sett över hela matchen. Vi behöver inte en skadad spelare och jämtin 2 minuter i utvisningsbåset för att döda en match i PP om man kan visa upp samma spelglädje i kommande matcher, för skador kommer att uppstå med spelare som Jämtin på banan.

RJ imponerar otroligt och klarar av sin roll utmärkt, Sanny behövs i laget men OM han bara kunde göra ETT endaste byte till i denna matchserie så skulle jag vilja att det var en total sänkning av Jämtin så man slipper se galningen på en hockeyrink mer denna säsong.

Olle: Det känns som att du behöver en kram. Du verkar arg.

Olle: hoppas nu att Sanny. Proppar Jämtin på Onsdag.

det man kan fråga sig är om Lillkenta känner sig nöjd med att ha ett mentalt kalhygge i form av jämtin med i laget?

Frella: Trycker till lite lätt. Nu överdriver du väl ändå :)
Hur som helst. Det kommer bli många försök till spearing-utvisningar framöver inom hockeyn. Det ser jag fram emot.

Måste säga att ni fortsätter att spela en bra hockey, idag är det ju bara ett lag på banen i 5mo5 spelet. Klart rättvis seger idag.

ajon:

Ja det lär nog bli en hård matchserie detta med mycket tuffa tacklingar och tjaffs och allt. Men det är ju slutspel.

El Maco: Jag är inte arg men likt förbaskat önskar jag Jämtin en Sanny-tackling av Yetman-size bara för att karlfan åker runt och ber om det.

att pärssinen får 2+2+10 för "försök till spearing" och att jämtin får åka runt ostört och försöka avsluta karriärer är helt ofattbart......tycker även att thörnbergs överkörning av pärssinen efter den SUPERVÅLDSAMMA spearingen ska vara mer än 2 minuter

Skarin: Det var ett ganska dåligt försök till spearing desutom. Han lägger inte ner sitt hjärta, jag tycker att det ser ut som att han bara peter lite med klubbbladet. Om dommarna kommer att hålla den här nivån blir det ganska svårt att för timråspelarna att hålla sig på banan. Erixon får en "lite" enkel utvisning där HV sätter 3-2.

El Maco: Missförstå mig inte, jag är glad över vinsten men det var aldrig riktigt supernervöst när det väl gått 10 minuter av den här matchen (förutom i BP då). Däremot så blir jag upprörd när det uppstår en situation som kan avsluta säsongen/karriären för en av våra viktigaste rollspelare och inte ens får PP av situationen. Att sedan se Vinnerborg peka på sin egen axel och säga "det var axel mot axel" med ett flin, det gör inte saken bättre.

Modo-serien hade inte riktigt karaktären av att gå ut och fokusera på fulspel, det verkar denna få. Då tycker jag att Sanny kan gå ut och göra det han gör bäst. Mina åsikter angående Jämtin är inte sprunget ur ilska, jag tycker att jag är fullt rationell. Hellre Jämtin på en bår än en av våra spelare. Som jag ser det så är det Jämtin som har satt ribban och med klubban i ansiktet på Regin så har han även lagt den extremt lågt.

sibbesabbe: Underbart med stående ovasion när Jämtin åker ut.

Olle:

Måste bara få säga en sak, bra Olle att du tycker att serien mellan Modo och Timrå inte gick ut på att fokusera på fultspel. Enda jag hört någon som tyckt som mig man har fått så mycket skit över att Modo bara gick in för att skada spelare hitanditan men jag satt själv och följde eran match idag och jag kan då inte ens förstå hur man kan gemföra vad hv gör på isen idag mot vad Modo gjorde. Matchserien mellan Modo-Timrå var ju hur lugn som helst.

Sedan knä tacklingen av jämtin borde raderat i något. Matchens mest solklara miss av Wimmelborg.

Grattis till segern med.

Ny Hockeypuls från kvällens match på ST.nu nu.
Snack med Backe, Sundh, Axelsson och Challe (som bland annat diskuterar Jämtin och Ledin).
Hör av er med synpunkter.

I morrn presenterar ST-tv och Timrå supporterklubb "Årets publikfavorit". Kika in på ST-tv efter lunch så får ni träffa vinnaren.

sibbesabbe: Stående ovationerna till herr Jämtin var matchens kanon ;)

Haha, den utvisningen på Sebbe Erixon hade jag glömt. Snacka om parodi över proffsdomarens insats.

Men, men. Även smålänningar kan ha en dålig dag ;)

Henning: Årets spelare ska det vara va? :) Kanske är samma sak, vad vet jag.

Nu ska jag kolla in din TV.

ajon: Det lär han nog göra. Sanny, Robban och Erik satt ovanför mig på sittplats idag. Sanny lät mycket uppretad över Jämtins tackling.
Ganska intressant att höra de snacka om laget och kommentera matchen.

Vinnerborg var dålig åt bägge håll . Mest drabbades HV . Ni har inte nämnt att erat 4-2 mål försegick av en hakning på Björn Melin , anfallet efter gör ni mål . Eller när Ledin och Jämtin i 2a perioden fick ta emot crosscheckingar med mera utan någon utvisning för er . Det var ingen bentackling , Jämtin gick mot kroppen och träffade på sidan sen slogs benen i hop lite granna men det blev ju inget allvarligt av det .

Kakelmannen: Du är verkligen exxxxxxpert på det här området du. Va.

Våran #3 åker ut på en minst sagt billig grej, ni gör 3-2 och är helt plötsligt med i matchen.

« · 1015057 · »