John K: Jo, jag vet. Han var där med plastsyrran min. Dom är här uppe i påsk och hälsar på. Vi åt middag före hockeyn och eftersnackade lite efter hos farsan i Sörberge där dom lämnade sonen Malte under matchen.
Foten har svällt och levt sitt eget liv då och då.
Jensen_12: Oftast brukar väll knätacklingar bara bli som högst Matchstraff. Och ingen avstägning. Och då kan man väll nog inte göra så. Men jag vet inte jag.
När jag ser Jämtins tackling i repris blir jag osäker på om det är en ren bentackling, det ser ut som hans axel är med och leker också. Hur som helst är det farligt med bentacklingar men detta är inget vi borde gnälla om, visst agerade Jämtin dumt igår men låt oss inte låta som ett gäng Modoiter nu..
dr-nix: Tvivlar på att de blir nåt straff på Jämtin i efterhand.. Men han får vi ta hand om på onsdag.. B Svensson fick ju hyffsat tag på han i andra perioden lika så K Lotvonen. :)
Uddan: jag menade självklart att jag är osäker på att det var en bentackling eftersom jag såg att axeln var med i leken (eller det såg iaf ut som det på reprisen)..
Sorry om jag uttryckte mig oklart, sedan ska vi inte alls ta hand om Jämtin på onsdag. Timrå ska göra det dom är bra på, nämligen spela ishockey, vill vi hålla på som Jämtin och grabbarna finns det andra sporter som lämpar sig bättre.
dr-nix: Nejnej ingen fara.. Sa bara att ja tror inte att de kommer nåt efterspel för Jämtin. Men de vore ju inte helt fel om de nu skulle komma nåt.. =) Jo vi tar hand om honom med att åka åttor runt honom.. Kommer se ut som en kona på isen.. Så Kenta måste bänka han! :)
Håller med, den grejen av Jämtin är inte vacker. Tycker nog att Zebran borde stämt i bäcken tidigare, tyckte det syntes väl att Kenta beodrat skrämseltaktik efter 3-0...
Kanon kul att få vara hemma å kol´la in de rödvita....
Abron: Jo han missa eller helt enkelt sket i att blåsa.. Även när Jämten slascha regin i huvudet.. Det va mindre vackert med.. Men men han dömmer nog inte imorrn..
En får hoppas, dock tycker jag att Wirrborg dömt rätt hyfsat under säsongen, även dommaren måste ju "ibland" ha en dålig dag så jag ser fram mot 2 zebror....
Blev imponerad av Timrås kyla igår, steg upp å tog smällarna. Syntes inte bli påverkade av HV´s ändrade attityd under matchen. Syntes även under slaget om V-norrland, vilket kan tyda på en enorm trygghet i laget.
Abron: Ja men bättre att de kosta lite mer än att få bort sånna som jämtin..Han kommer ju fortsätta att hålla på som han gör tills han blir utvisad.. Blir han utvisad tillräckligt många gånger så blir han bänkad av Kenta.
Möjligt, och jag noterade att vår "vän" W-gård på Hockeykväll hade lite andra åsikter om Jämtin c/o igår kväll. När det gäller Kenta så är han en mycket kompetent tränare men hans meritlista grusas lite av mindre lyckade slutspels genomförande.
Du bör kolla den, finns på denna länken. Tycker nästan Wikegård ser lite väl frustrerad ut, skulle passa bättre å ha JimmyH(att) där istället, skulle vara fa,, så mycket bättre
Abron: Onyanserad? Det är för mig självklart att Sanny Lindström förstärker laget mer än Sebastian Erixon idagsläget även om Sebbe har gjort två otroligt imponerande insatser.
Något som slår mig är att samtliga 3 kedjor (räknar inte 4:e atm, ser dom som utfyllnadsspelare) är både vassa framåt men även duktiga bakåt (i olika grader) plus att dom kan spela fysiskt och både ge och ta smällar när det behövs.
Men jag har aldrig varit rädd för att forwardssidan inte skulle hålla eller att Backlund inte skulle klara av att spela bra hockey utan min rädsla inför den här säsongen var backlinjen. Skulle den hålla klassen, den kändes tunnare än de övriga lagdelarna. Men nu har ju den också höjt sig, t.o.m. Sebastian Erixon lirar som han inte gjort något annat än att lira slutspelshockey och då är väl killen 18år (lastgammal med andra ord).
HV71 är fortfarande favoriter i min bok, dom har ett sånt grymt lag att dom är det helt enkelt men fortsätter Timrå att spela på den här nivån samtidigt som man skärper till Box-play spelet så kan man skaka om Hockeysverige, det står jag för.
Simmalugnt: 2 matcher är ju inte direkt något sample. Erixon må spela bra just nu men underskatta inte vikten (och tyngden, bokstavligt talat) av erfarenhet som Sanny bidrar med. Erixon var väl på -1 inför den här matchen också?
Tycker att Sanny spelade bra BP mot modo sist och kan hantera större spelare i slottet på ett sätt som Erixon inte kan.
Simmalugnt: Sanny har väl aldrig varit en herre som gjort sig bra i statistik. Han var väl dessutom knappast dålig mot MoDo?
Över en längre tid så märks det att Sanny saknas, två matcher där matcherna har varit med en veckas mellanrum är väl en sak. Vi behöver fler som kan alternera i boxplay till exempel. Sanny bidrar med hjärta, pondus och tunga tacklingar.
Sebbe är för oerfaren än så länge. Men visar ju på att han troligen är ordinarie i nästa slutspel.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.
Foten har svällt och levt sitt eget liv då och då.