1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604146 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Happyer: Jag kände mig ganska avslagen redan innan match, sen efter 3-0 vart det ännu mer avslaget.
Till och med kommentatorerna noterade att det vart knäpptyst strax efter Jämtins bentackling...
Bättre kan vi och bättre kommer det bli nästa hemmamatch!

nectis: jo klart det var spänt, men vi sjöng ju knappt efter att vi gjort mål, jublade en stund sen blev det helt tyst igen.. det drogs igång ramsor, men dom dog lika fort igen..

T T: Håller med, ett lysande val. Grattis Bagarn...

Och nu till något viktigare! Vem vann Rikus klubba? Var det jag? Var det jag? :-)

Tycho: ja det är ju på Fredag. Då lär ju alla ha vait på Puben. Och tankat före matchen.

ajon: Alla satt nog inte hemma, eftersom det var fullsatt. Lock på luckan.

Hassan: Hehe man brukar väl säga Lapp på luckan ? ;)

Hassan: varför var det så Dåligt Tryck. I hallen då. Som det var igår.

ajon: Överlägsenhet givetvis. Tryck finns när tryck behövs.

ÄlskarTIK: I Kiruna ja!

Hassan: så ni Kalla er Riktiga Fans då. Som Sjunger Bara när laget Ligger under.

Men det är faktiskt en semifinal vi pratar och då tycker jag att man kan kräva mer av oss i klacken, även om det är en "söndagsmatch"

ajon: Nej vi kallar oss mods! Försök inte med den där valsen nu lille gubben.... Vi urinerar på svenska mästarna. Gå och chatta med "studs" eller vad han nu kallar sej istället.

Happyer: ja vi hade då mer tryck i Kvarten. Än vad ni hade i Matchen igår.

Happyer: Jag tycker att det var bra tryck, mycket bättre än under grundserien.

Vi kommer inte upp i samma tryck som i MoDo matcherna men det är för mycket begärt. För det krävs det lite motstånd i form av en bortaklack också.

Hatet och känslorna var större kring MoDo efter all historik där.

Red-line:
För att det inte skall bli några diskussioner om "Valfusk" så kommer vi att låta en neutral person dra ett namn bland de röstande i första pausen på fredag. Vid supporterkiosken.
Det är ju så att även de som varit inblandade i omröstningen (Maggan, jag, Jean1, m fl) också har haft rätt att lämna var sin röst och har chans att vinna klubban.

Jag skall se till att info kommer ut på hemsidan.

Janken: Det tycker jag att ni gör alldeles rätt i... Förutsatt att jag vinner förstås... ;-)

JimmyH: det var ju Tyst som i Graven. I eran hall igår.

ajon: Nej. Det var det inte.

ajon: Nu överdriver du rejält

JimmyH: såg matchen på tv. Hörde eran klack nästan ingeting på hela matchen. Det är väl Semi för fn. Det är väl då man ska höras eller.

JimmyH: visst det kanske var bra tryck periodvis, men jag fick till och med sms från kompisar som satt åh kollade på matchen som undrade varför det var så tyst.. åh då är det väl nåt som inte riktigt stämmer?! Därför var jag tvungen åh kolla på matchen igen och dom hade rätt, låånga perioder var det helt helt tyst i hallen! Åh så ska det väl ändå inte behöva vara? Även om det inte finns nån borta klack.. =) För som sagt, det är ändå en semifinal match, åh Timrå leder i princip från start till mål...

ajon: Det måste vara Skelleftekraft Arena du syftar på nu, för där var väl inga aktiviteter igår?

actionleif: nä men vi hade då Bättre tryk i Kvarten. Än vad ni hade i Semin.

ajon: ööhm, Timrås klack må ha haft sina svackor under säsongen men nu under slutspelet har den varit bra och igår var den inte tyst, va vill du egentligen ?

ajon: Jomen så är detta en ny upplevelse för er, vi är ju van. Det blir en annan sak då..

ajon: Såg matchen efteråt och det var missvisande hur mycket som hördes ut i TV:n mot verkligheten...

ajon: Äre inte så att du bara är lite avis för att vi är i semi och inte ni? ;)

Tycho: men vi hördes Då Genom tv Rutan. I Kvarten. Men inte ni Hördes då inte genom Tv rutan. I Semin iallafall.

ajon: Nej vi hörs nog bara genom högtalarna..

ajon: Det beror väl på var mikrofonerna sitter...

Happyer: Ja det var segt igår från läktarplats vad gäller ramsor och håll-i-gång . Men jag var inte lika laddad som inför kvartfinalerna. Om det beror på att jag hade haft en helt otroligt mysig och lugn dag (slädtur) eller om det beror på något helt annat, ja det återstår att se.

Men jag tycker att det blir ett jävla gnäll på folk om alla möjliga skitsaker. Är det inte på Olle och trummandet, så är det dålig fart på klacken, fel ramsor osv.
Nä, skrik själv i 60 minuter, alla matcher då kommer vi få ett otroligt tryck i E.on.
OBS! Man behöver inte stå i klacken för att heja i ramsorna, detta fenomen kan även göras från sittplats.

Red-line: måste säg att i Grundserien lät. Eran klack jätte bra. Hundra gånger bättre än Modo Klacken iallafall. Så fortsätt så.

ajon: Kommer du med ris eller ros? Man bara undrar...

ajon: Det beror helt på vart mikrofonerna sitter och hur mycket det skruvar upp dem. Så TV kan ljuga en hel del. Men visst kan det bli bättre, helt klart.

Maggan: Jag gnäller inte på nån annan, jag står själv i klacken, åh förstår att man inte alltid orkar skrika, åh har svårt att "tända till" ibland, men om man inte tänder till, till en semifinal match? När ska man då göra det?

Jag kom själv sent till matchen, åh som vanligt dom här matcherna så är det ganska trångt just kring klacken, så den här gången ville jag inte jäklas med folk åh trängas så jag ställde mig lite bredvid, åh jag försökte få igång folket runt mig med olika ramsor, men det var stört omöjligt.. Jag var själv superladdad innan match, men när jag inte fick nåt gehör från folket runt omkring mig så kändes det på nåt sätt helt meningslöst!

Red-line: Ros. Modo har ju bara en sak dom har ju bara Trumman. Sen har dom inget mer.

Happyer:

Helt underbart.....

Om vi alla enas om att fokusera på negativa saker till 100% så blir nog det har en kanonavslutning på säsongen.

Nästa pristävling kommer att bli.

Publikomröstning om det absolut SÄMSTA denna säsong!
Första pris blir en femliters dunk med ättika!

Janken: Jag har fått lära mig att om man inte pratar om de saker som är negativa så kan man ju inte göra saker bättre heller.. =)

Det hela är bara en reflektion från min sida från matchen igår..

Janken: Tar det inte på krafterna att vara så glad som du är hela tiden?

Janken: Det enda jag vill är att alla ska fundera på varför inte klacken var på topp igår, så vi alla kan hjälpas åt åh vara det på fredag istället.. För det förtjänar verkligen spelarna, efter matchen igår och efter matcherna mot MoDo! =)

Happyer: Håller med dig. Blev ganska förvånad över att det var så dåligt tryck i hallen igår. Borde kunna vara mycket bättre tryck än vad det var igår. Jag vill inte ens tänka på hur dåligt tryck det hade varit om vi inte fått in målen i första perioden eller överhuvudtaget vunnit matchen.
Nya tag nästa match!

LingaN: en kompis och jag såg matchen igår han sa samma sak, då kontra jag med att dom flesta var nog nervösa. För när det blev en avblåsning drog klacken igång men när spelet var svajigt så var dom flesta spända=tysta!

Blizzard: visst kan det vara svårt åh skrika om man är spänd åh så, men vi leder ju med 3-0 i första, men ändå så blir det inget massivt tryck som det brukar vara.. jag brukar ha gåshud på armarna, men inte igår..

trodde faktist att det skulle vara hahl som blev årets publikfavorit, men bagarn självklart också ett givet val, må han stanna i timrå i många långa år framöver

Skrev igår före matchen att jag tyckte att Vinnerborg varit den bästa domaren den här säsongen, men "tack vare" matchen igår, så tar jag härmed tillbaks varenda ord.

LingaN: Blir man automatiskt gnällig bara för att man har sittplats i en match? ;)

Annars är jag, precis som Blizzard är inne på, just nu sjukligt koncentrerad när spelet pågår. Varenda moment, varje kvadratmeter är viktig. Jag klarar inte ens av att klappa i takt då.

Angående klacken/publiken...
Klacken gör i grunden ett mycket bra jobb, men det som är sämre är det gamla vanliga:

- Det trummas och klappas alltid till allting
- Alla ramsor körs i för högt tempo
- Dålig variation på ramsor, av någon anledning används inte ens det lilla utbud som finns

Sen kan man fråga sig vad det var för proppar som fick biljetter till matchen senast. Hallen började tömmas innan matchen var färdigspelad. Sista fem minuterna rådde begravningsstämning. Och två små ungar sitter och spelar nån sorts dataspel.

Kongo: Producenten hade en förkärlek för barn i går. Det var rena kindergarten på Canal Plus.

Kongo: Som någon från Expressen eller något sånt sa, ett hån mot dem som inte fick tag i biljetter angående ungarna..

Dogsbite: men hur skulle två små barn som inte bryr sig ett piss om hockey kunna få tag i biljetter före några "super" intreserade timrå supportrar!?

« · 1015619 · »