Blizzard: Dem har väl föräldrar förstår du väl om du tänker efter lite mer. Super supportrar? Om en person är mer intresserad en dem så behöver den personen långt ifrån vara en "super" supporter.
Dogsbite: mena att är det någon som VERKLIGEN ville in på den matchen så skulle dom vart där istället för dom där bernen! om dom VERKLIGEN ville. Så något jätte hån tycker jag inte det var.
Blizzard: Dit jag vill komma är att det fanns säkert dem som skulle uppskatta biljetterna mer, behöver inte vara några "super" supportrar. Och det var alltså folk som ville ha, men det var slut. Man kommer ju knappast före i någon kö för att man är "super" supporter, eller hur? Alla har ju lika stor chans att få tag i biljetterna, så den där fadern eller modern hann säkert före andra supportrar som skulle ha större glädje av biljetterna.
Blizzard: Kan inte kidsen vara filmade från läktarsektionen där spelarfruarna sitter, strax nedanför handikappläktaren? Dom har nog speciella platser/årskort och tar inte platsen av någon som ville se matchen, men inte fick tag i biljett!
Kevin O Shea: Kidsen satt rakt under mig, och jag satt på balkongen i höjd med mittlinjen. Följdaktligen borde det då vara sektion B (?), rad 2. Så vitt jag vet är det dom där fucking företagsplatserna som brukar gapa tomma (ååååååh vad jag hatar dom...).
I övrigt så väljer jag att inte kommentera huruvida "tv - spel" på hockeymatch är rätt eller fel. Positivt att någon satt där iallafall eftersom dom ju brukar vara tomma..
T T: Jag som trodde att det bara var jag som röstade på Bagarn ;) Skämt å sido. Riktigt kul för honom måste jag säga. Det är helt fantastiskt att se hur han jobbar match efter match och hur han offrar sig för laget. Ett föredöme på många sätt. Han har dessutom knappt missat en match på två säsonger.
Skarin: Ska man försöka att jämföra honom med någon så ligger Manderville närmast till hands. Då blir det inte svårt att förstå varför han blir supportrarnas favorit.
Smålänningen fick inte fortsatt förtroende alltså ;)
Vibbarna känns konstiga inför ikväll. Jag tror inte HV kommer gå bort sig så mycket som i förra mathen. Trots hemmaplan för dem tror jag på ett mer försiktigt HV. Nu har HV lärt sig vilka snabba spelvändningar och forwards vi har. Men checkar dem lika högt och energiskt, nästan lite chansartat, utan att få utdelning tror jag vi har en väldigt bra chans. Tålamod och ett enkelt försvarsspel tror jag blir nyckeln, som så många gånger förr alltså. Självförtroendet är nog så pass högt att när väl lägena dyker upp så sitter dem.
HV måste vinna och bör känna en enorm press, överlägsna seriesegrare som de blev. Utnyttja det.
ajon: äsch Timrå behöver inte/ ska INTE focusera på överkörningar eller nåt annat skit !! Timrå behöver ha fart på skridskorna och spela med konsekvent furuhårdhet. axel mot axel, bröst mot bröst som riktiga hockeyspelare ! Strimma från himlen och Zäta via webben övervakar matchen och sprider sitt kunnade/kärlek över laget. IKVÄLL ska en ny seger inkasseras !!! ÄLSKA TIMRÅ IK älska vår spelare !! - barmarks träning gäller för er och stötta West Side Fabrication/Pinkerton - har du inte en sillysesson att övervaka.. ?? Wernblom på väg tillbaks... har jag hört KOLLA upp det vetja.
Hakar på Jimmys, Skarins m fl kommentarer om obefintliga/svårbedömda vibbar inför kvällen. Jag känner...nada. Vilket i sammanhanget får ses som ett jävligt gott betyg till det Timrå presterat i detta slutspel. Jag säger: show me the shit.
Kan inte påminna mig om att jag varit i den här situationen förut. Eller, jo. Säsongen 02/03 var något liknande. Efter de första sju, åtta matcherna började jag förlora perspektivet fullständigt när jag insåg att jag inte kunde plocka någonting ur historien och applicera på det lag som gled ut på isen. Jag kunde enbart bevittna det dom gjorde, och förundras.
Så det är nollställt från start i den birgerska tv-soffan. Helt dött lopp mellan tankegångar som 'inte fan kan dom väl..?' och 'ålrajt, kör över skiten'. Det ska hur som helst bli fantastiskt att bevittna. Än mer fantastiskt vore det givetvis på plats, men jag vårdar mitt rep (som vi säger i da hood) som internet-/blöjsupporter. Aldrig där, alltid här.
Bragd-Birger: Måste nog också ställa mig till den skaran jag... Jag är varken orolig eller säker, kanske är det för att man på något konstigt sätt är både och samtidigt...
Hur som haver ska det blir skoj att se vad som händer ikväll, tycker det är ltie roligt att vi direkt fick höra samma kommentar om HV som det sas om Modo, dvs dom är mycket bättre egentligen. Vi får hoppas det fortsätter så och det kommer ju bli intressant att höra om det gör det hur många av alla experter som då kommer att säga... Ja, Timrå gjorde alla andra dåliga för att dom var så bra.
Nu åker jag in över stan för att ikväll sänka en bira och titta på hockeyn. Jag är så sjukt nervös så att jag blev tvungen att skriva av mig lite. Det vore otroligt underbart, samtidigt näst intill omöjligt, med vinst ikväll.
* "Challe" Berglund medgav för mig att han efter första träningarna med sitt nya lag undrade vad det var frågan om när han såg Kalle Koskinen. Nu älskar "Challe" sin kloke gubbe i försvaret.
actionleif: Det är finsk örnenhumor att köra skitdåligt inför nya tränarn och veta sitt position. Kalle verkar väldigt ambitiös och vara en fin ledare i laget. Sånt ska aldrig undervärderas sedan så spelar han bra men ibland mindre bra... tappar pucken ofta från bladet.. då skäller jag och så spelar han bra sedan ;-)
Uddan: En tablett?? Här käkas det tabletter som man mular popcorn. Inget, Absolut Inget, kan stoppa mig ikväll från att se matchen o inte på fredag heller!
Aljd: Ja jag vet inte om den där tidningsartikeln är något vidare bra för den där Sverigedemokraten. Gissar på att han får återgå till att spela world of warcraft på heltid igen efter nästa val.