Per HApps: Stämmer säkert men då borde det stå det i texten man fick upp ("Pga att Timrås match är så populär har servern kraschat. Försök inte senare utan återkom i morgon...") istället för att det verkade som om det var ett medvetet stopp. Man vet ju hur duktiga IT-killar ibland är på att ha patchningar, service-helger och annat (Tack WM-d... Log... Vadninuheter...) när de inte skall...
Det här var årets match, en klassiker och helt underbart att bevittna. Jag var rejält depp efter första perioden, men fan så man kom igång allt eftersom!
Otroligt, helvete är helt slut...Timrå bjussar HV på ett mål och bränner hur många chanser och PP som helst i två perioder, Oscars krigar till sig ett mål, finnarna bara lattjar känns det som, sen bara exploderar dom i tredje vips 3-2 till Timrå, och sen slutet finns ju inte, får PP när det bara är drygt två min kvar, kan spela av matchen...vad händer utv och HV får chansen och sätter en puck, trodde fan att den skulle bli godkännd men blir bort dömd...detta finns bara inte på kartan.
Men vilket jävla gäng, ger sig aldrig, bara krigar på, låter inte HV komma fram på chanser i 5/5, dom gör bara mål i PP i princip, grym defensiv. Fan vi tar detta, helt jävla övertygad efter denna match, vi är känns kyligare, dom blir bara frustrerade på småsaker....helvete vad gott det känns.
är oerhört imponerad. vi får ett riktigt skitmål mot oss och ligger sedan under i stort sett hela matchen, men vilken vändning! Just nu känns det som om jag skulle kunna göra kullerbyttor ner till jönköping.
Och snälla ingen mer marcus vingelborg i den här matchserien..
Instämmer i alla glädjeyttringar här. Helt underbart!
*Thörnberg, Thörnqvist eller vad han nu heter bör få retroaktivt spöstraff för sin usla filmning i slutet. Pinsamt att se, pinsamt för hockeyn i allmänhet. *Skönt att se Sanny på banan igen. Satte en eller två riktigt fina. Andersson bör få någon sorts medalj samt en kandidat examen i trashtalk då han uppenbarligen lyckas med att vrida om något innanför byxorna på labila hv-spelare i match efter match.
MixMasterMike: Vinnerborg sa att deras skärmar visar rött när slutsignalen går och pucken hade inte ens passerat målgården när skärmarna blev röda. Sa det i canal+
Det är inte direkt någon nyhet att videodomare fuskar. Om du tittar tillbaka på de matcher som har varit under denna säsongen så dömer videodomaren i princip alltid till hemmalagets fördel. Vad tror du att det beror på?
Visst går det att kolla i efterhand men vad spelar det för roll. Dömt är dömt och det är sällan någon från högre ort vågar kritisera ett domarbeslut.
Wayne Gresky: Det är ju solklart, är skärmen röd är tiden slut. "- Jag får ett besked att skärmen har blivit röd innan pucken når mållinjen - och har skärmen blivit röd så är tiden slut."
tamare: Skit samma... Alla håller på Timrå. Vad fan ska du göra åt saken?! Korsfäst Jämtin eller offra ett lamm eller nåt och hoppas ni kan vända på steken...
Helt underbar insats idag! Pressen på HV just nu. Får väl se vad Kent "Armarna i kors" Johansson kan hitta på?
Challe - Kenta 2-1
Jag tänker inte vara ett dugg ödmjuk. Vi pressar storfavoriterna, fockin love it!
kidrock: Ja det är tur dom höll modet uppe, jag var helknäckt när dom brännde lägen, finnarna var under isen och Backe bjussade på en kasse, fan vad starkt....
Precis, håller med. Självklart vore det bra med en oberoende videodomare så att det slipper bli spekulationer. Det är sannerligen ett märkligt system vi har i dag.
tamare: Sjävklart fungerar inte Webben bättre än den marksända tv´n. Men kommentatorerna på canal+ uppfattar väl att hesa-fredrik ljöd innan skottet avlossat, el. har jag fel? Hur som hellst så var jag och farsan rörande överens om att Vinnerborg gjorde rätt för en gångs skull, Skönt att vara Timrå-supporter!!!