1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580359 inlägg · 6216 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

« · 2174581 Till forumet


Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Varsågod Smålle!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Knylan: TACKOM Kompis 🙏🤗
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Knylan: Nu slår vi äntligen ur underläge!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
För att återgå till Västervik. Svårslagna o täta med en bra målvakt.
Vi ska spela vårt spel... få fart på benen igen... släppa ner axlarna o trumma på. Då tar vi det här.
Inte så lätt att möta oss heller... Vi är ju Timrå IK och vi ger Aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
BIK vs LÖVEN...kött kamp.
vi har haft vår Dipp...nu öser vi mot vvik
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
roger_sundsvall: Om vi går vidare ser jag heller Bik än Löven i finalen.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: Valet var högst väntat. Vi är favoriter mot Västervik även om vissa härinne försöker påstå något annat pga dålig statistik mot dem. En seriesuverän är alltid favorit om de inte har många borta pga skada etc. Jag tror på detta har en bra känsla som sällan sviker mig. Nu vill jag inte höra Västerviks hemmagjorda målsignal många ggr. Helst ingen gång. Ogillar den starkt.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Drömlottning enligt Lövenforumet, några nyckelspelare borta för säsongen i BIK enligt deras tränare, fast kan man lita på det?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Herreguuuu nu ring ” Sheriffens ” far å undra om ja ville se match på plats på lörda!!!
Ut på galej i Sönnsvall Lååååååångfreda!
Håll i hatten rabbuslingar!!
Vart bor ni så ja kann våldgästa er!!🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Zäta75: Haha, ponera att vi åker ur i sudden i match sex nere i Västervik. Så får man höra den där jävla måltutan tusen gånger om... Kommer etsa sig fast i skallen hela sommaren, första man hör när man vaknar och sista man hör innan man somnar...
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Zäta75: dålig statistik jämfört med många andra lag men inte minus statistik då lagen tog lika många poäng och som någon påpekade så tog vvik de poängen när vi hade gått in i nåt sorts vinter ide.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
SMÅLAND: Semifinalerna spelas väl inte samma dag. TIK-VVIK ena dagen och BIK-Röven dagen efter
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Heisenberg: drömmer redan mardrömmar om den där jävla Marmeladen de har i mål
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Gorkyman: Stämmer bra 😊👍
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Zäta75: Vi får se det som en fördel att vi faktiskt mötte dem just i slutet av grundserien och därigenom är mer på vår vakt.

Men det kommer fan i mig inte bli enkelt detta. Bara för att stålsätta mig själv lägger jag förväntningarna någonstans i linje med att det kommer se ut som match tre mot AIK men i match efter match. För dem som vet med sig att krampaktig mittzonsgegga orsakar stresspåslag så kan det vara läge att börja knapra blodtryckssänkande redan nu.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
JanneH: Ja, känns verkligen som att vi kommer möta ett AIK igen fast minst tre nivåer högre på det mesta. Det här blir en riktig coachmatch tror jag, den som coachar smartast kommer gå vinnande ur detta. Nu måste Freddan verkligen prestera för i det andra båset står en extremt kompetent taktiker.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Heisenberg: ja vinner vi match 7 med uddamålet får man vara nöjd. Viktigt om vi kan börja med 2 hemmasegrar och sätta press på vvik. Hoppas Dahlén kan göra de där avgörande målen i uddamålssegrar som han är så bra på. Annars får Boyce kliva fram och avgöra skiten
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
tror de blir ett annat typ av spel.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Rallarn: BIKs fem poängbästa spelare är fortfarande kvar i truppen. Även deras tre spelare som anmälts till disciplinnämnden är aktiva i truppen.

Mest noterbar är Axel Bergkvist för sin överfalls-Checking to the head mot Almtuna.

Frågan är var BIK kommer lägga sin vårdslöshet. De skadade ju två Västeråsare, Zetterberg återkom aldrig.

Kan de gå så hårt att de kör över Poulin med flit? Mer överraskande saker har hänt.

Carl Berglund (LW)
Arvid Aronsson (D) = Mest utvisade är också kvar
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Spock: Misstänker att Daggen lär vara med i tränarstaben nu när han är skadad.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Spock: Ja det enda man kan vara säker på med BIK är att ingen går säker.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jokklas:
Exempel :


"
Anmälan görs för Late Hit alternativt Boarding.

Johan Larsson har uppgett följande. Jag ser Västeråsspelaren driva pucken in i anfallszon varpå han sen lägger en passning bakom ryggen strax innanför blå. Jag är på väg ut för att sätta stopp. Jag står upp på honom med en tackling som träffar mitt i kroppen. Tyvärr känner jag direkt att Västeråsspelaren inte gjort sig beredd på tackling utan far in i sargen. Utgången blir olycklig pga detta och min avsikt var absolut inte att skada.

Disciplinnämnden gör följande bedömning. Filmsekvensen ger stöd för uppgifterna i anmälan. Det har dock inte gått att bedöma hur hård tacklingen varit. Nämnden finner det utrett att Johan Larsson gjort sig skyldig till en bestraffningsbar förseelse som bör föranleda en avstängning. Avstängningens längd bestäms till en tid som bedöms motsvara två matcher. Vid straffmätningen har nämnden särskilt beaktat följande nyckelfaktorer:

- Tacklingen är sen och sker på en icke-puckförande spelare som slappnat av
-Skaderisk
"
www.hockeyallsvenskan.se/artikel/5bk6akmo1-1el1/beslut-johan-larsson-stangs-av-tva-matcher

Zetterberg spelade alltså inte mer efter den situationen. Imponerande att DN bara fick den till skaderisk, när Per Svensson alltid skapade mycket höga skaderisker. Tilläggas bör att alla Svensson tacklat sedan spelat vidare...
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Det va som själva f@#.
Västervik har förlagt sin matcher i Plivit. En stad som jag tror ligger i Bulgarien... eller Polen.
Kan man göra så?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
sargad: Det är inte första april än...
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
JanneH: För mig så får gärna Lindholm göra hattrick i varje match, eller Jonathan Carlsson, huvudsaken vi vinner.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Sonnenberg: Ja men om Boyce gör hattrick får man ju sjunga Sabrina låten... "Boyce, Boyce, Boyce"
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Knylan: Intressant artikel från Joakim Englund, journalist, som själv spelade i Västervik i ett antal säsonger.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Matsg: Nåt intressant att delge utan att klistra in allt? :-)
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jokklas: Stod en hel del intressanta saker i artikeln men ser nu att den är låst!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Matsg: Är inte du för trevlig för att hänga här? Blir du otrevligare som potentiellt SHL-fan?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Costanza: Vi får se Vad tror du om våra chanser att slå Västervik?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jokklas: att Västervik aldrig går bort sig, anfaller efter sargen och bildar köttmur hemåt. Trycker ut motståndaren mot sargen. Spelar efter resurserna, inte vackert men effektivt.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Ok, tack :-)
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: Om ni låter Björklöven gå upp så kommer jag aldrig in på detta forum igen...
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jokklas: Första målet i matcherna blir väldigt viktigt och han tror att vi har 75% chans att vinna serien!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Costanza: Hyvens! Vid eventuell final mot Löven så går vi in med lite win-win känsla alltså ;-)
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jokklas: Du har fan ingen aning om vilka störda zombiekrafter som kommer loss i Umeå om Timrå inte går upp och gröngult slem börjar sprida sig. Ghostbusters?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Costanza: Du kan ha rätt och kanske inte ens räcker att pinka i kors för att rädda dagen då..
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Costanza: En del av mig vill hålla på löven nu....
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
tyst idag? eller är det bara min browser som inte lyckas uppdatera sidan?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
JanneH: Väntar med anspänning på lördag kvällens drabbning.
Läste i AB att det blir hårda bud i SHL-slutspelet ifall lag drabbat av Covid-utbrott. Kan bli WO. Hoppas det finns lite mer spelrum i vårt slutspel ifall dylikt skulle inträffa.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Helvete vad dyr den nya slutspels-tishan är. Klubben köper säkert in dem för 20-30kr. Men 250kr ska dem ha för en tröja som ser ut som gratis tröjorna man får på slutspelsmatcherna.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
rabon: Jo de kostar en del, men jag hoppas att förtjänsten per tröja är så stor som du säger. Värre vore om 50% gick till ngn mellanhand eller tillverkaren av tröjorna. Jag köper tröjor etc för att stödja Timrå IK. Man kanske kunde ha haft två olika tröjor, en mer basic och en lite mer extravagant.. :)
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Lub: Ja, absolut. Men det känns som för det priset så hade jag nog köpt in dyrare tröjor med bättre tryck. Den senaste Nubben tröjan hade dåligt tryck och kostade 200kr. Tycker ändå att det har lite med respekt att göra gentemot supportrar.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
rabon: Jo, kan hålla med om kvaliteten på tröjorna. Men jag gissar på att det handlar om att man vill hålla ner risktagningen i tider som dessa. Dyrare tröjor innebär större investeringsbelopp. Det är ju först när man sålt prylarna som man kan räkna in intäkterna.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Lub: Intressant statistik som kyfts fram i ST. Förhoppningsvis kan vi plocka fram detta i slutspelshockeyn med!

"Timrå är det enda laget under säsongen som har plusstatistik på Västervik i spel fem mot fem, sett till skottförsök och skott på mål."
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Sputnik: Jag är nöjd så länge Timrå vinner fler matcher än Västervik... 😬😊
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Lub: Hörde från säkra källor att Pääjarvi och Lander kommit loss från sina klubbar och kommer att förstärka Timrå mot VVIK.. kul väl? Vilken bomb!
Lär ska presenteras imorgon fm på Timråchannel.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: sure thing...😉
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: I Med och Motgång kommer gå bananas!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Lub: Hehe, jo förlora skotten 20-1 och om vi gör det enda målet ämdå så klagar man ju inte heller. 😉
Låst ämne

« · 2174581