1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599436 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Villervalla: 39-19 i skott. En sån här match ska vi inte förlora. Påpekar igen vikten av att vinna ikväll. Inte roligt med 1-1 i matcher och åka ner till Vvik som är svåra borta.

Nu hoppas jag att vi visar jävlar anamma

bar mofftak: det är ju Timrås paradgren att spela av matcher på ledning, det tycker jag man gör ganska bra. Det är två individuella misstag som avgör. Markeringen på reduceringen är bedrövlig och PWs icing är katastrofal. Märkligt beslut av en så rutinerad spelare.

Wallis två missar i tredje blir också ganska avgörande, han skulle hängt minst en av dom puckarna.

Det är väl förresten PW som tappar sin markering på reduceringen när hartmann klivit ner och markerat en av två spelare i slottet?

{9232}: Går Timrå upp så tror jag Timrå behåller de spelare de vill behålla. Men jag kan ha fel.
Går vi inte upp så blir det ju et stort tapp.

{9232}: Är du en sådandär utstött masjävel från Mora? Vi vill inte heller ha dig här.

JonteD: Oj. Sorry jag kanske kom åt någon öm tå där.. 😊

även om det nu är förlängning så tror jag inte den kommer bli lika lång som den var igår!

jag tror olofsson gör mål på pass av walli i minut 8

Sputnik: precis så. Det skulle börja se snyggt ut igen. Det har ju smärtsamt visat sig i det här slutspelet att den hockeyn bara är att glömma. Nu är det hårt jobb och tålamod. Det finns ju där när de väljer att ta fram det.

JonteD: mata inte trollet.

Tycker Svensson sammanfattar det bra. Vi slår bort puckar istället för att hålla i och lugna ned spelet. PWs icing i slutet är ett exempel på panikgrejer som inte hade behövts.

NR.94 HARTMANN
avgör
frågor på de?
näe

Zäta75: Nu tar vi VVIK i sudden!

hanzon: Ja, om man inte är Leksing

Smokey: Vad är det för fel på Mora?

KulltorpsOlli: Gå vi int upp bli dä massflyggt!

Sputnik: Det finns ju alltid en risk för överskattning när motståndarna inte har ett skott på mål och man leder med 3-1. Det får bli en läxa. Jag tar ändå hellre den här matchen än förra. I dag spelar vi åtminstone. JJ har inte varit riktigt lika het och vi har haft myriader av chanser. Det hade kunnat stå 5-1 lika gärna. Walli gör segermålet. Vänta och se.

thorwald: PWs icingar till och med, 2 av 2 :-(

{9386}: VVIK fick ett hopp när Karlin tog ut Marmenlind och satte in andremålvakten samtidigt som våra spelare kollektivt ser ut att vara någon annanstans.

ehh strunta i Lekis IF 💩
harmlösa

{9232}: Inget alls. Men det är bra att dom får bort sina sämsta objekt till typ Leksand. Vi ser ju på dina inlägg här att något är riktigt knas.

Matsg: Sen ska vi komma ihåg att Lundberg ( V-Viks andramålis ) är helt ok målvakt på allsvensk nivå . Inte dålig alls

🛑trycker PÅ 🛑overtime knappen

roger_sundsvall: Karbonkopia på matchutveckling mot AIK. Kan tränare och spelare lära sig och ta med erfarenheten om vi kommer i detta läget igen i slutspelet?

Vad som oroar mig mest är jag ser lite eller ingen pep i båset, avslaget, hur kan det vara så?

Olofsson och i viss mån Lööke är plusvarianter i den här matchen. Sedan gör ju Boyce, Madsen, JJ, Svensson och nån till jobbet som vanligt.

Woody Jokinen: Vvik klev ju egentligen inte fram särskilt mycket. Kändes som att ändringen av matchbilden är helt och hållet Timrås fel. Vänder man tillbaka så tror jag man tar det första 10 i OT. Det blir ett backskott som letar sig in, säger Hardegård så har det lossnat för alla som behöver det 😊

Matsg: Vi öste på ganska bra även efter dom bytte målvakt. Men när Timrå backar hem och försvarar i tredje så blir det inte lika mycket mjölksyra hos Västervik så dom har energi att spela hela tredje. Det är vår egen ineffektivitet som ser till att matchen fortfarande lever i sista perioden.

Slarvigt att släppa den här matchen till sudden... kanske tom hela matchen pga av slarv!
Inte acceptabelt öht!

ionloo: hoppas på Madsen nu , apropå spelare som det behöver lossna för

Blir det krampaktigt & nervöst som det sett ut under slutspelet eller klarar grabbarna att lira likt andra perren?

Andersson: Den duger med 😊

Matsg: Våran fågelholk till coach skulle tagit time out och väckt laget då vi började tappa spelet efter 3-1. Då Västervik tog time out stod karln med armarna i kors som en fågelholk. Besviken på Freddans jävla coachande.

Nu kan man nog räkna med förlust ikväll, känns som V-vik har momentum.

Andersson: Madsen? Tycker han gjort en kanonmatch, han har ju jobbat ut puckar ur mittzon i varenda boxplay vi haft och nött stenhårt efter sargerna. För mig är det ok om han inte gör ett enda mål till i sin karriär så länge han spelar så här.

{9386}:

Jepp, freddan oerhört svag på läsa av matchsituationer.

Hartmann....100% ⭐

{297}: jo fast lossna offensivt .

{9386}: Hartmann gör förvisso ett mål i andra men han bränner också typ öppet mål. Kommentatorn benämner det räddning men det räcker att lyfta pucken 2 dm så sitter den. Innan frånvaron hade han satt den. Nu blev det en fösare bara.

Villervalla: Många bud på potentiella målgörare i sudden. Så länge en av oss får rätt spelar det ingen roll för mig. Öka!!!

Det ser uppgivet ut i båset till och med.

om timrå vinner - olofsson , om västervik vinner - nån av jones

Andersson: han har varit riktigt bra i mål deras 2a!

Lite som Ohre!

Om 15 spelare slår av 10% på inställningen som man gjorde i pausen fram till 3e då bli inte spelet 10% sämre utan det havererar!

Det kan dom titta på video imorgon och uppleva utanför matchen.

Det är en tränares uppgift kan jag dock känna att se till att spelarna inte får för sig att det är ok att åka lite saktare och passa lite mer på chans och tacklas lite mindre än vad som gjorts tidigare...

Jag vill inte bjuda kommentatorn på något gratis här men det faktum att vvik står upp och kämpar även i båset medan Timrå Ik sitter och myser är inte som Per Svensson säger för att man är trygg utan det är ett bra kvitto ihop med spelet på isen att man inte är påslagen...

Tryck på knappen!

Jag vill se ett avgörande innan halva fl perioden är klar!

Varsågod Lundin! Sätt den högt!

roger_sundsvall: Undrar om inte herr Lars Lindberg har tagit en o annan öl 🍺 ikväll eftersom de kommer såå mkt riktigt roligt från honom!!!🙌🙌🙌

Hockeyslutspelet är nominerad till nästa affisch.
Fy fan.
Uppladdat:

500x0-17e369ec-1273-433c-a2db-7424e876ad9e.jpeg

Sjukt besviken, efter två perioder blev man så jävla glad över hur bra vi spelar. Uppträdandet är under all kritik i tredje perioden. Hur många läxor ska vi ge oss själva innan vi lär oss något?

{9386}: Vvik snackade, ritade och peppade i time-outen med 3-2 och ca 2 minuter kvar.
Timrås spelare och ledare satt tysta o typ gäspade. Håller med om att det sände jävligt konstiga signaler.

sargad: Timråklacken kanske skulle ställa upp i Idol?

Detta ser inte bra ut nu, man är kvar i tredje perioden.

Jaaåaaaaaaa

nr 54 🔥🔥🔥

TimraStockholm: Jooooooooonnnnte!!!!!!!!!!!!!!!!

sargad: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

« · 2179074 · »