JimmyH: Ja jo iofs. Det är sant. Men "Liket" gjorde ändå 60p ifjol. Och med tanke på vilka problem vi brukar ha mot MIK så underlättar det ju inte precis om de värvar en massa högerfattade lik...
Ja så till vida de inte placerar dem i frysboxen då! Men jag tror ju knappast att man signar Lindström för att bara ha honom i truppen.
El Aka Ali: Tror inte att har att göra med disciplinära problem i Johan Lindströms fall.
Snarare den att LHC har flera spelare på hans position som man rankar högre. Och istället för att blåljuga honom rätt upp i ansiktet angående hans situation så valde man ge honom att gå till ett annat lag, där chanserna till istid är betydligt större...
Ambroo: Det är väl inte en tillfällig händelse att Linköping lät honom gå? Skulle jag vara sportchef i vilken ES-klubb som helst, så skulle jag nog fundera både en o två gånger. Har en känsla av att det är ungefär detsamma som med Hagos.
Ambroo: Åh f-n! Ledningen i Tälje går bakom ryggen på oss med en en högst sensationell värvning. Dock inte i positiv bemärkelse. Jag menar de är ju mer eller mindre det SSK blivit kända för de klassiska "grisen-i-säcken"-värvningarna.
Skarin: Jajjamen. Kanandes mot klacken på Västra Stå tar han emot klackens hyllningar när han får en macka på bladet utav Jonte Hedström. Det säger bara smack och taket lyfts i E.ON. Mátchuret står på 10.42 och Timrå spräcker Luleås nolla. Sedan rullar det bara på.
Det blir en enkel vandring emot 3p. 5-2 i en match där Timrå defilerar. Innan det hela är över har Tenkrat hunnit återgälda Jonte med 3st framspelningar.
Uno Gordon: Om Tenkrat får ett NHL-kontrakt har han möjlighet att bryta vårt avtal ända till den 30 juli. Det kan tyckas länge men vi anser oss ha en så pass bra trupp i övrigt att vi kan göra detta. Om så skulle ske får vi ut och leta någon annan, avslutar Kent Norberg.
Skarin: Visst gjorde han ett och annat gott i Timrå också Hagos. Men helhetsmässigt ser jag hellre någon annan i dagsläget. Dessutom har vi gott om centrar.
Och jag kan med 99% säkerhet säga att Hagos blir klubbkamrat med Pelle Hallin i vinter.
Och Tenkrat kommer ansluta 20:e Oktober.
Det var några som var oroliga för Backlund förut också när Nashville uppvaktade. Men jag satt lugnt i båten.
ChriZt3r: Jag jämför inte.. Ja säger bara att ja ser hellre att Hagos i Timrå än Lindström. Och för junisarna så får dom chansen ändå. För de lär bli mer skador åxå.
Uno Gordon: Men vi ska vara väldigt tacksamma över vad Hagos betydde för oss defensivt, hur han skötte den biten. Frånsett några grodor då, men det gör ju alla någon gång. Trots allt.
Uddan: Jag förstår inte hur du kan jämföra spelstilarna Pärssinen och Tenkrat med Hagos. Försvinner en målskytt tar man inte in en hårt arbetande center (som jag såg någon beskriva Hagos). Vi har våra centrar så att ens tänka på Hagos finns inte på kartan.
JimmyH: Skälet är väl enkelt. "Liket" har inte "etablerat" sig. Han måste göra ännu en säsong likt den gångna för att anses vara komplett. NHL-klubbarna står knappast i kö för att signa vilket jag enbart ser som en fördel. Då är sannolikheten större att han gör fler än en säsong i Timrå ifall han nu dyker upp.
Hagos i all ära men det är ett jävla kladdande och snurrande i tid och otid. I sarghörnen vinner man inga matcher. Dessutom var han vidrigt puckkåt och ville aldrig släppa den ifrån sig. Hellre en missad målchans än att servera någon annan en macka på bladet.
Känns som att vi nog får räkna bort Tenkrat är jag rädd. Fick en mycket hemsk ´feeling´ kring detta. Sedan det här med Pärssinen och andra skavanker som stör försäsongsträningen och dess viktiga uppbyggnad.
Men än så länge har inget hänt, och klockan går.
Men nog fasen blir man lite kissis och bajsis över det här. Hua.
Snälla Tenkrat. Giv oss frid. Vi ska vara där uppe.....
Uddan: Nej tack! Jag tar hellre hit Johan "Liket" Lindström alla dar i veckan framför Yared Hagos.
Anledningen är enkel. "Liket" är bättre. Men sedab finns obekräftade uppgifter på att Hagos hade disciplinära problem under sin tid i Timrå. Sånt som inte syns utåt och som tystas ner.
ChriZt3r:Men om Tenkrat försvinner till NHL som är ganska stor chans nu när de är ett antal klubbar som är intresserad. Så istället för att ta hit Johan Lindström är de ju bättre med Hagos.
Paddan: Då är det bekräftat då. Tack för att du påminde. Någon humanist lär jag aldrig bli. Jag hankar mig fram i tillvaron på ett ben och det funkar det också om än att vägen blir lite krokigare....
Fr Värmlands Folkblad * Förra säsongen: Femma i grundserien, förlust mot Modo i kvartsfinalen. * L-G:s kommentar: Den nya tränarduon, Charles Berglund och Per Nygård tror jag kompletterar varandra synnerligen bra. Båda är begåvade och de gör det man kan på ett smakfullt sätt. Challe är dessutom otroligt omtyckt överallt och nu kommer han in i ett bra läge. Sedan har Timrå värvat jättebra och att få tillbaka finnarna kan ses som ett nyförvärv. Stor skrällvarning. * VF:s kommentar: I Timrå tror man hårt på lille Tenkrat. Tjecken har gjort braksuccé i finska Kärpät, men haft tämligen mediokra NHL-försök. Hedström-Hahl-Pärssinen-kedjan är intakt - samtidigt som man fyllt på bakifrån (Hynning och Pyoräla). Robin Jonsson håller hög elitserieklass, men fyller inget Strålman-hål. Timrå blir dock ändå ett topplag.
Uddan: Ja det skulle vara en mardörm om nu Tenkrat drog i och med att Pärssinen inte kommer vara fullt matchåterställd förrens november i mina ögon!!! Lika bra att Nubben kontrakterar liket!! Johan Lindström Nu med det samma!!!
fighter: Är det onsdag som gäller för det? I expressen stod det senast imorgon men det är väl inte första gången i så fall som de är fel ute....och säkert inte den sista.
Konceptet: Jaha då får man köpa expressen idag då,men hade jag tänkt ändå,lite slösöndagsläsning.men så vitt jag vet så måste han signa innan kl.00.00 onsdag.det är bara att hålla tummarna,men blir det så så blir det så, det är inget vi kan göra nåt åt,bara att bryta ihop och komma igen.det här är ju inte första gången det är så här,och heller inte den sista tyvärr.
Enligt dagens GT / Expressen (pappersbilagan - har inte sett om det finns på nätet) så "avslöjar GT / Expressen" att Tenkrat är i samtal med flera NHL klubbar.
Jag hoppas för er skull och för kvalitén på ligan att han kommer till Sverige.
RunarUp: Bara vi får in reklampengar så skiter jag i tröjans utseende just nu helt enkelt. Nu måste föreningen börja jobba upp ett eget stabilt kapital. Om det går ut över tröjan, so be it! Anser jag. Med respekt för att alla tycker olika.