1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599289 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Uno Gordon: Gjorde han verkligen 60 poäng ifjol?

JimmyH: Ja jo iofs. Det är sant. Men "Liket" gjorde ändå 60p ifjol. Och med tanke på vilka problem vi brukar ha mot MIK så underlättar det ju inte precis om de värvar en massa högerfattade lik...

Ja så till vida de inte placerar dem i frysboxen då! Men jag tror ju knappast att man signar Lindström för att bara ha honom i truppen.

Uno Gordon: De gör inget . Dom kommer att harva i botten träsket !

El Aka Ali: Tror inte att har att göra med disciplinära problem i Johan Lindströms fall.

Snarare den att LHC har flera spelare på hans position som man rankar högre. Och istället för att blåljuga honom rätt upp i ansiktet angående hans situation så valde man ge honom att gå till ett annat lag, där chanserna till istid är betydligt större...

Uno Gordon: Varför inte unna Mora på ett högerfattat lik när du ändå är så säker på Tenkrat?

Ambroo: Förbannade träsktomtar! Så jävligt typiskt att det där jävla rumpnissarna skulle hinna före.

AVGÅ SIMONS!

Ambroo: Det är väl inte en tillfällig händelse att Linköping lät honom gå? Skulle jag vara sportchef i vilken ES-klubb som helst, så skulle jag nog fundera både en o två gånger.
Har en känsla av att det är ungefär detsamma som med Hagos.

Ambroo: Åh f-n! Ledningen i Tälje går bakom ryggen på oss med en en högst sensationell värvning. Dock inte i positiv bemärkelse. Jag menar de är ju mer eller mindre det SSK blivit kända för de klassiska "grisen-i-säcken"-värvningarna.

Uno Gordon: Med 99% säkerhet säger du? Njae; blogg.expressen.se/cityhockey/entry.jsp?messid=256237

Uno Gordon:

Japp men som jag skrev så är målvakterna inte direkt namnkunniga och saknar erfarenhet

mattias - 74: Vis av erfarenhet så räknar man aldrig bort FBK. Det borde även du ha vett att förstå.

actionleif:

Skaffar inte FBK sig en bra 1:a målis så kan de gå riktigt illa för dom, eller bra =)

epa: Rolig läsning här intill, "experten dömer ut Färjestad"

epa: Jag hoppas att NHL klubbarna har glömt hur Tenkrat spelade i början av februari 2007 (se länk).

Skarin: Jajjamen. Kanandes mot klacken på Västra Stå tar han emot klackens hyllningar när han får en macka på bladet utav Jonte Hedström. Det säger bara smack och taket lyfts i E.ON. Mátchuret står på 10.42 och Timrå spräcker Luleås nolla. Sedan rullar det bara på.

Det blir en enkel vandring emot 3p. 5-2 i en match där Timrå defilerar. Innan det hela är över har Tenkrat hunnit återgälda Jonte med 3st framspelningar.

Sicken jävla skön lördag att se fram emot!

Uno Gordon: Om Tenkrat får ett NHL-kontrakt har han möjlighet att bryta vårt avtal ända till den 30 juli. Det kan tyckas länge men vi anser oss ha en så pass bra trupp i övrigt att vi kan göra detta. Om så skulle ske får vi ut och leta någon annan, avslutar Kent Norberg.

Inte långt kvar.....

Uno Gordon: Ja någon center behöver vi ju absolut inte om Tenkrat disappear.

Kom ihåg att det är ditt fel om Tenkrat lämnar ;) Det som är sagt är sagt. Och du har sagt att han ansluter Z:e oktober.

73Sjöbba: Det där är ren och skär, som man säger på engelska, skill.

Skarin: Visst gjorde han ett och annat gott i Timrå också Hagos. Men helhetsmässigt ser jag hellre någon annan i dagsläget. Dessutom har vi gott om centrar.

Och jag kan med 99% säkerhet säga att Hagos blir klubbkamrat med Pelle Hallin i vinter.

Och Tenkrat kommer ansluta 20:e Oktober.

Det var några som var oroliga för Backlund förut också när Nashville uppvaktade. Men jag satt lugnt i båten.

Jag har den känslan nu också.

DET VÅRAS FÖR GULD OCH TENKRAT ÄR VÅR!

73Sjöbba: Japp. Han går direkt in och förstärker, men förhoppningsvis till en annan musik.

ChriZt3r: Jag jämför inte.. Ja säger bara att ja ser hellre att Hagos i Timrå än Lindström.
Och för junisarna så får dom chansen ändå. För de lär bli mer skador åxå.

Skarin: Den häringa killen skulle smaka mumma det.

Uno Gordon: Men vi ska vara väldigt tacksamma över vad Hagos betydde för oss defensivt, hur han skötte den biten.
Frånsett några grodor då, men det gör ju alla någon gång. Trots allt.

Uddan: Jag förstår inte hur du kan jämföra spelstilarna Pärssinen och Tenkrat med Hagos. Försvinner en målskytt tar man inte in en hårt arbetande center (som jag såg någon beskriva Hagos). Vi har våra centrar så att ens tänka på Hagos finns inte på kartan.

JimmyH: Skälet är väl enkelt. "Liket" har inte "etablerat" sig. Han måste göra ännu en säsong likt den gångna för att anses vara komplett. NHL-klubbarna står knappast i kö för att signa vilket jag enbart ser som en fördel. Då är sannolikheten större att han gör fler än en säsong i Timrå ifall han nu dyker upp.

Hagos i all ära men det är ett jävla kladdande och snurrande i tid och otid. I sarghörnen vinner man inga matcher. Dessutom var han vidrigt puckkåt och ville aldrig släppa den ifrån sig. Hellre en missad målchans än att servera någon annan en macka på bladet.

ChriZt3r: Vilken junis skulle bli bättre än att ta in hagos.? Speciellt när Pärssinen är borta.

Uddan: "Kanske ska läsa allt innan man skriver?!"

? Ser fortfarande hellre en junior att ta Tenkrats plats om vi missar han än Hagos.

Känns som att vi nog får räkna bort Tenkrat är jag rädd. Fick en mycket hemsk ´feeling´ kring detta. Sedan det här med Pärssinen och andra skavanker som stör försäsongsträningen och dess viktiga uppbyggnad.

Men än så länge har inget hänt, och klockan går.

Men nog fasen blir man lite kissis och bajsis över det här. Hua.

Snälla Tenkrat. Giv oss frid. Vi ska vara där uppe.....

JimmyH: Ja att inte komma i tid vid upprepade tillfällen håller ju inte. Särskilt inte på en arbetsplats ;)

Uno Gordon: Johan Lindström är kanske i alla fall en mer saknad spelartyp än Yared Hagos sett till truppens uppbyggnad utan Tenkrat.

Vi saknar en halvskaplig högerfattad måltjuv mer än stark center som jobbar bra.

Men överlag så känns väl Yared som en betydligt mer komplett hockeyspelare än Johan.

Yared hade lite svårt med tider, det är överkomligt, till en viss gräns i alla fall.

Uno Gordon: Vill hellre se Hagos här igen än Lindström.

Uno Gordon:
Every day in the week,and twice on sunday :)

Uddan: Nej tack! Jag tar hellre hit Johan "Liket" Lindström alla dar i veckan framför Yared Hagos.

Anledningen är enkel. "Liket" är bättre. Men sedab finns obekräftade uppgifter på att Hagos hade disciplinära problem under sin tid i Timrå. Sånt som inte syns utåt och som tystas ner.

ChriZt3r:Men om Tenkrat försvinner till NHL som är ganska stor chans nu när de är ett antal klubbar som är intresserad.
Så istället för att ta hit Johan Lindström är de ju bättre med Hagos.

Kanske ska läsa allt innan man skriver?!

Paddan: Då är det bekräftat då. Tack för att du påminde. Någon humanist lär jag aldrig bli. Jag hankar mig fram i tillvaron på ett ben och det funkar det också om än att vägen blir lite krokigare....

Fr Värmlands Folkblad
* Förra säsongen: Femma i grundserien, förlust mot Modo i kvartsfinalen.
* L-G:s kommentar: Den nya tränarduon, Charles Berglund och Per Nygård tror jag kompletterar varandra synnerligen bra. Båda är begåvade och de gör det man kan på ett smakfullt sätt. Challe är dessutom otroligt omtyckt överallt och nu kommer han in i ett bra läge. Sedan har Timrå värvat jättebra och att få tillbaka finnarna kan ses som ett nyförvärv. Stor skrällvarning.
* VF:s kommentar: I Timrå tror man hårt på lille Tenkrat. Tjecken har gjort braksuccé i finska Kärpät, men haft tämligen mediokra NHL-försök. Hedström-Hahl-Pärssinen-kedjan är intakt - samtidigt som man fyllt på bakifrån (Hynning och Pyoräla). Robin Jonsson håller hög elitserieklass, men fyller inget Strålman-hål. Timrå blir dock ändå ett topplag.

Uno Gordon: Dina språkinsatser skulle få vilken engelsklärare som helst att brista ut i gråt. Vilken poesi

Uno Gordon: Att inte ha lirat i rödvitt. Är lika illa som att inte ha gjort en halvårsvända på Dagbladet som journalist.

Det är ju tidernas party i Medelpad 20/10!!!

Read my presentation once again and understand my words!

When Uno talking the rest of the world listen and standinfg still!

ChriZt3r: Yared Hagos kommer spela i Södertälje. Det är jag drypsäker på! Det är enda ES-klubben som vill signa honom.

Och Petr Tenkrat lirar i rödvitt. Det är jag drypsäker på!

Trust me!

Uddan: Vilket nerköp. Hagos istället för Tenkrat , då kan vi ta upp en junior istället.

lungan: Ja eller varför inte Hagos. Han har väl inte skrivit på för nån klubb än va?

Uddan: Ja det skulle vara en mardörm om nu Tenkrat drog i och med att Pärssinen inte kommer vara fullt matchåterställd förrens november i mina ögon!!! Lika bra att Nubben kontrakterar liket!! Johan Lindström Nu med det samma!!!

Konceptet: Tills den sista Juli har han på sig att skriva på för NHL.

fighter: Är det onsdag som gäller för det? I expressen stod det senast imorgon men det är väl inte första gången i så fall som de är fel ute....och säkert inte den sista.

Konceptet: Jaha då får man köpa expressen idag då,men hade jag tänkt ändå,lite slösöndagsläsning.men så vitt jag vet så måste han signa innan kl.00.00 onsdag.det är bara att hålla tummarna,men blir det så så blir det så, det är inget vi kan göra nåt åt,bara att bryta ihop och komma igen.det här är ju inte första gången det är så här,och heller inte den sista tyvärr.

Konceptet: Hittar inget på nätet om de. Men de kan ju komma in senare idag.
Men som du säger så hoppas man ju att han stannar här.

Enligt dagens GT / Expressen (pappersbilagan - har inte sett om det finns på nätet) så "avslöjar GT / Expressen" att Tenkrat är i samtal med flera NHL klubbar.

Jag hoppas för er skull och för kvalitén på ligan att han kommer till Sverige.

På den [url=www.geocities.com/floridapanthers2000/free2007.html]här[/url] sidan står det att läsa följande:

2007 Free Agents

BOSTON

Petr Tenkrat, (III) Timra, SWE

Vi hoppas väl att det inte händer något där under de sju dagar som återstår av juli månad.

« · 895004 · »