1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601606 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Isåfall får supp klubben fundera ut något x-tra fint tifo...=)

Uno Gordon:
JaJa,,,,,, Men han är inte mitt hetaste tips....

Är supporterklubben bjuden på Sannys bröllopp ? I mean, we love that nigga.

Abron: Calle med C för bövelen.

janssonovich:

Nja, min personliga tips ligger nog åt en gammal kompis till Challe å fd Djurgårdare med finskt påbrå dessutom.

Abron: Robban som sportchef :D

Tycho:

Kalle Johansson ny sportchef? Can one trust such rumours?

The Fat Bastard: Kokko, Koskinen, Robban och Sanny är de som är klar att försvinna... Sen är det svårt att veta...

Är det nån som har nån koll på vilka som drar från laget?
Regin?, Finnarna?

Någon skrev något om Linkan på stan vad betyder det?? Känner han Challe väl kan det vara något nyförvärv att hoppas på eller är det alldeles för otänkbart??

BTW. Hur gick det för Regin med skallen? Det var väl han som fick en puck i huvet på slutet?

Helg Ernest:

Mathias Månsson sägs ju tom ha skrivit på för frölunda, fast det kanske vore bättre om han gick till er, finns ju en hel del krogar här i götet.

Nog är det silly alltid. Men som det heter Ingen rök utan eld.

På väg till Timrå

02/06/2008 | Mathias Månsson (F) Brynäs
02/19/2008 | Pekka Saravo (D) Luleå
02/29/2008 | Tomas Skogs (D) Mora
04/01/2008 | Christian Söderström (F) Färjestad

Mackelito: Jaså Crippe är på väg hem !

Snoop: Darren Haydar , vinnaren av Ahls poängliga förra året med 122 poäng är ute på marknaden , han var dock på g till Sweizch men man kan ju hoppas..

Laban: Han chillar lite nu, han kommer snart igen när vi är i finalen så de är ingen fara.

Laban:

Man kan säga tvärtom om Kenta. Beror lite på hur breda skygglappar man har.

Vad har hänt med Challe??

I början av denna semi syntes och hördes han
mest hela tiden med sina kaxiga och syrliga kommentarer.

Undrar om hans frånvaro framför mick och kamera
har ett samband med utvecklingen av denna semifinal..

Blizzard: Det gör jag inte heller, jag vet mycket väl att det finns bra hockeyspelare på andra sidan Atlanten. Däremot kan jag inte förneka att utfallen av de tidigare värvningarna inte har varit bra, utan närmast katastrofala. Du har emellertid helt rätt i att scoutingen är en vktig del i värvandet av spelare. För att dra en parallell till fotbollen minns jag mycket väl Hammarbys videojuggar, och vilken nytta de gjorde.

Om nu Timrå värvar transatlanter till nästa säsong kommer jag givetvis inte döma någon på förhand, utan hoppas innerligt på ett lyckligt utfall.

Uno Gordon: Ed Ward var en riktig kämpe.. Han skulle vi ha haft framför liv å brunka..

Pätr: Hur fan kan man glömma Ed Ward?! Karln var ju grym. Inte i klass med Kent Manderville. Men inte långt efter. Han kämpade och slet och ville verkligen hjälpa Timrå.

Och så ett skönt citat på det:

"Fill up the bus for Kvalserien - every game is very important!"

Pätr: Kan ju ha att göra med att alla bra kanadensare och amerikaner spelar i NHL, dom som inte har det där lilla extra går såklart till Elitserien. Så det gälelr att titta RIKTIGT noga vad det är för typ man "håller på" värva. Så dra inte alla över en kam bara för att Timrå ik har värvat floppar!

RTS: Haha, vilken ordvits :P

Glömde honom, men det kanske finns en orsak...

Pätr: Glöm inte "King" ED Ward

Jag tycker det känns makabert att läsa om alla amerikaner och kanadensare som figurerar i spekulationerna. Hittills har de (bortsett från Manderville) uteslutande floppat.

DeRouville
Houdson (tog en tur över atlanten)
Jinman
Sloan

En genomträngande frostrysning får nackhåret att resa sig...

Maggan: Japps..Ska bli trevligt när pojkan prickar in alla punkter ikväll.. :)

Uddan: Ja han har ju rätt i alla pynkter iaf.

tathagata: Skulle inte förvåna om han är med i kanal5 sändningen ikväll.

Tycho: 12,41?

Såg Fredrik Bremberg i Sundsvall idag.
Dock så var han slarvigt klädd i DIF-gympabrallor och Huvtröja så han var nog inte här för att snacka kontrakt.
Dessutom hade han flickvän med sig, men det kanske man ska ha. Såg dock ingen agent i närheten.

Uddan: Kolla sista länken från mig som är skriven kl 12.41 idag...

Tycho: Läste nåt annat åxå. Då va de tveksamt och han skulle avgöra idag om han skulle vara med...

Uddan: Låter som Styf kommer spela iaf. =)

Uddan:
Kan även säga att Eine var en mycket trevlig herre som jag fick äran att träffa i höstas. Mycket tråkigt att han har gått bort...

Snoop: Sant.. Men nu skippar vi detta å fokuserar på kvällens drabbning och hoppas Styf är tillbaka...

Uddan: Ja jag hoppas verkligen Mika stannar för då ökar bara chansen att Riku stannar.

Snoop: Jo sant men nu kommer de kosta att plocka dom.. Sen så tror ja inte att han åker förrens nästa år.. Sen så skriver Hahl på för ett år till minst.. Men Regin försvinner..

Uddan: Ja han har kontrakt men Timrå har aldrig hindrat någon förut så vi får väl se hur Pyörälä gör.

Snoop: Jo men har ju även kontrakt som gäller.. Så han är nog kvar tills nästa säsong..Då kliver han över om de är aktuellt...

Uddan: Jo men Pyörälä klargjorde innan säsongen att hans mål efter 1 år här är NHL så de kan bli några tunga tapp.

Snoop: Dom som har stor chans att lämna är ju Hahl och Regin.. Om dom sticker måste de värvas..

Uddan: Vi skulle bara värva forwards ifall Hahl,Pyörälä eller Tenkrat sticker.

Uddan: I stället för vilka då? Vi har redan 13 forwards på kontrakt.

Tikinmyheart: 70.000 ville dom ha.. Håller nog så pass hög klass för att lira i 3 linan

Uddan: Dom där lär knappast peta någon i nån av våra 2 första formationer..bättre att satsa på 86orna då.

Uddan: Norska ligan?? Vilken klass håller de? Såg att de blev för dyr för Löven.

SÅ här gör vi istället

www.eliteprospects.com/player.php?player=12059
www.eliteprospects.com/player.php?player=12869

Dom skulle bli bra för timrå dom!!!

Här har vi 2 lirare som kan kliva in i 3 alt 4 femman..

Hahl Bundy: Jo men kan ju inte ha 5-7st som tjänar över 300 000 i månaden heller...
Men som sagt skulle va nice om vi fick hit honom... =)

« · 1023854 · »