Någon skrev något om Linkan på stan vad betyder det?? Känner han Challe väl kan det vara något nyförvärv att hoppas på eller är det alldeles för otänkbart??
Snoop: Darren Haydar , vinnaren av Ahls poängliga förra året med 122 poäng är ute på marknaden , han var dock på g till Sweizch men man kan ju hoppas..
Blizzard: Det gör jag inte heller, jag vet mycket väl att det finns bra hockeyspelare på andra sidan Atlanten. Däremot kan jag inte förneka att utfallen av de tidigare värvningarna inte har varit bra, utan närmast katastrofala. Du har emellertid helt rätt i att scoutingen är en vktig del i värvandet av spelare. För att dra en parallell till fotbollen minns jag mycket väl Hammarbys videojuggar, och vilken nytta de gjorde.
Om nu Timrå värvar transatlanter till nästa säsong kommer jag givetvis inte döma någon på förhand, utan hoppas innerligt på ett lyckligt utfall.
Pätr: Hur fan kan man glömma Ed Ward?! Karln var ju grym. Inte i klass med Kent Manderville. Men inte långt efter. Han kämpade och slet och ville verkligen hjälpa Timrå.
Och så ett skönt citat på det:
"Fill up the bus for Kvalserien - every game is very important!"
Pätr: Kan ju ha att göra med att alla bra kanadensare och amerikaner spelar i NHL, dom som inte har det där lilla extra går såklart till Elitserien. Så det gälelr att titta RIKTIGT noga vad det är för typ man "håller på" värva. Så dra inte alla över en kam bara för att Timrå ik har värvat floppar!
Jag tycker det känns makabert att läsa om alla amerikaner och kanadensare som figurerar i spekulationerna. Hittills har de (bortsett från Manderville) uteslutande floppat.
DeRouville Houdson (tog en tur över atlanten) Jinman Sloan
En genomträngande frostrysning får nackhåret att resa sig...
Såg Fredrik Bremberg i Sundsvall idag. Dock så var han slarvigt klädd i DIF-gympabrallor och Huvtröja så han var nog inte här för att snacka kontrakt. Dessutom hade han flickvän med sig, men det kanske man ska ha. Såg dock ingen agent i närheten.
Snoop: Jo sant men nu kommer de kosta att plocka dom.. Sen så tror ja inte att han åker förrens nästa år.. Sen så skriver Hahl på för ett år till minst.. Men Regin försvinner..