1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602041 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mathias: okey skit i det där då om det blir för ansträngande för dig, bara du liksom oss andra försöker pricka rätt tråd med inläggen ;)

Ang Anton.

Glömde:

Speciellt sista meningen, vilket kan betyda?

andyo: Allt blir ju ännu mer ihopp blandat om man ska försöka förstå sig på vad du just skrev :)

andyo: Mkay :) Keep up the good work m8

General_Moisio: hahaha, den där tog nog rätt bra på dom! =)

Vet ej, kanske denna länk varit med redan?

Anton Mylläri intressant i vat fall, jag hade inte läst detta tidigare....

Mathias: Sedan? Det är ju precis ihopblandat allting blir när inlägg till samma tes postas i olika trådar så folk som inte varit med när dessa inlägg skrev, kommer in och vill läsa och kanske skriva egna inlägg - och nrä detta väl händer blir det rejält fucked up.

T T: Tyvärr grabbar men jag klev ur sandlådan för ett par år sen :)

Uno Gordon: Generalfel var ordet, eller hur Moiso? ;)

T T: Ett generalfel utav att börja besvara ett inlägg och sedan rullade det bara på. Men det där sista förstod jag inte ett nada vart du ville komma med ;)

andyo: Ja men sedan blir allting helt ihop blandat som bara gör det jobbigt att läsa!

Mathias: Nu får du ju skärpa dig, det är ju bra att det finns personer här som gör så att inlägg hamnar i rätt trådar, så att man lättare kan se just dom inläggen.

Uno Gordon: Jaha, häng ut mig du. Men jag tänker inte berätta vem som bubblade mig först. ;)

Dream Team: Dominerade Simons innan han blev värvad? Hmm.... näää...

spud: Spelarbudgeten var rekordhög och kommer öka, var så säker. Och även om ökningen blir marginell: Kolla laget Timrå ställde på isen den här säsongen. Ganska imponerade för ett lag som omsätter långt mindre än "storklubbarna" va? Det var i alla fall ett lag som var kapabelt att göra köttfärs av Modo i kvarten. Modo som ju omsätter en 20 mille mer eller vad det är. Slutsatsen blir att vi får mer valuta för stålarna helt enkelt. Skulle det vara så enkelt att höga spelarkostnader automatiskt ger vassare lag skulle Leksand ha spelat i slutspel hela 2000-talet.

Vi krossade Modo den här säsongen och vi kommer vara minst lika starka nästa säsong. Trust me

Mathias: Det var faktiskt på inrådan utav mig. Därför att TT bubblade mig om mitt felaktiga trådval. Så häng inte Anders ;)

Uno Gordon: Simons och Jäger var inget vidare förvärv från Allsvenskan, men det betyder ju inte att alla behöver vara samma flopp. Ta Strålman t.e.x. han spelade ju inte direkt i es när han värvades. Dessutom har det ju värvats spelare från es som floppat än värre än både simons och jäger iallafall enligt mig. Ta David Halvardsson och Viktor Wallin te.x. va gjorde dom? Nada... så de där köper jag inte. Jag tror liksom många andra på Jackman... den erfarenheten han har från NHL dessutom. Helt klart skulle han överglänsa den backuppsättning som just nu är i Timrå. Lotvonen har aldrig ens varit nära NHL och kommer aldrig bli de heller.

Dream Team: Men gud så kinkig man får vara. Låt mig gissa att du sitter hemma på en lördagkväll och har ingenting att göra?

You know the drill by now:

Uno Gordon: De floppade för att de var dåliga spelare, inget annat. Självklart gäller det alltid att värva rätt. Jämför till exempel sömngångar-Jäger med en 100 kgs kanadensisk back, 29 år (knappast i slutet av karriären alltså), juniorvärldsmästare, draftad som 5-val en gång i tiden, 230 nhl-matcher med godkänd produktion, allsvenskans mest utvisade spelare osv osv, och dra sedan dina egna slutsatser.

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:44

Rätt tråd var det ja.

RocknRolf2: Varför floppade Jäger och Simons i Timrå då? Sett tillförutsättningarna borde de väl ha dominerat såsom de hade gjort innan. Skall vi ödsla våran utlänningskvot på en backjävel? Bedrövligt.

Lägg de pengarna istället på en kanadensisk forward.

Uno Gordon @ Sjunde himlen   Idag kl. 19:38

Ja, ni fattar:

Uno Gordon: Dom spelare du nämner spelar dom inte redan i Allsvenskan?

Mathias   Idag kl. 19:36

Och så vidare:

Uno Gordon: Dessutom anser jag att det inte spelar ett juta roll vilken serie man spelar i så länge man är tillräckligt bra. Du minns väl att Z, Lind, Matthiasson, Styf, Robban m fl har gjort ett antal allsvenska matcher. De hade väl varit skapliga värvningar för dåvarande elitserielag?

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:33

Dream Team: Snälla sluta flytta inläggen, jag blir yr ;)

Och detta:

Uno Gordon: Har du kollat mkt kvalseriehockey?  Blir nämligen lite undrande när du nämner just Grosek och Vopat som har varit rent bedrövligt dåliga i Leksand. Jackman är kvalseriens mest meriterade back efter Jönsson. Det har även synts på isen.

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:32

Och detta:

RocknRolf2: Jag anser att tiderna är förbi då vi värvade allsvenskt. För att de kriterierna skall brytas i mina ögon skall det vara en ung talangfull svensk som har synnerligen goda möjligheter och potential att bli någonting stort eller en exceptionellt bra spelare. Dit rankar jag Kenny Jönsson, Juha Lind, Michal Grosek, Roman Vopat m fl.

Inte Jackman.

Uno Gordon @ Sjunde himlen   Idag kl. 19:25

Uno Gordon: Lugn i bussen nu mannen!

I likhet med detta:

Uno Gordon: allsvenskan betyder inte heller att det behöver vara en större chansning. Nästan alla lag i kvalserien har några spelare som skulle vara intressanta i Timrå.

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:24

Och detta:

RocknRolf2: Det är dumt att chansa.

Uno Gordon @ Sjunde himlen  Idag kl. 19:21

Och detta:

Uno Gordon: allsvenskan gör ju inte automatiskt att en enskild spelare behöver vara sämre.

RocknRolf2 @ Halmstad   Idag kl. 19:20

General_Moisio: Frågade bara? Jag t.o.m. citerade mitt egna inlägg och förstorade upp den andra meningen i det hela. Vad är det då som är svårt att begripa.

Jag lämnade ju för i h-e en öppning i det jag skrev. VI SKALL INTE HA HIT ALLSVENSKA SPELARE OM DE INTE UPPFYLLER MINA KRITERIER.

UNDANTAGEN RÅDDE UNGA TALANGFULLA SPELARE MED POTENTIAL ELLER EXCEPTIONELLT BRA SPELARE OCH SEDAN NAMNGAV JAG 3ST.

Vad exakt mer i det är de som är oklart?

Berätta gärna. Jag är ju tydligen genomusel på att förklara saker på ett begripligt sätt.

Liksom detta:

RocknRolf2: Jag är väldigt skeptisk till att värva allsvenskt. Visst har Jsckman lirat i NHL. Dessutom drar han på sig en hel del utvisningar av det jag sett.

Det måste finnas någonting bättre att lägga pengarna på.

Uno Gordon @ Sjunde himlen  Idag kl. 19:19

Flyttar inlägget till denna tråd.

andyo: Vad fan skall vi med Jackman till? Hellre Lintner då men det är tveksamt det oxå. Har vi inte haft nog med Egon i Timrå?

Okej Lintner är en PP-back som kan snitta 30-35min/match och skjuter stenhårt. Precis det jag efterlyser.

Men jag blev förbannad när man läste tidningen idag. Timrå avser alltså att värva ETT starkt kort på backsidan. INTE TVÅ. Det förbryllar mig. Man räknar alltså stenhårt med att Tomas Skogs skall ersätta Petri Kokko. Och att Mr X ersätter Sanny. Och att en juniorback skall ersätta Kalle Koskinen.

Bedrövligt.

Uno Gordon: Han frågade bara vad du menade.

spud: Eftersom det förmodligen blir 20 nya loger till nästa säsong så borde ju vi kunna öka vår spelarbudget (om klubben nu väljer att göra det), men du har ju rätt med det där angående att alla andra lags ekonomiska muskler också blir större, och det är väl tveksamt om vi kommer närmare Modo, LHC, Frölunda, FBK med flera, utan snarare lite längre ifrån.

Men självklart så kan Timrå öka sin lönebudget nästa säsong, om man vill.

General_Moisio: Då kan ju Mathias sluta upp med sina fria tolkningar utav allting och idiotförklara mitt inlägg. Tydligare än vad jag vart kan man fan inte bli.

Uno Gordon: Jag skulle inte ha någonting emot om Jackman skulle komma till Timrå, han är precis vad vi behöver i det offensiva. Skogs får väl duga som allround helt enkelt.

RocknRolf2: Jo visst, men det är ju under förutsättning att omsättningen verkligen ökar. Och på något sätt känns det som att ni kommer allt närmare toppen av vad ert lag klarar av att dra in med er nuvarande arena(som ännu inte fått ett byggbesked än). Och det är ju även TJ inne på när han snackar om att arenan skall byggas om inom 2 säsonger. Och om det inte blir någon ny pålappning lär ni inte kunna öka lönekostnaderna mer än marginellt.
Samtidigt som lönernivåerna i ES drar ännu mer vilket gör att även om ni ökar era lönekostnader med låt säga 10% så gäller det ju att se hur mycket era konkurenter ökar om det blir så att ni får någon ökad kvalité jämfört med andra.

Dream Team: Ja visst, det är bara att hoppas ni klarar det så det blir fight om västernorrland framöver(om vi även lyckas mobilisera på planen och vid sidan om vill säga).

Men jag kan inte tänka mig att läget i medelpad gällande sponsorer lättat sen giffarn gått upp och tycks satsa hårt.

Uno Gordon: Lägg av personangrepperna Magnus.

Mathias: Läs mer än en rad i mitt inlägg är du snäll. Jag förstorade dessutom den andra meningen med stora versaler men du verkar inte vilja ta till dig det.
Därmed anser jag att diskussionen är avslutad. Antingen kan eller vill inte du begripa eller så spelar du bara allmänt dum.

Tråkigt.

Mathias: Men grejen är att Uno Gordon inte tycker Jackman tillhör den skaran av toppspelare som vi bör värva, acceptera att han tycker det.

Uno Gordon: Som jag tolkar dig så vill du inte värva spelare från Allsvenskan, men du skriver toppnamn på spelare i Allsvenskan som du inte skulle säga nej till!

Uno Gordon:

Haha, börjar bli riktigt underhållande det här..:)

Mathias: Men läs hela inlägget pappskalle ;)

Uno Gordon: " Jag anser att tiderna är förbi då vi värvade allsvenskt " De skrev du själv!

Mathias: "Jag anser att tiderna är förbi då vi värvade allsvenskt. FÖR ATT DE KRITERIERNA SKALL BRYTAS i mina ögon skall det vara en ung talangfull svensk som har synnerligen goda möjligheter och potential att bli någonting stort eller en exceptionellt bra spelare. Dit rankar jag Kenny Jönsson, Juha Lind, Michal Grosek, Roman Vopat m fl."

Har du plockat fram förstoringsglaset än?

Mathias: De sa jag väl inte? Då har du missat någonting väldigt väsentligt.

Uno Gordon: Jo du skrev så. Men du skrev ju samtidigt att du inte skulle värva från Allsvenskan

Mathias: Men jag skrev väl för fan ändå exceptionella spelare. För att de har "floppat" i kvalet säger mig ingenting. I mina ögon är Vopat, Grosek och Juha Lind bra spelare.

Skrev jag inte så?!

Uno Gordon: Visst dom må vara bra spelare alla dom. Men alla dom spelar väl ändå i Allsvenskan?

Mathias: Läs mitt inlägg en gång till. Och svara sedan igen.

« · 1024872 · »