1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602106 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
lungan: Aha, okej. Då är jag på det klara med vad du menar. Men precis som andyo säger lär vi väl behöva en ordentlig center om Hahl sticker?

lungan: Hahl är center, spelfördelare, geni. Vår Steven G. Pesonen är ytterforward som gör mkt poäng, typ som Pärssinen och Pyörälä - som vi redan har.

Kerstin_k: Näe egentligen inte, skulle varit rätt fränt att göra så. Man kommer ju ihåg för ett antal år sedan när GAIS supportrar var med och köpte en spelare till klubben eller nått liknande.

Om det finns 299 andra så ställer ja upp som den sista å ger bort en del av studiestödet.

Kerstin_k: Jag menar om Hahl drar så kan vi lägga pengarna på Pessonen istället, lär bli lika dyr.

andyo: Kan väl inte vara helt omöjligt att hitta 300 personer som är sugen att skänka en 1000-lapp eller två nån gång i månaden?

Kerstin_k: Näe fan heller! vi kan ju starta en insamling här så kan vi ju typ betala 1/1000 av hans första månads lön!

andyo: Ja, jag ser egentligen inga hinder för att det inte skulle vara möjligt.

Kerstin_k: han menar att vi ska ha båda såklart!

lungan: Om Pesonen är för dyr för FBK och LHC och vi vill ha kvar Riku Hahl, hur ska då vi ha råd med Pesonen ?

lungan: Vad menar du? Ska Timrå jaga Pesonen eller inte? Eller menar du att Timrå lägger ut pengarna på Hahl?

Tallen: Yesterdays news.

Timrå lär absolut punga 300.000 i månaden för Hahl, bör inte Timrå jaga Pessonen som blev för dyr för Linköping dessutom har han tidigare spelat med Mika Pyörälä, i Kärpät. De spelade till och med i samma formation!

Tallen: Om dina info stämmer så är det ju å ena sidan alltid intressant med nyheter här men å andra sidan ett tveksamt agerande från dig men fram för allt från din källa.

TRL: Kontakter inom klubben, Mikael Andersson kommer att presenteras som ny sportchef inom kort

Tallen: Vart har du läst det?

Skarin: # 32 upp i taket! Haha

Skarin: Vart har ni läst det någonstans.

Hä bare å glömme Ricky Hahl.

Tack för den här tiden.

wap.hockeysnack.com
Peka klar for lhc . Nej han inte klar for dom i alla fall jag tror han väntar till efter vm med beslutet

McCarton: Dessvärre måste jag meddela dig att denna artikel är gammal och efter att denna publiceras i Daggbladet har andra källor sagt att han redan är klar för Linköping, men man kan ju hoppas han är bättre än Skrebek i alla fall.

McCarton: Tur att du tog en dagsfärsk artikel och att det är ganska välkännt att han ska till Linköping.

Tallen: Så Riku tar ett tvåvägskontrakt i NHL? Märkligt, trodde inte att han var ute efter det.

Saravo på ingång..

...och dessutom är Beranek ingen center, reggad som leftwing...

Paddan: Lite rolig information: De säsonger han suttit mest i utvisningsbåset är de säsonger han gjort mest poäng.

Tallen: Rena rama juniorsatsningen i sådana fall. Förresten så stavas Beranek inte sådär.

Tallen: menar du Beranek? 38årig tjeck?

andyo: Nu är det klart !! I veckan offentlig görs Josef Breánek är Riku Hahls ersättare, Riku nobbar Timrå med hänvisning till att NHL och Columbus lockar dom har erbjudit honom ett sk 2 vägs kontrakt för 2 år.

Jag önskar Riku lycka till och tackar för uppvisningarna han haft.

Paddan: ja men nu har vi tappat 4 backar under säsongen....nog skall man kunna lägga pengarna på nånting vettigare än skrbek? vi har redan en koloss i lotvonen

Mackelito: Du får tänka på att kontraktsomförhandlingar/ -förlängningar med spelare som haft en framgångsrik säsong påverkar spelarbudgeten negativt.

Heleniz: Haha , de två ETABLERADE backarna är Skrbek och Skogs , haha backbesättningen blir bara sämre , och man snålar mer och mer.

andyo: Succé, räcker så =)

andyo: och med deras syftar jag ju givitvis också på pääjärvi.

Heleniz: Utvecklas deras fysik ett par steg under sommaren så vågar man inte tänka på vad som kan hända till höst.

För övrigt så tycker jag att det är jätteroligt att Lander verkar vara i toppform och får göra många poäng i småkronornas dräkt. Bara hoppas på att det håller i sig och utvecklas ännu mer till hösten =)

Uno Gordon: Ja eller Giffarna utan Fimpen Svensson :)

Uno Gordon:

Ett bättre hockeylag menar du?

TRL: Ett Timrå IK utan Riku Hahl är som Inter utan Zlatan Ibrahimovic.

Heleniz: Jo det är ju sant, men å andra sidan kan man med lite "tur" hitta en spelare som kan blomma ut som ingen hade väntat sig såna under av... Det är som ni sagt här tidigare att Hahl har ju trots allt varit lite upp och ner. Men så är det väl för de flesta spelare... Jag hoppas vi får behålla honom iallafall!

Uno Gordon: Ja Strålman är saknad men samtidigt tycker jag andra spelare blommat ut som man inte hade väntat sig så mycket av, t.e.x. Petri Kokko... Jag trodde då inte att han skulle bli den drivkraft han visade sig vara i slutspelet iallafall. Tycker med facit i hand att Timrå ska vara nöjda med den bedrift de faktiskt gjorde denna säsong, sedan kan man tycka det är lite surt när man har 3 ribbträffar och 1 stolpskott men så är de ju. Ibland studsar de ens väg och ibland helt åt h*elvete vilket de nu gjorde i match 6... Nya tag nästa år!!!

Jag skulle vilja ha hit Nils Ekman... han är duktig skridskoåkare och skulle passa perfekt in i vårat gäng... iof är han högerforward men de går ju möblera om lite i laget kanske? höhö

TRL: Du har rätt, Hahl är INTE oersättlig, men däremot så är jävligt svår att ersätta. Du måste leta länge för att en spelare med samma kvaliteér som Hahl och som inte är signad av någon storklubb.

Hahl for president, Styf for capten!

TRL: Jo nästintill. Vi hade vunnit guld med Strålman i laget.

Ingen spelare är oersättlig.... dont forget!

padde72:

Spid gjärna denna video till de menlösa LHC-supportrarnas gästbok! Jag

försökte regga mig där tidigare under kvällen utan framgång!

Blizzard: Hahl är med lätthet värd dessa pengar. Att förlora honom vore som att slita bort en bit utav mitt hjärta och definitivt krossa drömmarna om guld.

Blizzard: Visst är 300K jättemycket pengar, men att Hahl skulle vara överskattad köper jag inte. Har går med lätthet in i nästan alla 1:a formationer i hela ES. Han är grymt viktigt offensivt och deffensivt. Att han inte kom upp i normal standard under de sista matcherna skyller jag mer på HV än honom. Han är, och förblir, kejsaren i Timrå IK. Han är magnifik i sitt sätt att spela och jag vill överallt annat att han stannar i Timrå IK. Han är grym.

Blizzard: okey hitta en spelare med samma kvaliter för mindre pengar då, så köper timrå honom. Det verkar ju liksom inte vara nått problem om man ska tro dig.

Men du kanske inte tycker det spelar så stor roll om Timrå byter ner sig spelarmässigt?

« · 1025302 · »