1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613769 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Jag gratulerar inte Hv till Guldet men jag Gratulerar Kenta!

Grattis Kenta och tack för allt du gjort för Timrå.

Du är värd ett SM-Guld. Synd att du inte fick ta de med Timrå bara.

Nu går vi i ide...

Tack för mig hej..

Anonymous: Jaja... Det har ju skrivits i omgångar om det i pressen. Läser inte folk något som skrivs utanför här?

superfalle: tycker backe kan spela så i sina bästa stunder också, har en bra känsla inför nästa säsong med tarvainen på heltid

mikenomad: Då blev det precis som jag trodde och inte som Robert Pettersson förutspådde på Hockeycentralen. Jag är faktiskt nöjd över Holös klubbval. Det är mkt möjligt att vi gick miste om en stortalang. Men ett lag kan inte enbart bestå utav talang. Det måste finnas tyngd också i form utav pondus och rutin.

Jag vidhåller fortfarande att vi behöver en back 30+ med internationell erfarenhet och som är van att hantera stress. Som kan slingra sig ur situationerna med pucken i behåll när vi blir utsatta för aggressiv forechecking i egen zon.

Mikko Lehtonen har länge varit en våt dröm i mina ögon och nu ser det med största sannolikhet ut att stanna vid just det också.

Jag vill ha rejäla backar och några sådana har vi inte idag bortsett Pär Styf då.
Och det är absolut ingenting jag finner mig i. Jag börjar tycka att ambitionsnivån är löjligt låg.

Vi blev totalt sett ifrånåkta utav HV71 p.g.a. våran defensiva passivitet och sedan plockar vi bort Kokko, Koskinen och Lindström och ersätter det med vad? Och ändå har vi mage att stå upp och pilla oss i navlarna filosoferandes på nästa års finalserie. Vi skall snäppa upp det hela några grader säger Challe. Men ge då honom för i helvete förutsättningarna för det.

Det är bara löjligt att snacka om SM-final hit och dit och ens andas vid tanken på ett guld för det här laget. Vi är sjumilakliv ifrån detta i dagsläget.

Nu vill jag se att ledningen presenterar en hållbar lösning på det här!

Sila snacket nu va och visa handlingskraft och list som Pär Mickelsson, en gammal Naturvetenskapslärare ifrån gymnasietiden skulle ha sagt.

UPP TILL KAMP!

FORZA TIMRÅ!

Tikinmyheart: kolla på liv .. skillnaden på backe --- så ser en guld målvakt ut

Vad var det som hände på kanal 5, fattar inte.

Tyckte att artikeln om Holös i Dagbladet lät lite skadeglad...

Men, men Henrik "Blöjan" Sjöberg (Ja, han kallades så under sin aktiva hockeykarriär) är gammal IFSH:are, så det förvånar mig inte det minsta.

Dream Team: Spelat hockey i ÖSK, moderklubb Svedjeholmen, avdelning viktigt vetande.

spud: Visst går Gunnar Svensson under namnet svesse. Jag minns nog honom mest av allt från den tiden han var hockeytränare och fick kicken från Djurgården efter att ha misslyckats kapitalt med ett riktigt starkt spelarmanskap. Då talar vi sent -80-tal.

Jaha, FBK snöt Holös. Synd tycker jag, bra tycker de flesta härinne antar jag...iaf om man ska döma av responsen här på att han öht var aktuell för TIK.

actionleif: I see. Då rök ju den funderingen på en gång. Men tackar för info.

MorganaLefaey: Hank är ett smeknamn han har där iallafall.

Red Rocker: Fick just en fundering om Z har tecknet som smeknamn eller om han faktiskt kallas för Zäta. När han är i usa kallar de honom för det engelska uttalet av Z (Zed) eller för Zäta. Någon här inne som har koll?

spud:

Han kallades ju dessutom Svesse under hela sin aktiva tid, så jag trodde nog också att det var ett vedertaget smeknamn...

Red Rocker: Inom hockey kretsar tog jag för givet att svesse var vedertaget, och bland tikar var jag helt säker på att det skulle associeras rätt. Men ja Svesse är er fd leverantör av talanger Gunnar Svensson, och krisse är backen som var bra i junior VM och ex lövet Kristoffer Berglund.

Hur ska detta sluta backar växer ej på trän så linkan får nog hoppa in..

Tvåtallar: Jo visst är det så, men vi har ju klarat oss rätt bra ändå. Klarar ni det lika bra?

spyd: Om det är Gunnar Svensson du tänker på ?
Så kan jag räkna upp en Helylleklubb som verkar vara struken ur Gunnars telefonbok. Och det för all framtid. Hör av dig om du vill veta vilken klubb jag tänker på.

spud: måste säga att jag har lite svårt för smeknamn på kända personer som inte är allmänt vedertagna typ Foppa, Z mm. Smeknamn anv man på folk som man känner personligen.

spud: Svesse och Krisse vilka är det?? Holös till fbk är det klart??

Dream Team: Känns som svesse har övergett er, krisse till luleå och Holös till fbk..

Simmalugnt: Det håller jag med bort med pippin men TIMRÅ IK..ska det stå

Tellus:

Nej förihelvete inte förpesta hallen med den där jävla spillkråkan ännu mer...

diffe: just det diffe.. du vet vål att man inte pratar illa om sanny.... super sanny...

Jag har en liten funderig jag åker förbi EO:n Arena flera gånger i veckan.
Stor fin skylt med EO:n Arenapå väggen och en fin skylt vid motorvägen.
Nu kommer det ska det vara så jävla svårt att sätta upp en stor skylt på dom röda pelarna med TIMRÅ IK + örn loggan så folk som passerar där
vet vad som händer där det båste passera säkert minst 50 000 bilar per
dygn måste göra medr reklam för TIK....SKÄRPNING

Dream Team: Men de har ju redan 8 backar och två med utgående kontrakt.

Dream Team: ... och Bastiansen väljer mellan tre andra elitserielag...
Hmmm, ingen bra start för dom nya sportcheferna...

Enligt dagens pappersupplaga av Dagbladet så kan Timrå glömma Holös. Han skrivit på för Färjestad.

diffe: Okej nu vet ja ju verkligen vad du går för, go for it mannen.

diffe: "duktig på att tacklas (ibland)"?
Jag vet inte riktigt vilken spelare som skulle vara en bättre tacklare i elitserien...Väänänen? Att bara lyfta fram vad han (inte?) gjorde i just semin är väl inte speciellt rättvist?

Allt snack kretsar just nu kring att hitta klassbackar som kan transportera puck och göra mål men samtidigt så tappar vi den enda spelaren i laget som mäktar med att sätta sig respekt i motståndarna. Så länge inte Lotvonen börjar matas med oxblod och får en nåldyna instoppad i suspet så kommer inte jag att klaga om man börjar slita i en spelartyp som Väänänen iaf...

Snoop: och du är den stora hockey profeten eller??

Sanny är duktig på att tacklas (ibland) såg du en tackling som var värt namnet tackling från sanny under semin??? Nä helt iskall!!!

TRL: Det är vilket som ;) Jag flödar ju utav nyheter så Sjösted(TT)arn blir bra det! ;)

Uno Gordon: Ja han var riktigt bra... synd det inte finns fler av den varan... Men det är ju det som är tjusningen också att dom inte ploppar upp som svampar ur marken

TRL: Världens bäste norsk i mina ögon när man han var som bäst. Huvaligen vilken trollkarl och artist alltså.

Uno Gordon: Eller ska ja säga Sjöstedttarn :)

Uno Gordon: Han hade varit ett lysande nyförvärv i sina glansdagar Knutsen :) Eller hur Sjökvistarn?

RocknRolf2: Det är väl klart som tusan att Challe lyssnar på Knutsen. "Schampoo" var ju en ikon i Djurgården. Klart man hör upp då.

Snoop: Ja vem hoppas inte det... Det vore en dröm

Riku Hahl hade assist på Finlands enda mål mot ryssarna, fan vad jag hoppas vi får behålla honom.

Ambroo: Ett sätt kan ju vara att visa siffror från de olika klubbarna. Att påstå något utan dem ger inte så mycket, då finns nog stor risk att man får fortsätta älta.

RocknRolf2: Det verkar vara svårt att förstå det där. Undrar hur länge man ska/bör älta?

Anonymous: Det där var väl bokslutet från 06/07. Nu ligger vi garanterat över 90 mille. Sedan säger inte bara omsättningen i sig allt, utan själva lönebudgeten är mer intressant. Där är Timrå k-n-a-p-p-a-s-t en "liten klubb".

RocknRolf2: "Elitserien omsätter 1,2 miljarder och Modo Hockey svarar för 132 miljoner kronor. Dem är fem miljoner mer än tvåan Färjestad. Trean HV 71 omsätter 125 miljoner och Frölunda 120.
Timrå omsätter 87 miljoner och på sista plats ligger Södertälje med 35."
allehanda.se/blogg/?blogg=26&date=2007-10

"Frölunda +19 milj (kapital 59 milj, omsättning 130 milj)
HV71 +10,8 milj (kapital 21,3 milj, omsättning 104 milj)
Färjestad +8 -10 milj (kapital 74 milj, omsättning 120 milj)
Linköping +2 milj (kapital 4 milj, omsättning 105 milj)
MoDo +2 milj (kapital 7,8 milj, omsättning 60 milj)
Timrå +900 tkr (kapital 6,1 milj, omsättning 75,1 milj)
Mora +850 tkr (kapital 9,5 milj, omsättning 60 milj)
Luleå +833 433 (kapital 2 milj, omsättning 61,5 milj)
Brynäs +240 tkr (kapital 850 tkr, 57 milj)
Djurgården +/-0 (kapital 600 tkr, omsättning 60 milj)
Skellefteå -2 milj (kapital 3 milj, omsättning 35 milj)
Malmö -20 milj (kapital nollresultat, omsättning 40 milj)"
blogg.aftonbladet.se/blog.php?blog=5&m=6&y=2006

Det var vad jag hittade om om storlek, sen om du tycker är en stor klubb det vet inte jag.

AndersN: Bara för att man har större omsättning och ett eget kapital på si och så många miljoner så innebär inte det att man per automatik har en större spelarbudget. TIK har, återigen, en lönebudget som kvalar in bland topparna i Elitserien.

Blizzard: Folk börjar heista över att oooj vad mycket pengar han får de ska han inte ha osv, men när någon skriver hur de ligger till skiter man i att kolla, kung de.

Blizzard: Jo men de han skriver om Angell är ju rätt.

Snoop: gissa tre gånger.....nej ångra mig gissa en gång!!

...vad tror du? H-A-N Ä-R K-A-S-S

RocknRolf2: Varför ?

Snoop: Nej, den undviker jag.

« · 1032621 · »