1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601946 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
mikenomad: Vart hittar du det?

Stora starka Frölunda tappar ytterligare en spelare, denna gång till KHL.

mikenomad: När vi ändå är "silly" och talar om Riku Hahl kan jag släppa en bomb:

ZÄTA ÅTERVÄNDER TILL TIMRÅ - HAHLS KONTRAKT FÖRNYAS INTE

Sedan vaknade jag...

Appropå silly så måste rubriken härintill (Charles Berglund vill hem till Djurgården) vara världsrekord i att göra en höna av en fjäder....

Jensen_12: Finns inte en chans i helvetet att Karalahti lagt ner. Därtill karln en alldeles åt helvete för dålig karaktär. Han är en trasig och sorglig människa som ständigt trillar dit och faller för frestelserna. Han har fått upprepade återfall och suttit i fängelse och det tyder ju på någonting är allvarligt fel i huvudet i på karln.

Det finns ingen vilja eller tro att bryta med sitt förflutna för Karalahti. Och innerst inne är det bara sig själv man kan vända sig till.

Jensen_12: Lagt ner? Han har väl haft problem med droger under hela sin karriär - vad är det som skulle få honom att sluta nu helt plötsligt?
Kanske Rögle vill ta chansen? Men till Timrå? - Nej, Tack!

Ruggigt slagskott - men fel personlighet...

Snoop: Är nog som med den Tjeckiske Skodan som välte. Dåligt rykte är svårt att tvätta bort även om man har gjort förbättringar.

Har svårt och se att Rögle som nykomling skulle ta honom under sina vingar.

Jensen_12: Han verkar ryktas till Rögle, men jag är förvånad att lag i svenska o finska högstaligan vill ha honom.

Jensen_12: Enligt "Hockeysverige" är han på väg till Ässät.

Kevin O Shea: Du tror inte risken finns att han lagt ner med allt skit han hållt på med?

Blizzard: Lovade han verkligen det? Sa han inte bara att han inte skulle kontakta någon i Timrå förrän den spelaren själv gått ut på marknaden?

Jensen_12: Om Karelahti är på väg till Sverige, så är det nog inte till Elitserien, utan snarare till någon behandlingshem!

Det ryktas att Jere Karalahti är påväg till Sverige. Till Timrå, kanske?

Jensen_12: Helt rätt! Ha lite is i magen! Allt ordnar sig!

Modano: Nu vet ju inte jag om det bara är jag som får en "Deja-vu"-upplevelse av detta inlägget, alltså att det redan är så jävulskt många som klagat på värvningarna. Jag tror att Linkan och Robban har bättre koll på vad som behövs än dom flesta härinne på HS, faktiskt.

Det är otroligt snart juni och inget händer med värvningar 3 backar fattas forfarande linkan robban va sysslar ni med ?? Ska vi köra med en back uppsättning som inte håller allsvensk klass små dvärgar som varken kan tackla eller skjuta räknar inte lotvonen som back utan lika lätt att runda som en ölback. Det börjar likna gammla timrå på 70 -80 talet när man snålade sig ur eliten. FRAM MED STORA STARKA TIMRÅ STYRELSE VAKNA !!

Ambroo:
Ja, jag tror att det även gäller Zäta. Även om han räknas som en av världens bästa defensiva centrar (eller kanske tom den bäste?).
så tror jag inte att hans primära uppgift, med betoning på primära, är att spela boxplay. Speciellt inte i rollspelarnas förlovade land. Vilket dessutom råkar vara statistikens förlovade land. På Nhl.com´s statistiksida kan man utläsa att Z ( under Regular Season 07-08) har 3:e mest istid (344 min) i PP efter Datsyuk och Lidas. I BP har Z 6:e mest istid (162 min) efter Lidas, Chelios, Lilja, Stuart och Draper.

Uddan: Om en match är 60 minuter hur ser din fördelning ut på speltid om en andra femma kommer upp i 10-12 minutersspeltid, och dessutom blir utkonkurerad i pp av 3e-4e femman.

Jensen_12: näe men i andra femman hamnar han nog...

Uno Gordon: Beror väl på vilka löften han fått om han fått några. Det kan ju dessutom vara som så att Nordqvist flyttas ner ett snäpp för att göra plats för de andra två - att Nordqvist ersätter Plüss, Hahl tar förstarollen och Karlsson andra.

Om nu Hahl mot all förmodan skulle komma.

No more Frölundasnack - I promise.

Dragan 2k: Och det svaret tror du att han nöjer sig med? Det är ju klart han är ju Pastor så han taggar väl av. Men hade det vart jag så hade jag strypt Ahdrian med hans egna slips.

Uno Gordon: Välkommen till Göteborg. Liseberg har öppnat.

Dragan 2k: Och vad säger ni till Andreas Karlsson då?

Jensen_12: Haha. Den här debatten är helt otrolig. Om Hahl dyker upp i Frölunda kommer han inte att lira någon tredjefjol. Han går givetvis direkt in som center i någon av de två förmodade toplines som Frölunda kommer satsa på nästa säsong.

Hahl platsar givetvis i vilket lag som helst i Elitserien som förstacenter. Så bra är han och framförallt så bra gör han sina kedjekamrater.

Uddan: Påstår du att Frölunda kommer ha så överlägsen forwardsuppsättning att Kejsare Hahl inte får spela i förstefemman, utan kanske ända ner i tredjefemman om han skulle flytta ner till gbg?

Jensen_12: näe men i andra/tredje.. om han nu går till Frölunda!

Spanarn: Hahl är ju mer defensiv i sitt spel än offensivt..Så ja de tror ja han ser som sin primära uppgift. Sen så att de gick hyffsat frammåt med är bara plus!

Uddan: Hahl är första/andracenter i alla lag i den här serien och lär iom det vara garanterad kring 15-20 minuter var han än väljer att spela.

Spanarn: Gäller det även för världens bästa center just nu, Zäta?

Uddan:
"...så vet han att här kommer han få spela både PP och BP."

Att spela boxplay är väl knappast något som en center i en 1:a femma ser som sin primära uppgift..

Uddan: Nej, men det är du som påstår att han skulle få lira i tredje/fjärde kedjan, eller?

spud: Som sagt de är inte ja som sagt att han är klar!!

Uddan: Tror du på allvar att någon värvar Riku för de pengarna och sen låter han spela i 3-4e femman och inge pp?

zacco: Tvivlar på ditt snack att Hahl är klar för Frölunda!!Har du nåt som visar att du talar sanning..?

Jag tror inte att Riku går dit för att spela 10-12 min per match. Stannar han i Timrå så vet han att här kommer han få spela både PP och BP.

Kongo: Åh fan, är du säker på det? Gäsp... Men jag antar att jag lever i en värld där kärlek till klubben och fansen bör styra mer än kärleken till pengar när man redan är miljonär.

Yellowcard:
Vad lever du i för låtsasvärld? Självklart är det väldigt bra när någon har "hjärta för klubben" men för att det ska funka på isen räcker det lika bra med att man brinner för sporten.

Men vad är det om?

Klart som fan Nubben får värva Hahl om han nu har de ambitionerna. Det är inte korpen detta och han måste ju få göra sitt jobb och stärka upp med spelare som han anser gör det. Och det spelar garanterat ingen roll för honom om de spelar här eller där. Huvudsaken är att man har ett så starkt lag som möjligt i slutändan. Sen att halvjuggen kommer dragandes med att man minsann kan värva sönder oss om man vill får stå för honom...

Däremot så skulle jag bli besviken på Riku om han valde bort TIK för FHC. Jag skulle även ha lite svårt att förstå det, då det knappast lär vara för pengarna och inte heller för det sportsliga. Det är de marknadsmässiga lönerna som styr och här kan han garanterat erbjudas samma topplön som där, och när det gäller den sportsliga biten så är det ju faktiskt ett nerköp. Sen kan man iofs inte utesluta att han är sugen på ett miljöombyte...

Kommer dom inte presentera Jesper Samuelsson på Timrås hemsida elr??

mattias - 74: Och trots detta presterar de inte bättre hockey? :)

Tikinmyheart:

Inte i samma utsträckning, det är ju frölunda som Förening som betalar allt i Frölunda. I Leksand finns de tingen möjlighet att man kan konkurrera med de pengarna. Tror att Karlberg hade 100 000 i månaden i fjol och det kanske är var eran materialre tjänar :)

utan herr ejendal hade Leksand inte spelat kvalserien kanske. Kallio andersson Andreas Karlsson m.fl det är miljoner bara på 1 månad för dessa 3.

mattias - 74: Det handlar om väl om att kunna garantera karln istid. Det kan inte Frölunda, men det kan Timrå.

mattias - 74: Och hela Leksand inkl. Ejendalsarenan:)

Uno Gordon:

Men jag tvivlar starkt på att han kritar på för Frölunda.

Frölunda borde kunna sno halva erat lag , de skiter ju pengar !

73Sjöbba: Det finns som sagt var aldrig några hundraprocentiga garantier i någonting längre. Och framförallt inte inom idrotten. Men då jag senast hade ett längre samtal med Nubben var för ungefär 1 månad sedan. Då hade intew Nubben kontaktat Hahl. Vad som därefter har skett har jag ingen som helst aning om.

Men jag tvivlar starkt på att han kritar på för Frölunda.

Yellowcard: Ja nog fan blir man hatisk när man tänker på detta!

Men, vi ska väl inte gå våra känslor i förväg även om signaturen "zacco" har haft mycket rätt tidigare.

Dragan 2k: "Värva sönder" Jo jo det är till att spänna musklerna. Pass upp, överträning är inte bra det kan liksom sluta med en semifinalförlust igen.

Värva sönder up my brownie.

Vi kommer klara oss kanon om inte bättre utan Hahl, Timrå är ett lag för spelare med hjärta för klubben, ser då hellre en usel spelare som första center än en pengakåt jävel utan Timråhjärta. Om det nu visar sig att hahl skrivit på för frölunda hoppas jag verkligen att han får det han förtjänar när han kommer på besök hos oss igen, dvs. feta proppar och en massa burop. Fy fan blir hatisk (om detta nu är sant).

zacco: Ja om det där visar sig vara sant så är det bara att beklaga. Det får bara inte vara sant, även om Hahl inte är oersättlig.
En sådan idiot tror jag inte Hahl är som byter till Frölunda. Visst, det mesta handlar om pengar hela tiden. Vi får hoppas att allt inte handlar om pengar när det gäller Ricky Hahl!

Spänningen är olidlig.

Dragan 2k: Om jag inte missminner så har Nubben sagt det till Uno Gordon. Det väger faktiskt tungt.

Blizzard: Var någonstans har Nubben lovat att inte "sno" spelare första året?

Frölunda har sagt att man inte ska värva sönder Timrå. Man har även sagt att spelare som finns på den öppna marknaden är fair game.

« · 1041516 · »