Jensen_12: Finns inte en chans i helvetet att Karalahti lagt ner. Därtill karln en alldeles åt helvete för dålig karaktär. Han är en trasig och sorglig människa som ständigt trillar dit och faller för frestelserna. Han har fått upprepade återfall och suttit i fängelse och det tyder ju på någonting är allvarligt fel i huvudet i på karln.
Det finns ingen vilja eller tro att bryta med sitt förflutna för Karalahti. Och innerst inne är det bara sig själv man kan vända sig till.
Jensen_12: Lagt ner? Han har väl haft problem med droger under hela sin karriär - vad är det som skulle få honom att sluta nu helt plötsligt? Kanske Rögle vill ta chansen? Men till Timrå? - Nej, Tack!
Modano: Nu vet ju inte jag om det bara är jag som får en "Deja-vu"-upplevelse av detta inlägget, alltså att det redan är så jävulskt många som klagat på värvningarna. Jag tror att Linkan och Robban har bättre koll på vad som behövs än dom flesta härinne på HS, faktiskt.
Det är otroligt snart juni och inget händer med värvningar 3 backar fattas forfarande linkan robban va sysslar ni med ?? Ska vi köra med en back uppsättning som inte håller allsvensk klass små dvärgar som varken kan tackla eller skjuta räknar inte lotvonen som back utan lika lätt att runda som en ölback. Det börjar likna gammla timrå på 70 -80 talet när man snålade sig ur eliten. FRAM MED STORA STARKA TIMRÅ STYRELSE VAKNA !!
Ambroo: Ja, jag tror att det även gäller Zäta. Även om han räknas som en av världens bästa defensiva centrar (eller kanske tom den bäste?). så tror jag inte att hans primära uppgift, med betoning på primära, är att spela boxplay. Speciellt inte i rollspelarnas förlovade land. Vilket dessutom råkar vara statistikens förlovade land. På Nhl.com´s statistiksida kan man utläsa att Z ( under Regular Season 07-08) har 3:e mest istid (344 min) i PP efter Datsyuk och Lidas. I BP har Z 6:e mest istid (162 min) efter Lidas, Chelios, Lilja, Stuart och Draper.
Uddan: Om en match är 60 minuter hur ser din fördelning ut på speltid om en andra femma kommer upp i 10-12 minutersspeltid, och dessutom blir utkonkurerad i pp av 3e-4e femman.
Uno Gordon: Beror väl på vilka löften han fått om han fått några. Det kan ju dessutom vara som så att Nordqvist flyttas ner ett snäpp för att göra plats för de andra två - att Nordqvist ersätter Plüss, Hahl tar förstarollen och Karlsson andra.
Dragan 2k: Och det svaret tror du att han nöjer sig med? Det är ju klart han är ju Pastor så han taggar väl av. Men hade det vart jag så hade jag strypt Ahdrian med hans egna slips.
Jensen_12: Haha. Den här debatten är helt otrolig. Om Hahl dyker upp i Frölunda kommer han inte att lira någon tredjefjol. Han går givetvis direkt in som center i någon av de två förmodade toplines som Frölunda kommer satsa på nästa säsong.
Hahl platsar givetvis i vilket lag som helst i Elitserien som förstacenter. Så bra är han och framförallt så bra gör han sina kedjekamrater.
Uddan: Påstår du att Frölunda kommer ha så överlägsen forwardsuppsättning att Kejsare Hahl inte får spela i förstefemman, utan kanske ända ner i tredjefemman om han skulle flytta ner till gbg?
Spanarn: Hahl är ju mer defensiv i sitt spel än offensivt..Så ja de tror ja han ser som sin primära uppgift. Sen så att de gick hyffsat frammåt med är bara plus!
Kongo: Åh fan, är du säker på det? Gäsp... Men jag antar att jag lever i en värld där kärlek till klubben och fansen bör styra mer än kärleken till pengar när man redan är miljonär.
Yellowcard: Vad lever du i för låtsasvärld? Självklart är det väldigt bra när någon har "hjärta för klubben" men för att det ska funka på isen räcker det lika bra med att man brinner för sporten.
Klart som fan Nubben får värva Hahl om han nu har de ambitionerna. Det är inte korpen detta och han måste ju få göra sitt jobb och stärka upp med spelare som han anser gör det. Och det spelar garanterat ingen roll för honom om de spelar här eller där. Huvudsaken är att man har ett så starkt lag som möjligt i slutändan. Sen att halvjuggen kommer dragandes med att man minsann kan värva sönder oss om man vill får stå för honom...
Däremot så skulle jag bli besviken på Riku om han valde bort TIK för FHC. Jag skulle även ha lite svårt att förstå det, då det knappast lär vara för pengarna och inte heller för det sportsliga. Det är de marknadsmässiga lönerna som styr och här kan han garanterat erbjudas samma topplön som där, och när det gäller den sportsliga biten så är det ju faktiskt ett nerköp. Sen kan man iofs inte utesluta att han är sugen på ett miljöombyte...
Inte i samma utsträckning, det är ju frölunda som Förening som betalar allt i Frölunda. I Leksand finns de tingen möjlighet att man kan konkurrera med de pengarna. Tror att Karlberg hade 100 000 i månaden i fjol och det kanske är var eran materialre tjänar :)
utan herr ejendal hade Leksand inte spelat kvalserien kanske. Kallio andersson Andreas Karlsson m.fl det är miljoner bara på 1 månad för dessa 3.
73Sjöbba: Det finns som sagt var aldrig några hundraprocentiga garantier i någonting längre. Och framförallt inte inom idrotten. Men då jag senast hade ett längre samtal med Nubben var för ungefär 1 månad sedan. Då hade intew Nubben kontaktat Hahl. Vad som därefter har skett har jag ingen som helst aning om.
Men jag tvivlar starkt på att han kritar på för Frölunda.
Vi kommer klara oss kanon om inte bättre utan Hahl, Timrå är ett lag för spelare med hjärta för klubben, ser då hellre en usel spelare som första center än en pengakåt jävel utan Timråhjärta. Om det nu visar sig att hahl skrivit på för frölunda hoppas jag verkligen att han får det han förtjänar när han kommer på besök hos oss igen, dvs. feta proppar och en massa burop. Fy fan blir hatisk (om detta nu är sant).
zacco: Ja om det där visar sig vara sant så är det bara att beklaga. Det får bara inte vara sant, även om Hahl inte är oersättlig. En sådan idiot tror jag inte Hahl är som byter till Frölunda. Visst, det mesta handlar om pengar hela tiden. Vi får hoppas att allt inte handlar om pengar när det gäller Ricky Hahl!
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer