Snoop: Jag tror inte Hahl kommer vara lika bra offensift i sin nästa klubb som i Timrå. Jag kom ihåg när dom satt ihop miljonkedjan i vintras i några matcher det var bara Jonte och Timo som gjorde poängen. Men inte med Finnarna där trivdes hahl bäst, jag tror att Riku är beroende av Mika och Timo. Men så klart kommer han alltid vara en jävligt bra spelare.
Jensen_12: Även fast Hahl väljer Frölunda kan vi tikare glädjas åt att han inte kommer utvecklas som spelare, då dom redan har 2 st landslagscentrar under kontrakt, sen kommer vi sju smiska Frölunda även nästa säsong :)
det spelar väl ingen roll att timrå vill förlänga med hahl om han själv vill lämna? detta är ju affärer och inte spel på hobbynivå. om det sedan skulle visa sig att frölunda på något sätt har utmanövrerat timrå i hahl-affären, då skulle jag absolut förstå er ilska. men att erbjuda ett kontrakt till en kille som vill lämna sin klubb är ett givet handlande utav en intressant. det var nog fler klubbar som kom med sådana förslag.
qslig: Du borde fan bli psykolog som känner av människor så bra. Prata med någon säger du. Jag har ju för tusan hur många kompisar som helst där vi gemensamt talar ut och bearbetar vår bitterhet och ilska.
det är ju fortf. inte så att frölunda har roffat åt sig en kille under kontrakt. hahl ville lämna (av olika skäl som vi inte känner till i dagsläget). att inte erbjuda en spelare av den kalibern ett kontraktsförslag vore givetvis tjänstefel.
hade situationen varit omvänd som den du beskrev ovan så är de väl klart att man blivit besviken, men man kan ju inte behålla en spelare mot hans vilja, dvs att han vill lämna klubben. sen om han skulle hamna i den klubben som sportchefen gick till, kan jag ärligt säga att jag hade struntat i.
qslig: Om det är Hahl-affären vi snackar om nu, så vet du inte vad det hela handlar om.
Tänk dig själv:
Frölunda har sveriges bästa sportchef. Han bedrar Frölunda och lämnar Göteborg trots att han har kontrakt. Inte nog med det, han snor även med sig, låt säga Kallio, till sin nya klubb.
Jag tror inte att du skulle köpa tårta och korka upp champangen direkt...
har du/ni inte släppt detta än? tycker mig känna av en inneboende ilska och bitterhet. om det nu är så svårt att släppa så kanske du bör gå och prata med någon.
Paddan: Eftersom det för tillfället inte finns något avtal mellan NHL och Europa är inte Ottawa skyldiga att betala någon överenssumma, men Timrå går inte lottlösa ändå. I Regins kontrakt finns nämligen en klausul som säger att han kostar Ottawa 200 000 dollar. Av de pengarna kommer hälften gå till Timrå, och hälften till Peter Regins danska moderklubb
MorganaLefaey: Och ska man tro Hockeysveriges artikel så är det inte solklart att Timrå får ersättning och det är just det faktum att det inte finns något avtal mellan NHL och IIHF som krånglar till det en aning.
"- Ingen tycks veta vad som egentligen gäller. Så innan Regins avtal är 100 klart måste det ha godkänts av NHLPA och NHL. Den formalian måste alltid ha sin gång, för alla spelare. Men nu när det är avtalslöst blir den formalian viktigare att följa, konstaterar Gunnar Svensson."
Laken: Intressant att han hade en utköpningsklausul i sitt kontrakt och att Ottawa betalar denna. När man läser om Frögren i aftonbladet så får man för sig att klubbarna i NHL gått samman och vägrar betala utköpningsavgifter. Frögren deppar ju över att han måste stå för kostnaden själv.
Men är väl kanske olika om det står i kontraktet eller om det inte finns något alls.
Ambroo: Inte så dumt med klausuler trots allt... ;)
"Eftersom det för tillfället inte finns något avtal mellan NHL och Europa är inte Ottawa skyldiga att betala någon överenssumma, men Timrå går inte lottlösa ändå. I Regins kontrakt finns nämligen en klausul som säger att han kostar Ottawa 200 000 dollar. Av de pengarna kommer hälften gå till Timrå, och hälften till Peter Regins danska moderklubb Herning."
Tycho: Jo men då får Lander gå in som tredje center och Jesper Samulesson får kliva in som fjärde center.
Nu är det finns risk att detta blir ett mellan år så kan vi likagärna satsa på det vi har och bara ta in en ny center och förstärka deffensiven för vi har ju ändå offensiv kraft i form av Pyrret Pärssinen Tenkrat Hedström Hynning (En ny center) Pääjärvi axelsson sundh svensson Bagarn
Det är dags att ge chansen till våra yngre förmågor och låta dem få växa ut till storspelare.
Ta in både Lehtonen och lägg den andra center lönen på Daniel Tjärnqvist.
Om Frans Nielsen skulle vara en ersättare för någon av Hahl eller Regin så är jag faktiskt nöjd, han var bra offensivt när han var med oss, dock inte deffensivt, men denna kvalite måste han fått träna på borta i NHL. Nej han kan absolut bli en andre center i Timrå.
Frågan är hur vi ska göra, egentligen, vi har tre centrar
J Andersson E Andersson och A Lander, alla dessa tre unnar jag faktiskt mycket speltid. Johan kan absolut ta en andra center plats och om Challe ger Erik lite förtroende så kan han bli en bra tredje center, det sägs ju att hans offensiva kvaliter ska vara bättre än brodern sin, kanske att han ska lira andra center.
En förmåga som Lander, kan vi inte slänga bort, gör en chansning och spela honom som fjärde center hela säsongen så kan han bli våran första center om nångon säsong.
Jacksson 71: Helt klart första linan med Pyörälä, Tenkrat, Pärssinen kommer få dra ett tungt lass oh hoppas verkligen dessa herrar få vara skadefria hela säsongen.
General_Moisio: Ja exakt vi har väldigt bra spelare på forwards sidan i år med tack vare nubbens alla spelarköp förra säsongen jag menar Jonte tror jag kommer hur laddad som helst till nästa säsong och han var ju inte så dålig där på slutet sen kom ju skadan då. Sen har vi ju Pyörälä som måste dra ett stort last både offensift som defensift men jag tror att han är så pass bra att han klarar det. Sen om Timo får vara skade fri den är säsongen så får nog vi se en hel del poäng får hans klubba. Samma sak med Hynning får han vara skade fri så bli det nog några poäng där ifrån också. Och sen om Tenkrat kan spela på det viste som han gjorde i slutspelet så tror jag vi kan få en rolig vinter även i år.
Jag tycker verkligen inte vi ska kasta in handduken riktigt in, vi har många riktigt bra spelare till nästa säsong. Men självklart så måste Sportcheferna börja värva ganska omgående vi måste ha två riktigt bra centrar + en ev två backar beroende på Moe och hans skada. Men i övrigt tycker jag de ser riktigt bra ut inför kommande säsong. Om de nu inte blir nåt mer spelartapp inom kommande veckan.
Kom igen , vill vi att A johansson ska ersätta hahl och att m wahberg ska ersätta regin ? då , ja då siktar vi lågt , då önskar man att Nubben aldrig gjort som han gjort och varit kvar i Klubben.
jens_88: Men snälla rara underbara. Säg att du driver med oss nu? Karln har passerat 30-strecket med råge och harvar på nere i Slovenien. Ger det inte dig en vink om hans status i nuläget? Bäst-före-datumet gick ut på Matthiasson för 5år sedan.
Han får mer än gärna komma tillbaka till i föreningen i någon roll men som aktiv hockeyspelare har han gjort sitt på elitnivå.
Vi skall blicka framåt och sträva mot ett guld. Inte stanna upp och blänga oss blinda i backspegeln.
Skit också kommer sakna Regin, en underhållande dribblare i sina stunder. Kommer sakna hans sköna svensk/danska dialekt i mellansnacken också. Men usch vad tungt det blev nu då :´(
Ja inte har våran nya sportchef några blåbär att ersätta direkt. Säga vad man vill om Nubben, men bygga trevliga lag med inte fullt så stora resurser kunde han.
Johnny Hazard: Det blir ett svårlöst fall det för privatspanarna. Hon sågs senast i Norra Finland. Taskig uppkoppling på modemet i lappträsket. Så hon lär nog inte synas till någe mer. I sådana fall blir det bara högst temporära gästspel. Men det är ytterst tveksamt. Jag är skeptisk.