mattias - 74: Han är en härlig tekniker med bra driv i skridskoåkning (lite vingligt mellan varven dock) som är uttrustad med ett riktigt bra och hårt slagskott (tyvärr utnyttjar han det alltför sällan). Vidare så är han bra på att checka fast motståndare och duktig i boxplay. På minuskontot kan vi lägga till att han är något tunn och iom det inte vidare fysisk i sitt spel, även om han har uttvecklat det spelet under tiden i FBK. Sen har han en tendens att försvinna lite väl mycket i matcherna och från match till match, ojämn överlag med andra ord.
Uno Gordon: Sant som ja laser, varfor spy galla over Nubben, han har ocksa familj att forsorja.... jag hade ocks[ valt frolunda for att se vad jag skulle kunna astakomma, dom gar ju mot SM guld!!! Nubben ar grym, Kan tanka mig nar linkan ringer upp da later det sahar, Vem ar du???????????
jag sitter i new york darfor saknas en del..
sa, jag tror Timra inte far nagra klass spelare mer tyvarr...
Kenta gick da blev det SM Guld. nu gar stjarnorna samt nubben, SM Guld, allt knyts runt Timra hahahaha
trist men men.... vi maste inse fakta.. det ar inte langre attraktivt att spela i Timra. ambitionerna finns inte for SM Guld nu...
finnen kommer ga med Riku Hahl till frolonda tyvarr
mikenomad: Du är ute i ogjort ärende käre broder. Debattens svallvågor går redan höga kring detta. Men tack för du gjorde dig besväret att upplysa oss :)
Helg Ernest: Du glömmer bort en viktig aspekt vad beträffar Kent Norberg. Och det är att han faktiskt själv har en egen aktiv karriär på elitnivå bakom sig. Så helt blicklös kan inte karln vara. Men självklart är det så att han tagit hjälp utav andra människor runt omkring sig under resans gång när han rekryterat spelare till Timrå. Men vilken sund människa som helst använder väl sig någon gång i livet utav goda råd ifrån omgivningen. Det är ett sundhetstecken i mina ögon.
Och man kan säga vad man vill om Nubben eller Arslet, och det gör man ju. Men ingen kan ta ifrån honom det han gjort. Däremot kan välja fritt om man vill fördöma det som sker just nu och förakta honom för evigt eller svälja och acceptera faktum.
Jag är besviken, inte tu tal om någonting annat. Men jag kan ändå inte förakta Kent Norberg. Han har varit fantastisk för Timrå IK på fler än ett sätt. Och han har alltid brytt sig om mig personligen och vi har haft en fin dialog under årens lopp.
Jag tänker stå på Västra Stå till vintern oxå. Kanske inte varenda match såsom fallet var förr. Men då och då dyker jag upp och Timrås föehavanden kommer ständigt angå mig. Och jag är säker på att även Nubben betraktar Timrås öden på behörigt avstånd nere i väst i framtiden.
För kunde jag heja fram S/T Hockey under den mörkaste perioden i klubbens historia. så kan jag göra det även fortsättningsvis. Så är det som händer nu bara en piss i Mississippi.
Kom igen nu grabbar! Nu trampar vi sista tjugi så snön bara yr och gästerna flyr!
Helg Ernest: Ähh, ingen kan ta ifrån Kent Norberg förmågan att hitta och sedan få spelaren att smälta in i hans "lagbygge". Där tycker jag att du är orättvis... och har varit i flertalet år. Nubben är skicklig. Han har aldrig åstadkommit det han har gjort trots massor av människor runt om sig om han inte hade lite koll på läget. Men det man ska komma ihåg är att han haft hjälp av flera andra. Allt är inte hans förtjänst.
Det som händer nu är dock en helt annan sak. Han agerar ytterst professionellt och plockar det han vill ha. Men utan en tanke på sin tidigare uppdragsgivare och den förening som högaktat honom för det han gjort. Då är det lätt att bli bitter.
Jag fortsätter att "idiotförklara" dig då du antyder att Nubben ska bort. Nubben har gjort fantastiskt mycket för Timrå (det är bara du som inte erkänner det, trots att jag tycker mig ha sett en viss attitydsförändring de senaste åren). Jag opponerar mig inte mot att Nubben drar. Jag tycker bara att hans sätt, nu när han dragit, stinker. Riktigt uselt.
Per HApps: Då tar han spelare från Timrå, enda spelare han känner till, för scoutning duger han inte till.
Kort huset kommer att raseras, förr eller senare kommer det fram att hans "kvalite" bygger på andras jobb och att han inte klarar det själv.
Jag har varit idiotförklarad i många år som sagt att han skulle väck. Men nästan alla har höjt han till skyarna. Upprepar man en lögn tillräckligt mycke, så blir den till slut sann. Men med rätt scouting folk runt sig, så kanske han kan lyckas. Men att ansvara för signingen av kontrakt, tycker inte jag är en bedrift.
Per HApps: Naturligtvis är det så som du beskriver. Samtidigt kan jag inte låta bli att bli upprörd då en genuin kraft som varit med och byggt Timrå IK under så många år, som dessutom hade god insyn i arbetet inför årets säsong, gång efter annan tycks skita i allt vad moral och etik heter när han lämnat föreningen. För det är vad jag tycker.
Självklart måste Nubben sköta sitt nya jobb och då är det naturligtvis logiskt att bearbeta det som finns på marknaden. Men, i min värld - den jag lever i, så hade jag aldrig agerat som Nubben gjort.
Det är därför jag reagerar så starkt.
Jag kände Nubben som en ödmjuk person som levde för Timrå IK och allt som kretsade runt om föreningen. Idag måste jag tillstå att jag är av en annan uppfattning. I mina ögon är han inte värd särskilt mycket.
JimmyH: Jag tycker Suppe syr ihop det rätt bra och citerar honom som svar; "Jag säger INTE att han är syndaren, jag säger bara att det är han som sitter på facit varför Nubben och Hahl lämnar klubben."
Mathias: Men snälla nån, just nu är det Frölunda som betalar hans lön, med andra ord har han betalt för att bygga ett så slagkraftigt lag som möjligt åt sin nya arbetsgivare.
Rätt eller fel spolades ner i toaletten för många år sedan.
Nu vi ett nytt sportchefsteam, tyvärr fick dom ingen smekmånad utan kastades in i hetluften på en gång.
Det finns ett antal i klubben som jag hyser den största respekt för.
1. Peo Larson. Det var han som sköt inaveln i sank och förde upp oss till Elitserien igen, tyvärr har han fått mycket skit för den sista säsongen.
2. Rolf Norrbom. Rolf har nog haft dom flesta posterna i klubben, det är väl bara massör han inte varit.
3. Thomas Johansson Införde ett ekomomiskt tänkade i klubben, före TJ's inträde hade det räckt att ha burit en hink åt TIK så hade man fått entrebiljett för resten av sitt liv.
4. Jan Söderström Janne har nog sponsrat mer till klubben än många tror. Det har nog lagts in ett antal silltunnor som gått rätt ner i klubbkassan. Det var TJ's och Jannes förtjänst att det blev en ombyggnad av hallen, glöm aldrig det.
Men att sitta och spy galla över Nubben som vissa gör här på HS är bara pinsamt och patetiskt.
Det är ganska oroande när vi blir av med ledare som Arslet nu är det bara hoppas att Öl-Rikard blir kvar i supporterklubben så inte han också går till Frölundas supporterklubb. Haha...
Helt klart är ju att det krävs lite mer att en sportchef idag än tidigare då ryssarna dränerar marknaden. Lär väl sluta detta med att det bara finns en klubb i Sverige som kan värva klasspelare.
Tycker det är bra annars att de tar lite exklusivitet från NHL. Snart kanske de får behålla sina egna spelare hemma i Ryssland. I alla fall så länge de har olja att pumpa upp. Tragiskt egentligen, det pengar som borde gått till fattigt folk i Ryssland går nu till utländska hockeyspelare.
Man kunde ge sig tusan på att Lehtonen också skulle bli uppvaktad av arslet... vem annars? Han gör väl allt för att krossa oss nu. Nä, jag hoppas Frölunda går åt helvete i vinter och jag tror nog många står på min sida i det tyckandet.
Per HApps: Jag tror att den där spiken du träffade for in ganska långt nu...
Sen är det ju även så att man återigen måste få ställa sig lite skeptisk till rekryteringen av Linkan/Robban. På sikt så skulle de säkert kunna vara en jättebra lösning, men när det nu trycker på så undrar jag om de är de rätta för jobbet. Från många håll så ansågs de få en ganska bekväm uppgift och tid att växa in i kostymen, men det var innan Hahl/Regin och innan spelare som Sperrle hamnade i Ryssland med en fet lönecheck.
Jensen_12: Ryssarna dammsuger hela europa nu asså, de här kan gå åt helvete för Elitserien och SM-Liiga, just därför tycker jag att sverige och finland ska gå ihop och komma på nåt bra nu för de är ett helt annat samhälle i sverige och finland så får man in pengar här så väljer man sverige eller finland, fan slå ihop 15 lag från sverige och finland och gö som ett NHL.
nixXz: Jag tror du behöver ta några djupa andetag och tagga ner. Skogs är klar, men det var nog inte Linkan/Robbans verk. Jag väntar spänt och förväntansfullt på deras första värvning.
nixXz: Fråga... Varför skulle dom inte klara av det här uppdraget ?? Dom har ju knappt börjat jobba än så det är väl onödigt tycker jag att göra en kritisk bedömning så här tidigt på silly season.
Får man som Timråsupporter vara hur naiv som helst?
Släpp fokus på Nubben nu, nu är det upp till Linkan och Robban att visa framfötterna.
Nubben har varit sportchef i nästan 10 och byggt relationer med agenter under hela den tiden. Fråga inte Nubben och Hahl varför dom lämnar föreningen, fråga Thomas Johansson i stället, det är han som sitter på facit, tro mig.
250kg kärlek: "Arslet fortsätter. Alltså, jag börjar bli aningen trött på den mannen. Räcker det inte med det han redan orsakat? Han måste verkligen vara bitter på föreningen, trots alla dementier tidigare."
Nu är det dags för dom sk sportcheferna att visa musklerna, börjar bli en aning trött på detta... Timrå har pengar och VF borde ha en "limit" någonstans efter dom värvningar dom redan gjort... Nu får sportcheferna visa varför dom vart anställd, eller har TJ misslyckats i rekryteringen?
250kg kärlek: Jag har full förståelse för att ni kan känna er sura på honom för Hahl situationen, men att bli förbannad för att han ger sig in i jakten på en erkänt bra spelare som han enligt rykten jagat förut och som aldrig spelat i Timrå är väldigt knepigt tycker jag.
Ska han bara låta bli att vara intresserade av varenda spelare Timrå jagar eller fått info om från agenter? Då kan han ju lika gärna låta bli att jobba.
Det är väl ingen nyhet att frölunda är ute efter Lehtonen, aftonbladet är bara lite efter som vanligt. Men helt klart - om Hahl och Lehtonen spelar i Frölunda nästa säsong så bör nog inte Nubben visa sig runt dom här trakterna på ett par år...
250kg kärlek: Dags för Arslet att söka visum om han skall komma tillbaks till Västernorrland - karln är fan ta mej inte välkommen i vårt län längre. Agera Linkan & Robban! Börja lägga ut lite krokar på Frölundaspelare - värva sönder Sillstryparna...
Arslet fortsätter. Alltså, jag börjar bli aningen trött på den mannen. Räcker det inte med det han redan orsakat? Han måste verkligen vara bitter på föreningen, trots alla dementier tidigare.
Snoop: ja fattar det!! Om du vill så kan du då fortsätta att leva i oro.. eller inte det är ett val du gör, jag litar på mina kontakter så jag är lugn.
Snoop: jag lattjar inte bara in på detta forum och skriver massa saker, det finns så många som gör det,,,,, Men du lilla Snoop du får väl välja bort den information jag delar med mig av.
Låter som om han passar i in i Leksand då om han inte tacklas :-)