Belfour var stundtals riktigt riktigt bra men i de 10 viktigaste 10 matcherna vek han ner sig tyvärr. Årets upplaga av Leksand ser rätt intressant ut. eric Johansson från HV och Prestberg är 2 spelare jag har höga förväntningar på. Bland backarna så kommer Jackam på Artistkontrakti Oktober vilket var riktigt skönt han var kvalseriens bästa back förra säsongen samt att vi värvat Per Anton Lundström. Bornhammar och Ullman känns som lite konstiga värvningar. Ullman är på Try Out och han kommer få det jobbigt att ta en plats.
Jonasen från MoDo och weinstock är 2 intressanta spelare. Målet måste vara Elitserien i är också :)
Gorkyman: Ja absolut hoppas jag åxå att se Lander får sitt genombrott..Men om de nu skulle bli att vi få både Thoresen och Wandell så ser de inte ljust ut för unge Lander.. Då får han och "lill Bagarn" dela på fjärde centerplatsen känns de som..
Uddan: Jo jag vet att vi har det gott ställt med wingers idag, och att det är lite centerbrist, men är ju kanske ngt på ingång nu med Wandell, Thoresen, sen hoppas man ju att Lander får lira en hel del, och att han får ett lite genombrott i år. Tror det är vår nästa storlirare, då jag sätter honom högre än Pääjärvi, som också är en blivande stor-lirare.
Gorkyman: Är norrmannen verkligen vår kille? Jag känner lite "nja-känslor" angående honom. Visserligen finns det säkert inte mycket bättre ute på marknaden, men det känns ljummet. Vet inte om jag ser Thoresén som en förstacenter. Men det kanske är jag som har dålig koll på honom?
Den andra killen som du länkade till hade ju kontrakt inför nästa säsong.
Uddan: Låter ju mycket, frågan är ju om det går att få tag på något bättre då marknaden känns ganska trög. Vi lär få punga ut med dessa summor oavsett för en förstacenter då det är spelarnas marknad fullt ut för tillfället. I Thoresen vet man vad man får då han har presterat i ES förut, amerikaner och tjecker är ju oftast chansningar på ett annat sätt.
Uno Gordon: Enl dagbladet går han iaf under topprioritet, vad det nu innebär. Frågan är väl hur många namn man har på topplistan. Även Wandell är fortsatt aktuell ur lån-perspektiv.
Patrick Thoresen flyttar hem till Sverige alternativt Schweiz skriver Hockeysverige.com. Han tycker jag Timrå borde kolla på. Gjorde ju bra med poäng i Djurkyrkogården. Något för Challe Berglund att locka hit.
TITAN: Hur fan gick detta tilll nu då? " Vi har aldrig stoppat en spelare som velat bli NHL-proffs och när vi nu kunde finna en lösning med Jonas och hans agent blev alla parter till sist nöjda. Vi har hela tiden slagits för att få marknadsmässigt betalt och mer än det gamla avtalet och det har vi fått, säger Färjestads sportchef Thomas Rundqvist i ett pressmeddelande."
Gäller inte samma regelverk för Toronto som för Ottawa?
Undra vad som händer nu med Regin, nu när Fbk fått mer betalt från toronto än det gamla avtalet stipulerade.Kommer Timrå att släppa honom, eller köra hela racet för att få pengarna?
För att prata om något roligt istället för att tjafsa: Bara 76 dagar, 7 timmar och 46 minuter kvar till nedsläpp för Timrås Elitseriepremiär säsongen 2008/2009!
söderbergh: Trots sommarvärmen är det faktiskt rätt så behagligt att kunna luta sig tillbaka i hamocken med vetskap om att vi har en elitseriesäsong att se fram emot framåt höstkanten. Jag är dock inte sämre än att jag önskar dig och hela MIF lycka till i jakten på en elitserieplats. I väntan på vilket sekel det inträffar önskar jag även dig glad sommar.
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer