Thoresen och Wandell skulle verkligen smaka mumma, då har Timrå ett riktigt vasst och brett lag hoppas bara, att Sundh och Hedström kan dli de stentuffa spelare de är egentligen.
Ni minns väll fightern Sundh säsongen 06/07 och Vi vet alla vad Hedström kan, bara han vill och vågar, tror även att Svensson och Axelsson kan bli ett par riktiga frågetecken inför kommande säsongen.
Nu är det bara dryga månanden kvar. Inte att man börjar bli lite otålig.
Den där stora STJÄRNAN som alla väntat och trott på blir OM vi har TUR Patrick Thoresen ,annars Tom Wandell , ja inte trodde man att det skulle bli två bottennapp..!
Mackelito: Jag skulle gärna vilja se Thoresen som förste eller andra center i TIK han har ju haft viljan och hjärta för dom klubbar han har spelat för, han täcker skott och han kan även hitta på lite vad som helst i anfalls zon. Dom gånger jag har sett han i Djurgården och i Nordamerika så tycker jag han påminner lite som Bagarn en skillnad är ju att Thoresen är bättre på att göra poäng och det är vell just därför Thoresen är ett själv klart allternativ som första eller andra center för dom flesta elitserie lag...
Sen vill jag också se Jonte som center och testa i alla fall men om vi värvar både Thoresen och Wandell så blir det ju ingen plats för Jonte. Om vi skulle få dessa två herrers underskrift skulle Timrås laguppställning 08/09 se ut så här:
VF Pyörälä C Thoresen HF Pärssinen B Lehtonen B Lotvonen
VF Tenkrat C Wandell HF Hynning B Styf B Skogs
VF Hedström C J.Andersson HF Axelsson B R.Jonsson B Persson
VF Sundh C E.Andersson HF Svensson B Erixon B Plus Moe som dock kommer vara borta ett tag...
Komenatar: Jag skulle säga att om laguppställningen skulle se ut så här så skulle det se riktigt lovande ut, nu har vi fått den där super backen i Lehtonen som vi alla har gått och väntat på. Den där backen som Kokko blommade ut och blev. Men jag tvivlar på att det här är en bättre laguppställning en den vi hade förra året. Men jag skulle endå säga att vi är top 5 i sverige minst med den här uppställningen om alla får vara friska och krya. Men center uppställningen vi hade förra året får vi inte igen.
– Men är man fysiskt frisk och har motivationen så kommer man säkert vilja vara med och köra ett tag till. Sedan om det blir spel i Sverige är så svårt att tänka på just nu, förklarar han.
Har sagt det förut men kan säga det igen..Börjar nästan bli ett mantra nu.
Det mesta talar för att Fredrik fullföljer sitt kontrakt med Columbus och sedan lägger av. Familjen trivs oerhört bra där borta och har talat om att bo kvar där efter karriärens slut. (ni kan kolla tidigare inlägg mot artikeln om ni vill...)
Om han skulle komma hem till Sverige och köra något år vilket just nu är HÖGST osannolikt så blir det i Timrå IK, ingen tvekan om den saken.
spud: Jo, för att inte tala om Markus Näslunds hjärta för MoDo. Det vill inte säga lite det! Där har vi en lirare som verkligen brinner för sitt lag. Eller nåt.
Blizzard: Hedström ska inte spela center tycker ja.. Där av att den spelaren skulle hamnat i andra eller tredje linan beroende på var Bagarn kommer att lira!
Jacksson 71: Thoresen, Wandell, Modin och Ekman. Fan det är roligt att läsa det här forumet. Vad har ni förlorat och vad har ni värvat? Inse vart ni är på väg eller har ni gått in i en kollektiv masspsykos?
250kg kärlek: He he, du gav väl just svaret själv - att ni är mindre vetande. Det är därför det är lika kul att hälsa på här varje gång. Ni Timråsupporters ligger i en klass för sig att sakna kontakt med verkligheten.
250kg kärlek: Jag tror spud kommer att få svårt att förklara det, för då måste han först förklara det för sig själv och det kan bli svårt. Det andra trollet tycker jag att vi fortsätter att ignorera.
Dream Team: Jag fick höra en helt ny version kring Markus Näslund och varför han inte valde att lira på höstkanten med MoDo Hockey under lockouten på tåget ner till Gbg och det var allt annat än skattetekniska skäl om man säger så.
Sedan om det ligger någon sanning bakom den teori som jag fick serverat för mig är ju en annan femma.
Men jag ger er en ledtråd och taggar två hockeyspelare så kanske ni kan pussla ihop det om ni tänker ett steg längre och vid sidan om.
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer