1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610361 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
mattias - 74: Ja jo på forwards sidan så har vi nog den bästa truppen i ES.. Men sen så ha vi ju centerspelarna som saknas..

Uddan:

Backlund blir oerhört viktig också!

mattias - 74: Absolut.. Förhoppningen är ju han kliver fram ett steg till i utvecklingen nu när vi har en målvaktstränare 100%...

Uddan:

Han har en tendens att spratlla iväg han också :)

Jag är nyfiken på om ni får behålla Bagarn speciellt länge till !

Uddan: Vesce & Bishai har jag kikat på tidigare och det tror jag på.

Gärna för mig

Uddan: Tarvainen är det bästa som kan hända (Nästan) för Timrå. Otroligt duktig MV tränare. Även Åkerlund kommer att höja sig

mattias - 74: Betalas de så visst kan vi släppa bagarn.. :) Men trist är de ju allt att han bara skrev på ett år till istället för typ 3 :)

Uddan:

han vill väl utvecklas han också :)

Gorkyman: Absolut riktigt bra är Mika...Vi kommer ha dom 2 bästa målvakterna i ES denna säsong!! :P

mattias - 74: Hehe ja klart de..

Tycker fortfarande att man borde signa med Kalle Olsson i Västerås. Spelskicklig och med målsinne. Lite muskler och styrka kan man väl fixa.

Patrik Thoresen? Mannen som nästan blev kastratsångare.

Ärligt talat har jag dålig koll på honom men det lilla minnet jag har, var att han visste var målet var beläget o var jobbig att möta.

Jag litar på att vi kan få hit den bästa som står till buds o om det skulle visa sig vara Thoresen så må det bli så.

Uddan: Nej det kommer nu inte ha

NordaBoy: ni*

JimmyH: Finns de inte ett AHL lag som heter Rockford Icehogs ?

Snoop: Ja nu. Men inte då.

Thoresen och Wandell skulle verkligen smaka mumma, då har Timrå ett riktigt vasst och brett lag hoppas bara, att Sundh och Hedström kan dli de stentuffa spelare de är egentligen.

Ni minns väll fightern Sundh säsongen 06/07 och Vi vet alla vad Hedström kan, bara han vill och vågar, tror även att Svensson och Axelsson kan bli ett par riktiga frågetecken inför kommande säsongen.

Nu är det bara dryga månanden kvar. Inte att man börjar bli lite otålig.

lungan: "tror även att Svensson och Axelsson kan bli ett par riktiga frågetecken inför kommande säsongen."

Jag hoppas att du i alla fall hoppas på utropstecken. Jag hoppas på det i alla fall. Utropstecken alltså. Inte frågetecken. Hoppas hoppas.

Den där stora STJÄRNAN som alla väntat och trott på blir OM vi har TUR Patrick Thoresen ,annars Tom Wandell , ja inte trodde man att det skulle bli två bottennapp..!

Mackelito: Jag skulle gärna vilja se Thoresen som förste eller andra center i TIK han har ju haft viljan och hjärta för dom klubbar han har spelat för, han täcker skott och han kan även hitta på lite vad som helst i anfalls zon.
Dom gånger jag har sett han i Djurgården och i Nordamerika så tycker jag han påminner lite som Bagarn en skillnad är ju att Thoresen är bättre på att göra poäng och det är vell just därför Thoresen är ett själv klart allternativ som första eller andra center för dom flesta elitserie lag...

Sen vill jag också se Jonte som center och testa i alla fall men om vi värvar både Thoresen och Wandell så blir det ju ingen plats för Jonte.
Om vi skulle få dessa två herrers underskrift skulle Timrås laguppställning 08/09 se ut så här:

VF Pyörälä
C Thoresen
HF Pärssinen
B Lehtonen
B Lotvonen

VF Tenkrat
C Wandell
HF Hynning
B Styf
B Skogs

VF Hedström
C J.Andersson
HF Axelsson
B R.Jonsson
B Persson

VF Sundh
C E.Andersson
HF Svensson
B Erixon
B Plus Moe som dock kommer vara borta ett tag...

Komenatar: Jag skulle säga att om laguppställningen skulle se ut så här så skulle det se riktigt lovande ut, nu har vi fått den där super backen i Lehtonen som vi alla har gått och väntat på.
Den där backen som Kokko blommade ut och blev.
Men jag tvivlar på att det här är en bättre laguppställning en den vi hade förra året.
Men jag skulle endå säga att vi är top 5 i sverige minst med den här uppställningen om alla får vara friska och krya.
Men center uppställningen vi hade förra året får vi inte igen.

Mackelito: Ja Thoresen är rena bottennappet och dina alldeles egna eliteprospects-tips är så mycket bättre...

– Men är man fysiskt frisk och har motivationen så kommer man säkert vilja vara med och köra ett tag till. Sedan om det blir spel i Sverige är så svårt att tänka på just nu, förklarar han.

T T: Han tycks ju ha enorma kopplingar till timrå, och hur allt är i föreningen. Där han ni en som har ett riktigt hjärta i laget!

spud: Alla kan inte ha samma järnkoll på Timrå IK som du.

T T: Ne, men det tycks vara fler som har lika mycket hjärta som jag för tik.

spud: Det är väl klart att Fredrik Modin har hjärta för Timrå IK. Vad är det som säger att han inte har det?

spud: Var folk valde att spela 04/05 räcker för mig.

T T: Ja, har svårt att tänka mig att han spelar i någon annan Elitserieklubb om han väljer att spela nått år i Sverige innan han lägger av.

Har sagt det förut men kan säga det igen..Börjar nästan bli ett mantra nu.

Det mesta talar för att Fredrik fullföljer sitt kontrakt med Columbus och sedan lägger av. Familjen trivs oerhört bra där borta och har talat om att bo kvar där efter karriärens slut. (ni kan kolla tidigare inlägg mot artikeln om ni vill...)

Om han skulle komma hem till Sverige och köra något år vilket just nu är HÖGST osannolikt så blir det i Timrå IK, ingen tvekan om den saken.

spud: Jo, för att inte tala om Markus Näslunds hjärta för MoDo. Det vill inte säga lite det! Där har vi en lirare som verkligen brinner för sitt lag. Eller nåt.

undra om inte challes mobil går varm nu när han sitter och tjatar med Thoresen!

Långben: Toresson, det gamla sållet. Jag trodde han hade lagt av...

Dream Team:han kanske spelar innnebandy!

Dream Team: Ja, det känns bra.

Denna kan vi ta hit..

Uddan: Verkar väl vara allt annat än offensiv med tanke på poängproduktionen i AHL. Defensiva centrar har vi väl nog av om vi nu bara ska värva en.

Frella: Tyckte han gjort hyffsat me poäng.. Mer tänkt som andra tredje center..

Uddan: andra tredje centrar har vi också nog av....plus en första center (förhoppningsvis) hur många centrar hade du tänkt dig :P

Blizzard: Hedström ska inte spela center tycker ja.. Där av att den spelaren skulle hamnat i andra eller tredje linan beroende på var Bagarn kommer att lira!

Ett blogginlägg...

T T:
Lyckat till i Frölunda då RH. Bara du inte gör några mål mot TIK :))

Per HApps:
Personligen hoppas jag att RH blir säsongens floppvärvning, varken mer eller mindre.

Det stod även att Linköping hade värvat Nils Ekman, stämmer det är det synd för jag hade gärna sett honom i Timrå...

Jacksson 71: Thoresen, Wandell, Modin och Ekman. Fan det är roligt att läsa det här forumet. Vad har ni förlorat och vad har ni värvat? Inse vart ni är på väg eller har ni gått in i en kollektiv masspsykos?

Per HApps: Va fan säg du!? Ska Ricky Halh följa med Nubben till Frölunda?

Intressant det där med Thoresen. Det blir nog Wandell och Jonte som centrar tillika ersättare åt Ricky Räv och Peter Reggie.

Men man vet väl aldrig.

söderbergh: I tavspråk skulle man nog kalla utrustningen på tikarna helstängt huvudlag.

spud: "tavspråk"...

Förklara gärna för oss mindre vetande.

250kg kärlek: He he, du gav väl just svaret själv - att ni är mindre vetande. Det är därför det är lika kul att hälsa på här varje gång. Ni Timråsupporters ligger i en klass för sig att sakna kontakt med verkligheten.

250kg kärlek: Jag tror spud kommer att få svårt att förklara det, för då måste han först förklara det för sig själv och det kan bli svårt. Det andra trollet tycker jag att vi fortsätter att ignorera.

Dream Team: Jag fick höra en helt ny version kring Markus Näslund och varför han inte valde att lira på höstkanten med MoDo Hockey under lockouten på tåget ner till Gbg och det var allt annat än skattetekniska skäl om man säger så.

Sedan om det ligger någon sanning bakom den teori som jag fick serverat för mig är ju en annan femma.

Men jag ger er en ledtråd och taggar två hockeyspelare så kanske ni kan pussla ihop det om ni tänker ett steg längre och vid sidan om.

Johan Åkerman och Fredrik Näsvall!

Mer än så säger jag inte.

« · 1048315 · »