– Men är man fysiskt frisk och har motivationen så kommer man säkert vilja vara med och köra ett tag till. Sedan om det blir spel i Sverige är så svårt att tänka på just nu, förklarar han.
Mackelito: Jag skulle gärna vilja se Thoresen som förste eller andra center i TIK han har ju haft viljan och hjärta för dom klubbar han har spelat för, han täcker skott och han kan även hitta på lite vad som helst i anfalls zon. Dom gånger jag har sett han i Djurgården och i Nordamerika så tycker jag han påminner lite som Bagarn en skillnad är ju att Thoresen är bättre på att göra poäng och det är vell just därför Thoresen är ett själv klart allternativ som första eller andra center för dom flesta elitserie lag...
Sen vill jag också se Jonte som center och testa i alla fall men om vi värvar både Thoresen och Wandell så blir det ju ingen plats för Jonte. Om vi skulle få dessa två herrers underskrift skulle Timrås laguppställning 08/09 se ut så här:
VF Pyörälä C Thoresen HF Pärssinen B Lehtonen B Lotvonen
VF Tenkrat C Wandell HF Hynning B Styf B Skogs
VF Hedström C J.Andersson HF Axelsson B R.Jonsson B Persson
VF Sundh C E.Andersson HF Svensson B Erixon B Plus Moe som dock kommer vara borta ett tag...
Komenatar: Jag skulle säga att om laguppställningen skulle se ut så här så skulle det se riktigt lovande ut, nu har vi fått den där super backen i Lehtonen som vi alla har gått och väntat på. Den där backen som Kokko blommade ut och blev. Men jag tvivlar på att det här är en bättre laguppställning en den vi hade förra året. Men jag skulle endå säga att vi är top 5 i sverige minst med den här uppställningen om alla får vara friska och krya. Men center uppställningen vi hade förra året får vi inte igen.
Den där stora STJÄRNAN som alla väntat och trott på blir OM vi har TUR Patrick Thoresen ,annars Tom Wandell , ja inte trodde man att det skulle bli två bottennapp..!
Thoresen och Wandell skulle verkligen smaka mumma, då har Timrå ett riktigt vasst och brett lag hoppas bara, att Sundh och Hedström kan dli de stentuffa spelare de är egentligen.
Ni minns väll fightern Sundh säsongen 06/07 och Vi vet alla vad Hedström kan, bara han vill och vågar, tror även att Svensson och Axelsson kan bli ett par riktiga frågetecken inför kommande säsongen.
Nu är det bara dryga månanden kvar. Inte att man börjar bli lite otålig.
Belfour var stundtals riktigt riktigt bra men i de 10 viktigaste 10 matcherna vek han ner sig tyvärr. Årets upplaga av Leksand ser rätt intressant ut. eric Johansson från HV och Prestberg är 2 spelare jag har höga förväntningar på. Bland backarna så kommer Jackam på Artistkontrakti Oktober vilket var riktigt skönt han var kvalseriens bästa back förra säsongen samt att vi värvat Per Anton Lundström. Bornhammar och Ullman känns som lite konstiga värvningar. Ullman är på Try Out och han kommer få det jobbigt att ta en plats.
Jonasen från MoDo och weinstock är 2 intressanta spelare. Målet måste vara Elitserien i är också :)
Gorkyman: Ja absolut hoppas jag åxå att se Lander får sitt genombrott..Men om de nu skulle bli att vi få både Thoresen och Wandell så ser de inte ljust ut för unge Lander.. Då får han och "lill Bagarn" dela på fjärde centerplatsen känns de som..
Uddan: Jo jag vet att vi har det gott ställt med wingers idag, och att det är lite centerbrist, men är ju kanske ngt på ingång nu med Wandell, Thoresen, sen hoppas man ju att Lander får lira en hel del, och att han får ett lite genombrott i år. Tror det är vår nästa storlirare, då jag sätter honom högre än Pääjärvi, som också är en blivande stor-lirare.
Gorkyman: Är norrmannen verkligen vår kille? Jag känner lite "nja-känslor" angående honom. Visserligen finns det säkert inte mycket bättre ute på marknaden, men det känns ljummet. Vet inte om jag ser Thoresén som en förstacenter. Men det kanske är jag som har dålig koll på honom?
Den andra killen som du länkade till hade ju kontrakt inför nästa säsong.
X-Län: Visst att OJ hade stora brister som coach men han hade ju i alla fall visioner om att klubben skulle släppa sin losermentalitet att vara nöjda med att vara en liten klubb och ta steg framåt. Även Kapanen andades framåtanda, han ... | Läs mer