1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606422 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
spud: Var folk valde att spela 04/05 räcker för mig.

T T: Ja, har svårt att tänka mig att han spelar i någon annan Elitserieklubb om han väljer att spela nått år i Sverige innan han lägger av.

Har sagt det förut men kan säga det igen..Börjar nästan bli ett mantra nu.

Det mesta talar för att Fredrik fullföljer sitt kontrakt med Columbus och sedan lägger av. Familjen trivs oerhört bra där borta och har talat om att bo kvar där efter karriärens slut. (ni kan kolla tidigare inlägg mot artikeln om ni vill...)

Om han skulle komma hem till Sverige och köra något år vilket just nu är HÖGST osannolikt så blir det i Timrå IK, ingen tvekan om den saken.

spud: Jo, för att inte tala om Markus Näslunds hjärta för MoDo. Det vill inte säga lite det! Där har vi en lirare som verkligen brinner för sitt lag. Eller nåt.

undra om inte challes mobil går varm nu när han sitter och tjatar med Thoresen!

Långben: Toresson, det gamla sållet. Jag trodde han hade lagt av...

Dream Team:han kanske spelar innnebandy!

Dream Team: Ja, det känns bra.

Denna kan vi ta hit..

Uddan: Verkar väl vara allt annat än offensiv med tanke på poängproduktionen i AHL. Defensiva centrar har vi väl nog av om vi nu bara ska värva en.

Frella: Tyckte han gjort hyffsat me poäng.. Mer tänkt som andra tredje center..

Uddan: andra tredje centrar har vi också nog av....plus en första center (förhoppningsvis) hur många centrar hade du tänkt dig :P

Blizzard: Hedström ska inte spela center tycker ja.. Där av att den spelaren skulle hamnat i andra eller tredje linan beroende på var Bagarn kommer att lira!

Ett blogginlägg...

T T:
Lyckat till i Frölunda då RH. Bara du inte gör några mål mot TIK :))

Per HApps:
Personligen hoppas jag att RH blir säsongens floppvärvning, varken mer eller mindre.

Det stod även att Linköping hade värvat Nils Ekman, stämmer det är det synd för jag hade gärna sett honom i Timrå...

Jacksson 71: Thoresen, Wandell, Modin och Ekman. Fan det är roligt att läsa det här forumet. Vad har ni förlorat och vad har ni värvat? Inse vart ni är på väg eller har ni gått in i en kollektiv masspsykos?

Per HApps: Va fan säg du!? Ska Ricky Halh följa med Nubben till Frölunda?

Intressant det där med Thoresen. Det blir nog Wandell och Jonte som centrar tillika ersättare åt Ricky Räv och Peter Reggie.

Men man vet väl aldrig.

söderbergh: I tavspråk skulle man nog kalla utrustningen på tikarna helstängt huvudlag.

spud: "tavspråk"...

Förklara gärna för oss mindre vetande.

250kg kärlek: He he, du gav väl just svaret själv - att ni är mindre vetande. Det är därför det är lika kul att hälsa på här varje gång. Ni Timråsupporters ligger i en klass för sig att sakna kontakt med verkligheten.

250kg kärlek: Jag tror spud kommer att få svårt att förklara det, för då måste han först förklara det för sig själv och det kan bli svårt. Det andra trollet tycker jag att vi fortsätter att ignorera.

Dream Team: Jag fick höra en helt ny version kring Markus Näslund och varför han inte valde att lira på höstkanten med MoDo Hockey under lockouten på tåget ner till Gbg och det var allt annat än skattetekniska skäl om man säger så.

Sedan om det ligger någon sanning bakom den teori som jag fick serverat för mig är ju en annan femma.

Men jag ger er en ledtråd och taggar två hockeyspelare så kanske ni kan pussla ihop det om ni tänker ett steg längre och vid sidan om.

Johan Åkerman och Fredrik Näsvall!

Mer än så säger jag inte.

Dream Team: Han är sportchef i Kovland.

söderbergh: Tack för ett utmärkt svar. Nu slipper jag leva i ovisshet.

söderbergh: Hela Sverige skrattar.

Skarin: Det är snart dags att helt ge upp de namnkunniga centrarna. Det vore nästan bättre att satsa på en eller två renodlade forwards för att sen skola om Jonte och även köra Pyrret som center än att kriga om spelare av Wandells kaliber. Forwards av rang finns fortfarande på marknaden och här är inte urvalet så urholkat så att samtilga "riskerar" att hamna i de pengastarka ligorna.

Någon som vet hur affären kring Regin ser ut..... På lagbygget finns han med i truppen samtidigt som han lämnar, knepigt...???

Hassan: "Schablonbilden av skåningen som den dumma bonden är vidrig, säger Erik Poulsen."

Vaddå "schablonbilden"??

mikenomad: fan killen är ju halv dansk (kolla på efternamnet, lr de behövs inte han bor ju i danmark tamefan) sånna där dumma bönder ska man inte lyssna på.

Blizzard: ..... "Befria Skåne från Sverige" åh jag ska gå med i "skänk skåna till Danmark"

ser inte problemet i de hela, skänk skiten! vid snabb affär ingår även licensen till Allsvenskan! så Malmö kan fortsätta visa upp sin topp hockey.

söderbergh: haha jag måste bara posta ett till inlägg (den där artikeln var ju bara för rolig)

"Ska Skåne ställa upp med ett eget lag i hockey-VM?
– Självklart. Vi skulle köra över Tre Kronor. Skåne skulle förresten ha landslag i alla sporter."

" Ni Timråsupporters ligger i en klass för sig att sakna kontakt med verkligheten."

....undra vem fan som är I-N-S-N-Ö-A-D här ja... haha tillåt mig små le :)

söderbergh: "...det är lika kul att hälsa på här varje gång". Förstår att du är avundsjuk på oss vars favoritlag engagerar hela Sverige jmft med "ditt" skitlag som inte ens engagerar i den egna hemstaden.

Penga kåta spelare fy fan för sånt skit som bara tänker på sig och inte på vad de kommer i från. Pengar ger inte evigt liv fatta det foppa näslund modin mm. Tur att Zäta inte är så som dessa penga horer.

Blizzard: dom dumma danska bönderna är ju dom som håller på samma politik som du: "släng ut invandrarna"
Skåne borde ju vara nära himlen (Himmler) för dej!

oriondom är inte svenskar dom är danskar!! bara för att finnarna kanske inte vill ha invandrare ska jag bli homies med dom åxo?

Nog för att det är låg säsong för hockey men att ägna så mycket kraft för att klanka ner på skåningar i en silly season-tråd bara för att en patriotisk Malmöit ägnar tid åt att skriva provokationer är även det ganska lågt.

Jag ser gärna lite mer höjd och byte av samtalsämne.

JimmyH: Förövrigt så håller jag EJ med Skarin nedanför, för att byta lite ämne....

Modano: tror du foppa bara är penga kåt.. det kan inte vara så att han vill spela kvalitetshockey då .. eller inte alls....

superfalle: inte alls isåfall!! vad menar du med kvalitets hockey om jag får fråga??

Nu vill jag att Timrå ska göra klart med en kanoncenter så vi slipper bry oss om att Riku drar och blir indian.

Om Vrana någonsin var aktuell så är han inte det längre.

T T: Och Thoresen är officiellt klar för Lugano.

Snoop: TIKarnas korståg på transfermarknaden fortsätter.

diffe: ja vad tror du ... es eller nhl.... modo eller colorado..... kvalitet.. vad skulle du valt diffe

superfalle: vad snackar du om??? Modo colorado ??

diffe: jag är inte P.Forsberg, men om jag fick välja så blir det colorado men om jag var P.Forsberg så skulle jag sluta att skämma ut mig genom att vägra inse att min karriär är över. Så det skulle bli skridskorna på hyllan!

Är du nöjd med svaret ?

Frölunda fick inte Lehtonen. Men dom har hämtat en back från Anaheim Ducks nu.

LÄNK

Jensen_12: Ett välkommet tillskott i defensiven. Ingen offensiv back alls utan tydligen vad jag kunnat läsa en kille som kämpar hårt och är jobbig att möta i för motståndarforwards.

Såg dessutom ett antal klipp på Youtube med honom med varierande fightresultat.

« · 1048526 · »