1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601479 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Frölunda ser ut att få stryk i mora,då blir dom livsfarliga i scandinavium på torsdag,huvaligen.

JimmyH: Och jag tror att Bing Crosby spelar harpa, just nu.

spud och Uno Gordon: Själv så tror jag att Sidney Crosby hellre skulle vilja spela i Timrå än i Björklöven.

Uno Gordon: Han har ju bott ett par år i övik och kan klubben, men sen är absolut SkAIK före er.

NuMo: Som Warg då eller? Från att hålla landslagsklass till medioker.

Uno Gordon: Det hoppas jag verkligen inte. Det vore bättre om han gick till Timrå så att han får lite matcher och självförtroende, för att sedan komma hem när han är mogen för Modo.

spud: Av vilken anledning då? För att han har Modo som moderklubb eller vaddå? Då är det ju självskrivet att han skall till er?

Att jocke skulle lämna nu när det äntligen släppt lite för honom verkar ju väldigt otroligt.
Och om han lämnar ligger nog SkAIK och modo bättre till än ni.

JimmyH: Nej, förlåt mig, men det var väl så att ifall han kontrakterades av en svensk klubb igen skulle avstängningen tas i bruk.

Paddan: Livstid kan han väl ändå ha blivit avstängd på?

Han blev i alla fall avstängd för att han struntade i reglerna och lämnade då hockeyförbundet med två val: Att ändra reglerna eller att stänga av honom.

Men livstid känns lite hårt.

Uno Gordon: Det är väl först i denna säsong som han fått sitt riktiga uppsving med bland annat en plats i startuppställningen i AHLs All Star Game och minst en AHL Player of the Month utmärkelse.

Får Jocke spela i landslaget nu då? Var det inte så att han stängdes av på livstid medan andra spelare som gjorde samma sak som han märkligt nog lyckades få dispenser till höger och vänster från Hockeyförbundet.

Paddan: ÄR inte han avstängd i sverige fortfarande?

Paddan: Han var ju påtänkt för Timrå IK för nåt år sedan men har sedan fallit ur glömska anser jag. Vill han fortfarande gneta på "over there" eller kan han tänka sig att vända hemåt igen? Och kanske spela till sig en plats i Tre Kronor och ett envägskontrakt i NHL via Timrå IK?

Mackelito: Att Jocke Lindström bara spelar i AHL är en sanning med modifikation. Denna säsong har han gjort 11 matcher med Columbus och på dessa åstadkommit sex poäng.

Tycho: Omöjligt är de väl aldrig förrns nåt är påskrivet..

Uddan: Det är väl inte helt omöjligt...

Tycho: Tror nog Jonsson väljer Kenta och HV före oss.. Eller Frölunda med nubben i spetsen...

Känns som att det finns väldigt mycket alternativa värvningar till nästa säsong vilket är skojj =)

Mackelito: Enda troliga i den listan egentligen är nog (om man bortser från Månsson) Lars Jonsson. Det skulle vara ett bra nyförvärv.
Salmela skulle säkert också förstärka laget men vi lär inte vara ensamma...

Mackelito: Toni Koivasto - Surras mkt om honom till TIK nu..

jasså, är han på väg till Tik ? iaf ett samtals ämne, de låter inte fel!

Mackelito: Fattar inte varför vi ska ta hit Polishotarn..Finns gott om sånna spelare som Månsson där ute på marknaden..

Blizzard: Så sant.. Men mycket otur i och med skadorna iår :) Bara hoppas dom får bättre försäsongs träning.. Och inte bara köra styrke...

Tänkbara spelare inför nästa säsong ... går efter ABs lista....

Teemu Aalto - Poängbäste backen i SM-Liiga , två säs i TIK , trivdes han?

Anssi Salmela - Bra back i finska ligan.

Joakim Lindström - Klar för TIK , men skrev då på för Columbus ....Kontraktet går ut och han spelar bara i AHL.

Mathias Månsson - Flera skäl , troligen i TIK nästa säs...

Dick Tärnström - Var också klar mendet sprack ...

Janne Pesonen - Lagomt intresse men troligen för dyr.

Ville Leino - Lika många poäng som Pesonen , lite billigare också.. hoppas. men tror ej .

Toni Koivasto - Surras mkt om honom till TIK nu..

Niklas Persson - Kontrakt går ut , inte så trolig men kanske..

Jimmie Ölvestad - samma ^^

Lars Jonsson - Spelade i Timrå och trivdes , skulle vara en bra värvning.

övriga Zuccarello , Figren , Backlund , K.Berglund.

Dessa spelare är av någon anledning intressant för Timrå ,, vad jag tror alltså...

I år verkar ju inte marknaden så tunn trots allt , så om vi förlorar Riku ha vi mycket att välja mellan iallafall.

Uddan: näe precis, det är en smal och tunn gräns där i mellan gäller att värva smart nu, men årets värvningar har vait flopp (många som underprestarar och är DYRA) så får hoppas på bättre uppställning nästa år.

Blizzard: absolut men dom ska ju värva ihjäl ekonomin heller..

Uddan: Just nu bryr jag mig mer om Backlund, MPS och Lander...

Uddan: nästan bättre också att satsa riktigt, änn att hålla på halv satsa med halv bra lag flera gånger år efter år som också bara går sönder!

Pätr: Ja men så är de ju.. Men smakar de så kostar de..Vill dom ha SM-guld så måste man värva rätt spelare..

Uddan: Det mesta hänger väl egentligen på pengarna. Uppenbarligen finns det en hel del intressanta spelare på markaden, men vad har TIK råd med? I dagsläget behövs två stycken stabila backar, något som blir dyrt att införskaffa, och ska man därtill värva en etablerad forward samt behålla/ersätta Hahl...

Det låter snuskigt dyrt i mina öron. Så dyrt att jag tror att den utveckligen är orealistisk*.

*Med reservation för att jag kan ha fel.

John K: Tvivlar på att TIK hostar upp tillräckligt för att ta hit båda..Ska finnas kvar till en Forward vid namn Marek,Pesonen eller Ville Leino..
Sen en back istället för Berg eller Teemu...Mikko Lehtonen som bildar backpar med Anssi Salmela skulle vara kanon värvningar för TIK..Smakar de så kostar de..

Uddan: Precis. Det har du rätt i.

Pätr: Förlorar vi Riku så måste de värvas en förste center. Regin har inte den kappaciteten av att axla den rollen än..

Uddan: Av spelarna på den listan höjer jag främst på ögonen över Saravo och Salmela, då jag tror att det vore spelare som skulle tillföra massvis i TIK. I och för sig vore det inte heller fel om Jonsson kom tillbaka, däremot tror jag inte mycket på Boumedienne då han dras med skador.

Sedan har jag börjat fundera om Riku Hahl är mer eller mindre förlorad. Kanske planerar man att göra Regin till första center.

Uddan: Att få hit Teemu Aalto igen vore väl inte helt fel? Optimalt vore att får med Aki Petteri Berg också. De bildade ju ett stabilt backpar tillsammans. Kanske det var så att Aki gjorde Teemu bra, han lyckades ju inte lika bra utan honom.

Pätr: Det är klart att det kommer att värvas backar. Dyra sådana också.

JimmyH: Det handlar i grund och botten inte om Månsson, utan snarare om att jag tycker backsidan borde prioriteras. Jag tycker varken Månsson eller Marek är dåliga spelare, tvärtom. Men då man ser till hur backsidan inför nästa säsong ser ut känns forwardsidan som ett lyxproblem.

Här kan Timrå gå igenom spelare dom vill ha :)

73Sjöbba: Nej jag förstår tanken o vet naturligtvis inte om M.M har mognat o vuxit ifrån de barnsligare tingen...en del kanske inte gör det nånsin eller förrän karriären är över o då vore det ju inte bra för Tik så klart,,

Andra har säkert bättre koll när det gäller personlighetstyper på spelare..jag tycker bara han har spelkvaliteter som vi saknar just nu....

superfalle: Ingen som vet till 100%, men det sägs att det ser ljust ut för både Pyörälä och Hynning.

JimmyH: blir det något spel för hynning i veckan .. någon som vet....

JimmyH: Jag ser inte att han ska kunna peta Jonte, Pyrre, Pärssinen och Tenkrat om de är i friska och normal bra form.

Tycho: Jag tror han skulle få spela en hel del PP i timrå. Han är en fysisg och lite "smågrisig" enligt mig. Jag vill ha honom framför kassen i PP.

Tycho: Tredjefemman? Varför skulle han inte gå in på två kedjor här?

JimmyH: Huvudsaken inte hans ryktade attityd slår igenom på gruppsammanhållningen, han missköter de regler som klubben satt upp och han sköter träningen så är han ett tillskott rent spelmässigt.
Dock är frågan om han verkligen vill spela i tredjefemman i Timrå? Då förutsatt att alla spelare med kontrakt blir kvar.

Uno Gordon: Krogliivet är alltid oviktigt så länge de följer klubbens riktlinjer och även Sveriges lagar. Att han inte skulle vilja göra det har jag svårt att tro på.

För det första så är alltid sådana rykten otroligt överdrivna. Som det låter på vissa här så borde han sitta på Kumla nu.

För det andra så har jag svårt att tro att han skulle ha kommit så långt som han har gjort om han inte skulle vilja sköta sig. För det är ingen extrem talang det handlar om.

Jag är oerhört imponerad över hur han har lyckats i sin karriär. Han var juniorlandslagsman i den ganska svaga 81-kullen men fick aldrig spela i elitserien, inte ens nån match på bänken tror jag. Utan han fick ta vägen genom 3 allsvenska klubbar innan han nådde högsta serien. Under tiden i allsvenskan så tog han ett steg framåt för varje säsong i taget. Så också när han kom till elitserien. Har man dålig inställning så borde en sådan utveckling inte kunna ske.

Den här säsongen har dock inte inneburit ett steg framåt utan han har tappat sin landslagsplats, men likväl så har han producerat tillfredställande bra i ett lag som det har varit mycket kaos i kring.

mikenomad:

Men ni har väl en tradition av spelare och ledare som inte kan hantera spriten. Det är väl bara att fortsätta på den inslagna vägen?

Bor i samma stad som Matte Månsson och det lilla jag har sett räcker för att jag skulle skämmas om han skrev på för mitt lag. Oavsett hur han presterar på isen.

htikare: Hör med Eldebrink....

Uno Gordon: Blir ju perfekt med Månsson i Timrå, då kan han och Hynning spöa brudar tillsammans på krogen. :)

Förlåt om jag klev på några ömma tår.

JimmyH: Är kroglivet oviktigt? Kan man inte sköta sig så är det en jävligt väsentlig del.

htikare: Hans krogliv känns oviktigt i sammanhanget.

« · 986346 · »