1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609462 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Kjell Dahlin, 1985/86 med Montreal Canadiens
Mats Näslund, 1985/86 med Montreal Canadiens
Fredrik Modin, 2003/04 med Tampa Bay Lightning
Samuel Påhlsson, 2006/07 med Anaheim Ducks
Henrik Zetterberg, 2007/08 med Detroit Red Wings

...vilka har flest vinnare?? hur bra ligger Medelpadingarna

Blizzard: Läs Jimmys blogg.

Tikinmyheart: Jo, jag förstod det....men med tanke på att han valde mellan TIK eller Kärpet så tycker jag att det ser bra ut för Timrås del.

Fet-Ecke: Tyvärr är jag skeptisk till att han kommer. Nyss fått bebis gör nog att han och hans fru/sambo tänker ett antal extra gånger.

Men han kan ju ringa till pappa Kalle.K. han kan intyga att det går bra att flytta trots att man har små barn.

Tikinmyheart: Det står att svensk-klubbarna inte skriver kontrakt med Karalahti innan det är klart vart Lehtonen ska spela, å att Frölunda, Luleå, Skellefteå, Brynäs, Linköping, Rögle å Timrå har meddelat att dom är i behov av en back.

Peltomaa: Låter väl lite knepigt om Brynäs som nyss bara skulle värva en back och en center ska värva honom. Att LHC sen skulle lägga ut den summa som lär krävas för att få ytterligare en back har jag också svårt att tro på. Även om de lär ha pengar så det räcker för att göra det om de vill.
De andra känns väl lite mer troliga.

Miljonbråk om Timrås supertalang!

Peltomaa: Lehtonen i första hand då och Karalahti i andra hand.

Jag trodde inte svenskklubbar skulle ta i Karalahti ens med en 100 meterstång.

MorganaLefaey: fan ska Lethonen bestämma sig snart eller, varenda back hinner ju få kontrakt --.--

Blizzard: Nu spelar inte Lethonen så stor roll för mig då jag inte håller på Timrå. Men visst jag förstår frustrationen.
Desto längre väntan blir desto fler alternativa spelare som väljer att skriva på för någon annan klubb.

Skall i alla fall bli intressant att se vilka ni lyckas knyta till er, då det snackats så mycket om att marknaden är död och överpriser hit och dit från alla ledare.

Dragan 2k: Jag fattar inte. Vad har pudernäsan med detta att göra?

Tikinmyheart: Jag blev själv förvånad och vet inte om det stämmer men säg att Lehtonen väljer Timrå så blir det väl huggsexa om Karalahtis signatur.

Dragan 2k: ?? Det finns väl ändå ingen svensk normalt funtad klubbdirektör som vill förstöra sin klubbs rykte med att värva Karalahti?

Tikinmyheart: I en desperat situation kan allt bli möjligt. Det skulle inte förvåna mig om också Tommy Sjödin och Thomas Johansson får frestande anbud någonstans ifrån.

T T: Ja men varken Sjödin eller Johansson föregås av några negativa rykten som kan bli en belastning för en hel klubb. Hingstar och valacker som passerat 12 års gränsen och som har mer att ge, brukar exporteras till Malta där de får tävla vidare.

Har Malta nå`t hockeylag? :)

Sen tror jag nog aldrig att desperationen kan bli så stor bland svenska klubbar att man ens andas hans Karalahtis namn.

Angående den finska länken om Lehtonen, så står den länkad hos Eliteprospects, och det pekar på en förlängning med Kärpät.

Tikinmyheart: Artikeln handlar helt enkelt om Karalahti, å det att han "tvingas" vänta tills Lehtonen skrivit på, eftersom klubbarna helst vill ha Lehtonen, men det står även att Karalahti tydligen fått erbjudanden från bl a Sverige. Däremot står det inte att just Timrå skulle ha varit intresserade av Karalahti, men vad vet man..

Jensen_12: Det tror tyvärr jag också om nu inte LHC använder några av sina lånemiljoner för Weinhandl och Mårtensson.

Tikinmyheart: haha hoppas de är just timrå som är intresserade av Karalahtis vad kul de skulle bli. Killen kan faktist spela hockey också, Månsson han förstör för en klubb :)

Lehtonen står med under Doubtful Rumours och ryktas vara påväg till: Frölunda, LHC, SAIK, Rögle, Luleå och Brynäs, men inte Timrå. Blir vi blåsta på Lehtonen, mån tro?

Jensen_12: "Doubtful Rumours" ja.

Ambroo: Jo, det vet jag också. Jag tycker ändå att Timrå borde stå med. Man står ju inte med någonstans där Lehtonen är inblandad. Man får helt enkelt lita på det som skrivits tidigare och fortsätta hoppas.

Jensen_12: Jag går på det som skrivits tidigare och efter vad jag har "hört".

De verkar gå åt helvete med hela Timrås silly season.

Blizzard: Kan nog sätta nästa löning (inkl. sem.ersättning och retroaktiv löneförhöjning) på att Timrå inte tänkt tanken.

Äh Månsson, han gillar bara starkdrycker och mucka gräl:)

Snoop: Det är VÅR silly som kanske går åt helvete. Hur herrar sportchefers silly ser ut vet vi nog inte, iaf inte jag.

Jensen_12: eliteprospects bygger ju sina "rumours" på tidningsartiklar, så det säger i mina ögon väldigt lite. Alla dom där är t.ex tagna från en och samma artikel.

Jensen_12: Anledningen till att han inte står med på doubtful rumours lär väl vara att han står/har stått med på rumours för TIKs räkning.

"16 LHC fan 2008-06-05 17:16
Och enligt en säker källa så kommer Lehtonen att spela för Timrå dom 2 kommande säsongerna, så sluta nu med alla spekulationer. han spelar alltså inte för Lhc eller någon annan klubb."

Ja tack! Tänk vad härligt om just den där supporterkommentaren stämmer! Det vore jävligt najs! Men hur ofta stämmer rykten överense med verkligheten?

Kerstin_k: Förhoppningsvis stämmer dom ganska ofta ;)

Kerstin_k: Ja de får vi verkligen hoppas, vi Timrå fans behöver lite bra nyheter nu asså.

Vi behöver lite glada nyheter på värvningsfronten... Det börjar kännas lite obehagligt tyst, på nubbens tid var det klart i princip nu.

The Fat Bastard: Det var då det.

Kerstin_k: Helt rätt han spelar för Timrå och det är klart, de har det varit länge!

diffe: Vad har varit klart länge ?

Snoop: Att Lehtonen spelar för Timrå, tror jag.

Jensen_12: Han snackar bara gojja, han verkar ju välja mellan hela es plus att de verka luta åt en förlängniing med Kärpät :(

Snoop: Jag har positiva vibbar när det gäller Lehtonen, faktiskt.

Jensen_12: De är bra de för de har inte jag just nu, inte eftersom de tar sådan tid att bestämma sig.

Snoop: Nej, det är klart. Men han behöver nog en del tid. Det är ju en del saker som ska diskuteras med familjen antar jag.

Jensen_12: Ja de är klart, men de finns ju knappt några rykten om Timrå i år och de är skit, silly season är stendött asså.

Snoop: Man kan väl hoppas på en "Big-Bang" så snart som möjligt, där klubben presenterar 3 nya spelare på runt 1½ vecka, eller nåt.

Jensen_12:

Zäta har uppnått målet där borta nu och flyttar hem...;oD

Jensen_12: får hoppas på de.

Snoop: jasså det gör jag!!!!

diffe: Har du en säker källa när det gäller Lehtonen?

diffe: Ja vem som helst kan väl lattja in på ett forum och skriva "han är klar för Timrå 2 år", varför skulle man lixom bara tro på de och känna sig lugn?

Snoop: Jag tror på det. Jag försöker vara positiv. Missar vi Lehtonen så finns ju fortfarande denne man kvar, om jag inte minns fel:

eliteprospects.com/player.php?player=695

Jensen_12: Ja precis de är de som gör mig orolig, för jag tror knappast Daniel Tjärnqvist väljer Timrå när både Djurgården och Rögle finns i es.

« · 1043534 · »