1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606656 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Kevin O Shea: Jag är inte dugg orolig. Jag börjar bli för gammal för att hetsa upp mig mitt i sommaren innan grabbarna gått på is. =)

För varje år som går så känns som att jag börjar närma mig stadiet där det krävs massflykt, tränaravhopp, femtielva skador, avgrundsdjupa svackor, STORA MATCHER m.m. för att jag skall tända till på alla cylindrarna. Jag har fått en försmak utav vad en s.k. "slutspelsräv" är för någonting. Startsträckan blir längre och längre...

Och så länge "Bagarn" är kvar är jag cool! :)

Vi kommer få ihop ett jävligt bra lag i vinter oxå utan Nubbens känsliga fingertoppar och Ricky Rävs känsliga handleder.

Med eller utan Randy Robitaille ;)

Simma lugnt och sprätt en pilsner för en god saks skull!

LÄNGE LEVE TIMRÅ IK!

timraw: Gjorde du ? fan vad nice, hade också velat vart där :/ men hade inte tid.

Uno Gordon: Jag är nog precis tvärtom. Jag blir mer galen för varje säsong som går.

Sommaren är för mig ett gissel som bara får ta slut snabbare än snabbt så at hockeyn kan starta igen.

Ursökta OT.

Dragan 2k: Där ser man. Numera kan jag faktiskt njuta utav sommaren och tycka det är skönt att slippa vara uppbokad jämt. Hockeyn i all ära men händelser i mitt liv på det privata planet har fått mig att tänka om och upptäcka att det finns ett liv utanför hockeyn också =). Därmed inte sagt att jag inte bryr eller är ointresserad av det som händer och sker. Inte alls. Men jag kan koppla av på ett helt annat sätt och må bra ändå. När det väl smäller till igen så står man där på läktaren och gapar igen.

Men jag är otroligt nöjd med att jag har fått den här insikten. Det är förutsättning för att man skall kunna umgås med människor även utanför hockeykretsarna och njuta utav andra ting.

Uno Gordon: Grabben ha blitt vuxen.. :)

Jimmy: Jag hat precis läst din senast blogg, och håller faktiskt med dej när det gäller Bagarn. Kanske alndets bäste defensive center, men definitivt inte det offensiva kort som vi vill ha i förstlinan.

Och är det så att även jag skall göra mej inpopulär så kontrar jag med följande: Pääjärvi ! - denne fantastiske yngling, det var hur kul som helst att se hans respektlösa genombrott förra säsongen, MEN - trots bra med istid, och detta oftast i bra omgivning (flera matcher i förstalinan med finnarna) så gjorde han inget väsen av sej rent poängmässigt.

Om Geoff Platt finns på marknaden vilket ett Ilves-rykte antyder så borde väl han vara något för er?

Jonte som center...?!
Känns lite bortkastat att "bara" utnyttja Jonte som "köttare", ja han var bra på det en gång i tiden men han har utvecklats, få i TIK har hans spelsinne och passningsskicklighet. Vore synd att inte utnyttja det. Köttare finns redan i Björn Svensson och kanske Sundh och Axelsson.
Jonte som center KAN vara ett genidrag.

Uddan: Och de blir ju ännu roligare eftersom de är en Timråspelare ;)

Snoop: absolut.. :)

Uddan: Jag blev orolig där ett tag när jag läste vad du skrev. Sen såg jag att inte var värre än en bomullstops som han råkade ut för, haha.

ÄlskarTIK: Snacka om att förstora upp de hela för att få läsare..

Uddan: Ja verkligen..

Linkan säger ju i ST att han tittar mer noga på 3-4 namn o att det ligger lika många i bakvattnet.

Så nog tror jag att det blir en center till.

Peltomaa: Tycker Challe påminner lite om Bagdad Bob.

Anonymous: På vilket sätt? Förklara gärna.

Anonymous: Du menar att han har ganska så sunda åsikter om hur man skapar ett bra hockeylag med begränsade möjligheter.

Honken klar för Göteborgarna

LÄNK

Jensen_12: Mycket bra värvning, tyvärr.

Snoop: Kommer att göra mål på honom ändå vi.. :)

Uddan: Det tråkiga för er är väl att han kommer göra mål på er också.:)

Jensen_12: Ja som sagt en mycket bra värvning av Frölunda åter igen...

spud: Drömmer du igen nu..

spud:
Skönt att veta att Modo alltid vinner över Frölunda. Det luktar Modo-guld än en gång....

Uddan: Japp, väck mig inte. Jag ser Krizan skicka iväg en puck över hela banan rakt in i kassen.

spud: Hur många puckar fick Krizan hämta ut ur egen kasse i hans senaste slustpel?

JimmyH: Han har ingen egen kasse, det brukar hemmalagen stå för.

spud: Ja för nu kommer skådisen inte få stå nåt..

spud: Rätt svar var 20 stycken. På 5 matcher.

Zajkowski fick hämta ut 2 stycken. På 29 minuters spel.

spud: Krizan e slut, han kommer dala den här säsongen, var så säker.

Hahl Bundy: Ja jag tänker på hans tidigare agerande i media och citatet här om att vi inte mist någon första center.

Dunc: Nä jag gör ju inte det då. Utan citatet här tidigare. Sen utgår jag från att det är Linkan som bygger lag och inte Challe, annars är väl Linkan ganska överflödig. Även om jag hoppas att hela professionella delen av föreningen är delaktig, ger förslag och ger sin syn på om eventuella förvärv.

Kevin O Shea: Angående Pääjärvi så skadade han sin arm på Enroths båsdörr redan i den andra omgången och förutom de 1,5 matcherna så minns jag inte om han fick så många mer matcher med finnarna, jag tror inte det. Det blev en läcker assist i premiären, i alla fall.

Sedan så var han 16 år då och är 17 år nu. Det kan hända en hel del på det året. Det är inte Svartvadet eller Sundström vi talar om, som var 37 och mätt då och typ 42 år nu till hösten.

Pääjärvi har växt fysiskt och har utklassat hela A-laget i löpspåret. Det är värt att prova honom. Tycker jag.

Anonymous: "Linkan" o "Robban" har självklart ett tungt ansvar men beställningen kommer från annat håll, byggmästaren själv. Vilket är det normala. Det "Challe" sa i ST nyligen är helt i fas med vad vi har förvänta denna säsong. Personligen tror jag det kan bli minst lika bra som fjolåret.

Uddan: Den där grabben har riktigt jobbigt. Han står längst ner i uppförsbacken, motvinden och haglet slår han hårt i facet. Han har ingen att skylla på och kommer att ge upp som alla vankelmodiga....
Djävlas inte något extra med stackarn!

spud:
Preteritum käre spud , Preteritum

Hoppas verkligen dom får in nån kanoncenter innan serien drar igång... Skulle sitta fint med Robitaille! Det skulle vara mumma

Hur ska linkan ha det, ska dom värva eller låta bli? man blir irriterad.

Ser tungt ut för Hynning!

Uddan: JA jag fattar inte är väll bara att operera, låt Hynning sluta grubbla och ge han chansen att få komma tillbaka, han kan väll inte missa hela denna säsong också, undra hur det gått med Svenssons ljumskar, de undersöktes också tidigare i sommras.

lungan: Ja de är ju lite små dumt att vänta så pass länge så att säsongen börjar innan de händer nåt..Efter säsongen ska dom fixa allt me operationer så dom kan träna ordentligt när säsongen drar igång igen..

Cartman: De kommer antagligen att värva, om det finns en spelare som kan tillföra något. Som det ser ut i dagsläget finns det mycket spelare i truppen, vilket innebär att en eventuell värvning måste vara en kvalitéetsvärvning snarare än en kvantitetsvärvning. För vad gör det för nytta att värva en spelare som inte tillför något extra?

Pätr: Ser man till Hynning, Erik Andersson och Pärssinens injury-record så har man nog inget val än att värva. Men likväl måste det till en klassvärvning för att både spetsa och fylla ut truppen.

Uddan: Man blir sååå trött...

Tom Wandell är nu uppflyttad till confirmed på EliteProspects.

T T: Källan är från hokeysverige och den artikeln har vart på den sidan ett bra tag, det är nog inte helt klar tills dess att det kommer upp på timrå ik´s hemsida.

Cartman: Wandell är helt klar. Om han inte överträffar sig själv flera gånger om på Dallas Stars training camp.

JimmyH: men det ska nog VÄLDIGT mycket till att han ska ta en plats, så han är väll så gott som klar;)

JimmyH:
Är han bra?

« · 1050823 · »