Snoop: Varför inte? Han har spelat här tidigare, han har nog bättre betald här än i Finland, vi är ett bättre lag än TPS, där han spelar nu. Jag tror och hoppas vi tar hem han. Sen hoppas även jag, som många andra, att vi tar hem Koivisto också.
Uno Gordon: Jag hade den känslan jag också. Men sen så gick tanken tillbaka lite längre än denna säsong och jag kom ihåg hur ni klagade som sjutton förra säsongen att inga småttingar fått chansen fastän det var många skador. Är det challe som kanske gett en förändring i filosofin eller har det berott på annat. Hur har det sett ut historiskt för er när det gäller att ge unga chansen? De flesta lagen i Norrland verkade intresserade av han och som någon annan sa så är frågan om man bjuder tillräckligt bra från Modo och TIK håll. Både lagen har 2st lovande unga backar och vågar man chansa på en 3e? Kan vara så att man gör det bara för att man ser potentialen att han blir ruskig om ytterligare en säsong, men när det gäller speltid och så ligger nog Luleå och Skellefteå bättre till. Skall i alla fall bli intressant att se vars han hamnar för jag tror definitivt att han kommer värvas till ett ES-lag.
Jaa... som det ser ut blir det inte många eller över huvudtaget någon forwards värvning eftersom vi redan har 13 under kontrakt , kanske en eller två , då kan det bli Månsson och nån till...
Hoppas på K.Berglund , P.Berglund ëller Figren....
Uddan: Dom är säkert billiga,när dom är skadade hela tiden,köp några hungriga junisar är väl kanske bättre. hursomhelst är det för många finnar i laget.
250kg kärlek: Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäckenet, eller hur det nu var de sa på kirurgen. Men det är väl trevligt att gå mot ljusare tider. Tänk, snart är det golfsäsong.
fighter: Finnar, svenskar, danskar - för mej får spelarna komma från Kina om dom vill. Sedan behöver dom inte vara juniorer heller, dom får vara 40+ bara dom spelar får Timrå - och gör det jävligt bra!
250kg kärlek: Ja det skulle känna skönt om Hynning fick komma igång riktigt o att hans ljumskar håller framöver ...menar Du att Mika skulle kunna vara tillbaka redan om någon vecka istället för 6 veckor som det först sas eller bara snabbare än dom 6 veckorna?
htikare: Han får ju ett skydd som Sanny har idag eller imorgon och det är som sagt bara smärtan som kan hindra honom, så de ser ju mycket bra ut endå och då kanske vi kan spela Pyörälä,Hahl och Tenkrat i slutspurten och även i slutspelet =)
För tillfället känns det ganska onödigt att tala om eventuella forwardförstärkningar. Om Riku Hahl stannar finns det ingen dirket anledning att värva, förutsatt att man inte sparkar någon kontrakterad spelare vill säga. Personligen anser jag att man bör lägga krut på backsidan, och se till att förstärka den ordentligt.
Borde väl bli så här om man sammanfattar läget, eller?
Målvakter # 1 Magnus Åkerlund # 31 Johan Backlund (är på g att förnya kontraktet)
1:a femman Timo Pärssinen (orkar han starta om?) Center (Riku Hahl? Känns väl dessvärre inte så just nu) Mika Pyörälä Back (Vem ersätter Sanny?) Back (Ska vi få vår 30-minutare?)
2:a femma Petr Tenkrat (bryts kontraktet?) Johan Andersson Jonathan Hedström (orkar han starta om?) Robin Jonsson Kimmo Lotvonen
3:e femman Fredrik Hynning Peter Regin Björn Svensson Pär Styf Back (en bättre ersättare till Koskinen eller Kokko)
4.e femman Oscar Sundh Erik Andersson Anton Axelsson Eric Moe Back (Koskinen eller Kokko)
5.e femman (IFSH) Oscar Johansson (snackades tidigare om kontrakt. Robban istället?) Anton Lander (är på g att signa kontrakt) Magnus Svensson-Pääjärvi (är på g att signa kontrakt) Sebastian Erixon Juniorback (Mest bara för att jag ville ha en full femma...)
JimmyH: Mot bakrund av detta. Så hoppas jag att man tillsätter tjänsten så fort man kan. Man har ju vetat om de sen dec, så en bit måste man ha kommit. Det känns rent spontat att det är för länge att vänta tills efter slutspelet.
JimmyH: Det vete fan vad jag bygger det antagandet på...en känsla jag har bara. Mina-Bagarn verkar ju ha näsa för vart målet är beläget. Dessutom sägs han vara offensivt skickligare är sina bröder. Inget ont om Oscar J - men min röst faller på Oscar A.
Varför skulle Månsson vara en idiot? Månsson har vinnarskalle. Det är något som behövs i alla lag. Plus att han är en intensiv spelare som även har playmaker egenskaper.