1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601870 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Hassan:

Vem vet, att våren kommit till byn, SM-guld, tiden får utvisa

yaqop: Att en ny banjofabrik har slagit försäljningsrekord? Att snickarbyxorna nu finns i XXXL?

Dream Team: Du menar för att Tommy Sjödin flyttade dit eller?

Hassan:

Nu snackade du ner mig rejält, jag har inget att svara på ditt fyndiga inlägg, jag kryper tillbaka till modolid-boken

yaqop: Ja gör gärna det. Ta livet med en klackspark. Du oxå.

spud: Ja, det var precis därför. Gissningsvis är man mer bestörta i Gävle än någonsin över detta i dessa tider.

Skarin:

Jag försöker, jag också

Det verkar som om Saravo inte har bestämt sig än för LHC.
Man får väl hoppas litegrann ändå´rå.

Undrar hur snacket går inom Timrå när det gäller att värva backar till nästa säsong vi behöver ju minst 2 klassbackar.

Enl. AB är Skogs klar med ett långtidskontrakt med Timrå.

Klar= överens. Rätt ska vara rätt.

Hahl Bundy: Se där ja..

Borde väl bli så här om man sammanfattar läget, eller?

Målvakter
# 1 Magnus Åkerlund
# 31 Johan Backlund (är på g att förnya kontraktet)

1:a femman
Timo Pärssinen
Center (Riku Hahl?)
Mika Pyörälä (NHL?)
Back (Vem ersätter Sanny? Skogs?)
Back (Ska vi få vår 30-minutare?)

2:a femma
Petr Tenkrat (bryts kontraktet?)
Johan Andersson
Jonathan Hedström (bryts kontraktet? Orkar han starta om?)
Robin Jonsson
Kimmo Lotvonen

3:e femman
Fredrik Hynning
Peter Regin
Björn Svensson
Pär Styf
Back (Kokko?)

4.e femman
Oscar Sundh
Erik Andersson
Anton Axelsson
Eric Moe
Sebastian Erixon

5.e femman (IFSH)
Anton Lander
Magnus Svensson-Pääjärvi
(Snackades tidigare om kontrakt för Oscar Johansson. Robban istället?)

Tränare
Charles Berglund
Per Nygårds

Sammanfattningsvis känns det som om backambitionen kanske inte går hand i hand med supportrarnas. Det ovan beskrivna scenariot innebär en ny back utöver Sanny. Styrelsen tycks inte vara inne på samma linje utan vill istället ge juniorerna chansen som 6:e back.

Tjalle: Skulle nog tro att både Magnus Svensson-Pääjärvi och Anton Lander blir ordinarie nästa år efter vad dom har presterat i år

Tjalle: Tvivlar på att dom bryter med Tenkrat å betalar ut 350 000 kr för de..Han har blitt bättre å bättre varje match nu.. Tänk nästa säsong när han vet hur de är å spela på "stor" rink..

Tjalle: Som jag uppattat det hela ang. backsidan så skulle Moe o Erixon konkurera om sjätteplatsen på backsidan ..det borde väl ändå betyda två backnyförvärv en för Sanny plus en till..då knappast både Kalle o Kokko blir kvar..ser man till de kvaliteer som ändå försvinner med sanny i defensiv, vilja o tyngd .... så nog behövs en till bra back om vi skall kunna förbättra oss ytterligare ett snäpp...

Tjalle: Läste någonstans att klubben lär gå minus ekonomiskt sett. Så någon monsterback tror jag inte vi kommer få, tyvärr. Saravo och Skogs är inga dåliga backar. Tror att dom skulle kunna lyfta laget en del faktiskt.

-Robban-: Enligt Tomas och Challe komer både Pääjärvi och Lander, i likhet med antingen Moe eller Sebbe Erixon erbjudas kontrakt med A-laget kommande säsong.

Dream Team: Eller stod med mellan Erixon och någon annan än Moe?

-Robban-: På tal om "Robban" inte från min hemstad H-sand utan f-d kaptenen...kan inte vara den utvalde sportchefen? eller biträde till denne?

Så pass mycket hoppas vi väl att Thomas Johansson å company förstår att det är backsidan som är viktigast och att det är där som krutet måste läggas nu i första hand. Man får det man betalar för.

Annars talar mycket för att det kommer se likadant ut även nästa säsong när det gäller spelskickligheten där bak.

Jag litar på att Thomas J å company fixar till det här.

Skarin: Hade nubben skött detta så hade jag suttit som på nålar, nu blir det nästan mer intressant att se vad klubben lyckas få in.

Dream Team: "de ville också att antingen Eric Moe eller Sebastian skulle få chansen att vara sjätte back nästa säsong, de tyckte att dem var värda det."

Från Jimmys sammanfattning av medlemsmötet.

vad sägs om att få Arenan fullsatt varje match så kanske det finns pengar att värva för sen. slutspelet lär det ju vara slutsålt men intresset måste ökas under hela säsongen.

Hälge: Så var det ja. Jag tvivlade på om jag hade hört rätt, men det hade jag alltså gjort.

Bigthelin: Priset på biljetterna höjjs även till slutspel..ialla fall tidigare år...

Jan börjar tjäna mig ganska orolig , som värst kan vi tappa många spelare

Pyrret
Hahl
Regin
Backe

Om dessa herrar går till NHL i Juni är alla bra spelare borta för länge sedan , då blir det en kolosal kris , så minst en till forward skulle vara skönt , då blir det lite mer konkurans om plateserna också....

Mackelito: Om dom du säger lämnar oss så blir pengar i lönebudgeten "lösa" och kan användas till nya spelare. Jag tror inte heller att det är lite pengar vi talar om. Jag tror dock att Pyörälä, Regin och Backe stannar minst ett år till. Hahl är jag mer osäker på.

Jensen_12: Pyrret stannar nog ett år till ialla fall.. De är ja rätt säker på.. Regin vette tusan med tanke på att han har inget emot att spela i AHL. Ja tror inte att Pyrret åker över för att lira i AHL..
Sen så ja Backe. Han kan få stanna ett år till.. Sen får han gå.

Mackelito: Backlund går inte till NHL. Finns inget lag "over there" som erbjuder honom ett envägskontrakt i nuläget och att harva på i farmarligorna är inget alternativ för honom. Då stannar han hellre kvar hemma i Sverige och Timrå.

Pyörälä kommer inte heller erbjudas något NHL-kontrakt. De som kan försvinna är Regin och Hahl.

Uno Gordon: Timrå väntar med att förlänga med Backlund då de har ett större namn på g.

Uno Gordon: "Ersättaren finns inte inom Timrå IK". Nåt i den stilen svarade Thomas Johansson på mötet i onsdags. Så glöm Anders Huss.

Dream Team: Då är det alltså Markus Åkerblom då.

Dream Team: Ja hade han funnits i föreningen redan så hade det inte varit några problem att offentliggöra det redan nu.

Bergius: Du menar alltså att Timrå IK aktivt letar efter en ersättare till Backlund?

Dream Team: Anders Huss vore samtidigt också en fantastisk skräll, en kille som gått från lagkapten, till assisterande tränare, till någon form av lagledare. Att han då skulle avancera till en sportchefsposition känns väldigt osannolikt.

Bergius: Mer troligt att man då ersätter Åkerlund me det "stora namnet"!

Uno Gordon: Det är locket på, Uno.

Bergius: OK. Jag respekterar det. Blev lite fundersam bara.

Uno Gordon: Kimmo "väggen" Kapanen gör comeback.. :)

Fet-Ecke: Åkerlund har redan kontrakt.

Uno Gordon: Jo det förstår jag. Men jag talar inte sanning. Har ingen aning faktiskt om jag ska vara ärlig.

Uddan: Det är ett långskott. Nej varför man avvaktar med att förlänga med Backlund har såklart att göra med Mika Tarvainen. Backe har ju rest ett krav på att han vill få hit honom på heltid igen och eftersom ligger i förhandlingar med Tarvainen så väntar man tills detta gått i lås sedan skriver man med Backlund.

Uno Gordon: Våran Backe stannar där han är. Backe upp å Backe ner å Bakelit. Bara våran Backe, bara våran Backe, bara våran Backe...

Uno Gordon: Vilken fyndig ramsa, hoppas han skriver på.

Uno Gordon: Jo men de va ju ett skämt.. Tror tyvärr inte att han håller samma nivå som sist han va här... Sen så om de kommer en ny målis hit är tveksamt..
Backe är nog klar att skriva så småningom.. Tror nog att de är längden på kontraktet plus att Mika kommer till TIK på heltid...

Uno Gordon: Kanske en kanadensare med franskklingande namn...

Bergius: Om man väntar med backes kontrakt, varför har man då sagt: "Det blir förhoppningsvis klart nästa vecka" ett antal gånger?

Jensen_12: Därför att man förhandlar med Tarvainen. Man är säkerligen muntligt överens med Backlund.

Pätr: Han har det nog bättre på Hawaii skulle jag tro.

Uno Gordon: Hur påverkar tarvainen situationen då? Stannar inte backe om inte tarvainen tränar honom på heltid? Om det är rätt Tarvainen jag tänker på.

« · 993986 · »