1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604453 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Gurra88: Que?

Nått nytt måste hända. Men problemet med sundlöv har alltid varit att han är nöjd. Och skriver därför kompis kontrakt med lirare som Hempa och Danielsson. Sundlöv är rentav lat!! Vi hade ju problem med backspelet i PP t ex och även fysiken. Behövs en målgörande back, samt en tung pjäs som kan ge smällar och inte bara ta som 80 kilos killar som hela övriga laget består av.

Nolander, Carlsson ut tack! Låt Carlsson spela lite Ahl och tuffa till sig lite.

Kan tänka mig att killar som Lind, Molin sitter på ganska tunga kontrakt, framförallt Lind, och i förhållande till det han bidrar så är det inte värt det. Tror inte heller Vas lirar för 10000 i månaden;)

Så Hermansson, Vas, Molin Lind, Alcèn på forwardssidan.

Men det vet vi ju alla att det inte kommer ske. Sundlöv är nöjd som vanligt. Bakåtsträvaren nummer 1.

Tikinmyheart:

Angående Sanny, så skulle det betyda oerhört mycket om han kom tillbaka till oss, nu när han har bestämt sig för Elitserien igen.

Tycker "linkan" ska lägga hög prio på Sanny och ge honom det bästa kontraktet vi har råd med.

Hade vi haft Lindström redan i år hade vi gått vidare till semi. Så viktig är han.

Tikinmyheart: :-) Lol!

erathoo: Annars vore väl en högglansig rosafärg något. Vem tar ett sådant lag på allvar?:) Det är bara att passa att näta mellan motståndarens skrattattacker.

DJ Hemp: hmmm, annars brukar väl alltid damer hävda att man ser "smalare" ut i svart?

kolla bara på kvinns som är lite "mulliga", 8 av 10 har svart när de är med i TV.

Men håller med om psykologin annars.....

DJ Hemp: Ja, svarta dräkter vore fräckt. Jag tänkte på detta när jag såg
VSK - SAIK i bandysemin igår. SAIK's svarta dräkter är ruggigt fräcka och sedan så verkar de ha en deal för reklamen är endast vit trots att det de gör reklam för egentligen har färger i sig. Hmmm, svart å rött vore kaxigt...

Men appropå dräkter: Jag fick för mig att Timrå hade bytt till vitt hemmaställ i år. Hade dom det eller vad hände eftersom det kanske lika ofta spelade i rött?

FORZA TIK.........allltid, alltid..............

Tikinmyheart: Helt rätt att skeppa iväg Nate, vad åstadkom han egentligen i TIK tröjan förutom flaxmålen mot SAIK? Ingenting...

Nej han hade sina prioriteringar utanför hockeyrinken och sådana spelare har vi redan alldeles för många av.

The great one: Håller inte med. Nate håller ingen ES standard. Målen kom i matchen mot SAIK som var totalt uddlösa för dagen. I övrigt tycker jag att Nate försvann i matcherna som han spelade.

Enligt mig så är det ett rätt beslut som Linkan tagit.

Svarta matchdräkter på bortaplan!

Hade oerhört svårt att somna i natt och fick i samband med detta en briljant idé (jag är helt seriös). Vi borde införa svarta matchställ till nästa säsong - på bortais då alltså. De skulle inge ett mycket hårdare och mer skräckinjagande intryck än dagens snälla och mesiga vit/röd/blå variant. Texten skulle kunna vara röd, om den då blir tydlig nog vill säga. I annat fall vit. T ex SAIK har ju vita bortadräkter utan att vitt ingår i deras färger, så det fungerar ju. Detta har inget att göra med att det ryktas om att GIF kommer att köra helsvart på bortaplan kommande säsong (trots att den färgen inte existerar i klubbmärket). Jag läste någonstans för länge sedan att Brynäs en gång i tiden valde att spela i svart eftersom de fick en större och starkare framtoning i denna färg. Det var nog snarare därför denna idé dök upp. Svart är dessutom en bedårande färg som ju också återfinns på många av supporterklubbens prylar.

Tråkigt med DiCasmirro. Det värsta var ju att han blev skadad för den resterande delen av säsongen och inte fick chansen att visa upp sig i slutspelet.

falo: Det är väl bara att erkänna att Nate är en begränsad spelare... Men troligen också ganska billig. Frågan är om han räcker till för att få spela, där var det ett problem när alla var friska iår...

Apropå det jag skrev om transatlant... Han hade europeiskt pass också va? Eller hur var det egentligen...? *funderar*

The great one: Det beror på vad som kommer in istället på transatlantfronten...

The great one: Måste faktiskt hålla med dig där. Personligen tycker jag att Sonnenberg behöver Nate för att spela bra och vice versa.

Tikinmyheart:

Hockeyspelare är pengagiriga, inget nytt med det.

falo:

"DiCasmirro noterades för fem poäng på tio matcher, och själv hade han gärna stannat.
– Jag hade skrivit på ett femårskontrakt om jag fick, jag trivdes otroligt bra i klubben och i staden"

Linkan har gjort sitt första misstag för säsongen 09/10

Tikinmyheart: så typiskt färjestad köp sönder elitserien, ja tror nog plånboken bestämmer vart dom går,

ang Pekka Saarenheimo skulle vara kul på ett sätt att vi får skrika pekka i timrå igen :D han värkar rätt hyfsad oxå

Vi får väl se om han har sitt Timrå hjärta kvar.

tycker det är synd att inte nate får fortsätta i tik tycker att han gjorde det bra i timrå endå men det kanske är annat som gjort att han inte får fortsätta ? vad vet jag

T T: Vackra minnen som lovar en framtid!

Vafan, resten av Elitseriesäsongen är ju bara booring! 

Vattenskallar som slåss mot arslen, solen sken idag, verkar som om silly-sommaren är på gång.

T T: Linkan låter inte alltför stressad vilket jag tycker är bra. Bra att de försöker förlänga med flera ur den befintliga truppen och sedan fylla på med fler spelare. Centrar och backar :)

DeeCaz hattrick på SkAIK sitter fint på hans CV. Det kommer nog att ge honom ett bra kontrakt någonstans.

Lite Linkan:

Tänk er han på defensiva blå...

RTS: ...ett definitivt genombrott!

Yellowcard: Ja kanske just siffran 30 är lös men du förstår nog vad jag menar i stort.

RTS: mmm jo jag tror också på Lander så klart, men är tveksam till 30 assist bara hehe.. men låt se!

Laken: Haha du är magnifik ibland!

Ambroo: Med andra ord inte prioriterad men ändå intressant med tanke på vad han presterat i Kärpät senaste säsongen. Dessutom stor och tung.

Men jag vidhåller, pengarna bör i första hand gå till back- och... bla bla bla...

Laken: J.A, vad ska vi med han till? Han är ju ytterforward...

Ambroo: Självklart.
Men eftersom Linkan har en viss pott med pengar att fördela tvingas han välja och prioritera, då borde han i första hand lägga pengarna på back- och centersidan.

Dr AXA: Ja, han (J.A) är j-vligt intressant!

Laken: Varför förstår du inte vad jag skriver? Huvudsaken är att vi har full trupp när vi går på is.

RTS: Jag är helt inne på din linje. I Lander har vi nåt riktigt stort.

Ambroo: Jag tycker du har fel.
Vi behöver prioritera back- och centersidan FÖRE ytterforwards.

Yellowcard: Man kan tolka Landers armbåge i Huvedet på Hiv-spelaren på flera sätt.
Jag tolkar det som att han HATAR att förlora, Helt rätt gjort enligt mig.
Landers tvåvägsspel imponerar på mig, där är tex MPS o Wandell lång efter, Tuffheten har han, så även tekniken, Skott o Speeden är vad han behöver förbättra.
Har själv spelat med hans farsa och dom påminner inte dugg om varandra. haha!!

Nej jag tror på Anton, det har inte varit lätt för honom iår, snitt på 3-5 min , utlånad, skyhöga krav på sig i J20 mm, Bänkad i A-laget fast han ibland varit riktigt bra.

Uno Gordon: Ok, det visste jag inte...
Här finns fler centerförslag om Saarenheimo nu redan bestämt sig för Luleå:

www.hockeysnack.com/medlem/laken/-angaende-center-sidan/

www.hockeysnack.com/medlem/laken/lakens-onskelista-infor-nasta-sasong/

;-)

Laken: Vi behvöer spelare på alla positioner och det spelar ingen roll vem som kommer först eller var han spelar.

Om det nu blir ett sånt stjärnfall som det spekuleras om i de dystraste spådomarna så lösgörs även en hel del cash. Vare sig Pyrret, Skenan eller Backe lirar gratis. Vi behöver inte nöja oss med spelare från Kovland och TIK J20.

Vemdå, jag dyster?

Nu drömmer jag om att se tre pressmeddelanden inom en vecka:

Petri Kontiola har skrivit på för två säsonger kommer närmast från Anaheims farmarlag
Jonas Andersson har skrivit på för två säsonger, kommer närmast från Kärpät

Sanny Lindström, presentation överflödig

Klubbdirektören TJ säger att detta är startskottet för den nya satsningen vi gör inom Timrå IK de två närmaste säsongerna som skall leda till SM Guld
Vi räknar med att kunna presentera ytterligare några nyförvärv i slutet av veckan.

RTS: Crippe har haft en riktigt bra säsong i Skellefteå, vilket med all säkerhet gör honom ganska dyr!
Pengarna måste bara, i första hand, gå till att förstärka back- och centersidan!

RTS: Uhmm du tror så? Skulle vara en dröm om Lander verkligen utvecklades i den riktningen - han har väl dessutom blivit garanterad en ordinarie plats nästa säsong so why not. Men jag är tveksam, men ska absolut komma ihåg vart jag hörde det först=P

Yellowcard: Tror ärligt att Lander passerar honom. Kom ihåg vart du läste det.
Lander med rätt förtroende, ett års mognad och en jäkulskt revarnslusta och 5kg tyngre kommer att gå om MPS.

MPS gör 28 points, Lander 30 assist, minst

Laken: Ett sådant namnkunnigt lag kan vi nog glömma, sedan glömmer du en spelare som är jäkligt bra och en rimlig chans att få hem å det är Crippe, eller hade du honom med? ja skit samma, det är en spelare man bör jobba hårt med för att få hem, han har utvecklats enormt.

Glöm spelare av Barteckos o Pyrrets kaliber i framtiden, det är inte realististkt.

Yellowcard: 69.

Hur många poäng tror ni MPS gör nästa säsong? Tror närmre 35 jag!

Pätr: För vilka pengar då om jag får fråga? Spelarlönerna skall bantas med uppskattningsvis 10-15% nästa säsong och hade vi inte råd att plocka hit dem inför denna säsong hur skall vi då få råd med inför framtiden? En omöjlig ekvation som inte går ihop enligt mig!

Pätr: Näe jag tycker mer om Owetschkinn-Crossby-Mallkinn...

Uno Gordon: Vad ska vi med dem till? Hit med en förstakedja bestående av MPS - Kontiola - Koivisto. Det vore något det...

Laken: För det första kan du glömma Saarenheimo. Han är KLAR för Luleå. Och Bartecko kommer inte spela i något annat ES-lag än ovan nämnda Luleå.

Fredrik Lindgren lär vi inte heller se röken utav. Arlbrandt däremot skulle vara ett intressant namn om han själv vill...

Anonymous: Klart AC-mannen har ett år kvar på kontraktet. Han kommer aldrig spela i Timrå igen, känns överhuvudtaget inte som att vi kommer få behålla den sortens klasspelare längre än 1-2 säsonger. Man hade ju en förhoppning om att vi hade kunnat skapa någon form av Timrå-anda om en sån som Bagis stannat, att det fanns någon form av stolthet och att vi hade haft något att bygga en framtid på. Nu lär ju inte han stanna och vi lär fortsätta byta ut hela laget i intervaller av 3-4 år.

Att det rullar på med stjärnspelare förstår man ju, men att man ska kunna bygga en grund med breddspelare och spelartyper som Bagarns borde inte vara för mycket begärt.

« · 1144635 · »