1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604176 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Jag tvivlar att på att man ej bestämt sig.

Kommer det en påskrift idag?

JimmyH:

Yes Jimmy!

Har följt denna sista mycket låga omgången av tillkännagivande på forumet, och för mig är detta inget plats där den här typen av inpass bör figurera.

Till Er som dömer å gillar löst prat:

Att döma en person genom förflutna felsteg, är som att ge han/hon en framtid i det förflutna.

Skvaller är som eldsflugor som passerar en människas goda sidor för att belysa de dåliga.

ALLTID FEL, ALLTID RÄTT, alltid nåt...

JimmyH: Det hade totalt fallit bort ur mitt huvud får jag avslutningsvis tillägga då. Men då är väl cirkeln sluten då? Ge honom ett 2-årskontrakt med option på ett tredje som kan brytas av båda parter ifall de inte fungerar tillfredställande. VÄLKOMMEN HEM MÅNSSON!

Sedan bör Linkan ligga på Crippes agent så snart som möjligt eftersom han bara skrev ett nytt 1-årskontrakt väl inför denna säsong eftersom han ville utomlands?

Även där bör vi erbjuda honom ett flerårskontrakt och göra honom till en viktig kugge i en stomme utav spelare från Medelpad.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon: För att avsluta din jakt på på kvinna till Månsson:

"Kan Timrå vara ett alternativ eftersom du har släkt och flickvän där?"

Uno Gordon: Mitt tips är att Månsson blir klar imorgon och följer med Timrås buss från Skellefteå sent imorgon kväll. Affären offentliggörs under fredagen och den enkla anledningen till varför inte huvudpersonen svarar i telefon är att han är i full färd med bohagsflytten.

Johan J: Jaha det var så du menade. Nu trillade polletten ner. Jag blev alldeles ställd och fattade nada först. Men då släpper vi sargen och går vidare.

Det är märkligt hur mycket liv det har blivit på senare år om spelarnas utelivsvanor med tanke på alla som pratar om hockeykultur.

Nädå, I fallet Månsson så skiter jag i vd han gör på fritiden så länge det inte skadar föreningen.

Men han verkar inte direkt vara någon moralhöjare och på isen är han i högsta grad en humörspelare.

Är det verkligen en sådan vi behöver?

Jag förstår inte riktigt fascinationen över Månsson här inne, han har väl aldrig varit mer än en högst medelmåttig elitseriespelare.

Ja, jag kan hålla med om att vi behöver få in nytt blod, men det förvånar mig att så många verkar tycka att det är Månsson vi behöver.

Uno Gordon: Det var inlägget 23:14 som kunde uppfattas som en kontaktannons. Ta inte så hårt på det jag skriver okej?

Johan J: Vad f-n snackar du om nu för någonting? Smygreklam? Poltiska budskap? Kan du vidareutveckla det där - tack!

Jag blir alldeles kallsvettig!

Uno Gordon: *piiiip* Det där var smygreklam. Hockeysnack kan dömmas för otillåten reklam om du fortsätter så där. Politiska budskap är också förbjudet.

Dogsbite: Med att bearbeta syftade jag till kärleken ingenting annat. Att någon kvinna skulle uppvakta honom ge bejaka hans hjärta. Det är ju vida känt att vackra kvinnor har en stark dragningskraft hos oss grabbar. Jag själv t ex letar med ljus och lykta efter den rätte.

Det kan vara skönt att vara singel ibland också. Men livet är till för att levas i tvåsamhet och inte ensamhet.

Uno Gordon: Precis, dömd.

"Och det kan säkert någon själslig TIK också göra om de får chansen att bearbeta Månsson." Vad ska bearbetas menar du? Det han blev dömd för? Eller det som enligt dig är vida känt att han gillar drinkar.

Mycket idioti här nu. Låt karljäveln göra vad fan han vill, huvudsaken är att han bidrar på isen. Nu hoppas jag på en påskrift innan helgen.

Uno Gordon: Det fanns inget allvar alls i mitt inlägg och jag ber om ursäkt till alla som känner sig kränkta. Inlägget saknar någon som helst koppling till Månsson som person.

Är helt övertygad om att en idrottsman presterar betydligt bättre om vederbörande har harmoni i sitt privatliv och jag är beredd att hålla med dig till punkt och pricka. Jag kan inte uttala mig om Månsson som person i över huvud taget.

Som hockeyspelare tror jag han skulle kunna tillföra det där riviga som vi tycks sakna i årets trupp. Att han dessutom kommer från orten gör saken ännu bättre - han vore en bra förstärkning sportsligt så om ekonomin tillåter ge honom ett flerårskontrakt.

chill med dill

Anonymous: Men skaffa dig ett liv för helvete! Det där var det mest pinsamma jag läst sen Friggebo ville sjunga "We shall overcome"

Dogsbite: Men snälla rara nån? Det finns ju för i h-e svart på vitt att Månsson blivit dömd i domstol för hot mot tjänsteman. Är de skvaller det?

ITK: När det kommer fram skvaller om Timråspelares krogbravader så får man genast en Se och Hör stämpel i pannan.

Men att prata om påtänkta nyförvärv så verkar det vara fritt fram med skvaller om spelaren i fråga.

Johan J: Det var väl jäkligt onödigt? Men det får stå för dig. Jag är inte ute efter att "hänga"någon människa. Jag tänker på Timrå IK och ingenting annat. Mathias Månsson är välkommen hit alla dar i veckan i egenskap utav hockeyspelare. Jag vill bara att relationen i sig skall harmonisera. Ingen vore gladare än jag än om Månsson smälte in i laget och höll en bra balans och nivå på sitt privatliv. Jag diskuterar kring detta av den enkla anledningen att de finns fog att ställa sig frågande till saker i hans förflutna hur han har utvecklats de senaste åren. Jag vill tro och hoppas på att han dragit lärdom av sina misstag och har han gjort det så är saken utagerad ifrån min sida.

Folk får vara precis som de vill i mina ögon så länge man inte förstör för en hel massa andra. Så vad beträffar sexuella läggningar och annat tjafs lämnar jag därhän.

Jag vill bara ha harmoniska spelare i laget som trivs med sig själva, laget, liret och fansen.

Ingenting annat!

Det var väl värst vad känsligt det var när man nämner Månssons "liv vid sidan om" här. Sitta bakom tangentbord och hota med polisanmälningar hit och IPRED dit. Vakna

Uno Gordon: Ta fram HBT-flaggan. Hur kan vi vara så säker på att en kvinna få Månsson på rätt spår. Det kanske bara handlar om vem som sitter bredvid i omklädningsrummet. Vem vet, han kanske är en riktig EOD?

Snabblexikon:

HBT - Homo, bi. trans
EOD - från engelskans Equal Opportunity Dater

Anonymous: Pappskalle!

Polisanmäl mig om du vill.

Snoop: hockey abstinensen börjar titta fram, inte timrå sen i lördags då blir det lätt såhär ;-)

Asså va fan äre frågan om här inne ? snack om polisanmälan o hela kittet vafan.

Hoppsan pojkar och flickor. Bäst att dra åt handbromsen nu, innan det går överstyr totalt.

Vänta och se om Timrå värvar honom eller inte. Om Timrå värvar nån spelare föreslår jag att alla gör som Uno säger; ge personen ifråga en andra chans. Skit i det som har varit och se framåt.

Skippa det där med polisanmälan och allt sånt skit. Släpp den här diskussionen nu.

Anonymous: Polisanmäl mig bara. Varsågod. Jag står för det jag har sagt. Men innan dess kan väl någon arbetsgivare ge mig ett jobb först annars blir det rätt tandlöst att sätta dit mig. Några ekonomiska eftergifter lär de ju knappast bli tal om.

Orkar inte själv, men den som känner annorlunda kan ju slänga iväg en anmälan om förtal:

www.polisen.se/Vasternorrland/system/Formular/Epost-polismyndigheter/E-post-Polismyndigheten-Vasternorrland/

Med IPRED så finn ju allt lagra också så även om moderator tar bort finns det att tillgå.

Dunc: Sedan vill jag upplysa dig om att läsa samtliga inlagor jag har postat under eftermiddagen/kvällen och INTE läsa mellan raderna och dra godtyckliga slutsatser av det jag har sagt. Det är Månsson vi diskuterar men mina poänger omfattar även andra hockeyspelare. Jag skiter fullkomligt blankt i vad Mathias sysslar med så länge han sköter det snyggt. Anledningen till debatten är huruvida Timrå skall värva honom eller ej? Jag har på ett sakligt och nyanserat sätt sagt -KLART OCH TYDLIGT - att man skall vara beredd att människor ett flertal chanser till bot och bättring och att växa upp. Plocka bort skygglapparna en gång för alla och se diskussionen för vad den är.

Jag försvarade inte ens Kent Nubben Norberg när han pissade i en portuppgång. Jag tar än idag avstånd fifrån den händelsen men han gjorde avbön och drog lärdom av sitt misstag. Det är viktigt att poängtera och understryka.

Lagkapten: Ja än sen då. Jag var 17år och 10 månader när det du vill dra upp inträffade. Jag har aldrig försökt påskina att jag är någon perfekt människa med ett fläckfritt förflutet. Men jag har konstigt nog aldrig hamnat i en fyllehäck under mina år ute i stadens vimmel. Jag har tjafsat med en krogvakt vid ett tillfälle och det var 2006 efter Sveriges sorti ut ur Fotbolls-VM mot Tyskland. Hade tankat rätt bra men gick två vändor runt stan och drack mineralvatten på inrådan ifrån vakten. Men när han för tredje gången nekade mig inträde så "brann" det för mig och en privatperson fick bokstavligt talat bära bort för annars hade jag nog kunnat hamna i arrest. Men det är också ända gången.

Dunc: Jag snackar fan ingen skit. Jag har träffat Månsson personligen och vet precis vem det är men att hota kvinnliga poliser är ju väldigt manligt.

Uno med flera:

Det är bra att du inte hyllar i tid och otid. Men när man uttalar sig kring den här typen av saker så bör man vara väldigt säker på sin sak och gärna också bevisa sin tes längre än att han spelat i många klubbar.

Brottsbalken 5 kap. Om ärekränkning.

1 §: "Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."

Uno Gordon: Nu får det förb.......mig va nog om skitsnack om min kompis son. Skärp er för i helve.....!

Lagkapten: Det där har man hört talas om...

Uno Gordon: jag säger bara brunflo

Olle: Hockeyspelare är i allra högsta grad OFFENTLIGA PERSONER i den stad där de lirar hockey. De har ett väldigt stort ansvar att uppföra sig exemplariskt. Om de sitter hemma och super eller går på krogen och super sig rund och nöjer sig med detta och sedan tar en taxi hem så vore det ingen sak här i världen.

Men när tjafsar med vanligt folk i krogkön, kastar mat på gästerna, uppträder stökigt mot barpersonal och ordningsvakter och inte kan ta en tillrättavisning eller för den delen en avvisning som en riktig man då har man definitivt överskridit sina befogenheter med råge. Negativ publicitet är ingenting som det skall tas lättvindigt på.

Man behöver inte plocka fram sina animaliska gener bara för att man är full och uppträda som en struts.

Nu var det mycket snack om spelarnas sociala liv utanför rinken. Hockeyspelare är inte offentliga personer i likhet med Dr Alban, Gynning eller motsvarande (som i första hand syns i krogmiljöer) utan dom exponeras främst på banan. Kan inte diskussionen utgå ifrån detta?

Vem fan har inte tagit en drängfylla, vem fan har inte suttit i fyllecell och vem fan har inte problem som inte angår någon annan?

Uno Gordon:
Ahh...du är nog inne på nåt där. Linkan får starta en kontaktförmedling helt enkelt ;-)

Bo Bly: Gå på samma krog som honom själv då.....

Blizzard: Avundsjuk på Månsson? Kom du inte längre själv än till
skridskoskolan.

stefan jalonen: Alldeles riktigt. Men Crippe har mognat som människa i många avseenden och det är inte försent än heller för Mathias. Det handlar ofast om harmoni i tillvaron också. Det är lätt att fly ifrån vardagen med hjälp utav spriten och har man dessutom en stadig inkomst som inte förhindrar detta så är de lätt att trilla dit. Men som jag skrev tidigare, man måste folk få ett flertal chanser till bot och bättring innan man helt avfärdar dem som idioter.

Jag tror också att om Matte hittar en livskamrat som är hans raka motsats men med skinn på näsan som kan få honom att avstå drängfyllorna men ändå känna sig tillfreds med tillvaron på helgerna så är mycket vunnet.

Dessutom hjälper nog dottern till att få honom att fundera på vad han håller på med. Se på Crippe, Therese formade honom till en man. Och det kan säkert någon själslig TIK också göra om de får chansen att bearbeta Månsson.

Uno Gordon:
Vi hade ju en kille här för några år sedan med liknande problem. Även han spelar ju i SAIK nu. Även han en lokal förmåga.

Rent instinktivt så kan jag känna att det är väldigt mycket ogrundat skitsnack härinne just nu. Påståenden som grundar sig på hörsägen och rykten som byggts på eftersom.

Bo Bly: Jo men det handlar om hur man hanterar det hela också. Jag skiter fullkomligt blanka fan i hur många öl eller helrör spelarna sveper i sig när de har uppehåll ifrån träningar eller matcher. De är bara människor vi snackar om. Men har man dåligt ölsinne och svårt att hantera sin konsumtion när man väl sätter iigång och festar så bör man kanske tänka ett varv till innan man gör det eller avstå helt.

Det gäller att välja sina tillfällen med andra ord så att det inte sticker folk i ögonen.

Bo Bly: Vad fan har de med saken att göra?!?! Vi pratar om Månsson och sen om 100 till inte kan sköta sig betyder väl inte att Månsson kan dricka och bete sig best fna han vill, eller hur?

Jag har bott i Gävle flera år och vet att Månsson på sidan av isen inte är så jävla skötsam, riktig jävla kaxpropp, så säg mig vad dessa 100 spelare har med detta att göra?

Bo Bly:
Minst. Det är inte direkt ovanligt att folk som får en smula kändisstatus gärna hänför sig åt berusningsdrycker. Nu ska man väl inte direkt gå ut och säga att bara för att en person är på krogen så är de automatiskt klapp-kanon.

Uno Gordon: Jag kan säkert räkna upp 100 hockeyspelare som
är förtjust i dom ädla dryckerna.

The great one: Det är väl knappast någon hemlighet att Månsson är förtjust i de ädla dryckerna eller vilken planet har du stadigvarande vistats på de senaste decenniet? Vill du att jag skall klippa och klistra för att bokstavligen övebevisa min tes?

Sedan kan man väl använda sig utav lite enkel matematik och egen slutledningsförmåga om man tittar på antalet klubbar i karriären han har representerat. Det är ju knappast någon slump att han spelat för Njurunda, Timrå, Modo, Sundsvall, Rögle, Bofors, Brynäs och Skellefteå.

Laken: Hockeyspelaren Månsson finns det väldigt lite, om ens någonting att anmärka på. Men det är hans glada aptit för rusdryckerna och attityden som det finns utrymme för att ifrågasätta. Jag tycker det är min och alla andras förbannade skyldighet att presentera korten på bordet och inte förbehållslöst hyllar spelare åt höger och vänster. Utan att man även snuddar vid frågetecken. Men för den sakens skull skall man inte presentera onyanserad smörja. För i huvudsak lägger jag mig inte i spelarnas privatliv så länge det inte innefattar någonting negativt vad beträffar det rent sportsliga för den klubb de representerar, o0ch alla människor har rätt att få ett flertal chanser till att successivt mogna och tänka igenom sin situation.

Jag pratade tidigare i eftermiddags om idrottspsykologi i Radio Guld. Och om klubbarna förstår innebörden och vikten utav att ta denna kostnad som arbetsgivare för sina anställda och avdramatiserar det här med att uppsöka en hjärnskrynklare för individuella samtal så tror jag det bara skulle vara till gagn för idrottskulturen.

Allting skall givetvis ske frivilligt men om möjligheterna finns inom väggarna att få sätta sig ner enskilt med en förtroendeingivande person och ventilera sitt innersta både vad beträffar det strikt privata och de sportsliga prestationerna så skulle nog många tunga ok kunna undvikas och stenar lätta ifrån hjärtat.

Vi måste ta hand varandra och stötta istället för att bara kasta sten i glashus och fördöma.

« · 1187096 · »