1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600516 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
diffe: inte ens en sida ner kan du läsa samma sak....

"Kan Nubben ge f*n i Timrå spelarna ;/

Bifogade länkar:
Sportsday - Två år till för Mike, det var precis det han ville"

Åkerblom i 6e Kommentera Idag kl. 16:36

Mackelito: Nogge är det Nordgren du menar? Han hamnar nog i Frölunda som alla Timrås spelare, fast det är ju bara ett rykte än så länge.
Det som svider mest är om Pyrret hamnar där =(
Vi som följer nubben klubben!!!

Blizzard: Orkade inte skrolla!!

diffe: Såg att Lill-Kenta var klar för Frölunda. Det kanske kan locka både Pyrret och Gunno till dom.

Typiskt Nubben att lyckas med något sånt i så fall.

Pyörälä kan Timrå gärna gör allt i sin makt för att få igen. Erbjud karln det fetaste kontraktet i Timrås historia om det är vad som krävs. Gör vad som helst! Där vet man vad man får. Det han kostar är väl investerade pengar.

Men precis som i fjol kommer det hela mynna ut i löjliga förhoppningar och lite oväntade värvningar. Silly season i sin prime!

Kerstin_k: Klart Timrå kommer göra allt i sin makt för att locka till sig Pyörälä om han lämnar NHL. Men blir det en fråga om pengar kommer Timrå förlora, var så säker.

Frölunda sitter på en helt annan plånbok än Timrå som inte har mycket att säga till om det blir en pengafråga.

dr-nix: Oja, det är ställt bortom allt tvivel. Och Frölunda har av hävd demonstrerat det genom åren också - på gott och ont. Det är nog fler spelare som fått mer betalt än dom förtjänat där än här genom åren.

Mackelito: jaha .. nu har du corso som ytter igen .. vad handlar de om . har han spelat ytter i någon match du sett

Noterar att MPS inte ens finns med som eventuell spelare nästa år i någon av hcokeysnackarnas lagbyggen. Har jag missat något? Är det 100% att han inte lirar i Timrå nästa år?

Trevligt med seriösa svar.
Sen när har ett kontrakt varit heligt?

Kerstin_k: ja nubbem har ju lyckats strålande med lagbyggen på senare år .. trots sveriges fetaste plånbok

sargad: Verkar ju helt otroligt att Edmonton tar över honom nu. Är man inte ens dominerande i Timrå kan man nog inte bidra med särskilt mycket i NHL, och harva i farmarligan gagnar varken honom eller Oilers.

Mackelito: Ska jag vara ärlig så tror jag Niklas Nordgren har sin bättre del av karriären bakom sig.

Tror de är lite 50/50 med MPS, dom vill ju ha över honom och lära honom NHL hockey ;)

Så var både Blomqvist och Rosén avskrivna enligt Linkan i dagens Dagbladet. Rosén har tydligen aldrig varit aktuell heller. Nära med Piros och Pärssinen och intresse finns för både Nordgren och Månsson. Mikko Jokela nämns som ett backnamn

jonmannen: Såg att det var ST jag bläddrade i :P

Limpan: Bästa frågan jag har hört på länge!

jonmannen: Känner mig skeptiskt till både Piros och Pärssinen då båda saknar fart i sitt spel. Båda är skickliga på små ytor men särskilt fort kan man inte säga att det går.

Om man nu erbjudit Piros kontrakt, är han tänkt som center eller forward då? Vet inte om jag får ihop lagbygget riktigt om man leker med tanken att Corso och Kim är klara. Man jagar dessutom Nordgren (enligt media) och man funderar på att förlänga Sonnenberg. BS är nära kontrakt och man kan få behålla MPS. Man jagade tidigare Lauritzen och man borde nu vara intresserade av Månsson kan tyckas. Rätt offensivt lagbygge men helt utan tyngd som många varit inne på tidigare. Verkar ju iofs kompenseras i backlinjen med Halonen och ev Jokela =) 

Jockz:

Håller med, är det så att Nordgren ska in som ersättare för MPS så hoppas jag den senare stannar som har framtiden för sig.

haggen: Jag vet inte riktigt vart jag har Nordgren, han känns lite som flipp eller flopp material även fast jag vet att han var sjukt duktigt i Timrå i hans senaste sejour här. Men med tanke på hans ålder så känns det lite aktsamt..
Är det någon som vet vad han hade för skada förra året?

EDIT: Och angående Pärssinen, kanske kan han få en nytändning med lite finländare runt sig?! HOPPAS!

Redigerad kommentar

ersson: Jag tycker han spottade upp sig i slutet av säsongen. Jag tror att han har mer hockey i sig. Han är dock inte en spelare som klarar av att lira med lite sämre spelare och gör dom bättre. Nej för att Pärssinen ska producera bör du placera honom i en bra lina.

Edit: ett exempel vore t.ex. Pärssinen-Hirschovits-Nordgren tror jag skulle kunna bli en bra lina t.ex.

Redigerad kommentar

ersson:

Nordgren kan säkert vara bra men känns som prislappen är för saftig för att chansa.

Det jag sett av honom på slutet, (vilket dock inte är särskilt mycket skall tilläggas) så tycker jag han liknar mer o mer B Svensson, intensiv åkning men får inte ut så mycket av det.

Hänger såklart på omgivningen men känns inte som vi behöver en som trampar vatten.

Pärssinen hoppas jag också att lite mer finskt blod i laget är rätta medicinen för honom.

urklipp från facebook

" Niklas Wikegård Cirkus Frölunda fortsätter att devalvera sitt varumärke. Vart är klubben på väg? Fel person sparkas - Norberg och Adrian borde ha fått packa"

haggen: ja om timrå ska välja mellan en som har tex varit här för ca tre år sen och är på väg i slutet av sin karriär mot en som är på väg upp i kariären eller inne i karrären så måste dom ju inse att man väljer dom som är i eller på väg in i karriären klart man kan ha en "far5bror men han ska ju inte kosta skjortan för det så har man möjlighet så ha kvar mps lite nästan kosta vad det kosta vill samma med lander kosta vad det kosta vill

dr-nix: Du har rätt i det, jag tycker att man borde testa honom med hirscho om nu hirscho kommer hit. Kanske skulle man försöka satsa på en till finne? Finnair, here we come again!

haggen: Du har säkert bättre koll än mig, jag har ingen koll alls på Nordgren längre sedan han lämnade Timrå. Kommer bara ihåg hans tid i NHL som inte blev speciellt bra..

Piros känns så där måste jag säga. Jag vet inte om jag gillar att Timrå försöker förlänga med honom.

Finns egentligen inget som gör att jag tycker så. Han var riktigt bra i år, helt klart. Men magkänslan säger nej åt en förlängning där.

Kort sammanfattning av mina synpunkter på de aktuella forwardsdiskussionerna:

Nordgren : Nej om det blir en hög prislapp. Bryr mig inte en sekund om nostalgi i detta fall. Nordgren är på nedgång och det finns en stor risk som någon skrev att han mest blir en energisk skridskoåkare som uträttar lite. Allt beror väldigt mycket på prislappen och på alternativen som finns på marknaden.

Piros : Ja. Sviktade förvisso på slutet, men innan var han lysande och är en irrationell skicklig passningsspelare som TIK behöver. Värdefull inte minst i en toppad PP-uppställning.

Pärssinen : Nej. Känns tyvärr som att Timo gjort sitt. Bensinen är slut.

Så lär ju Lill-Kenta vara klar för Frölunda.

FH - avdammad:

Håller med dig angående Nordgren och Piros, men angående pärssinen så vet jag inte..
Han fick spela minimalt i år, plus att som dr-nix sa tror jag så är inte Pärssinen någon som gör sina lagkamrater bättre utan han behöver ha bra spelare bredvid sig. Måste då även tillägga att med sin minimal istid och en av sina sämre säsong så stod han faktiskt för 21 poäng. Jag tycker att han är värd en till säsong och det ser ut som att Linkan har något i luren eftersom han verkar vilja förlänga med honom!

haggen: Hörde på lokalradion alldeles nyss att Modo säkrar upp. Aravirta har till på söndag att bestämma sig annars väljer man Challe.

Lite småhäftigt faktiskt.

Kerstin_k:

Piros tycker jag är en bra behållning. Inte den snabbaste men ack vilka gudabenådade passningar kan kan slå.

Inte minst mot HV syndes det vilken respekt Davidsson mfl. hade.
Då Piros hade puck i offensivzon gav de honom direkt en meter för ingen ville bli bortgjord.

Tycker han behövs i PP som kan hålla i pucken och styra.

250kg kärlek:

Ja det måste man följa;)

Rykten sätter Oliver Ekman i Frölunda och Jocke Eriksson till Skellefteå.
Sista fattar jag inte, ska han vara backup till Hadelöv?
Måste ju vara bättre att välja TIK då han verkligen har chans på förstaspaden här.

FH - avdammad: ja med tanke på att timrås egen produkt inte får förnyat kontrakt efter en knackig säsong . trots att han var en av dom bästa backarna i fjol och är ung så tror jag knappast pärssinen får något nytt..

haggen: Frågan är ju vad OEL ska göra i Frölunda. Borde ju vara bättre för honom att välja ett lag med lite sämre backbesättning. Därmed inte sagt att han borde välja Timrå. Men hade jag varit honom hade jag tagit ett lag där jag fått spela mycket och vara framträdande.

Fast det kanske han får i Frölunda också? Eriksson till SAIK låter dumt.

Kerstin_k:

Båda bör välja TIK tycker jag;)
Nog för att vi redan verkar ha fullt på backsidan men målisen skulle smaka mumma.

Flyttar inlägg där det här hemma

Jag har fått kännedom att en målvakt är klar. Personen som berättade detta för mig jobbar högt upp i Timrå IK:s organisation MEN VÄGRADE TALA OM NAMNET FÖR MIG !!!
Han berättade dock att det handlar om en målvakt som spelat i Elitserien säsongen som gått.
Min egen slutsats är i så fall Ridderwall.
Jag hoppas verkligen inte att det är Nihlstorp.

Förstår inte vissa att Niklas Nordgren är ett nyförvärv av klass? Att jämföra honom med Björn Svensson känns väldigt kunnigt... Och att sen peka på att hans ålder skulle vara ett minus, jisses!

Gunno är en rivig och tuff forward med ett bra skott/direktskott som alltid söker sig mot mål. Alltså allt annat än Börje S... Att han sen är rightare gör det inte sämre. Han är 31 år "gammal"!

Stirra er heller inte blind på hans skrala poängskörd från säsongen som varit. En efterhängsen skada, hemlängtan och en frostig relation med coachen, med dåligt med istid i framförallt powerplay som följd, är de främsta orsakerna till detta.

Det här är en spelare som vi helt klart saknar i lagbygget och det har vi gjort under flera år. En naturlig målskytt med rightarfattning och en internationell touch som sällan eller aldrig gör bort sig i Tre Kronor platsar alla dar i veckan i Timrå IK.

Ambroo: jo jag tror han skulle vara mycket nyttig i Timrå IKs lagbygge.

Tror ni att Linkan har något att sätta emot???? Tveksamt......

MB: Ekonomiskt - så ja. Tror inte att Dif är ett alternativ för Gunno. Timrå eller Modo tror jag. Där Modo förmodligen har en liten fördel.

Kerstin_k: jo tyvärr är det så att dom flesta från hans tid i klubben har flyttat vidare. Därför har nog Modo övertaget sorligt nog. Men jag hoppas att jag har fel.

Ambroo:

Nordgrens mål från början var att sticka utomlands och tjäna så mycket pengar som möjligt.
Nu är han som du säger, skadebenägen, 31 år och förmodligen gjort sitt i de större ligorna.

Om han är så überbra varför är inte Nubben, Runken och HV med i jakten, ser de något som de pengastarka klubbarna, Modo, TIK o Djurgården inte ser?

Är han så grym så ska han ju redan kritat på för Frölunda känns det som.
Nej, det ligger en hund begraven helt klart och vi lär inte få ryssarna att köpa loss en gubbe till av oss mitt i säsongen.

Får Linkan honom för en vettig peng så visst annars avstå.

haggen: Han flyttade ju från Timrå för att lira i NHL. Sedan när det äventyret blev fiasko kanske han inte ville återvända till Sverige så snabbt. Sedan lär säkert lönechecken i Schweiz ha varit rätt bra.

Vad gäller frölunda så nämnes både Nordgren och Pyöräläs namn i samband med en artikel som dök upp för inte så länge sedan.

Men jag tror att han vill välja en klubb och bosätta sig någonstans. Det är iof ren spekulation från min sida. Men om det skulle stämma ligger väl ändå Modo och Timrå bäst till.

Hur som helst tror jag inte att det automatiskt kommer bli så att klubben som erbjöder högst lön blir den han väljer (det hoppas jag inte iaf).

haggen: Säger jag verkligen att han är skadebenägen?! 31 år "gammal", är det mycket det tycker du?? Elitserien är, vid sidan av KHL, den största ligan i Europa. Pengar har han som du säger och nu vill han "rota" sig och familjen prioriteras i första hand.

Han har kvaliteter som tillför i vilket elitlag som helst. Sen om de du nämner jobbar bakom kulisserna vet varken du eller jag. Men nog tror jag att åtminstone Nubben är intresserad.

Jag tycker att Linkan ska ligga på hårt, även om det kostar.

Edit: Det är ingen Peter Nylander vi pratar om här, även om jag visserligen var positiv till honom i förhand, men det var iofs 9/10 på forumet.

Redigerad kommentar

dr-nix: Nordgren o Pöyrölä hamnar med stor säkerhet i VF dom har rätta pengarna sen agerar dom och vill verkligen ha dom "Linkan" ligger lite bakom när det gäller värvningar,det är bara hårt jobb som gäller !!!! vi får skiten när dom stora har tagit dom bästa.

Blizzard: Haha, men Gunno då!

TT: Äh Karlsson tog för lång tid på sig vid övergångstället..

Redigerad kommentar

superfalle: För att svara en person till, Nej självfallet inte. Men precis som många andra vill så ser jag hellre Corso på kanten. Om han nu stannar. För vi har en annan förstacenter som förhoppningsvis klarar det defensiva arbetet bättre som kommer med att vara center.

Ang Jokela, En okej back. Dock skadad nästan hela förra säsongen.

Ingen Caslava defensivt och ingen Lehtonen offensivt men väl en bra back. Godkänd förstaback men inte mer. Får nog hoppas på någon lite bättre med en stabil säsong bakom sig.

Apropå Alvarez så har han förlängt med Malmö. Han valde alltså bort TIK.
Jakten på en Powerforward fortsätter alltså.

Mackelito: Jag är också skeptisk till Jokela. Inte till att han är en back av hög klass, men sett till de kvaliteter han besitter om man ser till vad vi saknar.

Nu vet vi ju inte om Alvarez valde bort oss. Jag tror att sanningen ligger nånstans mitt emellan. TIK anmälde sitt intresse men när inte Linkan var tillräckligt på så valde Alvarez att stanna.

« · 1257390 · »