1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607805 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
El Maco: Uno har blivit satt att scouta Hedström via Swehockey.

Knylan: Huss hinkar nubbar möjligen....

Knylan: Dom kanske har hört att det spelas 'Lilla SM' där och vill se vad det är för påhitt?

Knylan: Låter bra, Saviano vore något för Timrå tycker jag, av vad jag sett av honom i matcherna mot AIS.

Kom just på en sak. Det har inte diskuterats överhuvudtaget något om Viinanen och Lundmark men kan man sova lugnt och hoppas att ingen av dessa stannar?

Knylan: Nubben är väl i Spanien?

Knylan: Uno då?

MB: Enligt folk som är i Fjällräven så är Nubben, Linkan och Huss på plats. Fjällräven Arena alltså, inte djuret fjällräv. Upplagt för missförstånd.

Hur som, det finns nog en tanke bakom deras besök.

Ta hit Saviano förhelvete...agera Nubben!!!

axie.... NEEEEEJ fan... nu ska han få en väl förtjänt löne höjning i vf asså.

skullr inte förvåna mig ett dugg om han blir en av deras bästa under nästa år...

tänk om vf nu börjat lära sig att ta hem "egna" produkter innan dom är slut...

skit!

Uno Gordon: Cha la la la, Hedström Hedström, Cha la la la!

Blizzard: Jonte Hedström har givit Asplöven ledningen borta mot Huddinge. Hans tredje balja i det Allsvenska kvalet.

Kattgubben: Ääh kom tillbaka in i vår GB ist, TIK'arna har sommarlov och är bara griniga, jävla supportrar de där!

Ni skulle bara våga sno nån spelare från LAKERS säger jag bara....

Just sayin'

;)

Ambroo: När det värvas tyngre namn är det Nubben, förlänger man med Hallin och Larsson är det Linkan :)

Näe det lär ju inte värvas nåt tyngre...

lungan: Vad tror du om Prestberg skulle komma till TIK ???
En kille som gör 36-60 per säsong....

Nej, det tror jag inte, varför skulle han.

Har ju inte fått det alls att stämma i Timrå de är han spelat här, men en fullt frisk Hynning som spelare som han gjorde i Luleå skulle jag inte tacka nej till men frågan om den möjligheten finns.

Det går att diskutera kring men det visar sig inte förrens Hynning presterar på isen, frågan om Timrå ska våga ta den chansen med tanke på att han dessutom varit väldigt skadebenägen de senaste åren.

Men som sagt en Friks Hynnig vill nog alla elitserielg ha, men Han är ju AIK:are och nu när de lirar i Elitserien så suktar nog det mera än Timrå.

lungan: Tror du inte att Hynning stannar? :P

Att vi tappar Axie är tråkigt men om man ser tillbaka så är han en av de spelare som varit mest skade benägen de senaste 3 åren.

Dessa är Axie, Hynning, Pärssinen och Styf, av dessa kommer endast en att stanna Pärssinen.

Timrå har haft mycket skador senaste året men det har ju fan varit samma spelare, blir vi av med dessa så tror jag vi kommer vara mindre skadebenägna nästa år.

Sundh som ersättare till Axie absolut det hoppas jag på, när Sundh lämna fattade ingen hur vi kunde förlänga med Axie och släppa Sundh vi får hoppas på det omvända i detta fall, nu då, sedan hoppas jag på Falk istället för Karlsson

Min Dröm centeruppsättning till nästa år lyder

Lander
Hirso
Falk
Larsson
Boyce

Berglund: Så är det officiellt med Jokela. Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!

Synd på Axie, han ha jag gärna haft kvar :-/

Modano: Larsson gjorde ju en bra säsong? Kanske inte poängmässigt, men han är rivig och ettrig, exakt som han ska vara. Du måste tänka på att han var handledsskadad också större delen av försäsongen vilket förstörde väldigt mycket för honom.

Blizzard: Helt jävla otroligt en spelare som knappt håller för hockeyallsvenskan skriver fiasko linkan 2år med säger allt vad kåt han är på små lätta svaga styckrädda spelara som inte tillför ett piss. Bara Hallin ska vara kvar av trion Barbro Svensson Alexandra Larsson Antonia Axelsson.

Pätr: Sedan är korsbandsskador inte att leka med ur rehabsynpunkt. Det kan vara svårt att komma tillbaka i samma slag som förr beroende på hur stort glapp man får dras med i den skadade knäleden.
BEEN THERE, DONE THAT... IT HURT'S

The Palm: Haha helt otroligt att Frölunda gör sig av med en sådan spelare!

Modano: Larsson krita ju på 2år till.

På tiden man gör sig av med spelare som Axelsson B svensson som är bra var tionde match. De är allt för lätt hamnar i hörnen stryckrädda nu får man hoppas att Alexandra larssson oxå lämnar. Gärna Sundh Kallio för dessa valpar.

Tomi Kallio har missat en (1) grundseriematch i elitserien under de fem senaste säsongerna. Imponerande.

Johnny Bravo: Säger inte att det är omöjligt. Blev bara lite paff. Ska bli intressant hursomhelst och se vad han har att ge i en annan klubb.

Dragan 2k: Det var jag som nämnde eftersom jag fick höra det igår men inte på HS o jag undrade om nån annan hade hört det hela härinne.
Blame Me.

Edit: Nu var det ju inte Nubben som sparkade Kallio..men.. men :)

Blizzard: Kallio till er? Är det taget ur luften? Det känns orimligt. Snacket här nere är ju att Nubben inte ville ha kvar Kallio men blev mer eller mindre tvingad till att resigna honom på grund av hans kultstatus.

Skulle inte grina om Sundh ersatte Axelsson.
Äh vi tar Pyöräla o Kallio också av bara farten när vi ändå är igång.

Pätr: Jag håller med. Jag kommer att sakna Axie. Han gjorde inte många poäng men flera av hans mål var viktiga. Sen verkar han ha karaktär och gott humör. Men det finns en logik att flytta hem. kanske enda och sista chansen att spela med brorsan och rätt läge att som brunkare återkomma till Frölunda när de står på knä. Han är nog en helrätt förstärkning för Frölunda i alla fall.

Olle: Synd att Axelsson lämnar, jag hade gärna sett honom i Timråtröjan nästa säsong. Men det är kanske inte förvånande att han väljer Frölunda...

Johnny Bravo: Nejdå jag förstod att du menade så. Jag jämförde bara Axelsson och Kallio på eget bevåg och konstaterade att för Axelssons lön så kan Kallio mycket gärna få komma hit :)

Sen om det är ett superlöst rykte eller ett konkret sådant, det spelar ingen roll. Jag brainstormar bara :)

Olle: Jag tror du missuppfattat mig. Jag ser inte Kallio som ett tungt namn.:)
Jag tror f.ö att Kallio inte är Så ruggigt dyr. Men nu är det bara nåt jag hörde igår o jag undrade om nån hört samma sak.:)

Olle: haha då hade jag gått med fullhissat i 1 vecka minst ;)

Blizzard: Men säg så här. Om vi tar Kallio och Frölunda får Axelsson och den förste spelar för samma lön som Axelsson...tar du det då? :) Jag skulle dreggla ymnigt över det bytet.

Boork kommenterar "Nubbens" comeback lite kort i sin chat;

Fårga: "Kent "Nubben" Norberg återvänder till Timrå och kommer jobba med spelanas individuella utveckling, samt hjälpa till med sporchefstjänsten. Hur ser du på det?"

Leif Boork Jag tror Nubben kommer att fungera bra i sin hemmamiljö. Så det tror jag är en utmärkt lösning.

Jag vill inte ha en massa uttalanden från Linkan angående lagbygge mm, han ska fan inte vara med på det, har de gått bra de senaste säsongerna ELLER !?

Jag blir fan orolig!!!!!!!!!!!!

Johnny Bravo: Jag tycker att man kan få hoppas på några större namn. Då menar jag något större namn än Kallio och främst på backsidan :)

Johnny Bravo: Ah vi får se avd som händer då :) Har också svårt, känns som man vill ha hit honom, men endå ålder och så många år i FHC. Kan inte bestämma mig.

Men om han kommer ska jag inte klassa han som en super stor stjärna, för iår ska jag vara kritisk till våra värvningar INGEN ska få mig besviken säs 11/12 pga att jag haft större förhoppningar än vad laget presterar :)

Blizzard: Jag tror tvärtemot dig, nämligen att han Inte är dyr längre.
Men jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka.

Vem har inte underpresterat i VF de senaste säsongerna av de namnkunniga? Att han har grym potential det vet man ju, även om han börjar komma till åren, men ett 1 årskontrakt o nytändning kanske kan få liv i karln?
Jag har ingen aning.
Men det här fick jag iallafall höra igårkväll o inte från HS-håll.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: hade inte han 300k i mån i FHC, visserligen FHC, men endå kostar betydligt mer än han smakar, inte varit impad alls av Kallio senaste 2 säsongerna. Skulle inte direkt få flaggstång om han skrev på (pga jag vet han han isf är svindyr) borde gå att hitta bättre potential och yngra spelare än honom till bättre pris.

------

Ska vara om Nubben får ett riktigt bra pris och Kallio gör nästan allt för att få lira ES hockey, billigt måste det vara isf! Han har även mycket hjärta för FHC, hur bra spelar han i annat ES lag, luktar Bremberg.

Redigerad kommentar

Olle: Nåt el några tunga namn kan man väl få hoppas på? :)

Är det nån mer än jag som har hört att det jobbas på Kallio?

Johnny Bravo: Det skall bli intressant att se hur man resonerar kring pengarna man sparar in på dom här två usla backarna vi nu blir av med. Kommer det läggas på tunga namn eller renderar det i 3-4 mindre namnkunniga nyförvärv och sedan placeras resten på skulder eller för att täcka upp fjolårets negativa resultat?

Mathias: känner ingen skit stor sorg att vi tappar Axie faktiskt, finns fler grovjobbare, dessutom så har man vant sig med att han är ur laget sen han blev skadad. Jaja tack för åren Axelsson kommer ihåg "dog line" de var tider :)

« · 1366436 · »