Bragd-Birger: Om det verkligen kan bekräftas att Nubben synliggjorts i Fjällräven Center är det sannerligen snabba ryck i branschen. I lördags var han i Spanien.
Blizzard: Ja att vara i Spanien och 4 dagar senare vara i Övik. Teoretiskt sett är de väl möjligt men då var det en väldigt snabb vistelse utomlands i sådana fall.
Bragd-Birger: Kan nog onekligen bli en intressant fortsättning på det Allsvenska kvalet också. Eftersom Sundsvallsbekante Hans Ottinger givit Karlskrona ledningen med 2-1 mot Tingsryd en bit in i tredje. Åh Asplöven leder alltjämt med 5-2 borta mot Huddinge trots mängder med utvisningar.
TIK55: Jag vet inte, känns som att satsa på en kille som inte strävar efter att nå högre höjder. Prestberg är en spelare som visat vad han går för, denna typ av spelare har aldrig kunnat prestera i Timra, Anger ett prakt exempel.
Timrås vinnar spår har alltid varit att satsa ungt, på killar som är i början av sin karriär. Detta är spåret som jag tycker Timrå ska satsa på. Om vi t. ex. tittar på den nuvarande backbesättningen så har den inte jätte mycket rutin men det är killar som fortfarande brinner för sporten och vill utvecklas. Jag vill hellre se spelare som Friberg typen, än spelare som Prestberg. Se bara vart Modos gamlingar tagit dem jo till Kvalserien.
Vilken speltyp är det som räddat vårat kära Timrå två år i rad, Anton Lander, en spelare som brinner för sporten ishockey och är i början av sin karriär.
Jag vill se följande spelare i Timrå till nästa år:
Max Friberg Oscar Sundh Andreas Falk PW Perttu Lindgren Anton Lander
Dock några äldre herrar med rutin som är i ålder 27 till 30 som haft det lite tyngre en period som inte är nöjd min sin prestation de sista åren, här menar jag spelare som Mika Pyörälä, eller liknande.
Det spelar ingen roll om han kan ta det eller inte. Det fyller ingen funktion på HS och det är inte ok.
Men det finns sedan länge ett tydligt mönster på HS där vissa, jag säger dock INTE att du är en av dem, systematiskt hetsar Uno för att trigga i gång honom. Och när han sedan fått nog så kryper man in i offerrollen och sitter indignerat och ondgör sig på Unos temperament. Detta trots att man i förväg exakt visste vilken reaktion man skulle få och antagligen också fick precis den reaktion man var ute efter.
Simmalugnt: Jag håller med dig i stort. Men nu diskuterade vi graden av opasslighet i att skoja om att Uno scoutade Hedström via Swehockey. Och nä. Jag tycker inte att det hamnade på fel sida någon gräns.
Bragd-Birger: Fast som jag tolkar det så försökte du och El Maco spinna vidare på det som blev så uppförstorat senast och som Uno har både förklarat och bett om ursäkt för så det trodde åtminstone jag var överspelat.
Simmalugnt: Fast för somliga räcker det med ett nick för att Det ska spåra ur. Det är synd att Det ska behövas tassas på tå för somliga o för fridens skull. Men jag förstår vad du menar men det är inte bara andras fel kanske snarare tvärtom ibland.
Tycho: Återigen. Det är inte Saviano eller Hillding som är guldägget i Lakers, det är Erik Josefsson Timrå ska sikta in sig på. En mini-Zäta eller kanske snarare en Johan Andersson med spelsinne. Karln går till jobbet varje dag och gör aldrig en dålig match.
Timrå Icon: haha kom precis på mig själv, har yrat till det rejält, när någon nämne att Nubben var i Fjällräven och någon nämne Uno och EP så råka jag få det till att dom var och kolla på Jonte, han lirar ju inte i Växjö, kan ha varit därför inte Uno svara på mitt PM >< Borde sova!
El Maco: Ja det var klantigt formulerat, jag borde ha skrivit tolkade. Då jag läste ditt inlägg strax efter att du skrivit det men inte hade tid att bemöta det förrän senare.
Men du får gärna förklara hur du tänkte, eller vill du hellre krypa in i offerrollen och bekräfta mitt första inlägg?
Johnny Bravo: Janne Karlsson håller honom väldigt högt. Tillsammans med Alsenfelt har han i mina ögon varit Lakers bästa spelare i år. Oerhört lojal, fantastisk i boxplay, kommer nästan alltid ur sargdueller med pucken. Han gör dessutom hyfsat med poäng, trots det defensiva ansvaret han alltid tar. Han är rätt svårdefinierad, precis som Zäta så har inga extrema spetskvaliteer, det är hela paketet som gör att dom är så bra. Inte minst att huvudet är påskruvat en ovanligt vacker dag. Det är nog där den stora styrkan finns. En lagspelare ut i fingerspetsarna. OBS! Jag påstår inte att han är någon ny Zäta, men det finns paralleller i deras sätt att spela och i deras sätt att vara på isen.
"Timrå IK meddelar att Helene Ersson nu tillträder som permanent VD och Klubbchef. Helene har under de senaste tre månaderna haft rollen som tillförordnad VD, och kliver nu in i uppdraget fullt ut."