1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608583 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: Ryggsäckshockey är väl ingen skräll när dom sponsras av fjällräven ?

Andersson: Hahaahaha!! Sant

Andersson: Förväntad matchvinst och turneringsseger förvandlas till uddamålsförlust och status quo. Allt för spänningen..?

Timrå Icon:
Grattis, tror att samtliga säkerhetsventiler löste samtidigt på Östrand. Kavla upp ärmarna och ner med dig!!

Sitter och funderar lite på speltiden på jonte och Hertzberg, som verkar ha varit minst sagt sparsam än så länge. Kan det vara så att man redan bestämt sig för att signa båda två? Att man resonerar som så att dom kommer att få tid att visa upp sig senare i händelser av skador osv.?

Jag kan förstå om jonte vilar lite mer eftersom han inte riktigt kommit in i tempot (han kanske helt enkelt inte orkar än) än men Hertzberg borde väl ändå lira mer eller mindre konstant nu på försäsongen?

På livebloggen var det någon som sa att Vaclav Pletka var klar! Vad var det om?

Mangy92: Märkligt namn att slänga ut så där bara...

Mangy92: Varför skulle han vara klar när han har kontrakt ?

Kostiainen: Ja jag undrar detsamma :P

Någon som vet vem som spelade med nr. 11 igår mot Sundsvall?

Mangy92: shenanigans! Det måste vara för Sundsvall som han är klar i så fall, vad ska vi med honom till? :)

Olle: Ja det måste vara så isf!

haggen: Önerud skulle jag tro! :)

Mangy92:

Ok tackar

Jag kom att tänka på en sak.
Vad händer om Strålman inte får kontrakt i NHL och vill komma till Timrå.
Finns det öronmärkta pengar till det, eller är det kört då?

hubbenorlen: Jag tror att man lagt pengarna på Jerofejevs istället, eventuellt att det finns någon liten slant kvar. Skulle Anton bli aktuell så går det väl kolla med sponsorer osv, men tveksam till om såna pengar skulle räcka.

hubbenorlen: I en intervjuv sade linkan att man letade en back men man hade litet kapital att röra sig med, strålman var då ett namn som de var för många andra klubbar oxå, men linkan var redan då tveksam eftersom strålman förmodligen skulle vara för dyr för timrå.
sen kom denna jero in i eran trupp så jag instämmer i föregående talare att kapitalet lades nog på denna back, och jag tror det är en bra värvning trots allt!

Undra hur det blir med Jero? Kostar han mer än han smakar måntro?

Redigerad kommentar

Jockz: Jag undrar det samma! blir han kvar? klarar man av att säga nej tack om han inte motsvarat förväntningarna eller blir han kvar av bekvämlighetskäl?

Mangy92: Yeah vad hade seriestarten varit utan en knäskada?

Here we go again!

Johnny Bravo: Det mest upprörande är väl att man kan tolka artikeln som att linkan inte har bestämt sig om han ska förlänga med Jerofejevs eller inte? Ok om det är som linkan säger att det inte finns någon spelare klar som kan kliva in i hans ställe men vilket lag i ES har spelare på stand by som man kan skriva kontrakt med?

Olle: F.ö om Jerofejevs är borta i 3,4 veckor så borde Dicken vara borta i 4,5 veckor om det finns nån rättvisa.

Jag väntar på anstormningen. Bring it on!

Olle: För övrigt är jag jädrigt bakfull :-(. Hur länge kan man vara det? Kan man vara det i två dagar till och med...?

Olle: Varför är det upprörande? Jerry är borta i ett par veckor. Marknaden med tillgängliga ersättningar i rätt prisklass äro död. Säger man upp Jerrys kontrakt vet man inte om man kommer att kunna få tag i en bättre/likvärdig ersättare, och man vet inte ens om ersättaren kommer att kunna vara på plats inom Jerrys konvalescenstidsram.
Vari ligger källan till blodtrycksfall?

Timrå Icon: Då är vi två! urgh

Berglund: Ja och Kulltorp mår nog inget vidare heller efter att vi delat på en AnCnoc ;-)

Bragd-Birger: Sletna ljumskar och ett halvdant intryck på isen tycker jag räcker och blir över för att säga upp kontraktet... Men det beror nog samtidigt på hur det är med Halonen. 7 backar känns inte bra men det går väl några matcher, men 6 backar? big no-no. Härlig situation han försatt oss i Linkan.

Bragd-Birger: Men skicka hem Jero och ge Edlund chansen.

RocknRolf2: Lite halvknepig situation. Jag tror att han har potential att bli ett bra nyförvärv (om den nuvarande skadan blir den enda den här säsongen). Men som du säger så tycker jag inte att han imponerat sådär jättemycket på mig iaf. Men jag litar på att Perra och kompani har koll på läget där. 

Frågan är snarare hur mycket pengar man har att röra sig med och vilka spelare som realistiskt sett är aktuella för klubben. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan. 

Bragd-Birger: "närmare en månad" står det i ST iaf. En halvdan spelare med skadehistorik som sitter på läktaren knäskadad. Nej men det är klart att vi ska betala honom! Varför inte liksom? Kan vi värva Hirschovits skadad så ska vi väl kunna värva en landslagsmeriterad lett direkt in på skadelistan också.

Låt Edlund spela och chansa på att hitta en skadefri back istället. Hur ser det ut på backsidan just nu? Halonen har ryggen, Torp har knä? Jag ser inte varför vi ska lägga till ännu en "day to day" när vi väl fått tillbaka Jerofejevs.

Mangy92: Han har alltså hunnit bli 40 år Modry....

Kostiainen: Hör du musiken i bakgrunden...? ;-)

Timrå Icon: Yes, men han verkar göra lite poäng iaf ;)

Mangy92: Ja ge hit! :-)

Timrå Icon: Han e ju rätt rutinerad också ;)
Har ju spelat med Vampola i HC Plzen också :)

Mangy92: Ja synd bara att han kunnat vara pappa till halva laget. Ja inte på riktigt alltså....

Olle: Sen replik, men likväl. Jag förespråkade inte Jerrys förlängning, jag bara raljerade en smula över din - i mitt tycke - väl anala nagelfarning av Linkans uttalande. Nu verkar det som att man fattat beslutet att låta Jerry gå (eller krypa, just nu). Gott så. Du och Linkan har därmed haft ett ögonblick av förbrödrande samsyn. Om jag vore du skulle jag ha det litegrann längst bak i hjärnbarken nästa gång man läser något Linkan säger. Och nä, jag klappar dig inte på huvudet. Däremot tror jag att det är bra att hushålla med blodtrycks-moments, med tanke på säsongen vi står inför.

Bragd-Birger: Mitt största problem med linkans förehavanden i media är inte om han snackar sanning eller drar rena lögner, om han planterar rökridåer eller om han skjuter rakt. Jag tycker helt enkelt att han skulle behöva mediatränas eftersom vissa av hans uttalanden får föreningen att framstå som väldigt amatörmässig.

Olle: Må så vara. Likväl tror jag att du ständigt kommer att få nya bekräftelser på Linkans uselhet om du söker på samma sätt. Tro bara inte att alla alltid ser samma sak. Jag är själv ingen Linkan-lover, men jag uppfattade som sagt inte nämnda uttalande som anmärkningsvärt alls. Det blir liksom lite fåneri över hela den här mass-basha-Linkan-male-bondingen som HS snöar in på. Enligt mitt förmenande, dårå.

Bragd-Birger: Tycker uttalandet var skönt, en klubb som visar att dom har krav på sina spelare, inget lall lall.

Olle: Tare en funderare på varför "Linkan" är ansvarig sportchef och din favorit inte är det, fast att denne finns så nära.

Bragd-Birger: Jo jag säger ju att jag har mina "linkanglasögon" på, jag synar honom extra noga, helt klart. När det gäller linkan så är det alltid: "Nej vi har inga alternativ", "jag vet inte hur vi ska lösa det här" eller "vi har inget konkret på gång just nu".

Jag tycker faktiskt att det är oprofessionellt och väldigt "naket" att uttala sig som han gör. Jag vet inte hur det går till i spelarförhandlingar men om en spelare kan läsa sig till i tidningen att han, rent konkret, är det ENDA alternativet som klubben har, då har han ju ett onödigt stort övertag. Jag är medveten om att jag kanske överreagerar en smula men jag ser verkligen inga andra sportchefer uttala sig på det här sättet.

Han säger alldeles för mycket om ingenting och ibland får han det nästan att låta som att han vill att alla ska tycka synd om Timrå IK. Jag tycker för övrigt att det här är ett legitimt diskussionsämne, jag försöker inte driva någon hetskampanj mot vår sportchef. Jokela, kolan och hirscho fick skit hela förra säsongen, året innan var det Skogs som fick en hel massa (ofta oförtjänt) skit. Jag ser inte varför man inte kan syna linkans, i jämförelse, få framträdanden när man kunde såga ovanstående herrar i vartenda byte.

Dunc: Hade du tänkt tala om för mig vem min favorit är också? Om du syftar på nubben så är han lika lite favorit för mig som linkan. Jag tycker däremot att han är en förbättring, i jämförelse.

Timrå Icon: Om man ändå druckit så lite :-P

Dunc: För att han har kontrakt kanske?

Timrå Icon: Nubben vill väl inte ens var sportchef?

Berglund: Jo men vi hällde i oss några 7,0:or, vin och lite annan skit också uuuuuh.
Skulle någon ställa ett glas Laphroig framför mig nu skulle jag spy i glaset.....

« · 1395367 · »