1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609277 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

superfalle: Jag trodde vi skulle sparka honom? Lika bra att göra det nu, så har vi skalat bort båda våra spelare i poängligatoppen.

Hinner Linkan förbi i interna ligan, eller blir det Larsson som tar hem det till slut? Spännande!

hubbenorlen: Ja nu e det fan Nagy eller nått likvärdigt som ska in ifall dom lirar Bremberg som center annars så ska en riktig klasscenter in. För utan Vampola så har vi typ 0 offensiv.

Det är märkligt men ändå inte hur en försiktig optimism över Bremberg kan förbytas i sådan svärta på ett ögonblick när verkligheten slår undan fötterna på oss. 

De flesta skulle kalla det misär. En tikare kallar det måndag. 

Simmalugnt: Ja preciiiiis när man fått upp huvudet över vattenytan så kommer det en Bayliner i 80knop rakt i nacken....tack för kaffet

Bragd-Birger:nä jag vill se en kedja med murley bremberg och brendl . skulle va spännande . blod svett och tårar 

Berglund: Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta.

Tänk själv att du spelar i ett lag där EN spelare får pucken hela tiden. EN spelare som ska göra ALLT, medan du och dina lagkamrater får skit hela tiden.

I ett sånt läge är det lätt hänt att man tappar självförtroende och spelar sämre.

Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann. Man märkte ju knappt av det.

superfalle: Risken är att det blir fot svett och dårar

superfalle: Tre ytterforwards i en kedja?

jag tänker säga att det INTE är världens största katastrof att vampola lämnar .

jag tror inte att det behöver bli så jävla mycket sämre om nubben tar fram nån back o nån frw till...

ska vara lite utförligare senare ikväll för nu sitter jag o kör....

hubbenorlen: Tror också han kan ha strypt många i laget då han va allt för dominant för denna liga. Spelare som tex Röymark har ju inget gått att känna igen iår.

söder över: TUUUT TUUUT!!

Gustav Scirea B: Dessutom tycker jag vi spelade mycket sämre hockey under Challe.

söder över: skönast är väl att man antagligen slipper se vampola i ett annat es lag! PUH

Timrå Icon: Jag nöjer mig med att hänvisa till mitt inlägg 06.32 i morse.

hubbenorlen: Tråkig för er när det gäller Vampola. Lider med er.

Angående tre ytterforwards är det som du säger inte optimalt. Vi har det med Pyrre, Pettersson och Olimb och det är INTE bra.

hubbenorlen: Det där måste du nog utveckla tror jag.

hubbenorlen:

"Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta."

"Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann"

Du kan ju inte påstå att vi blev så jävla mycket bättre heller, nej att Corso och Vampola skulle göra laget dåligt så är ju ren jävla sosse Bullshit!! Bra spelare ska spela!

Tror inte vi får ett öre för Vampen det är typiskt Tik, trivs inte spelaren ska han få gå, helt gratis och fint. Woho! Vi lättar ju på lönebudgeten med hade varit roligt att få några millar av den adnra klubben också likt AIK och Videll, men nä här blir det inga slantar!

Vampola var jävligt bra på att ta in pucken i zon och hade en sjuk kontroll på pucken. Men det tog en väldig tid hela tiden. Han åkte in, vände sig mot sargen och täckte undan motspelarna. Jag tyckte ofta att han borde ha passat snabbare. Det var många gånger man såg spelare åka sig fria för att få passningar som aldrig kom.

Jag säger inte att han vad en dålig spelare – långt ifrån. Men jag kan tycka att han inte riktigt passade in i det snabba spelet som det var sagt att vi skulle spela i år.

Redigerad kommentar

Blizzard: Inte göra laget dåligt. Men blott en stjärna i ett lag är ofta en dålig idé. Kolla bara på Zlatan och landslaget.

mikenomad: Latmask. Nu är du skyldig mig ett nytt scrollhjul....

Bragd-Birger: Vilket poängantal är det som ska slås, det Timrå anger i sin avskedsartikel eller det faktiska?

hubbenorlen: För i de andra formationerna där vi inte har någon som drar ner tempot produceras det ju så det står härliga till... 

Vart har Olle tagit vägen?? Jag saknar han :)

Frella: Nej det gör det inte. Men det faller under min andra teori angående Vampolas roll i laget.

hubbenorlen:

Visst blir det pengar till en riktigt bra back nu, men en riktigt bra center måste ju som sagt oxå in nu. Annars har jag Linkan mera som en framspelare än målgörare. Han hitar ju dom där "omöjliga passen" som Vampen oxå gjorde. Nu gäller det att hitta en Brendltyp som inte måste lägga pucken till rätta innan han kan skjuta!!! Men jag anser att 2 st riktigt bra defbackar måste in då man läcker som ett såll bakåt. Framåt har trots allt målfabrikationen varit lika bra som topplagens.

Förövrigt vill jag bara tillägga att jag avgå som supporter på heltid och fokuserar mer på de ljusa stunderna, när vintern närmar sig blire bara mörkare o mörkare likt de timrå kommer genomlida nu. Vad är de för envis ledning som låter sig styras av nå patrask ifrån värmland... vi måste skicka insändare i tidningen göra uppror på gatorna likt i vancover (Nhl Finalen) gå med faklor emot eon arena. jag är inte den som är bra på skriva eller så inte den som syns mest inte den som hörs heller.

men när lågan har brunnit ut finns de bara mörker, det röda bleknar i sin starka färg, det vita lyser med sin frånvaro. kvar är då PERRA och de är mörkrets furste

Timrå Icon: Brendl verkar vara i form i alla fall. Fyra mål på fyra matcher i den tjeckiska ligan.

hubbenorlen: Det börjar suga riktig näsapa det här. Sitter vi verkligen nöjd med målvakterna?? Såg att en målis körde extra med Tarvis idag på lunchen i Eon. Men en ny hade man ju velat se på torsdag...

Timrå Icon: Tror inte att de kommer att värva en ny målvakt.

hubbenorlen: Ja men varför skulle han trivas bättre än de andra stjärnorna? Här vill man samla alla under en korkek så de kan sitta och lukta på blommorna tillsammans.

Näe nu lät jag som modano.......

Redigerad kommentar

Timrå Icon: någon gör en "POLL" med frågan "Skall Perra Fortsätta"

Edb: Vad är en poll....? En omröstning....? Skulle bli som en Ferrari. Mätarn ut på 5 sekunder.

hubbenorlen:

Absolut den spelaren man behöver. Sedan att han kanske lite "obekväm" utanför isen får man bara ta i ett sånt här läge. Prestera man inte själv så är det bara att knipa käft om nån annan kan hjälpa till på isen!!!

Edb:

Lustigt, Perra får supportrar att avgå på löpande band, men själv sitter han tjurigt kvar.

Kan inte annat än att skratta åt eländet, Nu har Corso, Hirso och Vampen försvunnit.

men den spelaren som älskade Timrå och ville inget annat än att vara här, han fick inget nytt, du är saknad SONNENBEEEEEEEEEEEERG!

Simmalugnt: Precis! Ett optionsår kan väl inte vara så dyrt att lösa någon ifrån....?

Varvstopp och  mätarn går runt fyrahundra varv och slutar på 666 det är hans nr

Timrå Icon:

Fast det verkar mest vara någon prestigegrej. Han VET att allt suger just nu, men att säga upp sig vore att förlora ansiktet och erkänna att det är han som är orsaken till att allt suger, trots att han inför säsongen gjorde ett stort nummer av att han minsann har så mycket heder i kroppen att han inte skulle vara kvar om han inte brann för uppgiften.

Simmalugnt: Han brinner säkert för det på sitt lilla sätt. Men det räcker inte i en sån här klubb. Här måste det brinna så inte ens en brandman kan släcka det själv

Simmalugnt:

Ja hade Linkan varit kvar istället för Nubben så hade vi förmodligen haft Vampola kvar, nya tränare i båset samt en tjeckisk back på väg in.

Hur hade det smakat?

Simmalugnt: Det är en person, jag säger en person som ligger bakom att Perra sitter säkert. Gissa vem ?

haggen:

Om styrelsen lyssnat vill säga.

haggen: Vette fasen om Vampola varit kvar ändå faktiskt. Känns surt att erkänna men jag tror inte det

Nisse: Satan....?

Nisse: Timrå Icon ?

Timrå Icon: DU LÄSTE MINA TANKAR! Skulle preics skriva satan, isf MÅSTE det vara Satan ju!

Edb: HAA!! Fat chans! Då hade han suttit i fiskebåten i Molkom redan

Timrå Icon:

Det lär inte vara mycket till brasa det. Maken till håglös lallare får man leta efter, länge.

Blizzard: Om en enda en till skriver det så är det bara att ladda med silverkulor!!

Eller är det varulvar det.....?

Edb: jag är het på gröten idag, Men linkan trodde på sina spelare de visste spelarna om på isen och att sparka sportchefen vad sänder de för signaler åt spelarna då? att de är genomusla allihop? förövrigt tycker jag perra ska avgå

« · 1426125 · »