Det är märkligt men ändå inte hur en försiktig optimism över Bremberg kan förbytas i sådan svärta på ett ögonblick när verkligheten slår undan fötterna på oss.
De flesta skulle kalla det misär. En tikare kallar det måndag.
Bragd-Birger:nä jag vill se en kedja med murley bremberg och brendl . skulle va spännande . blod svett och tårar
Berglund: Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta.
Tänk själv att du spelar i ett lag där EN spelare får pucken hela tiden. EN spelare som ska göra ALLT, medan du och dina lagkamrater får skit hela tiden.
I ett sånt läge är det lätt hänt att man tappar självförtroende och spelar sämre.
Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann. Man märkte ju knappt av det.
jag tänker säga att det INTE är världens största katastrof att vampola lämnar .
jag tror inte att det behöver bli så jävla mycket sämre om nubben tar fram nån back o nån frw till...
ska vara lite utförligare senare ikväll för nu sitter jag o kör....
hubbenorlen:
"Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta."
"Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann"
Du kan ju inte påstå att vi blev så jävla mycket bättre heller, nej att Corso och Vampola skulle göra laget dåligt så är ju ren jävla sosse Bullshit!! Bra spelare ska spela!
Tror inte vi får ett öre för Vampen det är typiskt Tik, trivs inte spelaren ska han få gå, helt gratis och fint. Woho! Vi lättar ju på lönebudgeten med hade varit roligt att få några millar av den adnra klubben också likt AIK och Videll, men nä här blir det inga slantar!
Vampola var jävligt bra på att ta in pucken i zon och hade en sjuk kontroll på pucken. Men det tog en väldig tid hela tiden. Han åkte in, vände sig mot sargen och täckte undan motspelarna. Jag tyckte ofta att han borde ha passat snabbare. Det var många gånger man såg spelare åka sig fria för att få passningar som aldrig kom.
Jag säger inte att han vad en dålig spelare – långt ifrån. Men jag kan tycka att han inte riktigt passade in i det snabba spelet som det var sagt att vi skulle spela i år.
Redigerad kommentar
hubbenorlen:
Visst blir det pengar till en riktigt bra back nu, men en riktigt bra center måste ju som sagt oxå in nu. Annars har jag Linkan mera som en framspelare än målgörare. Han hitar ju dom där "omöjliga passen" som Vampen oxå gjorde. Nu gäller det att hitta en Brendltyp som inte måste lägga pucken till rätta innan han kan skjuta!!! Men jag anser att 2 st riktigt bra defbackar måste in då man läcker som ett såll bakåt. Framåt har trots allt målfabrikationen varit lika bra som topplagens.
hubbenorlen: Det börjar suga riktig näsapa det här. Sitter vi verkligen nöjd med målvakterna?? Såg att en målis körde extra med Tarvis idag på lunchen i Eon. Men en ny hade man ju velat se på torsdag...
hubbenorlen: Ja men varför skulle han trivas bättre än de andra stjärnorna? Här vill man samla alla under en korkek så de kan sitta och lukta på blommorna tillsammans.
Näe nu lät jag som modano.......
Redigerad kommentar
hubbenorlen:
Absolut den spelaren man behöver. Sedan att han kanske lite "obekväm" utanför isen får man bara ta i ett sånt här läge. Prestera man inte själv så är det bara att knipa käft om nån annan kan hjälpa till på isen!!!
Edb:
Lustigt, Perra får supportrar att avgå på löpande band, men själv sitter han tjurigt kvar.
Timrå Icon:
Fast det verkar mest vara någon prestigegrej. Han VET att allt suger just nu, men att säga upp sig vore att förlora ansiktet och erkänna att det är han som är orsaken till att allt suger, trots att han inför säsongen gjorde ett stort nummer av att han minsann har så mycket heder i kroppen att han inte skulle vara kvar om han inte brann för uppgiften.
Simmalugnt:
Ja hade Linkan varit kvar istället för Nubben så hade vi förmodligen haft Vampola kvar, nya tränare i båset samt en tjeckisk back på väg in.
Hur hade det smakat?
Timrå Icon:
Det lär inte vara mycket till brasa det. Maken till håglös lallare får man leta efter, länge.
Blizzard: Om en enda en till skriver det så är det bara att ladda med silverkulor!!
Eller är det varulvar det.....?
superfalle: Jag trodde vi skulle sparka honom? Lika bra att göra det nu, så har vi skalat bort båda våra spelare i poängligatoppen.
Hinner Linkan förbi i interna ligan, eller blir det Larsson som tar hem det till slut? Spännande!