1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606023 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Bad_Brett: Boork lyfte Brynäs som var på väg ur Elitserien,

The Fat Bastard: Jag undrar om Boork är villig att ställa sig i ett tränarbås i dagsläget. Han verkar ha gosat in sig rätt bra i experttyckarrollen han fått i media. :) Misslyckas han med oss kan hans tyckanden och tänkanden få lite mindre tyngd och bärkraft i fortsättningen kan jag tänka mig. Frågan är om han har cojones nog att riskera det?

The Fat Bastard: Boorken käkade även huggormar med djurgårdsspelarna häromsistens. För typ 30 år sen.

The Fat Bastard:håller med dig boork vore bästa för tik men det är ett lång skott att det blir han

The Fat Bastard: Det enda Boorken kan göra är att skrika som en Gris!

Synd på Lùckner. Säcken kan vara nåt han är ju en lite mer defensiv tränare.

Hur tänker Nubben nu?

Jack Daniels: vad det än blir kan vi vara säkra på att det blir något trist. Att få hit en tränare som är sugen på 20 träningsmatcher med ett avsågat och profillöst lag känns hyfsat svårt. Ytterligare en anledning till att man skulle ha bytt redan för femton omgångar sen.

Jack Daniels: Jasså? Boork kan Hockey, men ingen kan lyfta Timrå IK snabbt. Boorken kan bygga långsiktigt. Klarar vi kvalserien är det en bonus .

Bragd-Birger: Så är det.

The Fat Bastard:

Minnet sviker? Boork kom till Brynäs 05/06, ett lag som då hade stjärnor som Johan Holmqvist och Nicklas Bäckström. Han tog laget till två slutspel, innan Bäckström lämnade för NHL.

Då fick Boorken en idé. Han skulle satsa på en rekordstor trupp (32 spelare) för att skapa en konkurrenssituation om platserna. Resultatet? Förstörd ekonomi och Brynäs slutade sist. Boork fick sparken.

Lagom till Kvalserien kom han tillbaka. Brynäs klarade sig kvar och Boork hyllades som en hjälte (trots att det var till stor del hans fel att laget kom sist i serien från första början).

Bad_Brett: Boork räddade Brynäs, Boork gjorde stora förändringar som inte funkade direkt, men han fixade kvalserien.

Bragd-Birger: Ja nog kan man säga det nå.
En katastrof är vad det är.

Bragd-Birger: Mina rykten säger att man släppt den kortsiktiga planen och nu vill ha in en mer långsiktig lösning. Sen vad man ska ge för dom ryktena vetefan :)

Knylan:

Ja, tänk va många gånger man har drömt om Johan Åkerman, och nu när han är slut har vi ju faktiskt chans att få honom. Det är till och med troligt att han skriver på för TIK, jag menar han är ju ändå på dekis.

Bad_Brett: Minnet verkar svika dig också.
Boorken kom till Brynäs och tog tag i det mesta inom förening, han fick i stort sett fria händer att styra upp det mesta.
Lyckades mkt bra och historien med den stora truppen och att det försöket skulle ha raserat ekonomin är mest en skröna. Man övergav experimentet relativt snabbt och den stora truppen var ändå sammantaget relativt billig i drift.
I stort gjorde han ett mkt bra jobb med att få föreningen på fötter igen och hans tränarstil passade mkt bra på det material vi hade och i det läge vi befann oss.
Att han sen bidrog till att spela ner oss i KS kan heller inte lastas enbart honom, även om han självfallet också hade ett ansvar.
Att man sen valde att plocka tillbaka honom lagom till KS visar kanske hur mkt man litade på att han var rätt man för jobbet.
Liksom jag tror att han även nu skulle kunna vara rätt man för er i en förmodat stundande kvalserie.

Huge: Överlag måste man väl säga att de lag som Boork tränat har fått en fin grundstomme att arbeta vidare ifrån. Han hade väl inte alltför stora triumfer med MODO heller, men när han lämnade så hade MODO en liten storhets period. Boork går inte och styr upp saker, ser till att en klubb får en fin linje att arbeta efter som man kan skörda ett par år efter honom. 

Sen kan väl även hans bäst före datum ha passerat, men hans arbete hade nog varit utmärkt för en klubb som TIK. 

Säcken skulle jag ta alla dagar i veckan. Tror det är en bra tränare som har pondus och kan ställa krav. Likadant känner jag för Åkerman. En back vars bäst-före är nära men en back som är bra mycket bättre än det vi har (undantaget Hedman men det är en annan typ av spelare). Det finns ytterligare en back, av klass som kört fast som jag tycker att Nubben ska jobba på. Say no more (tror det kan vara känsligt).
Sedan undrar jag vem nästa spelare är som försvinner, för fler blir det, promise. En inte alltför vågad gissning är Murley.

Huge:

Det är ju bra om ni var nöjda. Själv tyckte jag att det var en cirkus redan från början, när han bland annat på egen hand sparkade Mikael Wahlberg baserat på någon form av principiella skäl. Alla andra, supportrar, journalister och lagkamrater stod som stora frågetecken.

"Lyckades mkt bra och historien med den stora truppen och att det försöket skulle ha raserat ekonomin är mest en skröna. Man övergav experimentet relativt snabbt och den stora truppen var ändå sammantaget relativt billig i drift."

Jo, tjenare. Slutspel två år i rad innan. 07/08 hamnade ni sjua i publikligan och hade ytterligare fem hemmamatcher i Kvalserien. Resultatet?

MINUS ÅTTA MILJONER

Det är lätt att vara kaxig nu när ni har fått fram er flock med superjuniorer, men hade ni haft missväxt i plantskolan hade ni förmodligen inte spelat i Elitserien idag. Och Boork har absolut en del i det hela.

Redigerad kommentar

Frella: Challe har en fördel då han har koll på KS lagen.
Säcken skulle jag inte heller tacka nej till.

ÖstrandsNisse:Murley ut,å en amerikans målvakt in det är vad jag tror.

Pucken:det tror jag inte dom har råd med

ÖstrandsNisse: Ja bort med dom som gör mål för sjutton.

zita: All form av klass har den här föreningen gjort sig av med under senare tid. Så om Murley försvinner är det helt i sin ordning...eller?

zita: I detta fallet så ja, alla dar i veckan fast man bör nog byta murley mot en kanadensisk/amerikans ytter eller center. Någon som är en mer pådrivare än vad Murley är(det e ju alla men iaf).

Pucken: Målvakt håller jag också med om men tror inte vi har råd att ta in en klassmålvakt nu, vi får hoppas någon av Riddarn eller Lundström hittar formen lagom till Kvalserien.

TRL:  Kattgubben Challe satt med Nubben idag på Timrås träning vid 12 tiden. Vad gjorde han där annars?

Hade han kvalseriefinne? I så fall nyper vi han direkt. Säcken skulle jag kunna tänka mig på sikt, men kanske inte i just nu med tanke på både hans och Timrås säsong. Värsta mardrömmen vore Strumpan eller gnuggarkungen Tavola.

Berglund: Kanske Johan Åkerman ansluter nu från Linköping...?

sargad: Samlar Challe på katter...?
Låter dock troligt att det blir Challe. Kanske därför Jonte redan gått ned i varv....?

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Lite otäckt att så många saker riktar sig mot Perra. Var han så stark att ingen enda människa såg det? Om det nu var så.
Johansson har ju rent allmänt betraktats som en stark personlighet som 'ingen rår på'. Mötte han sin överman eller är alla rykten gällande Perra felaktig?

ÖstrandsNisse: Eller var det så enkelt att laget alltid måste komma före jaget?

Dream Team: Ja inte vet jag. Men alla spelarflykter öppnar för spekulationer. TS, kan det vara ett tränarämne?

Dream Team: De där är en oerhört missbrukad fnoskel . Jag förstår själva grundiden med den men helvete vad den används ofta . Den svenska synen på allt

superfalle: Så är det och det är på både gott och ont. När det kommer till Elithockey kanske mest ont faktiskt.

Missförstå mig rätt när jag säger så, jag tycker givetvis alla ska spela som ett lag etc men det måste få finnas stjärnor och dom ska ha mer utrymme så är det bara.

Redigerad kommentar

superfalle: Ja det är tur att man inte jobbar som psykolog med inriktning på personkännedom. Då hade man nog varit rökt vid det här laget.
Per-Erik var för mig en klockren värvning. Få gånger har jag varit så extremt nöjd som när Perra offentliggjordes. Nu skulle det minsann bli åka av, nu skulle föreningen styras upp och nu skulle det bli ordning på torpet.
Men snacka om ruiner han efterlämnade. Jag tror ärligt talat att han hade större tro på sig själv och att han verkligen, in i det sista, ville bevisa det.

Det har också varit lite av problemet tror jag. Lika övertygad som jag har, det har styrelsen också. Man har trott på honom in i det längsta. Lite väl länge med facit på hand.
T J står där nu, än mer handfallen än tidigare. Han chippar efter luft, Christer likaså. Inga kläder man vill byta om till...

Men nu då? In Nubben we trust...
Visst, spelare kommer att offras, var så säker, men hinner Kent Norberg bygga rätt igen? Jag är skeptisk. Men jag hoppas verkligen att han lyckas.

ÖstrandsNisse: Det är inte okej att svänga sig med initialsförkortningar av namn som inte är etablerade här i gästboken. TS?

Tommy Sjödin?
Tommy Samuelsson?
Tord Salming?
Tommy Svensson?
Tom Selleck?
Tommy Sandlin?
Tommy Salo?

superfalle: Ja det är tur att man inte jobbar som psykolog med inriktning på personkännedom. Då hade man nog varit rökt vid det här laget.
Per-Erik var för mig en klockren värvning. Få gånger har jag varit så extremt nöjd som när Perra offentliggjordes. Nu skulle det minsann bli åka av, nu skulle föreningen styras upp och nu skulle det bli ordning på torpet.
Men snacka om ruiner han efterlämnade. Jag tror ärligt talat att han hade större tro på sig själv och att han verkligen, in i det sista, ville bevisa det.

Det har också varit lite av problemet tror jag. Lika övertygad som jag varit, det har styrelsen också varit. Man har trott på honom in i det längsta. Lite väl länge med facit på hand.
T J står där nu, än mer handfallen än tidigare. Han chippar efter luft, Christer likaså. Inga kläder man vill byta om till...

Men nu då? In Nubben we trust...
Visst, spelare kommer att offras, var så säker, men hinner Kent Norberg bygga rätt igen? Jag är skeptisk. Men jag hoppas verkligen att han lyckas.

Redigerad kommentar

superfalle: Där har du rätt. Själva grundtanken att sätta laget först känns väl rätt självklar, men det måste gå att göra undantag.
Frågan är dock vad Pärra himself lärde av episoderna med herrar Daniel Corso och Petr Vampola? Nu går det kanske inte att sätta likhetstecken mellan dessa individer, men om man får spekulera lite så tog väl dessa båda på tok för stor plats för att Periclaes skulle gilla läget till 100%. Passade man inte in i det tänk som tränarduon hade, ja, då var det bara att lämna, som i Corsos fall. Fallet Vampola var väl lite annorlunda, men ingen av dessa proffs var näppeligen särskilt nöjda med vare sig grundspel, strategi, taktik, träningskvalitet, coachning, m.m, m.m.

Berglund: De där var väl ungefär precis de jag ville såga .

Knylan: Tommy Sandlin?

Dead man walking..?

Dream Team: Tabelläget är ju som det är. Kan Tommy Sandlin i en urna på sargkanten få oss att börja ta poäng så är det onekligen värt ett försök. Kostar ju inget heller.

Knylan: Ja, det kan väl ogärna gå så mycket sämre iaf. Sätt på krukjäveln nån förklädnad så kan vi nog jinxa till resten av säsongen.

Så passar jag på att tacka nej till Johan Åkerman, honom vill jag inte se i TIK.

Tänk om man hade Vampola och corso nu..

Bad_Brett: "Det är ju bra om ni var nöjda. Själv tyckte jag att det var en cirkus redan från början, när han bland annat på egen hand sparkade Mikael Wahlberg baserat på någon form av principiella skäl. Alla andra, supportrar, journalister och lagkamrater stod som stora frågetecken."

Att sparka nån pga ex principiella skäl betyder väl inte att det per automatik är fel?
Boorken agerade förmodligen för lagets bästa och då kan såna här saker hända.
Tror faktiskt inte att supportrarna, murvlarna eller nån enstaka spelare är dom som bäst kan avgöra vad en tränare bör göra i olika situationer.
Wahlberg var en knepig person, vad jag förstått, och gick mkt sina egna vägar. Nåt Boorken säkert tolererade till en viss gräns, men sen blev det ohållbart.

"Jo, tjenare. Slutspel två år i rad innan. 07/08 hamnade ni sjua i publikligan och hade ytterligare fem hemmamatcher i Kvalserien. Resultatet? MINUS ÅTTA MILJONER"

Jo, tjenare själv du. Jag vill revidera din slutsats en aning här, för att inte göra Boorken till ensam syndabock. I samband med hans tillträde genomförde vi en omorganisation i syfte att sanera ekonomin, och de 8 miljoner back du talar om berodde inte enbart på den berömda stora truppen utan till största del på andra saker (problem kring arenan, sämre ekonomiskt utfall än förväntat m.m).
Dessutom: när jag talar om att man lyckades mkt bra så avser jag det sportsliga resultat som Boorken ändå nådde om man ser till förutsättningarna, framförallt när det gäller KS-spelet. Och det är ju det vi debatterar, eller hur?
Och då menar jag att en tränare som Boork skulle vara bra för er i ett sportsligt perspektiv och i nuvarande läge, då ett sannolikt KS stundar.

"Det är lätt att vara kaxig nu när ni har fått fram er flock med superjuniorer, men hade ni haft missväxt i plantskolan hade ni förmodligen inte spelat i Elitserien idag. Och Boork har absolut en del i det hela."

Kaxig?
Du verkar vara blockerad i din svartsyn just nu pga ert läge och det kan förstå. Lätt att i det läget tolka det mesta som skrivs om er utifrån som nån sorts kaxighet, skadeglädje eller vad du vill.
Men jag kan inte se nån kaxighet öht i det jag skrivit, när jag föreslår en tränare/tränartyp som skulle passa ert lag just nu.
Och du har helt rätt: Boork har sin del i det hela.
Både vad gäller de ekonomiska problemen vi hade under hans tid men han har även en del i att vi idag har fått fram de juniorer du talar så varmt om.

Huge: Fan vad allt citerande tar upp onödig plats. ;)

Jack Daniels: Helt i sin ordning och inget annat än ett tack är på sin plats!

mikenomad: "Fan vad allt citerande tar upp onödig plats. ;)"

Vad vore ett Huge-inlägg utan citering(ar)??
Som kaffe utan grädde eller kärlek utan kyssar....

In med den här tjecken tack!

TRL: Han är Slovak/Kanadick ;) Men ja han ser nice ut :D

Huge: Som att pissa o skita samtidigt?

« · 1455903 · »