Såg just att torp valde att lorta ner sig. Även om bucken var liten i vintras var bangen det med. Är det en efterhandskonstruktion eller ledde han ligan i turnovers/konstiga offensiva utflykter/onödiga utvisningar?
Kanske får han sin förlösning i modo, kanske inte. Men om det var bucken det hängde på så känns det bra att spelar någon annanstans. Hellre någon som var bra på riktigt i allsvenskan i vintras än för mycket pengar för någon som var en av de sämsta på sin position i elitserien. För lite pengar hade det varit intressant att jobba vidare med projektet Torp som är en jävel på att kämpa och hoppas att han blommade ut. Men var det budgivning finns det andra lotter att köpa.
Sen tyder det ju på dålig smak och omdöme att gå till just Modo men förhoppningsvis blir han ett skönt sänke som kostar lite viktiga poäng med dåliga beslut i viktiga lägen och dessutom tar en tröja och en relativt hög lön för någon som kunde varit bra.
Spelare kommer spelare går, lycklig den som till sportchef sNubben får.
När Generalmanager Macke viftar med dollarbuntar, stannar coolingar & sticker töntar. Fasiken, jag tycker att man skulle spela för Timrå ideellt, för ett gott syfte helt enkelt :-)
Skoj åsido så känns det som H-Jimmy rätt ute(igen). Timrå IK måste konkurrera mot andra klubbar på alla områden utom lön. Det går att vända elakartade trender, KS är ju ett lysande bevis. Från och med nu måste nya tränare och ledare mer eller mindre göra allt rätt och fatta de visaste besluten. Tror också att vi fans kan vara med och påverka i viss utsträckning genom att visa framåtanda och positiva signaler. Det sprider sig som ringar på vatten. Det var inte för sent för våra "usla" :-) spelare att bli hjältar och det är inte för sent att predika den rätta läran och få en optimistisk framtidstro. Det blev ett jä#¤% långt svamlande, men jag sticker ut hakan och säger att inför säsongen 2014-2015 är Timrå ett stabilt mittenlag med välmående, kontrollerad ekonomi.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Efter att ha läst tidningarna nu på morgonen så kvarstår min åsikt om Torp.
Han ville inte stanna..as simple as that. Nubben säger själv att Modo verkligen ville ha honom.
Money talks.
Dessutom verkar det ha varit mer eller mindre klart i kvalserien redan.
Det gör hans Twitterhångel mer äcklande i mina ögon.
Han hade kunnat knipa käft.
Hahl Bundy: Jag tror inte bara att det handlar om pengar. Jag tror att Timrås skrynkliga läge där en ny säsong i bottenträsket mer eller mindre garanteras lockar mindre än att få jobba i ett lag som iaf på förhand ser ut att ha ett något bättre utgångsläge. Jag kan även tänka mig att Torp tror att Samuelsson kan ha en del bra tips att komma med när det gäller hur bentacklingar ska utföras med bästa effekt.
Jag håller med er om att han borde låtit bli att tala om sina varma känslor för Timrå efter säsongen och sparat dessa till efter att han bestämt sig. Om man trott att hockeyspelare var genomsluga individer så skulle man ha kunnat misstänka att det handlade om att få fansen att sätta press på Nubben att höja Timrås bud, men det tror man ju inte.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag tycker klubben är inne på rätt linje, ta hem "våra egna", plocka upp några Junisar och bygg på dom. Ska det värvas måste det vara genomtänkta värvningar, allt för många köp de senaste säsongerna har varit meningslösa och dyra...
Timrå IK är dom bästa.
The Fat Bastard:Man tittar på vad vi har för lag nu..sedan tänker man hur i herran skall detta gå ??
Ett Mirakel måste till !?
ÖstrandsNisse: JAG VISSTE DET!! Där fick man sin Crippe-revansch!! :-)
Hörru Rövarn! Nu är det du och jag igen!
ÖstrandsNisse:
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrå Icon:XX XXX hmm det är ju jag det :)
Jag hade ingen aning om det Ö-Nisse sa.....han snackar sällan med mig numer. Jag har väl gjort bort mig som vanligt. :/
F.ö har jag nu mer bytt VVC-falang bara för det Ö-nisse sa.
Timrå Icon: Nä inte vad jag vet heller... mer än att jag sa att han var usel i går men han var ju inte bra heller.
Jag förstår mer nu tack vare Ö-Nisse.
Mathias Månsson lämnar Södertälje. Utomlands? Elitserien? #ssk #twittpuck #timråik
Här är en annan kontroversiell övergång.
Det märker man inte minst på kommentarerna hos Madhawk.
F.ö Rögle har redan börjat värva.....vi då?
Redigerad kommentar
Mackelito: Med tanke på hur Jimmy formerade en eventuell förstakedja beroende på vår ekonomi osv, så känns en spelare som Månsson faktiskt idag som en spelare jag skulle vilja ha i laget. Något bättre kommer vi förmodligen inte att ha råd med.
För 4 år sedan hade vi nog 15-20 alternativ som var bättre än just Månsson...
Kevin O Shea: Hårt arbetande lag är det vi ska ha verkar det som o då passar Månsson in förträffligt.
Vi börjar snacka rött hjärta nu.
Hallin
Jonte
Bagarn
Crippe?
Månsson?
Sebbe?
Junisar.
Redigerad kommentar
Men va fan , det är som är grejen med horor, att jobba på den bästa bordellen. Det har inte med att pissa på oss, det att han tror att Näslund är en bättre bordellmamma än Nubben.