Även jag hade gärna sett en återkomst av Nisse Bergström i laget. I dagsläget så talar väl det mesta för att Molinder tar forwardsplats nummer 12 i laget. Men i valet mellan Molinder och Nisse så väljer även jag Nisse utan tvekan.
Vill minnas att han ryktades till Östersund ganska tidigt. Så att skriva på för Östersund i tre säsonger är nog inget impulsbeslut.
Svalt intresse från allsvenskan efter att bara ha gjort 3 poäng och fått säsongen förstörd i förtid pga axelskada kanske? Har dessutom hunnit fylla 30 år så har inte varit den mest utvecklingsbara spelaren tillgänglig på marknaden.
Kanske dessutom hade ett ganska högt lönekrav. Vad vet jag? Man kan ju annars tycka att det borde ha funnits intresse från allsvenska lag som t ex Almtuna, Asplöven och Sundsvall som fortfarande har ett gäng forwardsplatser kvar att fylla.
Kul för Östersund att lyckas få hem en sådan profil och dessutom på tre år. Enligt artikeln i Östersundsposten så verkar föreningen ha Allsvenska ambitioner. Jag har alldeles för dålig koll på Division 1 lagen för att uttala mig om det är realistiskt eller inte.
Men laget har nybyggd arena och det verkar finnas ett helt okej intresse kring laget. Högst publiksnitt i grundserien ifjol och näst högst i Allettan. Fotbollslag i superettan men i övrigt är det väl ingen större konkurrans på orten om publiken.
Vore kul om dom gick upp.
Knylan:
"3. Leksand
Leksand är Leksand, men det ser rätt tunt ut just nu."
Vad menar han , egentligen?
Redigerad kommentar
Knylan: Du har säkert rätt där. Tittar man till övriga 96:or så är det bara Modin som inte är från trakterna. Han har väl sitt på sidan vad jag vet.
Så är det. Men som sagt. Det finns bara vinnare. Let's rock liksom. Rightare med poängfeeling. Prova!
Redigerad kommentar
JobbaPuck: Det var det säkert i och med att han förmodligen går ut gymnasiet nu och sannolikt fått signalerna att han har små chanser att få spela a-lag nästa år. Det är ju det som är grejen för sistaårsjunisarna, att de måste ha en försörjning.
Ja han har ju fortfarande inte skrivit på för något annat lag så jag vet inte om det ändå finns någon plan för honom. En tryout skulle kunna vara något, även om jag tycker att det var väldigt tydligt att man inte tror på honom med tanke på den obefintliga speltid han fick.
Knylan: Det skulle nog inte hända nej, men med tanke på att vi har ett starkt juniorlag som kan gå väldigt långt om allt klaffar så är jag lite förvånad över att han lämnar. Om det nu var hans beslut.
Kunde man ge Sundlöf ett, för mig, obegripligt tryout så tycker jag Mellberg kunde ha getts den chansen. Har hört lite vagt att man anser han vara lite feg i spelet trots storlek. Men nog kan man ges en chans där ingen av parterna har något att förlora. Det finns kvalitet och tuffheten kan man trycka på.
JobbaPuck: Möjligheterna för honom att ta sig upp i a-laget är väl minst sagt begränsade och då brukar väl det naturliga som sistaårsjunis vara att leta sig vidare om man inte kommer från regionen. Med hans storlek så blir det ju ännu svårare. Att en sån som Emil Berglund fick chansen att lira allsvenskt berodde ju mer på omständigheterna än att han var redo, sen har han ju faktiskt anpassat sig rätt bra.
Jag såg för lite av Martin Mellberg för att riktigt kunna bena ut honom som spelare, men det ser ju på pappret väldigt märkligt ut att vi släpper honom. Han har storleken, rightfattningen och produktionen. Men hade man trott på honom från första början så hade han fått spela mycket mer i a-laget än vad han gjorde under säsongen som gick. Hitta ett jobb kommer han nog utan tvekan att göra, endera i något av topplagen i ettan eller kanske hos någon av de allsvenska nykomlingarna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar