Har jag missat nåt eller är Forsberg fel ute? Så här säger han om att värva från Timrå "Men jag vet också att Timrå har åtta-tio man på tvåårskontrakt."
EArk: Själin glömde jag, ska bli intressant att se vad som händer med honom. Skulle vara viktigt att behålla honom, men mer info om honom lär ju inte komma förens u18 vm är slut.
lungan: Så här skrev Eric Westerlund på ST sports live chatt angående silly season: "Jag har pratat med sportchefen Kent Norberg nyligen också som flaggar för att det troligen kommer bli 6-8 nyförvärv inför nästa år, resten lär bli förlängningar från den gångna säsongens trupp och eventuellt uppflyttning av talangfulla juniorer"
Räknar man med 6-7 ordinarie backar + junior ex Algot Landin och 12 forwards + Hållander och Olofsson. Då blir det alltså 18-19 + 2 mållis varav Brattsröm är en av dem. Detta blir alltså 20-21 spelare minus juniorerna. Brattström måste ju räknas in som uppflyttning av talangfull junior, därmed kan man räkna med 20 spelare varav 6-8 nyförvärv.
Alltså lär det bli 7-9 spelare från fjolåret utöver dem 5 som redan sitter på kontrakt.
M.Nilsson, Lööke, JD, EP Mattsson, Westin är redan/med största säkerhet borta.
Persson, Westlundx2 och Hardegård, Berglund, Boyce, John W, Stene, Wedin, Ludde, Johnsson, alltså 11 spelare som just nu är utan kontrakt. 2-4 av dessa lär även dem försvinna.
Vargher85: Bara vi kan ta och presentera Lukas Z som klar snart så är jag nöjd. Sedan får vi inte göra bort oss på coach sidan utan denna är nog Nubbens viktigaste värvning att göra inför kommande säsong.
palleparling: När jag hör antydningarna om en spelare som ingen tänker på, som har spelat i juniorlandslaget och som har fastnat (nu var det väl inte riktigt så det stod, men innebörden var densamma) så tänker jag på Max Friberg. Men det låter helt orimligt i mina öron.
Hälge: håller med. John Persson skulle vara mumma att få hit. Vi borde åtminstone tjata o rycka lite i han! Även fast han varit bra i SHL.. säkert en tidsfråga innan han presenteras av annan SHL klubb.
Annars, Björn Svensson?
Men återigen, Douglas Lögdahl!!! Och rosa marknaden på poängsprutor från Div 1!!
Vi kan gilla varandra på alla de sätt. Trots allt förenas vi ändå i det rödvita gillandet. 🙂 Jag hoppade in här som rookie någorlunda ung och grön, något tidigare än Du men kanske inte alltför mycket.
Då har jag i alla fall erhållit förklaringen till att Ditt nick är aningen kortare i dag. Själv har jag alltid hetat likadant. Har nog blivit mindre och mindre vresig med åren och i det vidkommandet antar jag att det är åren som tar ut sin rätt. Ens dagar är ju numera räknade och därmed inser jag att återstoden av livet är alldeles för kort för att sitta här och vresa sig.
Jag börjar fan bli orolig 😟 Bara 7 ritade inför i hösten än!!! Vi har ingen Head Coach.. Inte ett jälla shit än.. Pengarna är slut... Mardrömen fortsätter...
DJ Hemp: Tack! Vet inte hur jag gillar dig bäst, visst kan du väl vara av lite vresigare karaktär :) Klev in i TIk-forumet då när vi kvalade oss in till SHL, typ 98/99 och du var en av dom som stod för både klokhet och galenskap. Då, som nu , Glad påsk! Hette ju Jämtlandsfilialen då men det var för långt nick i någon senare justering av div. forumregler :)
{7412}: Har taskig koll på honom som tränare/ledare men kunde inte Tommy Sjödin vara ett intressant namn. Han ger ett sympatiskt intryck i intervjuer på tv. Utan att verka mesig. Dags att komma hem kanske?
OlliJanne: varför tror du Timrå e så intressant? Hybris säger jag.. vi e bara en liten klubb som lever på gamla meriter sen 70 talet. I ärlighetens namn en klubb på dekis..mellanmjölk😋 Fast jag älskar Timrå ändå 😎🤗
Jag gillar Ditt inlägg. Det känns inte alls av redig OT-karaktär. Snarare synnerligen relevant. Fotboll är ingen s k randsport. Det är i ärlighetens namn däremot ishockey om man nu ser på saken i ett större perspektiv.
Helt fantastiskt med Europaspel däruppe i fjällvärlden. Jag såg matchen på O'Learys på Malmö C på vägen hem i går. Satt på läktarsektionen och hinkade i mig medhavt vitt vin i en enliters Fun Light-plastflaska (den Du, Smokey!). Men jag köpte även en korg med popcorn för 30 kr.
Snacka om storartad bioupplevelse! ÖFK spelade ofta magisk fotboll. Vilka kanonmål! IFK hade inte mycket till chans om man ser till helheten.
Grattis till Östersunds framgångar, filialmannen! Så nu kommer Europa till Åreskutan (som f ö också tillhör Europa) och joxar med trasan inom en hyfsat snar framtid. Jag är förstås Giffare, men har inga problem med att glädjas med sådana som Du och erkänna att ÖFK tillhör den yttersta Sverigeeliten i nuläget. SM-guld nästa? 🙂
Det enda jag ville var att ha upp Kristianstad, men nu känns det rätt så kört. Laget ligger på tredje plats och har den på papperet svåraste matchen av topplagen i sista omgången. Balle! 🙁
ÖFK, ÖFK, ÖFK !! Sorry för en redig ot, men de bju ja på. Vi må alla glädjas, hoppas jag, åt Europaspel i Norrlands inland. Förvisso i randsporten fotboll :)
Knylan: Det är nåt fundamentalt fel när spelare stannar upp, eller än värre, går tillbaka i sin utveckling. Det händer alldeles för ofta hos oss. En annan sak är varför så många lyckas med importer men inte vi?