1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581471 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1976847 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: Hahahaha, jag måste skratta.
Hur faan går detta ihop?
Har giffarna och Timrå haft samma ekonomansvarige?
Om inte Timrå, med den i särklass sämsta truppen och minsta personalbemanningen i SHL. Med den ökade inkomsten från SHL, ökade marknadsintäkter, mer publik än budgeterat, NHL pengar mm.
Kan gå mer än 600000 plus, då är det många hundar begravna.

Skandal anser jag!!!

Vad har egentligen föreningen betalar ut till spelarna?
Har man bara accepterat vilka jävla löner som helst?

Jag blir bara så trött......förklara någon som kan. Och säg inte att det är dyrare att spela i SHL....det blir också vad man gör det till.

90 procent av Timrås lag ifjol var ju allsvenskar. De måste ha haft bland de lägsta lönerna i SHL....

Nä...detta var riktigt deprimerande...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Om det här stämmer låter det helt sinnessjukt. Var faen tog pengarna vägen? Något är helfel här.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Avgå alla.
Man sätter inte löner efter vart man spelar, man sätter den lön spelaren förtjänar.

Man kan inte betala en Molinder dubbelt så mycket bara för att vi råkar spela i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: jo det är underligt. Jag trodde inte att klubben gått plus några enorma summor som vissa andra men resultatet är absolut svagare än vad man räknat med helt klart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
dr-nix: Jo men mer vinst i HA än i SHL? Vad är det som är så attraktivt ekonomiskt med att spela i SHL då?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: jo men de har fått SHL löner inte HA löner.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: Nubben bör nog ta sig en titt i spegeln, hade en HA trupp och Publiksnittet över budgeterat, ändå knapp vinst. Vad gav han för kontrakt egentligen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
T T:

Ändå? Hur är det ens möjligt. Jag är stum.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: Fallskärmen faller väl ut på kommande säsong? Men en besvikelse helt klart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or:

Plus 657 k i resultat!?!?. Hur kan klubben vara ett svart hål då det gäller ekonomi!? Nubben får nog förklara mer än ”folk förstår inte vad allt kostar”

Fallskärme, tv-avtalet, SHL:s överlägset billigaste trupp ifjol, budgeterat med låga publiksiffror.

Nä, ligger en TIK-begraven.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840:

Fick det till fyra jag. Sedan lite märkligt att man kollar på födelseort och inte tar med klubben som ansvarat för utbildningen genom hockeygym.

Men skönt ändå som modoit att läsa den där artikeln.

"Men trots att de inte är etta i alla rankingar tar jag nog ändå med mig Örnsköldsvik. I synnerhet eftersom att det är en sån vansinnigt stor andel av deras spelare som också lyckats bli världsspelare."
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nån som ska på årsmötet i kväll? Vore kul med ett kort referat...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: Hemmamatch mot Storhamar den 9:e augusti. Spännande :).
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Timrå trea på listan över flest NHL-spelare per capita.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
timråhockey: Mindre än 10 miljoner i kassan så är jag missnöjd. Men vad vet väl jag om vad allt kostar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rip Kirby: Då hade jag fel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ikväll rinn dä lätt när de presenterar budgeten!!
Sänds mötet någonstans?
Äre någon förfest inbokad?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1: 5-7 miljoner i kassan o jag är nöjd
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
bar mofftak: I kväll blir det intressant att få veta hur många miljoner anledningar ledningen hade att inte satsa 1-2 för att hänga kvar i SHL.
Hoppas att Backlund lämnar över till nån som inte tycker att det mesta annat är viktigare än ishockey.
Mitt tips, 14-18 millar i vinst och 20-23 i kassan. Tycker inte att vi ska behöva vara en språngbräda och farmarklubb. Nytt blod skulle göra susen på ett antal platser.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Enligt vem?

Tog mailkontakt med kansliet och även icke medlemmar är välkomna på årsmötet, men man har självklart ingen rösträtt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Vet inte om det har varit ett rykte på så sätt. Det var väl bara att min gissning att han presenteras i samband med klubbens årsmöte, utan belägg för det. Ren chansning.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
modomille: Enström är tvärslut
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Madsen är slut.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Om HA kopierar SHL och kör ett regelrätt SM-upplägg så skulle det nog få fart på intresset. Kanske inte bäst av sju hela vägen, men bäst av 3 i kvart, bäst av fem i semi och sen bäst av sju i finalen.
Tycker det känns som ett lockade upplägg.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Laget är i princip klart men man ser väldigt få läktarcoachs-uppställningar härinne. Dahléns signatur hade varit gudomligt passande och det hade varit mycket som faller på plats om så hade varit fallet. Och jag tror faktiskt inte att det är helt jäkla omöjligt som man kanske tror, skulle ge sannolikhetsfördelningen 30 för och 70 emot.

Oavsett Dahléns vara eller icke vara är faktiskt vår forwardssida ganska stark, betydligt bättre än min personliga initiala analys åtminstone och vi har nog seriens absolut skridskostarkaste lag.

Rent generellt tror jag heller inte Timrå kommer köra med konventionella kedjeformationer gällande istid utan ganska jämnt fördelat åtminstone under grundserien och det är nog så man lyckats i förhandlingarna med alla dessa "talanger" vi har.

Man ska inte heller glömma att en av de offensivt trubbigaste spelarna vi har på pappret; Boyce, ändå är god för en sisådär 20-25p per säsong på hockeyallsvensk nivå och nog är han kanske lite tagen för given härinne.

Jansson är en annan spelare som jag tror kommer stå för stora utropstecken nästa säsong är övertygad om att vi har nästa Hållander i honom.

Tycker man gjort läxan bättre inför 19/20 än vad man gjorde 18/19 och värderat vikten av naturliga centrar mycket högre. Morten Madsen är nog egentligen en riktigt bra värvning på hockeyallsvensk nivå även om den inte kittlar sisådär skitmycket med förra säsongen i åtanke men han var faktiskt den enda centern vi hade som konsekvent höll bakåt, sticker ut hakan lite och säger att Madsen samt Lundin kommer vara de två tryggaste tvåvägscentrarna i ligan när serien är över.

Backsidan är otroligt jämn och håller i allmänhet mycket hög allsvensk nivå.
Tror inte riktigt folk inser/kommer ihåg vilken gigant en sån som Södraberget var i Pantern innan han kom till oss.
Frågetecken på skadehistoriken hos en mängd spelare samt avsaknaden av en riktig PP-back, eller rightbackar öht för den delen. På denna fronten kan jag tycka att man eventuellt har överskattat potentialen och kan väl egentligen inte se någon ny "Kinnvall" i truppen, kanske har man ett namn för ett andra PP men inte för första formationen. Detta tror jag dock kommer tillkomma i efterhand förutsatt att inte någon tar sensationella kliv framåt.

Mitt Timrå IK seriestarten 19/20:

FW:

Ohlsson - Nässén - Hartmann

Wahlgren - Lundin - Lööke

Jansson - Madsen - Fjellström

Boyce - Berglund - Kaijser

Extra: Lindholm

Backar:

Nisse - J. Carlsson

Ohårdegård - Lerebäck

A.Carlson - Södraberget

extra: Lander/Westlund

PP1:

Jansson - Nässén - Wahlgren

Hartmann - Ohårdegård

PP2:

Ohlsson - Lundin - Fjellström

Lööke - Nisse
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Eller Niko Kapanen. Han var också "helt klar". Fast ändå inte
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: }: Han är helt klar tills motsatsen bevisats. Sen är han inte klar längre. Han är årets Brendl
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Är det ikväll eller på onsdag (visst har supporterklubben möte då?) som Jonte skulle presenteras?

Eller är det ryktet dött nu?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Presenteras inte årsredovisningen innan årsmötet? Extremt oseriöst i så fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rip Kirby: Alla får närvara på årsmötet, men bara medlemmar har rösträtt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Timrå IKs årsmöte är i kväll, Timrå IK Supporterklubbs årsmöte är på onsdag ;)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
zita: Nu får man väl anta att det blir en bättre slutspelsserie i H.A än vad som spelats senaste åren och det är mycket bra såklart men är själv inte direkt jättepositiv till direktuppflyttning i synnerhet om det är på bekostnad av två kvalplatser.

Om det var svårt att etablera sig i SHL innan, snacka om att det blev än svårare nu. Lyckas man heller inte täcka upp för intäkterna som kvalmatcherna inbringar för de H.A-lagen som faktiskt lyckats gått upp mot SHL-lagen så blir förutsättningarna ännu sämre.

Gissningsvis lär det bli en slutspelsmodell likt SHLs om uppflyttningsplatsen och grundserien lär handla om bättre förutsättningar i slutspelet helt enkelt.

Nu vet inte jag exakt vilken makt H.A själva har att diktera villkoren för sin egna liga men jag hade gärna sett att Allsvenskan var färdigspelad och vinnaren korad i samband med att SHLs grundserie är över, vilket borde vara möjligt med tanke på att inga matcher ligorna emellan kommer spelas, heller inga mellan div 1 och H.A.

De ekonomiska skillnaderna till trots så är jag övertygad om att en minst lika stor bov i dramat gällande nykomlingarna varit just marknaden och hur sent det fastställts vilken division sportcheferna skall värva för. Och jag tror att om man får den tiden att börja bygga truppen så kompenserar det för de eventuellt minskade intäkterna som kvalet annars skulle ha inbringat.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: ja inga jävla hangarounds tack ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rip Kirby: members only
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rip Kirby: Årsmötet är väl på onsdag va, 19/6?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: På tal om årsmötet i morgon, behöver man vara medlem för att få vara där. Någon som vet?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Anonymous: nog är det så HA känns redan död klubbar går i kk klarar knrw ekonomin serien blir tråkig men men SHL blir mer intressant...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Anonymous: Och det är det jag är rädd för!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Thomas Olsson: Direktuppflyttning tror jag inte ett dugg på, det är hockey och det ska vara slutspel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Måste väl bli något typ av hockeyallsvenskt slutspel. Annars tar man ju bort allt för mycket spännig. Kommer ju minska intresset för hockeyallsvenskan, har vi en etta som hängt av de andra lagen tidigt så finns det ju ingen spänning kvar på bra många matcher på slutet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Thomas Olsson: Men den som kommer tvåa borde få kvala!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Så ska det vara den spm vinner allsvenskan ska upp
:
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
vinnaren av hockeyallsvenskan
direkt upp till shl ??
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hästen har stora ekonomiska problem och klarar inte elitlicensen, Västervik likaså. Klubb efter klubb redovisar samma svårigheter. Det är en jävulskt tuff uppgift att vända en negativ ekonomi i Svensk elithockey.

Jag är ff grinig över målvaktsvalet i kvalet och även tidigare under säsongen för jag tror på riktigt att det kan ha avgjort vår SHL-framtid den här sejouren.

Men i övrigt, visar föreningen på gröna siffror och stabil ekonomi i morgon vid årsmötet kan jag inte annat än hylla den värvningsstrategi man anammat. Det känns långsiktigt, tålmodigt och genomtänkt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Play off och kvalserien försvinner och ersätts med en garanterad uppflyttning mellan svensk hockeys tre högsta serier varje säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: ingenting klart ska på remiss tror ja
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TD: Inte klart det där. Hörde tidigare att tanken var att det ska spela en Play-off mellan 13 och 14 där förlorande laget åker ur. Om det är aktuellt nu vet jag emellertid inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
WifstaÖstrand: Kvalmekanismen är inte bestämd. Bara hur många lag som går upp och åker ur. SHL har velat ha lag 13-14 i en playout. HA vill inte ha SHLs slutspelsmodell.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Då var det klart SHL skyddar näst sista laget i serien men 1 hockey allsvensk lag går upp från och med 20-21. Då räcker det inte att vinna 4 segrar som Timrå misslyckades med visst blir det svårare att hänga kvar man får inte hamna sist då går tåget man måste alltså satsa än hårdare ekonomisk och sportsligt för att hänga kvar andra året men det lär storklubbar tjäna på skulle det gällt i år har modo gällt som storfavorit bra ekonomi och intakt lag den som lever får se..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: Varför gäller det att vara 1-2? Även om du slutar 10 finns chans till avancemang... Samma slutspelsmodell som SHL gäller ju... 1-6 direkt till kvart, 7-10 spelar om de 2 sista kvartsfinalplatserna. Vinnaren av hela slutspelet går upp utan att behöva kvala mot SHL-förloraren
Låst ämne

« · 1976847 · »