Synct: Ok, det som står på Wiki om Söderlund, "Den 22 januari 2022 presenterades Söderlund som ny forward för Djurgårdens IF, med ett kontrakt som sträcker sig till slutet av säsongen 2021/2022.
Inför fulla läktare på Hovet, lördagen 12 mars 2022, förlängde Söderlund sitt kontrakt med Djurgården till och med säsongen 23/24.", borde alltså kompletteras med ".. och inför kokande läktare i Timrå Islada, lördag den 2 april, revs Söderlunds nyskrivna kontrakt" 😀
Problemet med Alvarez är ju inte att han är en 3:e kedja lirare. Problemet är ju att han fick kopiöst med speltid i första formationerna och även i PP. Med den speltiden hade jag gjort lika många poäng med. Sedan överlag hade han ju ett kroppsspråk och en slöhet i åkningen som inte hör hemma i ett elitlag. Däremot ska han ha cred att han lyfte sitt spel till kvalet samt började kriga, men det var ju så dags då...
Rip Kirby: har inte begärt något. Jag tycker bara det är roligt med nyheter. Hade väl inte varit fel att få förlängning på rattie och laleggia. Men sak sak samma.
DalleTIK: Tror de största problemet folk har med han är att han "bara" gör det han ska och inte allt han kan. Till skillnad från Hartmann som sliter som ett odjur konstant.
Med de sagt hade jag helst tackat av honom jag också. Men skit i de nu,just idag är det jäääävligt gött att vara Timrå-supporter 😁
Niikeliito: Jag tycker kritiken mot honom är överdriven. Tredjekedje spelare som producerat där efter. Lite överbetald men det är väl bara att bita ihop.
Villervalla: Jag räknar inte med att Alvarez spelar någon annanstans än här kommande säsong. Jag flikade bara in med det att han skulle ha en jättelön inte riktigt stämmer (20.000kr mer än snittet är för mig inte så överdrivet om man kikar på ett helt lags månadslön bredvid varandra).
Han tjänade nog ungefär lika mycket i hans tidigare SHL klubbar.
sargad: Jo men bryts inte alla kontrakt när man åker ur SHL, har för mig att det är så. Sedan kanske han stannar kvar i DIF ändå men tror isf. han kritar på ett nytt kontrakt.
Modano: Har enligt wiki kontrakt med DIF: "Den 22 januari 2022 presenterades Söderlund som ny forward för Djurgårdens IF, med ett kontrakt som sträcker sig till slutet av säsongen 2021/2022.
Inför fulla läktare på Hovet, lördagen 12 mars 2022, förlängde Söderlund sitt kontrakt med Djurgården till och med säsongen 23/24."
Charlie2: Skall tilläggas jag har dålig koll på HA denna säsong. Har haft så svårt att fokusera på annan hockey när det gått så tungt för Timrå. Men förstår på Rinkside podden att Voutilainen varit bra denna säsong i allafall?
Rip Kirby: kan bara instämma. Åberg är en alvarez med handleder. Denna lönepost behöver vi lägga på mer kritiska positioner. Den korta sejouren i Timrå lär ha blivit en bra affär för Åberg.
Aljd: ja dålig timing att avsluta veckan med ett avsked. Växjö eller Örebro eller annat jävla plast lag gör säkert plats för honom... obs varning för humor. Tack för ett bra kvalspel Pontus!
Aljd: Men eftersom att hans tjänster inte längre är önskade, han ryms varken i budget eller den nivå av spelare som Timrå IK kan ställa på isen kommande säsong så är ju detta ett positivt besked på alla sätt och vis 👍
Niikeliito: Angående kontrakterade spelare (se Alvarez t.ex) som spekuleras om de ska bort eller inte så får ni nog räkna med att de spelar i Timrå till hösten.
Linkovich: Rätt väntat. Jag tror inte han har varit nöjd med hur han själv presterat och han kostar för mycket. Nu vill jag ha Rattie klar, börjar bli orolig!
Ang alvarez så ligger snittlönen i shl på ungefär 120.000kr så något över snittet ligger han, så absolut inte omöjligt att en nykomling kan ta över kontraktet alt toppklubb i allsvenskan kan signa han med lägre lön men med mer speltid.